Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Efterårssæsonen 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Efterårssæsonen 2016

    Jeg synes den fortjente sin egen tråd.

    Jeg kunne læse i den anden diskussion, at folk var kede af programmet, fordi der var for mange oprykkere i starten(!). Det forstår jeg overhovedet ikke?? Det er da en gylden mulighed for at få en stødpude af point til de svære kampe, og give os selv noget momentum.

    Vi har allerede, som andre også har påpeget, størstedelen af truppen på plads, og skal have den sammenspillet over sommeren.

    De første otte runder hedder:

    OB-SIF
    LBK-OB
    AAB-OB
    OB-VFF
    OB-FCN
    EFB-OB
    OB-ACH
    FCK-OB

    Altså fire hjemmekampe mod hold vi skal kunne måle os imod, og fire udekampe mod en oprykker, sidste sæsons nr 11, og så AAB og FCK, der bliver svære.

    24 point at spille om, hvor vi realistisk kan/skal hente mininimum 15, og gerne 17-18 point, hvis vi skal gøre os håb om top-seks.

    Det burde både være en mulig mission og overkommelig opgave, og hvis vi ikke kan løse den, har vi ikke noget at lave i top-seks alligevel!
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    #2
    Kan det passe at der kun spilles kampe søndage og en enkelt onsdag?
    Alle spiller om søndagen? Ifølge http://www.superliga.dk/sites/defaul...ga_program.pdf

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
      Kan det passe at der kun spilles kampe søndage og en enkelt onsdag?
      Alle spiller om søndagen? Ifølge http://www.superliga.dk/sites/defaul...ga_program.pdf
      Det er (som sædvanligt) fordi TV ikke har valgt kampe endnu

      Edit: To fredagskampe(!), en lørdagskamp, tre søndagskampe, og en mandagskamp.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Jeg synes den fortjente sin egen tråd.

        Jeg kunne læse i den anden diskussion, at folk var kede af programmet, fordi der var for mange oprykkere i starten(!). Det forstår jeg overhovedet ikke?? Det er da en gylden mulighed for at få en stødpude af point til de svære kampe, og give os selv noget momentum.

        Vi har allerede, som andre også har påpeget, størstedelen af truppen på plads, og skal have den sammenspillet over sommeren.

        De første otte runder hedder:

        OB-SIF
        LBK-OB
        AAB-OB
        OB-VFF
        OB-FCN
        EFB-OB
        OB-ACH
        FCK-OB

        Altså fire hjemmekampe mod hold vi skal kunne måle os imod, og fire udekampe mod en oprykker, sidste sæsons nr 11, og så AAB og FCK, der bliver svære.

        24 point at spille om, hvor vi realistisk kan/skal hente mininimum 15, og gerne 17-18 point, hvis vi skal gøre os håb om top-seks.

        Det burde både være en mulig mission og overkommelig opgave, og hvis vi ikke kan løse den, har vi ikke noget at lave i top-seks alligevel!
        Mener klart det er et godt program....men det lægger selvfølgelig noget pres på PS fra starten....der Sif og lyngby er jo 2 kampe der skal vindes hvis vi vil med i den sjove ende.. ...og med OB uheldige tendens til ikke at få de point så forstår jeg bekymringen.
        men skal vi ikke bare blive enige om at vi kommer godt fra land i år.....det skal vi sgu

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Det er (som sædvanligt) fordi TV ikke har valgt kampe endnu

          Edit: To fredagskampe(!), en lørdagskamp, tre søndagskampe, og en mandagskamp.
          Hvor ser du dette henne? :)

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            Mener klart det er et godt program....men det lægger selvfølgelig noget pres på PS fra starten....der Sif og lyngby er jo 2 kampe der skal vindes hvis vi vil med i den sjove ende.. ...og med OB uheldige tendens til ikke at få de point så forstår jeg bekymringen.
            men skal vi ikke bare blive enige om at vi kommer godt fra land i år.....det skal vi sgu
            Nogengange har man på fornemmelsen herinde, at folk synes alt ville være bedre, hvis bare OB ikke skulle spille alle de skide FODBOLDKAMPE
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
              Hvor ser du dette henne? :)
              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...r-fredagskampe
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Nogengange har man på fornemmelsen herinde, at folk synes alt ville være bedre, hvis bare OB ikke skulle spille alle de skide FODBOLDKAMPE
                Nej da venter spændt.... :-)

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Jeg synes den fortjente sin egen tråd.

                  Jeg kunne læse i den anden diskussion, at folk var kede af programmet, fordi der var for mange oprykkere i starten(!). Det forstår jeg overhovedet ikke?? Det er da en gylden mulighed for at få en stødpude af point til de svære kampe, og give os selv noget momentum.

                  Vi har allerede, som andre også har påpeget, størstedelen af truppen på plads, og skal have den sammenspillet over sommeren.

                  De første otte runder hedder:

                  OB-SIF
                  LBK-OB
                  AAB-OB
                  OB-VFF
                  OB-FCN
                  EFB-OB
                  OB-ACH
                  FCK-OB

                  Altså fire hjemmekampe mod hold vi skal kunne måle os imod, og fire udekampe mod en oprykker, sidste sæsons nr 11, og så AAB og FCK, der bliver svære.

                  24 point at spille om, hvor vi realistisk kan/skal hente mininimum 15, og gerne 17-18 point, hvis vi skal gøre os håb om top-seks.

                  Det burde både være en mulig mission og overkommelig opgave, og hvis vi ikke kan løse den, har vi ikke noget at lave i top-seks alligevel!
                  For mig er det helt ligegyldigt hvornår vi spiller mod hvem. Om det er bedre at spille først mod de meget motiverede oprykker eller de "store" klubber som FCK - hvem ved? Vi får de alle to gange og om vi slås først med FCK eller med Silkeborg om tre point - so what!
                  Lasst sie nur kommen! Lasst sie nur kommen!
                  Glader mig helt vild på den nye sæson!
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #10
                    Tager vi udgangspunkt i 8 runder, så ligner det jo tidligere sæsonstarter(dog med 3 oprykker kampe nu)... Jeg synes ofte vi har været bedre mod tophold, også i kampe hvor vi ikke har vundet, men jeg aner ikke hvad historikken siger om resultaterne, hvis vi siger kampe mod top-6 hold, kontra oprykkere...

                    Lige på stående fod husker jeg ikke noget godt om at have oprykkere i starten, ikke siden VB sidst rykkede op... Så hvis jeg skal vælge, så tror jeg egentlig hellere jeg vil tæve et par (af de andre ) tophold her i starten...

                    Lige et hurtigt kig. Siden vi tævede VB og Sønderjyske, som var oprykkerne i 08-09, så har vi siden da, indenfor de første 8 runder, mødt en oprykker 8 gange. I de 8 kampe har vi fået en enkelt sejr, 3 uafgjorte, og 4 nederlag, og en målscore på 11-14...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #11
                      I øvrigt lidt morsomt/sørgeligt, at i de to "derbyrunder" i runde 7 og runde 22 (FCK møder BIF, FCM møder VFF, FCN møder Lyngby, osv), skal vi møde henholdsvis Horsens og Randers...


                      Jeg vil i den forbindelse foreslå en ny sang til tribunerne:

                      "Nobody hates us, and we dont care"
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        I øvrigt lidt morsomt/sørgeligt, at i de to "derbyrunder" i runde 7 og runde 22 (FCK møder BIF, FCM møder VFF, FCN møder Lyngby, osv), skal vi møde henholdsvis Horsens og Randers...


                        Jeg vil i den forbindelse foreslå en ny sang til tribunerne:

                        "Nobody hates us, and we dont care"
                        Glimrende ... eller "Nobody hates us, but we hate everybody".

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          For mig er det helt ligegyldigt hvornår vi spiller mod hvem. Om det er bedre at spille først mod de meget motiverede oprykker eller de "store" klubber som FCK - hvem ved? Vi får de alle to gange og om vi slås først med FCK eller med Silkeborg om tre point - so what!
                          Lasst sie nur kommen! Lasst sie nur kommen!
                          Glader mig helt vild på den nye sæson!
                          100% enig! "Bare lad dem komme". Det er et godt slogan

                          Comment


                            #14
                            http://www.fyens.dk/sport/OB-starter...rtikel/3014802

                            Vi starter 20.15

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Massiob Se indlæg
                              .. Nå, men så kan jeg lige nå det ovenpå flyveturen hjem fra sommerferie i Sydøstasien

                              Comment

                              Working...
                              X