Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Der var i hvert fald også dømt sommerkampsstemning på tribunen på trods af et ganske pænt fremmøde af OB fans.

    Når det så er sagt, så tror jeg ikke, at du kan finde en OB fan, der er ikke er skuffet over pointhøsten efter de første to kampe - ikke en! Derfor kan man jo godt synes, at der har været positive elementer alligevel - mens andre har været for ringe. Hvis den vindermentalitet, du så gerne vil have frem, skal komme, så kræver det jo banalt nok nogle sejre, og at vi forbedrer os. Og den forbedring kommer ikke kun ved at være vred og påpege alle fejlene, men også ved at holde fast i, hvad der var godt, så vi kan få mere af det. Facit er selvfølgeligt det vigtigste, men det gør ikke mellemregninger uinteressante.

    Og så synes jeg, at det er et lidt mærkeligt korstog, du har mod "fornuften" herinde. Jeg er med på at fodbold først og fremmest er passion, og den skal der være plads til (indenfor de rammer du så fint selv skitserer), og fansene har en anden rolle en sportsdirektøren og alt det der, men hvis hver enkel debattør herinde ikke bidrager med den fornuft, viden og realisme vedkommende besidder, så udvander vi jo også fuldstændigt diskussionerne og gør dem irrelevante og uinteressante. I yderste potens ville vi jo så bare sidde og diskutere, om vi skal hente Messi eller Ronaldo (overdrivelse fremmer forståelsen). Og fordi man kan se en sag fra flere sider, er det sgu ikke det samme, som at man kan lide at tabe.
    Det er jo ikke ensbetydende med, at nogen skal tvinges til at forstå noget, men det er da lidt sært at afvise et argument alene fordi det er fornuftigt.
    Det er et fint indlæg ..meget fint indlæg 👌🏻
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Der var i hvert fald også dømt sommerkampsstemning på tribunen på trods af et ganske pænt fremmøde af OB fans.

      Når det så er sagt, så tror jeg ikke, at du kan finde en OB fan, der er ikke er skuffet over pointhøsten efter de første to kampe - ikke en! Derfor kan man jo godt synes, at der har været positive elementer alligevel - mens andre har været for ringe. Hvis den vindermentalitet, du så gerne vil have frem, skal komme, så kræver det jo banalt nok nogle sejre, og at vi forbedrer os. Og den forbedring kommer ikke kun ved at være vred og påpege alle fejlene, men også ved at holde fast i, hvad der var godt, så vi kan få mere af det. Facit er selvfølgeligt det vigtigste, men det gør ikke mellemregninger uinteressante.

      Og så synes jeg, at det er et lidt mærkeligt korstog, du har mod "fornuften" herinde. Jeg er med på at fodbold først og fremmest er passion, og den skal der være plads til (indenfor de rammer du så fint selv skitserer), og fansene har en anden rolle en sportsdirektøren og alt det der, men hvis hver enkel debattør herinde ikke bidrager med den fornuft, viden og realisme vedkommende besidder, så udvander vi jo også fuldstændigt diskussionerne og gør dem irrelevante og uinteressante. I yderste potens ville vi jo så bare sidde og diskutere, om vi skal hente Messi eller Ronaldo (overdrivelse fremmer forståelsen). Og fordi man kan se en sag fra flere sider, er det sgu ikke det samme, som at man kan lide at tabe.
      Det er jo ikke ensbetydende med, at nogen skal tvinges til at forstå noget, men det er da lidt sært at afvise et argument alene fordi det er fornuftigt.
      Syntes du har meget ret her, trods de tabte point er det altid interessant og vedkommen at følge OB, der er altid en udvikling kamp til kamp, altid positive elementer, og spændende diskutions emner, klart langt sjovere hvis vi var en top 3 klub, det er der så bare ikke meget der tyder på vi vil blive de kommende sæsoner, men undervejs vil der helt sikkert være store sejre og store nederlag.

      Klubben forsøger at udvikle sig med stor talentsatsning m.m, men det vil tage tid før resultaterne viser sig.

      Comment


        En klub vi burde sammenligne os med er færdig med at handle mm der kommer noget ud.. De er pt 25 spillere som sportschefen udtaler er et passende antal..
        Dette er 4 mere end os. Du har sgu lidt travlt Jesper Hansen hvis du skal leve op til hvad jeg også syntes er passende i en sæson med 40+ kampe

        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/a...ttet-er-brugt/

        Comment


          Prøvede lige at lave en sammenligning af antal spillere i de forskellige trupper

          OB 21 mand
          Randers 21 mand(dog kun 1 under 21år, vi har 3)
          AGF 25 mand
          FCN 27 mand(Dog mange unge)
          AaB 26 mand(ca samme antal unge som os)
          EfB 23 mand(Og stadig på jagt)
          VFF 23 mand(kun 2 målmænd som os)

          Jeg ved godt at antallet ikke altid siger det hele. Det er kvaliteten der også er afgørende.. Den er jeg med på..
          Men vi snakker altså om et hold som

          ikke har været i top 6 i 5 år
          Har den umiddelbart tyndeste trup
          Har ikke vundet en kamp i denne sæson
          Har ikke brugt penge på transfer i dette vindue ift mange andre klubber
          Er på en delt 1.plads over klubber i SL der har flest spillere til OL

          Vi er nød til at have en stærkere trup. Og meget gerne med stor kvalitet og hurtigt tak.
          Er vores økonomi virkelig så ringe eller er vi bare den klub med mest is i maven?

          Comment


            Ovenstående indlæg er lavet fordi jeg syntes det er lidt foruroligende at Jesper Hansen i en artikel siger at vi er på udkig efter "kun" 1-2 spillere men som udgangspunkt er rigtig tilfreds med truppen.. Med 1 forstærkning ser vi jo stadig meget tynde ud

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Ovenstående indlæg er lavet fordi jeg syntes det er lidt foruroligende at Jesper Hansen i en artikel siger at vi er på udkig efter "kun" 1-2 spillere men som udgangspunkt er rigtig tilfreds med truppen.. Med 1 forstærkning ser vi jo stadig meget tynde ud
              tror ærlig talt ikke du skal lægge alverden i de udtalelser.....han prøver at holde prisen nede ved at signalere at vi er tilfredse (plus viser tillid til de spillere der er i truppen) samtidig ved han jo godt at truppen er smal - og at andre godt kan se det - så at sige vi ikke kigger vil udløse en verden af kritik, og nok få OB til at fremstå temmeligt useriøse når man samtidig melder ud at det altså er top 6 der er målet.
              Det handler om at lægge snittet ifht sine udtalelser......og så skal der jo leveres bagefter.

              Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at vi kune henter yderligere 1 spiller - det nægter jeg simpelthen at tro. 2 vil jeg også mene er liiiige i underkanten men vil se noget bedre ud - og så skal man jo også kigge på hvilken kvalitet spiller det er der bliver hentet ind.
              (og med 1 eller 2 spiller så tænker jeg naturligvis markspillere og regner ikke en evt 3 målmand med her)

              Overordnet set syntes jeg JH har leveret et fint vindue so far.....håber ikke han skuffer mig de kommende uger.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Der var i hvert fald også dømt sommerkampsstemning på tribunen på trods af et ganske pænt fremmøde af OB fans.

                Når det så er sagt, så tror jeg ikke, at du kan finde en OB fan, der er ikke er skuffet over pointhøsten efter de første to kampe - ikke en! Derfor kan man jo godt synes, at der har været positive elementer alligevel - mens andre har været for ringe. Hvis den vindermentalitet, du så gerne vil have frem, skal komme, så kræver det jo banalt nok nogle sejre, og at vi forbedrer os. Og den forbedring kommer ikke kun ved at være vred og påpege alle fejlene, men også ved at holde fast i, hvad der var godt, så vi kan få mere af det. Facit er selvfølgeligt det vigtigste, men det gør ikke mellemregninger uinteressante.

                Og så synes jeg, at det er et lidt mærkeligt korstog, du har mod "fornuften" herinde. Jeg er med på at fodbold først og fremmest er passion, og den skal der være plads til (indenfor de rammer du så fint selv skitserer), og fansene har en anden rolle en sportsdirektøren og alt det der, men hvis hver enkel debattør herinde ikke bidrager med den fornuft, viden og realisme vedkommende besidder, så udvander vi jo også fuldstændigt diskussionerne og gør dem irrelevante og uinteressante. I yderste potens ville vi jo så bare sidde og diskutere, om vi skal hente Messi eller Ronaldo (overdrivelse fremmer forståelsen). Og fordi man kan se en sag fra flere sider, er det sgu ikke det samme, som at man kan lide at tabe.
                Det er jo ikke ensbetydende med, at nogen skal tvinges til at forstå noget, men det er da lidt sært at afvise et argument alene fordi det er fornuftigt.
                Jeg afviser ingenlunde argumenter, fordi de er fornuftige. Jeg afviser dem, fordi de dybest set ikke har relevans. Jeg kan så udemærket set det fornuftige i spiller X's klubskifte, men jeg afviser at bruge det som grundlag for formidlende omstændigheder. Man skifter ikke til en anden dansk klub - færdig, punktum, alt andet er baggrundsstøj.

                Det er ikke det samme som at man ikke er lydhør for eller modtagelig overfor fornuftige argumenter; mit "korstog" er imod tanken om at ALT bare kan bortforklares; downplayes, relativeres, analyseres, udsættes for en eller anden målestok, jeg ikke synes er relevant i forhold til min egen passion: Jeg er fanatiker - og ganske stolt af det; og det betyder at jeg er ret ligeglad med, om der var fornuftige takter, når der på bundlinien står et uacceptabelt resultat. Og ja, jeg fokuserer som regel mest på, hvad der gik galt, for det er de ting, der skal forbedres for at de gode takter kommer til at betyde noget - reelt.

                Kredit er noget, man skal gøre sig fortjent til; man skal ikke klappe folk på ryggen for forsøget. Det kan Kent Nielsen gøre, hvis han har lyst til det, men spillerne skal helst mærke et pres udefra, hvor det ikke bare er "ærgeligt", "synd", "oprykkerhold er svære at spille imod" og andre rygklapper buzz-ord og udtryk, som pakker spillere og klub ind i vat, så vi konstant bliver ved med at "ikke være klar".

                Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste er skuffede over de uafgjorte resultater; jeg synes bare ikke de/I er skuffede nok. For hvis I var, så ville vi ikke se bortforklaringer á la "Oprykkerhold er svære at spille imod". Så ville vi bare høre "Det var skidt. Ikke godt nok - bliv bedre" - and that's it.

                Hvis vi blev mere fanatiske; uden at miste forstanden, så fik vores klub en bredere selvforståelse for at selvfølgelig skal en klub af vores størrelse kunne slå Lyngby og Silkeborg. Hvis vi bliver ved med at fastholde os selv i en virkelighed, hvor uafgjort mod oprykkere IKKE er en mindre katastrofe, så får vi aldrig vindermentalitet i og omkring klubben. Så holder vi fast i den sædvanlige danske ande-dams mentalitet "Vi skal ikke tro, vi er noget" - og så vinder vi heller aldrig noget. Så falder der ikke brænde ned, hvis vi taber til Fredericia i pokalen. Hvis vi efter 4 kampe ikke har vundet en kamp; og vores trup kommer til at se latterligt tynd ud, fordi vores ledelse ikke gør deres arbejde: At optimere truppen.

                Hvis vi alle sammen bare fokuserede på mellemregningerne og bruger det som undskyldning for at facit ikke blev nået; og dermed på en måde "frikende" ledelsen for ikke at have gjort det, de er ansat for, så kommer vi aldrig nogen vegne. Jeg vil ha' der skal være et enormt pres på i OB. Fra tribunerne, over her - ud i virkeligheden til truppen, så de virkelig kan mærke, at det ikke alene ikke er "godt nok" at vi kun står med 2 point efter 2 kampe imod 2 oprykkere; det er decideret ringe.

                Eneste kur mod middelmådighed? At være utilfreds hele tiden, selv når man vinder. Hele tiden fokusere på, hvad vi kan gøre bedre. Det er ikke det samme som man ikke kan være tilfreds med de ting, man ved fungerer. Det betyder bare at man hele tiden forsøger at optimere sin indsats; både som enkeltspiller og som hold. Et hold, hvor den enkelte spiller ikke vil det nok; vil altid falde sammen. Og jeg søger forklaringer på, hvorfor de ikke vil det nok. Og ét af mine bud er, at når de f.eks taber point i Lyngby, så mødte de ikke nok piften og buh'en. Og de mødte ikke nok "Det er fandme for ringe"-indlæg herinde.

                Nej, de møder nærmest "Ah men det er okay; vi mødte jo en oprykker, de er altid svære at spille imod; og de har jo været vant til at vinde i et helt år" og andet velmenende udenomssnak; som kun tjener ét formål: At kvæle berettiget kritik. Og derigennem afsløre sig selv, som én der ikke er nok dårlig taber.

                Mit korstog mod "fornuft" skyldes, at jeg ikke mener, det reelt hører hjemme i fodbold, for fodbold er i sin natur ikke fornuftigt. Det er et frikvarter fra fornuft. Hvor jeg kan sige "Jeg hader Brøndby" uden at skulle give nogen som helst fornuftig forklaring på hvorfor, jeg gør det. Jeg gør det bare. Og jeg elsker det. Jeg elsker at hade - det fordrer min passion. Jeg kan så stadig elske OB; klappe og heppe på mine spillere; hylde dem, når de gør noget godt; men først og fremmest er jeg fodbold-fan, fordi det er ufornuftigt. Jeg kunne snildt finde mig noget mere fornuftigt at tage mig til et par timer hver weekend (plus ALT det løse, jeg tilbringer herinde og generelt for at finde ud af ting omkring OB; som f.eks at tage afsted for at se træningspas eller obskure træningskampe), men jeg gør det ikke. Og jeg har ærligt talt ikke lyst til at retfærdiggøre denne del af mit liv overfor nogen som helst. Jeg hader FCK - ergo hader jeg alle spillere, der kan finde på at skifte dertil. End of story. Slut prut, finale.

                Om det så ville skabe en meget ensidig debat herinde - ja det kunne jeg da snildt leve med, hvis det betød at flere folk snart lærte, hvad rigtig vindermentalitet i verdens bedste mest ufornuftige sport er: Aldrig vær rigtigt tilfreds med noget som helst. Før man har vundet.

                Kald det bare "mærkeligt"; det tager jeg som en kompliment. For i fornuftens frikvarter, der skal det være mærkeligt. Hvor mærkeligt det så end lyder.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  tror ærlig talt ikke du skal lægge alverden i de udtalelser.....han prøver at holde prisen nede ved at signalere at vi er tilfredse (plus viser tillid til de spillere der er i truppen) samtidig ved han jo godt at truppen er smal - og at andre godt kan se det - så at sige vi ikke kigger vil udløse en verden af kritik, og nok få OB til at fremstå temmeligt useriøse når man samtidig melder ud at det altså er top 6 der er målet.
                  Det handler om at lægge snittet ifht sine udtalelser......og så skal der jo leveres bagefter.

                  Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at vi kune henter yderligere 1 spiller - det nægter jeg simpelthen at tro. 2 vil jeg også mene er liiiige i underkanten men vil se noget bedre ud - og så skal man jo også kigge på hvilken kvalitet spiller det er der bliver hentet ind.
                  (og med 1 eller 2 spiller så tænker jeg naturligvis markspillere og regner ikke en evt 3 målmand med her)

                  Overordnet set syntes jeg JH har leveret et fint vindue so far.....håber ikke han skuffer mig de kommende uger.
                  Oprydningen har uden tvivl være rigtig god. Det har han gjort godt. Og umiddelbart er de 5 vi hentede transferfrit gode og brugbare spillere...
                  Men vi må jo bare konstatere at vi er kommet skidt fra start og hvis vi står og mangler 2 point efter 26 runder for at komme i slutspillet kunne denne tynde trup i starten af sæsonen blive et tema igen..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Oprydningen har uden tvivl være rigtig god. Det har han gjort godt. Og umiddelbart er de 5 vi hentede transferfrit gode og brugbare spillere...
                    Men vi må jo bare konstatere at vi er kommet skidt fra start og hvis vi står og mangler 2 point efter 26 runder for at komme i slutspillet kunne denne tynde trup i starten af sæsonen blive et tema igen..
                    Hvis bliver tilfældet har jeg da en forventning om det kommer til at koste JH jobbet....
                    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Oprydningen har uden tvivl være rigtig god. Det har han gjort godt. Og umiddelbart er de 5 vi hentede transferfrit gode og brugbare spillere...
                      Men vi må jo bare konstatere at vi er kommet skidt fra start og hvis vi står og mangler 2 point efter 26 runder for at komme i slutspillet kunne denne tynde trup i starten af sæsonen blive et tema igen..
                      det er klart.

                      Mener bestemt også han skal se at få fingeren ud. Og mener i den grad det begynder at haste - en ting er de manglende resultater de første par kampe - nu smutter desler og barret - og selv om det ikke er de samme pladser der kigges efter spillere til vil jo være de mand mindre i et par uger.

                      Håber ikke vi endnu en gang skal vente til vinduets lukning før der sker noget - der bliver igen og igen talt om at mulighederne bliver bedre der....syntes desværre bare ikke vi har set det bevist endnu.....

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Jeg afviser ingenlunde argumenter, fordi de er fornuftige. Jeg afviser dem, fordi de dybest set ikke har relevans. Jeg kan så udemærket set det fornuftige i spiller X's klubskifte, men jeg afviser at bruge det som grundlag for formidlende omstændigheder. Man skifter ikke til en anden dansk klub - færdig, punktum, alt andet er baggrundsstøj.

                        Kredit er noget, man skal gøre sig fortjent til; man skal ikke klappe folk på ryggen for forsøget. Det kan Kent Nielsen gøre, hvis han har lyst til det, men spillerne skal helst mærke et pres udefra, hvor det ikke bare er "ærgeligt", "synd", "oprykkerhold er svære at spille imod" og andre rygklapper buzz-ord og udtryk, som pakker spillere og klub ind i vat, så vi konstant bliver ved med at "ikke være klar".

                        Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste er skuffede over de uafgjorte resultater; jeg synes bare ikke de/I er skuffede nok. For hvis I var, så ville vi ikke se bortforklaringer á la "Oprykkerhold er svære at spille imod". Så ville vi bare høre "Det var skidt. Ikke godt nok - bliv bedre" - and that's it.

                        Hvis vi blev mere fanatiske; uden at miste forstanden, så fik vores klub en bredere selvforståelse for at selvfølgelig skal en klub af vores størrelse kunne slå Lyngby og Silkeborg. Hvis vi bliver ved med at fastholde os selv i en virkelighed, hvor uafgjort mod oprykkere IKKE er en mindre katastrofe, så får vi aldrig vindermentalitet i og omkring klubben. Så holder vi fast i den sædvanlige danske ande-dams mentalitet "Vi skal ikke tro, vi er noget" - og så vinder vi heller aldrig noget. Så falder der ikke brænde ned, hvis vi taber til Fredericia i pokalen. Hvis vi efter 4 kampe ikke har vundet en kamp; og vores trup kommer til at se latterligt tynd ud, fordi vores ledelse ikke gør deres arbejde: At optimere truppen.

                        Hvis vi alle sammen bare fokuserede på mellemregningerne og bruger det som undskyldning for at facit ikke blev nået; og dermed på en måde "frikende" ledelsen for ikke at have gjort det, de er ansat for, så kommer vi aldrig nogen vegne. Jeg vil ha' der skal være et enormt pres på i OB. Fra tribunerne, over her - ud i virkeligheden til truppen, så de virkelig kan mærke, at det ikke alene ikke er "godt nok" at vi kun står med 2 point efter 2 kampe imod 2 oprykkere; det er decideret ringe.

                        Eneste kur mod middelmådighed? At være utilfreds hele tiden, selv når man vinder. Hele tiden fokusere på, hvad vi kan gøre bedre. Det er ikke det samme som man ikke kan være tilfreds med de ting, man ved fungerer. Det betyder bare at man hele tiden forsøger at optimere sin indsats; både som enkeltspiller og som hold. Et hold, hvor den enkelte spiller ikke vil det nok; vil altid falde sammen. Og jeg søger forklaringer på, hvorfor de ikke vil det nok. Og ét af mine bud er, at når de f.eks taber point i Lyngby, så mødte de ikke nok piften og buh'en. Og de mødte ikke nok "Det er fandme for ringe"-indlæg herinde.

                        MvH ChrisOB
                        Fedt med de her velformulerede, velskrevne indlæg. Det højner niveauet herinde.

                        Jeg er også enig med din pointe. Vi er snart 6 år efter fyringen af det dyre trekløver - vi har en dygtig træner, en gammelklog sportsdirektør, en bedre økonomi og en fin trup, efterhånden. Det skal til at blive til noget mere end bare gode intentioner - vi skal sgu slå en oprykker mindst 4/5 gange, end of story. Jeg blev sgu afsindig over det lal, der blev leveret i 1. halvleg mod Lyngby.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                          Hvis bliver tilfældet har jeg da en forventning om det kommer til at koste JH jobbet....
                          Dette ville det hypotetisk IKKE gøre efter min mening..
                          Vi er glad for den trup vi har nu bla bla bla.. Vi fandt ikke den rigtige bla bla bla. Vi vil gerne give de unge en chance bla bla..

                          Når det er sagt er jeg 100% på at vi nok skal finde noget og har et håb om at Kent nok skal nikke på den rigtige..

                          Comment


                            [QUOTE=mhbp;91291]det er klart.

                            Mener bestemt også han skal se at få fingeren ud. Og mener i den grad det begynder at haste - en ting er de manglende resultater de første par kampe - nu smutter desler og barret - og selv om det ikke er de samme pladser der kigges efter spillere til vil jo være de mand mindre i et par uger.

                            Håber ikke vi endnu en gang skal vente til vinduets lukning før der sker noget - der bliver igen og igen talt om at mulighederne bliver bedre der....syntes desværre bare ikke vi har set det bevist endnu.....[/QUOTE]

                            Det er jeg helt meget meget enig i

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af chrisob Se indlæg
                              jeg afviser ingenlunde argumenter, fordi de er fornuftige. Jeg afviser dem, fordi de dybest set ikke har relevans. Jeg kan så udemærket set det fornuftige i spiller x's klubskifte, men jeg afviser at bruge det som grundlag for formidlende omstændigheder. Man skifter ikke til en anden dansk klub - færdig, punktum, alt andet er baggrundsstøj.

                              Det er ikke det samme som at man ikke er lydhør for eller modtagelig overfor fornuftige argumenter; mit "korstog" er imod tanken om at alt bare kan bortforklares; downplayes, relativeres, analyseres, udsættes for en eller anden målestok, jeg ikke synes er relevant i forhold til min egen passion: Jeg er fanatiker - og ganske stolt af det; og det betyder at jeg er ret ligeglad med, om der var fornuftige takter, når der på bundlinien står et uacceptabelt resultat. Og ja, jeg fokuserer som regel mest på, hvad der gik galt, for det er de ting, der skal forbedres for at de gode takter kommer til at betyde noget - reelt.

                              Kredit er noget, man skal gøre sig fortjent til; man skal ikke klappe folk på ryggen for forsøget. Det kan kent nielsen gøre, hvis han har lyst til det, men spillerne skal helst mærke et pres udefra, hvor det ikke bare er "ærgeligt", "synd", "oprykkerhold er svære at spille imod" og andre rygklapper buzz-ord og udtryk, som pakker spillere og klub ind i vat, så vi konstant bliver ved med at "ikke være klar".

                              Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste er skuffede over de uafgjorte resultater; jeg synes bare ikke de/i er skuffede nok. For hvis i var, så ville vi ikke se bortforklaringer á la "oprykkerhold er svære at spille imod". Så ville vi bare høre "det var skidt. Ikke godt nok - bliv bedre" - and that's it.

                              Hvis vi blev mere fanatiske; uden at miste forstanden, så fik vores klub en bredere selvforståelse for at selvfølgelig skal en klub af vores størrelse kunne slå lyngby og silkeborg. Hvis vi bliver ved med at fastholde os selv i en virkelighed, hvor uafgjort mod oprykkere ikke er en mindre katastrofe, så får vi aldrig vindermentalitet i og omkring klubben. Så holder vi fast i den sædvanlige danske ande-dams mentalitet "vi skal ikke tro, vi er noget" - og så vinder vi heller aldrig noget. Så falder der ikke brænde ned, hvis vi taber til fredericia i pokalen. Hvis vi efter 4 kampe ikke har vundet en kamp; og vores trup kommer til at se latterligt tynd ud, fordi vores ledelse ikke gør deres arbejde: At optimere truppen.

                              Hvis vi alle sammen bare fokuserede på mellemregningerne og bruger det som undskyldning for at facit ikke blev nået; og dermed på en måde "frikende" ledelsen for ikke at have gjort det, de er ansat for, så kommer vi aldrig nogen vegne. Jeg vil ha' der skal være et enormt pres på i ob. Fra tribunerne, over her - ud i virkeligheden til truppen, så de virkelig kan mærke, at det ikke alene ikke er "godt nok" at vi kun står med 2 point efter 2 kampe imod 2 oprykkere; det er decideret ringe.

                              Eneste kur mod middelmådighed? At være utilfreds hele tiden, selv når man vinder. Hele tiden fokusere på, hvad vi kan gøre bedre. Det er ikke det samme som man ikke kan være tilfreds med de ting, man ved fungerer. Det betyder bare at man hele tiden forsøger at optimere sin indsats; både som enkeltspiller og som hold. Et hold, hvor den enkelte spiller ikke vil det nok; vil altid falde sammen. Og jeg søger forklaringer på, hvorfor de ikke vil det nok. Og ét af mine bud er, at når de f.eks taber point i lyngby, så mødte de ikke nok piften og buh'en. Og de mødte ikke nok "det er fandme for ringe"-indlæg herinde.

                              Nej, de møder nærmest "ah men det er okay; vi mødte jo en oprykker, de er altid svære at spille imod; og de har jo været vant til at vinde i et helt år" og andet velmenende udenomssnak; som kun tjener ét formål: At kvæle berettiget kritik. Og derigennem afsløre sig selv, som én der ikke er nok dårlig taber.

                              Mit korstog mod "fornuft" skyldes, at jeg ikke mener, det reelt hører hjemme i fodbold, for fodbold er i sin natur ikke fornuftigt. Det er et frikvarter fra fornuft. Hvor jeg kan sige "jeg hader brøndby" uden at skulle give nogen som helst fornuftig forklaring på hvorfor, jeg gør det. Jeg gør det bare. Og jeg elsker det. Jeg elsker at hade - det fordrer min passion. Jeg kan så stadig elske ob; klappe og heppe på mine spillere; hylde dem, når de gør noget godt; men først og fremmest er jeg fodbold-fan, fordi det er ufornuftigt. Jeg kunne snildt finde mig noget mere fornuftigt at tage mig til et par timer hver weekend (plus alt det løse, jeg tilbringer herinde og generelt for at finde ud af ting omkring ob; som f.eks at tage afsted for at se træningspas eller obskure træningskampe), men jeg gør det ikke. Og jeg har ærligt talt ikke lyst til at retfærdiggøre denne del af mit liv overfor nogen som helst. Jeg hader fck - ergo hader jeg alle spillere, der kan finde på at skifte dertil. End of story. Slut prut, finale.

                              Om det så ville skabe en meget ensidig debat herinde - ja det kunne jeg da snildt leve med, hvis det betød at flere folk snart lærte, hvad rigtig vindermentalitet i verdens bedste mest ufornuftige sport er: Aldrig vær rigtigt tilfreds med noget som helst. Før man har vundet.

                              Kald det bare "mærkeligt"; det tager jeg som en kompliment. For i fornuftens frikvarter, der skal det være mærkeligt. Hvor mærkeligt det så end lyder.

                              Mvh chrisob
                              enig!!
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Fedt med de her velformulerede, velskrevne indlæg. Det højner niveauet herinde.

                                Jeg er også enig med din pointe. Vi er snart 6 år efter fyringen af det dyre trekløver - vi har en dygtig træner, en gammelklog sportsdirektør, en bedre økonomi og en fin trup, efterhånden. Det skal til at blive til noget mere end bare gode intentioner - vi skal sgu slå en oprykker mindst 4/5 gange, end of story. Jeg blev sgu afsindig over det lal, der blev leveret i 1. halvleg mod Lyngby.
                                Jeg ved ikke med dig, men jeg følte samme afsindighed hele vejen igennem 2. Halvleg til det punkt, hvor selv et 3-2 mål til os blot havde været et plaster på såret. Jeg var dybt skuffet over vores udtryk, der på alle mulige måder gik ud over, at vi har mange nye spillere, og det er tidligt på sæsonen.

                                De ville det ikke nok.

                                Og så bliver jeg ikke nær så glad for en eventuel sejr, som jeg kunne være. For så ligger der bare sig oven i alle de senere års bunker af kampe, hvor det ligner, vi ikke vil det nok.

                                I virkeligheden mener jeg faktisk ikke, at det hver gang er mangel på vilje og lyst, der skaber de dårlige og/eller ustabile præstationer, men også kvaliteten af de spillere, deres faktiske evner og diverse træneres tæft til at finde den rette kombination af spillere, og det nager mig, at i OB er vi tilsyneladende ikke gode nok til at finde de rette spillere og kombinere dem vi har godt nok, på et budget der er markant mindre end under sølvdagene.

                                Det skaber en situation, hvor snore er korte - hvor mange vil se tingene udfolde sig, før man tør tro på noget som helst. Når man så ser Lyngby køre rundt med os i et slaraffenland af plads og manglende kollektivt pres, så får man altså foder til de evige tvivl: Bliver vi nogensinde bedre?

                                Jeg har stadig en tro på Kent Nielsens evner, men meget mindre tiltro til den trup. For det et ikke startet godt. Vreden over den slatne ca. Halve time, hvor vi bare stod og kiggede på at Lyngby legede Barcelona foran vores felt glemmer jeg ikke, bare fordi vi i 2. Halvleg gjorde lidt det samme. Og det glemmer jeg ikke, fordi udtryk er vigtige.

                                Jeg efterlyser mere VREDE. Jeg var ikke taget til Lyngby for at se os være så rygradsløse, som vi var, endda selv om vi førte fucking 2-0. Alene det faktum at vi ufortjent førte 2-0 gjorde mig afsindigt vred, og det fornemmede jeg faktisk også på Kent ude på sidelinjen. Der er ingen undskyldninger for at smide 0-2 - heller ikke mod en oprykker. Don't say - DO.

                                Alle dem, som jeg ser OB med, ved at hvis der er én sætning, jeg hader over alle sætninger efter en skuffende uafgjort, så er det "I det mindste så tabte vi ikke" De skal ikke sige den til mig på noget tidspunkt ca 24 timer efter kampen, for det er en enkeltbillet til dummeslag.

                                I virkeligheden er sådan en sætning udtryk for noget af den reneste tabermentalitet, man kan komme i nærheden af. Det er, for at oversætte et populært engelsk udtryk; polere lorten. Man har stadig en lort, ingen grund til at lade som om, den ikke stinker så meget, bare fordi der findes større, mere ildelugtende lorte.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X