Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Em 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Em 2016

    http://mobil.bold.dk/#/nyt/Danmark-i-svaer-kval-gruppe

    Så er der trukket lod til kvalen til EM i 2016. Efter min mening er det nok den værst mulige gruppe vi er landet i, på alle måder! Kampene mod østlandene er ikke ligefrem publikumsmagneter, og så er jeg snart træt af Portugal..
    Puljen der svær ud, men alt andet end kvalifikation vil være en fiasko imo, når der går 2,5 hold videre fra hver pulje...

    #2
    Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
    http://mobil.bold.dk/#/nyt/Danmark-i-svaer-kval-gruppe

    Så er der trukket lod til kvalen til EM i 2016. Efter min mening er det nok den værst mulige gruppe vi er landet i, på alle måder! Kampene mod østlandene er ikke ligefrem publikumsmagneter, og så er jeg snart træt af Portugal..
    Puljen der svær ud, men alt andet end kvalifikation vil være en fiasko imo, når der går 2,5 hold videre fra hver pulje...
    uanset pulje vil alt andet end kval. være en skuffelse, når nu der er 23 pladser at spille om.
    Syntes ikke det var den værst tænkelige pulje, men bestemt heller ikke den bedste.
    Måske ikke de mest attraktive kampe - men jeg mener nu det virkelige problem for landsholdet og dets popularitet er at alle kampene nu sendes på kanal 5, hvilket gør at landsholdet kommer ud til endnu færre

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      uanset pulje vil alt andet end kval. være en skuffelse, når nu der er 23 pladser at spille om.
      Syntes ikke det var den værst tænkelige pulje, men bestemt heller ikke den bedste.
      Måske ikke de mest attraktive kampe - men jeg mener nu det virkelige problem for landsholdet og dets popularitet er at alle kampene nu sendes på kanal 5, hvilket gør at landsholdet kommer ud til endnu færre
      Er det seriøst? Også hjemmekampe? Jesus Kristus. Det er lige før, jeg ikke vil se kampene i protest. Lige før.

      Mht. Danmarks muligheder for avancement, så synes jeg, de ser gode ud. Vi kan potentielt tabe til alle hold i gruppen på en dårlig dag, men omvendt kan vi vinde over alle på en god dag. Jeg tror på, at det danske hold er ved at være modnet til et punkt, hvor vi nok skal have den nødvendige stabilitet til at tage pointene hjem.

      Jeg synes i øvrigt også, at de to træningskampe mod Frankrig er en rigtig god måde at inddrage værtsnationen på. Jeg tror, det er meget vigtigt for os, at vi har en kompetent træningsmodstander.

      Comment


        #4
        Første tanke, da jeg så modstanderne, vel vidende at nummer 1 og 2 går direkte videre, var at "den klarer Danmark da nemt".
        Men så slog det mig lige: Armenien har jo lige bevist overfor Danmark, at dem slår man ikke bare sådan uden videre. Portugal er en stærk modstander. Og Serbien - tjek lige deres hold. Det kan blive svært nok i den kvalifikation.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          uanset pulje vil alt andet end kval. være en skuffelse, når nu der er 23 pladser at spille om.
          Syntes ikke det var den værst tænkelige pulje, men bestemt heller ikke den bedste.
          Måske ikke de mest attraktive kampe - men jeg mener nu det virkelige problem for landsholdet og dets popularitet er at alle kampene nu sendes på kanal 5, hvilket gør at landsholdet kommer ud til endnu færre
          At landsholdet er upopulært nu, er vel ikke kanal 5s skyld, men udelukkende dets egen og DBU's skyld! Men enig i, at det ikke ligefrem kommer til at gavne landsholdets popularitet i den brede befolkning i fremtiden. Bare se på håndbolden, hvor stor opbakning de har hvert år omkring deres slutrunder, fordi alle har mulighed for at se dem..

          Med den værst tænkelige pulje mener jeg, at det er i hvert fald tre for mig næsten intetsigende hold, vi skal møde. Og Portugal er kedelige, fordi vi har mødt dem 100 gange de sidste par år.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
            Første tanke, da jeg så modstanderne, vel vidende at nummer 1 og 2 går direkte videre, var at "den klarer Danmark da nemt".
            Men så slog det mig lige: Armenien har jo lige bevist overfor Danmark, at dem slår man ikke bare sådan uden videre. Portugal er en stærk modstander. Og Serbien - tjek lige deres hold. Det kan blive svært nok i den kvalifikation.
            min første tanke - uanset hvilken gruppe danmark var havnet i - det skal vi sgu kunne klare. 24 hold ud af 54. dvs 23 pladser gennem kval ud af 53. Hvis ikke DK høre til i top 24 i europa, hvorfor sså snart have et landshold?
            Men ok - gruppen er ikke den letteste, men bestemt heller ikke den værste.
            Og selvfølgelig kan vi tabe til Armenien - det sker når man ikke er til stede - som da de tabte 4-0. Møder DK op 100% fokuseret så vinder vi begge de kampe, og det samme gælder albanien.
            Og hvis det skulle gå helt galt - så giver 3 pladsen jo altså yderligere kval kampe.
            -Jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi forestille mig at vi ikke kvaller til frankrig i 16.
            Last edited by mhbp; 24-02-2014, 00:25. Årsag: jeg kan åbenbart ikke tælle....

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
              At landsholdet er upopulært nu, er vel ikke kanal 5s skyld, men udelukkende dets egen og DBU's skyld! Men enig i, at det ikke ligefrem kommer til at gavne landsholdets popularitet i den brede befolkning i fremtiden. Bare se på håndbolden, hvor stor opbakning de har hvert år omkring deres slutrunder, fordi alle har mulighed for at se dem..

              Med den værst tænkelige pulje mener jeg, at det er i hvert fald tre for mig næsten intetsigende hold, vi skal møde. Og Portugal er kedelige, fordi vi har mødt dem 100 gange de sidste par år.
              nej nej det er sgu ikke kanal 5 skyld - men da der er en betydelig mindre del af befolkningen der kan modtage kanal 5 så mister landsholdet jo per automatik en masse opmærksomhed gennem manglende eksponering. Og det er nok ikke lige det der er brug for hvis det skal være hele landets hold....

              Comment


                #8
                Nå heller ingen slutrunde i 2016. I BEDSTE fald bliver Danmark 3'er.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  -Jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi forestille mig at vi ikke kvaller til frankrig i 16.
                  Seriøst? Både Portugal og Serbien er KLASSER bedre end Danmark.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                    Seriøst? Både Portugal og Serbien er KLASSER bedre end Danmark.
                    bedste 3'er giver også direkte adgang til slutrunden, mens de resterende 8 3'er spiller om 4 pladser. Så chancen vil stadig være der med en 3. plads

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      bedste 3'er giver også direkte adgang til slutrunden, mens de resterende 8 3'er spiller om 4 pladser. Så chancen vil stadig være der med en 3. plads
                      Nå for søren, der kan man bare se. Også i den eneste pulje med 5?

                      Comment


                        #12
                        Så kan det være Island har en chance nu de var så tæt på sidste gang :-)

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                          Nå for søren, der kan man bare se. Også i den eneste pulje med 5?
                          yes - 19 kvalificerer sig direkte, 1&2 i hver gruppe + den bedste 3'er.
                          -de resterende 4 pladser fordeles så mellem de otte andre 3'er.

                          det bør selv det danske landshold kunne klare....men de skal selvf. ikke dumme sig ret mange gange før det går galt

                          Comment


                            #14
                            Ret svær og kedelig gruppe. Serbien er vel på niveau med DK. Men når 2'eren kommer direkte til EM og 3'erne kommer i playoff, så skal vi sgu med!

                            Comment

                            Working...
                            X