Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det fynske landshold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det fynske landshold

    For tiden jubler alle over Islands EM-succes. "Et land med samme antal indbyggere som Fyn", sagde en kommentator forleden. Og så var det, at jeg begyndte at lege med tanken:

    Hvor godt et hold ville vi kunne stille, udelukkende med fynske spillere? Vi taler Fyn og øerne - og vi taler spillere, der har spillet ungdomsfodbold på Fyn.

    Mit bud er dette hold (4-4-2). Umiddelbart fint besat på visse pladser, men samlet set langt fra EM-klasse.

    ----------------------------------------- A. Lindegaard ------------------------------------------
    -------- Desler -------- Kasper Larsen -------- Daniel Høegh -------- Jacob Buus --------
    -------- Borring -------- JJ Thomasen --------- Chr. Eriksen --------- Absalonsen --------
    ---------------------- AK Jakobsen ----------------------- Rasmus Falk -----------------------

    Bænk: T. Sørensen, Emil Peter Jørgensen, Schoop, Matthias Greve, Jesper Lange

    Jeg er træt, så jeg har muligvis glemt nogen. Men er det noget med, at vi ikke laver så mange top forsvarere på Fyn?

    #2
    Er Martin Vingaard ikke inde i billed?

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
      For tiden jubler alle over Islands EM-succes. "Et land med samme antal indbyggere som Fyn", sagde en kommentator forleden. Og så var det, at jeg begyndte at lege med tanken:

      Hvor godt et hold ville vi kunne stille, udelukkende med fynske spillere? Vi taler Fyn og øerne - og vi taler spillere, der har spillet ungdomsfodbold på Fyn.

      Mit bud er dette hold (4-4-2). Umiddelbart fint besat på visse pladser, men samlet set langt fra EM-klasse.

      ----------------------------------------- A. Lindegaard ------------------------------------------
      -------- Desler -------- Kasper Larsen -------- Daniel Høegh -------- Jacob Buus --------
      -------- Borring -------- JJ Thomasen --------- Chr. Eriksen --------- Absalonsen --------
      ---------------------- AK Jakobsen ----------------------- Rasmus Falk -----------------------

      Bænk: T. Sørensen, Emil Peter Jørgensen, Schoop, Matthias Greve, Jesper Lange

      Jeg er træt, så jeg har muligvis glemt nogen. Men er det noget med, at vi ikke laver så mange top forsvarere på Fyn?
      Sjov ide, selvom man godt kan sætte spørgsmålstegn ved, om den er 100% OB relevant (men jeg hopper med på legen).
      Mener Jesper Bøge fra Hobro er fynbo og mon ikke, at han ville være foran Buus. Tror også, at Martin Vingaard ville føle sig lidt overset i din udtagelse ;-)
      Mht til "top"forsvarere fra Fyn, så tror jeg, at det går i den rigtige retning. Vi har selv et par ok spændende stoppere på vej, og så løber der en Jacob Rasmussen rundt nede i Schalke, som i hvert fald var meget lovende, da han forlod Ådalen.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Sjov ide, selvom man godt kan sætte spørgsmålstegn ved, om den er 100% OB relevant (men jeg hopper med på legen).
        Mener Jesper Bøge fra Hobro er fynbo og mon ikke, at han ville være foran Buus. Tror også, at Martin Vingaard ville føle sig lidt overset i din udtagelse ;-)
        Mht til "top"forsvarere fra Fyn, så tror jeg, at det går i den rigtige retning. Vi har selv et par ok spændende stoppere på vej, og så løber der en Jacob Rasmussen rundt nede i Schalke, som i hvert fald var meget lovende, da han forlod Ådalen.
        Ja for pokker - Vingaard må som minimum med på bænken. Faktisk skubber han nok JJT på bænken og Schoop helt ud af truppen.

        Og både Bøge og JR er nok foran Buus, så der vil man også se en ændring.

        Men, forsvarsmæssigt er det ikke top dollar. Mads Toppel kunne måske blive tredjekeeper i en 23-mands trup.

        Ikke 100% OB-relevant, men i hvert fald 90% : )

        Comment


          #5
          Når nu vi er igang. Hvem byder ind med et fynsk All Star hold?

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #6
            Jeg smider lige lidt yderligere i puljen:

            Kryger, Banggaard, Marxen, Grønning, K. Gaarde, Feldballe, Matti.

            Jeg kan i øvrigt godt lide tanken. De sidste 10-12 år har jeg fundet mig selv værende totalt indifferent over for det danske landshold, jeg føler ganske enkelt ingen identifikation med det hold, og jeg ser ikke halvdelen af deres kampe.

            Arrogante og ulidelige typer som Bendtner, Agger m.fl. kan jeg ganske enkelt ikke få mig selv til at sidde og holde med og får mig sgu ikke til at være stolt af at være dansk. Tværtimod væmmes jeg ved, at Bendtner fortsat skal være dansk fodbolds ansigt ud ad til, og at manden nærmest helgenkåres, hvis han tager sig sammen i en eller to landskampe om året, når manden åbenlyst er dybt mindrebemidlet og usympatisk. Så ender jeg med at sidde og svælge i skadefryd, når de folkedybet brokker sig over, at man ikke kan score mod Albanien og Armenien.

            Af enkelte omgange har nogle af ungdomslandsholdene godt kunne begejstre mig, med den spilleglæde og vilje nogle af årgangene har vist, ellers er OB blevet mit landshold, og landsholdspauserne er bare 14 dage, hvor jeg er mere eller mindre subsistensløs.
            Last edited by Sheed; 24-06-2016, 00:10.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Jeg smider lige lidt yderligere i puljen:

              Kryger, Banggaard, Marxen, Grønning, K. Gaarde, Feldballe, Matti.

              Jeg kan i øvrigt godt lide tanken. De sidste 10-12 år har jeg fundet mig selv værende totalt indifferent over for det danske landshold, jeg føler ganske enkelt ingen identifikation med det hold, og jeg ser ikke halvdelen af deres kampe.

              Arrogante og ulidelige typer som Bendtner, Agger m.fl. kan jeg ganske enkelt ikke få mig selv til at sidde og holde med og får mig sgu ikke til at være stolt af at være dansk. Tværtimod væmmes jeg ved, at Bendtner fortsat skal være dansk fodbolds ansigt ud ad til, og at manden nærmest helgenkåres, hvis han tager sig sammen i en eller to landskampe om året, når manden åbenlyst er dybt mindrebemidlet og usympatisk. Så ender jeg med at sidde og svælge i skadefryd, når de folkedybet brokker sig over, at man ikke kan score mod Albanien og Armenien.

              Af enkelte omgange har nogle af ungdomslandsholdene godt kunne begejstre mig, med den spilleglæde og vilje nogle af årgangene har vist, ellers er OB blevet mit landshold, og landsholdspauserne er bare 14 dage, hvor jeg er mere eller mindre subsistensløs.
              Har også oplevet forelskelsen i den rød/hvide dragt blegne de sidste par år. Men U-holdene har pustet liv en den gamle flirt og jeg glædes over folk som Vestergaard, Andreas Christensen, Eriksen kan tegne billedet. Forhåbentligt holder Hareide Bendtner langt væk fra alt hvad der er rødt hvidt.

              Hvem skal egentlig være landstræner for Det Fynske Landshold?

              MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Har også oplevet forelskelsen i den rød/hvide dragt blegne de sidste par år. Men U-holdene har pustet liv en den gamle flirt og jeg glædes over folk som Vestergaard, Andreas Christensen, Eriksen kan tegne billedet. Forhåbentligt holder Hareide Bendtner langt væk fra alt hvad der er rødt hvidt.

                Hvem skal egentlig være landstræner for Det Fynske Landshold?

                MvT
                Folk som Thorup, Niels Frederiksen, Bordinggaard, Tommy Møller, Tonny Håå må være på shortlisten. Jeg ender dog med at pege på Bo Henriksen, han har evnerne til at få holdet til at toppræstere de få gange på året det er nødvendigt, og han kan få spillerne til at kæmpe med en enorm stolthed.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                  For tiden jubler alle over Islands EM-succes. "Et land med samme antal indbyggere som Fyn", sagde en kommentator forleden. Og så var det, at jeg begyndte at lege med tanken:

                  Hvor godt et hold ville vi kunne stille, udelukkende med fynske spillere? Vi taler Fyn og øerne - og vi taler spillere, der har spillet ungdomsfodbold på Fyn.

                  Mit bud er dette hold (4-4-2). Umiddelbart fint besat på visse pladser, men samlet set langt fra EM-klasse.

                  ----------------------------------------- A. Lindegaard ------------------------------------------
                  -------- Desler -------- Kasper Larsen -------- Daniel Høegh -------- Jacob Buus --------
                  -------- Borring -------- JJ Thomasen --------- Chr. Eriksen --------- Absalonsen --------
                  ---------------------- AK Jakobsen ----------------------- Rasmus Falk -----------------------

                  Bænk: T. Sørensen, Emil Peter Jørgensen, Schoop, Matthias Greve, Jesper Lange

                  Jeg er træt, så jeg har muligvis glemt nogen. Men er det noget med, at vi ikke laver så mange top forsvarere på Fyn?
                  Den kommentator skulle måske lige prøve at slå det op en ekstra gang... der bor lige en god slat mere på Fyn end på Island...

                  ... men sjov "leg" den her, og er meget enig i de navne du kommer med der. Det kunne nu være sjovt at se
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Har også oplevet forelskelsen i den rød/hvide dragt blegne de sidste par år. Men U-holdene har pustet liv en den gamle flirt og jeg glædes over folk som Vestergaard, Andreas Christensen, Eriksen kan tegne billedet. Forhåbentligt holder Hareide Bendtner langt væk fra alt hvad der er rødt hvidt.

                    Hvem skal egentlig være landstræner for Det Fynske Landshold?

                    MvT
                    Richard Møller Nielsen. End of discussion.

                    Nej, jeg gider ikke at høre på krav om puls osv. Så må hans assistent bare arbejde det hårdere.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                      Richard Møller Nielsen. End of discussion.

                      Nej, jeg gider ikke at høre på krav om puls osv. Så må hans assistent bare arbejde det hårdere.
                      Richard Møllers reanimated corpse og Bo Henriksen som assistent. Det ville nok også give en del omtale og "fear faktor"

                      Og ovenstående landshold er seriøst lige så godt som det islandske.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Richard Møllers reanimated corpse og Bo Henriksen som assistent. Det ville nok også give en del omtale og "fear faktor"

                        Og ovenstående landshold er seriøst lige så godt som det islandske.
                        Og det tager det sjææædlandske og jydske anyday.

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                          Richard Møller Nielsen. End of discussion.

                          Nej, jeg gider ikke at høre på krav om puls osv. Så må hans assistent bare arbejde det hårdere.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Richard Møllers reanimated corpse og Bo Henriksen som assistent. Det ville nok også give en del omtale og "fear faktor"

                            Og ovenstående landshold er seriøst lige så godt som det islandske.
                            Med Richard Møllers ånd på trænerbanken ville det være et successfuld hold selv om prinssessen på ærten ville være assistent.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Vi behøver vel bare en papfigur af Richard og så en højttaler med der brager Ricardo-citater ud i loop. Det skal nok booste og Bo H klarer resten. Der bliver mega fedt.

                              MvT
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment

                              Working...
                              X