Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    I hvilket univers kan noget hold med ambitioner og en hvis størrelse spille "frit" efter at have tabt 4 point i to kampe imod 2 oprykkere? Det er i mine øjne totalt ulogisk.

    MvH ChrisOB
    Tror mit ord frit fortolkes anderledes end det var ment.

    Med frit mener jeg mere at de kender modstanderen, og ved hvordan de agerer da de har mødt dem før.

    Der er jo intet nyt over de næste modstandere.
    Så det de gjorde sidste sæson gør de igen i denne.

    Og de næste to, Aab og Viborg har ikke skræmt mig.

    Comment


      Det er sgu lidt for nemt bare at sige, at det ikke er godt nok ikke at vinde over oprykkerne. Vores startopstilling i går havde 860 superligakampe i benene inden start på kampen, mens Lyngbys havde 833 - det er altså et hold med stort set ligeså meget superligaerfaring som vores. Bare fordi man er oprykker, så er det ikke ensbetydende med, at man per definition er et dårligt hold.

      Er dog helt med på, at som kampene udviklede sig, så er det skuffende og meget ærgerligt, at vi ikke står med 6 point

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Det er sgu lidt for nemt bare at sige, at det ikke er godt nok ikke at vinde over oprykkerne. Vores startopstilling i går havde 860 superligakampe i benene inden start på kampen, mens Lyngbys havde 833 - det er altså et hold med stort set ligeså meget superligaerfaring som vores. Bare fordi man er oprykker, så er det ikke ensbetydende med, at man per definition er et dårligt hold.

        Er dog helt med på, at som kampene udviklede sig, så er det skuffende og meget ærgerligt, at vi ikke står med 6 point
        tror aldrig der er nogle der har påstået at hverken SIF eller Lyngby er "dårlige" hold. Men de er nu engang oprykkere - og vi er et hold med en erklæret målsætning om top 6. At vi så ikke vinder over begge mandskaber er da for dårligt - er det ikke i orden at være skuffet, bør vi ikke være skuffede? I stedet for at bortforklare nederlagne med at "det altså ikke er dårlige hold" så jeg da langt hellere at man havde modet til at sige; Det er kampe der skal vindes - og det er sgu for ringe at vi ikke gør det"

        Comment


          Fair nok, at det ikke nødvendigvis er dårligere hold, fordi de er oprykkere, men hvilke hold er det så lige, vi skal have points mod?
          I sæsonen 2010/2011 endte vi som nummer 2, men samtlige sæsoner derefter er vi endt i nederste halvdel af tabellen. Nu er målsætningen nu at komme blandt de 6 øverste, hvilket vel må være endnu sværere. Har vi holdet til at blande os i toppen, når vi ikke har kunnet det de sidste mange år, og samtidig tillader os at smide points i de første par kampe?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
            Fair nok, at det ikke nødvendigvis er dårligere hold, fordi de er oprykkere, men hvilke hold er det så lige, vi skal have points mod?
            I sæsonen 2010/2011 endte vi som nummer 2, men samtlige sæsoner derefter er vi endt i nederste halvdel af tabellen. Nu er målsætningen nu at komme blandt de 6 øverste, hvilket vel må være endnu sværere. Har vi holdet til at blande os i toppen, når vi ikke har kunnet det de sidste mange år, og samtidig tillader os at smide points i de første par kampe?
            Alle de andre hold, da? Jeg forventer holdet vokser og bliver markant bedre over sæsonen. Man skal ikke glemme vi skal spille et helt nyt midterforsvar sammen, og at vores venstreside er spritny. Potentialet i holdet er ganske godt, synes jeg.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Det er sgu lidt for nemt bare at sige, at det ikke er godt nok ikke at vinde over oprykkerne. Vores startopstilling i går havde 860 superligakampe i benene inden start på kampen, mens Lyngbys havde 833 - det er altså et hold med stort set ligeså meget superligaerfaring som vores. Bare fordi man er oprykker, så er det ikke ensbetydende med, at man per definition er et dårligt hold.

              Er dog helt med på, at som kampene udviklede sig, så er det skuffende og meget ærgerligt, at vi ikke står med 6 point
              Det er jo sådan det er... To forsøg, endda foran 2-0 den ene gang, og vi kan ikke vinde bare den ene af dem. Det står selvfølgelig fuldstændig klart at det ikke er godt, og det dermed også er "ikke godt nok"...
              Lyngby er skam et erfarent hold, men samtidig stillede de også med 4 spillere der kun havde spillet den ene kamp de havde mod FcK runden før... Vores 4 spillere med mindst suppeerfaring, det er Makrini, Tverskov, Periera, Myse. Der er en verden til forskel. Deres erfaring er på færre spillere, bla. Emil Larsen, som allerede står for de første 166 af de kampe... Da der var gået bare 55 minutter, havde Lyngby skiftet spillere med 387 kampe ud, og erstattet dem med folk med tilsammen 2 kampe. Fra det tidspunkt er der 6 Lyngby spillere på banen, med hver især kun en enkelt suppe kamps erfaring... Det kan slet ikke sammenlignes med OB...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                Tror mit ord frit fortolkes anderledes end det var ment.

                Med frit mener jeg mere at de kender modstanderen, og ved hvordan de agerer da de har mødt dem før.

                Der er jo intet nyt over de næste modstandere.
                Så det de gjorde sidste sæson gør de igen i denne.

                Og de næste to, Aab og Viborg har ikke skræmt mig.
                Så skal du bruge et andet ord og/eller udtryk, synes jeg, fordi for mig lød det som om du antød at presset ville blive mindre af at spille mod AaB eller nogle af de andre hold. Presset bliver automatisk større, når man får to skuffende resultater mod 2 hold, man over 26 kampe helst skulle sørge for ikke at møde yderligere 2 gange i foråret... Hvis man har ambitioner om at slutte i top 6. Vi har 7 færre kampe i år at opnå målsætningen, så har man ikke tid til udvikling eller vente på potentiale. Så kommer vi ganske enkelt ikke med.

                Og hvad du siger om AaB og Viborg er også sandt om os. Kent har samme spillestil som i sidste sæson, så vi kan vel næppe overraske dem heller. Vi kan snildt stå uden sejr efter 4 kampe, og så er der kun 22 kampe til at rette op på dét. Alle sagde i sidste sæson at det var mellemsæson og at vi skulle vente til næste, og nu er den her. Og så er både resultater (og spil i 2 ud af 4 halvlege) simpelthen ikke godt nok. Ja det kunne være værre, Jeppe Kjær kunne ha sat det straffe, men 2 points mod 2 oprykkere, er ikke godt nok. Det er ikke end of the World, men det er heller ikke "slap af, så slemt er det heller ikke" Vi skal på toget tidligt.

                Og her er jeg hverken tryg ved hidtidige centrale midtbanekonstellationer, der skal spille sammen med 3 helt nye, en målmand, der kun har været i klubben i et halvt år, ingen Falk, bredde, konkurence i angrebet og en helt tydeligt ude af form og selvtillidsramt svensker. Vi har ikke tid til at vente på uforløst potentiale. Den slags skal helst udfolde sig bedre fra starten så vi ikke er for langt bagud, når vi så endelig kommer i gang.

                Ingen undskyldninger i denne sæson.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Nu skal man altså lade være med at tro at når man møder oprykkere i starten er man sikker på at vinde.

                  De har det momentum en oprykning giver, og er man et 'nyt hold' skal man bruge noget tid.

                  Vi står ikke så meget dårligere end en masse andre hold, hvem regner seriøst med at BIF og AGF vinder resten af deres kampe?

                  Nok ikke mange.
                  Nej, deri har du ret... men tager vi nu de tre træningskampe med i regnestykket, så har OB altså endnu ikke vundet efter sommerferien, og spillet har til tider været, efter sigende, miserabelt...
                  Mvh Kent

                  Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    tror aldrig der er nogle der har påstået at hverken SIF eller Lyngby er "dårlige" hold. Men de er nu engang oprykkere - og vi er et hold med en erklæret målsætning om top 6. At vi så ikke vinder over begge mandskaber er da for dårligt - er det ikke i orden at være skuffet, bør vi ikke være skuffede? I stedet for at bortforklare nederlagne med at "det altså ikke er dårlige hold" så jeg da langt hellere at man havde modet til at sige; Det er kampe der skal vindes - og det er sgu for ringe at vi ikke gør det"
                    Hvis du læser mit indlæg, så slutter jeg ordret af med at skrive: "så er det skuffende og meget ærgerligt, at vi ikke står med 6 point"
                    Så jo, du må meget gerne være skuffet. Det er bare ikke et argument i sig selv, at det er kampe mod oprykkerne. Da jeg så start programmet, tænkte jeg "åh nej", fordi jeg vidste, at hvis vi ikke stod med 6 point efter de to kampe, så ville at-er-lort, og det-er-så-typisk-OB-at-vi-ikke-engang-kan-slå-en-oprykker få gode vilkår for at blusse op, fuldstændigt uden skelen til præstationerne.

                    Når det så er sagt, så er det jo skuffende, at vi ikke får 3 point mod SIF, da de ikke bød ind med meget og ikke lignede et hold, der vil tage mange point i år.
                    Og det er da skuffende, at vi ikke får 3 point mod et fornuftigt Lyngby hold, når vi kommer foran 2-0. Ikke mindst en skuffende indstilling vi viser mellem 2-0 og 2-2

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Det er jo sådan det er... To forsøg, endda foran 2-0 den ene gang, og vi kan ikke vinde bare den ene af dem. Det står selvfølgelig fuldstændig klart at det ikke er godt, og det dermed også er "ikke godt nok"...
                      Lyngby er skam et erfarent hold, men samtidig stillede de også med 4 spillere der kun havde spillet den ene kamp de havde mod FcK runden før... Vores 4 spillere med mindst suppeerfaring, det er Makrini, Tverskov, Periera, Myse. Der er en verden til forskel. Deres erfaring er på færre spillere, bla. Emil Larsen, som allerede står for de første 166 af de kampe... Da der var gået bare 55 minutter, havde Lyngby skiftet spillere med 387 kampe ud, og erstattet dem med folk med tilsammen 2 kampe. Fra det tidspunkt er der 6 Lyngby spillere på banen, med hver især kun en enkelt suppe kamps erfaring... Det kan slet ikke sammenlignes med OB...
                      Vi skifter også mange superligakampe ud og sætter meget få ind. MEN jeg indrømmer gerne, at det er et lidt plat argument med antallet af superligakampe, men det var for at provokere lidt og sætte plat mod plat. Det siger ikke mindre om kvaliteten af holdet end argumentet om, at det er en oprykker.

                      Og igen: jeg skriver også, at det er skuffende

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Vi skifter også mange superligakampe ud og sætter meget få ind. MEN jeg indrømmer gerne, at det er et lidt plat argument med antallet af superligakampe, men det var for at provokere lidt og sætte plat mod plat. Det siger ikke mindre om kvaliteten af holdet end argumentet om, at det er en oprykker.

                        Og igen: jeg skriver også, at det er skuffende
                        Uanset om de er oprykkere og hvor meget eller lidt erfaring de har så er både Lyngby og Silkeborg hold som må formodes at slutte blande de 4-5 nederste . Jeg vil mene det er rygende uambiøst ikke at være skuffet over at sætte point til mod dem .
                        Det er meldt klart ud at vi har en målsætning om at komme med i top 6 , skal det lykkedes så må der ikke komme for mange af den slags svipsere .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Uanset om de er oprykkere og hvor meget eller lidt erfaring de har så er både Lyngby og Silkeborg hold som må formodes at slutte blande de 4-5 nederste . Jeg vil mene det er rygende uambiøst ikke at være skuffet over at sætte point til mod dem .
                          Det er meldt klart ud at vi har en målsætning om at komme med i top 6 , skal det lykkedes så må der ikke komme for mange af den slags svipsere .
                          de er naturligvis også skuffede over at de ikke står med 6 point som begge kampe har forløbet. Det drejer sig imø også om ikke at fremskynde en "krise" og gå i panik efter 2 kampe, de er fuldt ud klar over at de har mistet 4 point som de så skal forsøge at skaffe de næste kampe mod mere etablerede modstandere
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            de er naturligvis også skuffede over at de ikke står med 6 point som begge kampe har forløbet. Det drejer sig imø også om ikke at fremskynde en "krise" og gå i panik efter 2 kampe, de er fuldt ud klar over at de har mistet 4 point som de så skal forsøge at skaffe de næste kampe mod mere etablerede modstandere
                            Hvis de så ikke skaffer de points... ville du så kalde det en (lille) krise?

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Hvis de så ikke skaffer de points... ville du så kalde det en (lille) krise?

                              MvH ChrisOB
                              Med OBs historik fra de sidste sæsoner er jeg ikke bleg for allerede at kalde det en (mindre) krise allerede nu
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Hvis de så ikke skaffer de points... ville du så kalde det en (lille) krise?

                                MvH ChrisOB
                                jeg er overbevist om at medierne vil starte en snak om den "lille" krise der er i OB, uagtet at det måske vil være en anelse hysterisk og klubben ikke opfatter det sådan ...men du spørger om min holdning, og allerede om 2-3 kampe med pouvert udbytte vil jeg gå i total panik og løbe skrigende rundt herhjemme på matr.nr'et. Fruen i huset vil få udskæld dagen lang, og hunden får et ekstra spark og blive trukket rundt på de daglige lufteture uden mulighed for at sk... eller pi...
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X