Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: BIF - OB, 10/4 2016 kl 18.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Ved ikke om man sådan kan konkludere, at vi ikke har spillerne til 4-4-2. Kan heller ikke se vores spillere skulle passe så meget bedre til 3-5-2.

    Grundlæggende synes jeg det er fint vi holder fast i systemet. Vi har to kompetente angribere, der overordnet set har været skarpe her i foråret og ser ud til at finde bedre sammen.
    Defensivt ser vi også langt mere solide og afstemte ud end længe. Vi giver ikke mange chancer væk. Det risikerer man i høj grad at ødelægge hvis man ændrer systemet i sådan en grad. Man ser ofte midterforsvarerne har store afstemningsproblemer når de pludselig er 3 spillere centralt.

    Jeg ville dog gerne se i hvert fald en anden spiller på højrekanten end Skulason.
    Jeg siger ikke, at den er gal med systemet. Alle trænere har et grundsystem, som de tror på, men når spillerne på dagen ikke er til det, så må man justere. Vi spillede 4-4-2 i dag uden kantspillere. Det er svært at se det lykkes på forhånd.

    Kent N gør det samme i hver eneste kamp.

    Comment


      Vi har 1½ kompetent midterforsvarer tilsammen i truppen, og I vil spille 3-5-2?

      Hvis vi endelig skulle ændre formation, er vi vel mere ude i en 4-3-3 eller noget, hvor Falk, Fester og AK kan spille meget offensive angribere, mens midtbanen kontrollerer.

      Men ingen af delene sker jo.

      Comment


        Det værste er simpelthen at vi taber til hold, som heller ikke rammer noget højt niveau. Det er sgu okay at vi taber til bedre hold, men når vi ikke for alvor kæmper for det og rammer så lavt et niveau, så er det for ringe. Vi skulle have haft point i begge de her kampe, for selvom sejrene hver især er fortjente til både BIF og Randers, så er det ikke fordi de spiller på et niveau vi ikke kan være med på. Der skal simpelthen strammes op, for fortsætter vi på det niveau her, så får vi ikke mange point i de resterende kampe. Og så må det altså være på tide at ham Ari, tager plads på bænken! Vi har et udmærket talent i Greve siddende ude, som har væsentlig større potentiale som fløj end Ari. Han må sgu rive sig lidt i håret over han ikke får chancen i forhold til sådan en knoldesparker

        Comment


          Det vaer en skidt kamp, og det var det også mod Randers, men vi er stadig på rette vej. For 2 kampe siden drømte vi om Europa, men mon ikke et stort flertal af os havde fornemmelsen af at det var en drøm, som var lidt uvirkelig at stå med. For 2 kampe siden havde vi "Danmarks farligste offensiv" og flertallet troede på holdet. Efter to nederlag til to hold, som ikke spillede godt er det hele væk; eller er det?

          Ligesom vi skal passe på med at få træerne til at vokse ind i himmelen, skal vi også passe på med at male fanden på væggen. Jeg mener stadig at vi er på rette vej, og som en anden skrev i går, så falder vi ikke sammen på samme måde som vi gjorde for et års tid siden, og der havde vi gjort det i flere år. Jeg forstår udmærket irritationen efter gårsdagens nederlag, men der er stadig masser af potentiale i det her hold, og Kent er det rette mand til at håndterer det, hvis is spørger mig. Vi er bare ikke stærke nok som hold endnu, men det kommer, vi har bare brug for mere tid. jeg vil gerne prøve at sætte ord på nogle af spiller, som jeg ser dem.

          Jonasson: Jeg synes på ingen måde at han er så dårlig som han bliver gjort til. Ja, når han laver fejl, er de til at tage og føle på, men han er en ok Superliga spiller. Han har bare ikke det der top niveau vi gerne ser vores spillere have. Men han vinder mange nærkampe iflg statistikkerne, læste jeg nogle få uger tilbage, og så har han flere gange været på diverse ugens hold. Jonasson, som Lasse, skal bare ikke være en af dem, der skal starte vores opspil, og det er generelt der, jeg synes at han falder igennem - Sammen med hans ikke alt for gode hovedspil. Men han er god nok til hvor vi er pt. og vi kan ikke forbedre os på alle pladser hele tiden.

          Grytebust:
          Fuck han var ikke langt fra at få fat i den bold, som gik i mål. Vores målmands problem er løst!

          JBL: Jeg synes han gør det overraskende godt. Han skal bare have tid til at udvikle sig noget mere. At han ikke har været så offensiv i de seneste kampe er hvad det er, men hans store problem har altid været defensiven, og der synes jeg at der er klare forbedringer. Det skal nok blive godt. Der er fremtid i ham, og han er allerede god nok.

          Makrini: Er bare vores bedste spiller pt. Mere er der ikke at sige til det. Han er en arbejdshest, går ned og tager bolden for at sætte spillet op. Manden tager ansvar.

          Skulason: Får med rette nogle verbale tæsk, men han får også mange han ikke skulle have. Han spiller hvor han bliver sat til det og er som Makrini en arbejdshest. Det er ikke altid lige kønt, og når han fejler gør han det markant, men alle trupper har bare brug for sådan en spiller, der gør, og spiller på de positioner, som træneren vil det. Skula er jo ingen kreatør, så offensivt kunne det være meget bedre, men hey HHA var sgu heller ingen drøm på kanten.

          JJT: Giv JJ noget tid. Han har det der skal til for at sætte vores spil op. Han er, sammen med Greve, en af de få vi pt har i truppen efter sommerferien, der kan splitte modstanderen ad. Han kan se de afleveringer, der skal til, og han kan lægge dem. Men sådan en spiller, med så lidt erfaring, falder sgu oftest igennem når holdet ikke præsterer. Giv tid. Han bliver rigtig god. Han har brug for at folk flytter sig omkring ham, som Falk også har, og det er ikke sket i de 2 seneste kampe.

          Greve: Det kan se lettere dumt ud, når det ikke virker, men han er en dynamisk kreatør og jeg kan se store fremskridt i hans spil. Han er sammen med JJ og Festersen, en del af den trio der skal lave det uventede for os i næste sæson. Han kan gøre det, dog ikke på Falk niveau, men han er ung og med dem går det op og ned. Får han den spilforståelse lidt bedre på plads skal det nok blive rigtig godt.

          Desler: En arbejdshest og han gør det godt. Men han er ikke en type der vinder kampe for os. Men som Jonasson og Skulason bare sådan en man har brug for. Hans potentiale er j o også større end de to nævntes, og så har han lang snor fra os fans ;) Det skal nok blive godt når han kommer op i gear igen.

          Lucas:Jeg har en stor fidus til ham som højre back, med Desler som kanten foran sig. Jeg tror projektet kan lykkedes, men som med andre unge kræver det tid; og spilletid.

          AK & Festersen: Mener stadig at det er DKs farligste angrebs duo. Men selv de bedste kan se skidt ud når det ikke lige køre.

          Izunna: Uha uha uha! Jeg håber ikke at det er katten i sækken, men jeg frygter det!

          Men tror på det. Vi er på rette vej og jeg tror ikke at vi undervurderer Viborg på søndag. Det har vi spillet for dårligt i de seneste kampe til at gøre. Den kamp vil få nogle fra gårsdagens kamp til at se endnu dårligere ud; Det er jeg ikke i tvivl om. Men der er en verden til forskel på når det køre for holdet og det ikke gøre det. Mod Randers og Brøndby gjorde det ikke - Det gør det til gengæld på søndag igen ;)
          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

          Comment


            Efter at have siddet på Brøndby stadion i går og holdt fokus på forsvaret, har jeg fået et lidt andet på Ari's tid på venstrebacken i forhold til opspillet.

            Lasse Nielsen er godt nok håbløs til at læse spillet, da han gang på gang sendte bolden ud til JBL, som var presset helt op af kant og back i den side.

            Man savner Daniel Høegh's evner til at føre bolden op.

            Comment


              Nåh, mine kommentarer har I vel også brug for:
              Defensivt synes jeg forsvaret gjorde det rigtig fint i går. Vores anfører laver stadig nogle forfærdelige opspilsfejl; det siger noget når man er mere rolig ved Lasse Nielsen.
              Barrett var, efter Makrini, den spiller jeg synes gjorde det bedst for os. Han kæmpede godt på den venstre back og vi så ham også offensivt. Og så er jeg vild med Lasse Nielsens attitude. Der kan jeg give køb på noget talent for at få noget fandenivoldskhed (se også: Ari). Det mangler Hallgrimur.

              Jeg forstår ikke dispositionen med at skifte Lund for Lukas. Set fra min plads skete det på et tidspunkt, hvor det eneste vi kom frem til, var via Lunds raids op af højre side. Medmindre han var plaget af Boysens nedslagtning. Lukas kom også frem til noget, men ikke mere end jeg havde forventet fra Lund, der faktisk drev lidt gæk med Brøndbys venstre back til tider.

              Pt. er midtbanen Makrini-Azer den stærkeste. Jeg håber virkelig at Izunna bare er langt fra formen og at han genfinder den. Vi begyndte først at få etableret angrebsspil, da Azer kom ind. Jeg er egentlig ikke den helt store fan af ham, men som det ser ud nu, skal der forlænges. Han giver meget mere til vores spil end Izunna.

              Jens Jakob havde offensivt en forfærdelig kamp. Defensivt så det ret disciplineret ud. Han er ung og skal ikke bedømmes på baggrund af denne ene kamp, men man kan roligt konstatere at det ikke var godt, det vi så.

              Ari smed vel ca. lige så mange bolde væk som Jens Jakob. Og så ved jeg ikke, hvem der fik den geniale idé at tage frisparket kort, når hele forsvaret var hentet med frem. Idioti! Jeg beholder, boldtabene til trods, gerne Ari i truppen. Jeg kan huske en tid, for ikke så længe siden, hvor vi sukkede (som i virkelig sukkede højt!) efter spillere, der døde med støvlerne på. Det giver Ari og Lasse, og det giver dem en vigtigere dimension end deres boldtalent berettiger. Jeg vil ikke tilbage til den tid for et par år siden, hvor vi havde nogle dygtige boldflyttere, men aldrig havde bolden, fordi ingen turde skralde igennem. Det giver jeg Ari - han smider sig gerne ned efter bolden (desværre ofte fordi han selv har tabt den, but still...). Jeg ved bare ikke helt, hvor jeg vil gøre af ham. Højre midt? Nej, helst ikke. Venstre back? Jeg foretrækker vi fortsætter med Barrett der. Men en plads i truppen? Helt sikkert. Og så kan han dække ind, hvor der er brug for det uden at falde 100 % igennem.
              Men når nu han faktisk kan slå dødbolde, så skal en eller anden fortælle ham, at han skal slå dem; ikke spille dem kort! For helvede!

              Stor ros til stemningsskaberne for at holde et fornuftigt tempo i sangene. Mit indtryk var at det fik flere med - indtil der skulle klappes samtidig, for det kunne vi åbenbart ikke administrere (mest fordi der blev klappet i et tempo, der var ca. 64 % højere end det tempo, der før blev sunget i). Så døde sangen og ventede på delen, hvor der ikke skulle klappes igen - så styrede trommen fint showet og der kom lyd på.

              Skulle Boysen have haft rødt? Jep! http://lortedommer.dk/boysens-stempling/
              Oliver Lund får sidste ord: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...then-for-dumt/

              Comment


                Jeg var en tur på vestegnen og fik set noget halvkedeligt bold. Min bedømmelse af spillerne:

                SG: sikker målmand. Han har Falkegårds opfattelse ifht til at sætte spillet op og oveni har han mere erfaring og muligvis også mere talent.

                JBL: en fornøjelse af have en boldsikker venstre back. Han bliver rigtig rigtig god. Hans defensive indsats var fornuftig og tog ikke de store chancer.

                Haddi: Sammen med LN, giver jeg Haddi skylden for vores nederlag. BIF dækker vores midtbane af og lader Haddi+LN føre bolde op, hvilke oftest er en katastrofe. Enten spiller de en presset spillet, giver bolden direkte til BIF eller også tyrer de en lang bold ud over side-/bag-linien.

                LN: Mere katastrofal end Haddi.

                OL: gjorde det ok, uden at være prangende. En stabil backup til backen

                Ari: suk. Den mand kan og må ikke være kant efter sommerferien. Der kommer intet fremadrettet hos ham. Ja, han giver sig 100%, men han skaber intet. Absolut intet. Sammenholdt med to defensive centrale midtbanespillere, så skal der være en chanceskaber på kanten.

                Makrini: Min MOM. Han styrer sikkert, tager ansvar, vil have bolden og skralder igennem.

                Izunna: Synes han gjorde det ok. Han får tacklet, vist sin fysik og ind i mellem også sine manglende forståelse for sine medspillere. Det bliver godt, men kræver noget tålmodighed og spilletid, før han er helt oppe at ringe.

                JJT: fuld spilletid til en af vores unge spillere er positivt. Men kampen viste også, at han mangler lidt erfaring og forståelse for medspilleres løb. Begge dele kommer med mere spilletid, så jeg er tilhænger af, at han igen starter næste gang.

                Fester: fin energi, men vi skabte ikke mange chancer, hvis vi overhovedet skabte nogen.

                AK: samme som fester. Vi skaber ikke nok.

                Azer: Langsom og boldflytter. FIn kontrol med bolden, men der skete heller ikke det store ifht hans indskiftning.

                Lucas: Jeg er ikke overbevist om Lucas kvaliteter. Han får ikke skabt nok og i hans offensive 1-1 er det for sløjt.

                Greve: synes at han var lidt usynlig i løbet af de 30 min han fik.

                Synes at Haddi's og LN's manglende evner til at føre bolden frem, samt Ari's fravær af positive offensive aktioner taber vores kamp. De tre er ikke gode nok til et boldspillende hold.
                Største gevinst i kampen: spilletid til Izunna og fuld spilletid til JJT

                Comment

                Working...
                X