Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-EFB. 11.11.2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Ja det er jo et eller andet sted et valg vi har truffet at vi ikke har fyrtårne i bageste kæde, hvorimod de til gengæld er gode med bolden. Spillere der kan begge dele er for dyre til OB. Derfor vil vi blive udfordret imod dødboldsstærke. Det var så mere udtalt igår end vi normalt er, men han slår dem satme også godt Lauridsen. Ellers synes jeg ikke de har meget. Faktisk synes jeg også vi forsømmer at udnytte flere gode kontra uligheder, hvor de smider bolden på midten og løbende foran boldholder bare ikke er skarpe nok. Derudover synes jeg sejren er fortjent. Vi skaber mest i etableret spil og er selv farlige på dødbolde. Igennem hele kampen gjorde vi det også svært for efb at være på bolden, så derfor synes jeg egentlig kun det er dødboldene vi giver væk, som de truer os på. Ellers har vi styr på dem.
    Hent Tingager tilbage i vintervinduet.
    Ramon-Tverskov-Tingager
    Det ville være en rigtig fedt bagkæde.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Det koster 2 års karantæne .... nogle mennesker er sgu da for dumme.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        Ja det er jo et eller andet sted et valg vi har truffet at vi ikke har fyrtårne i bageste kæde, hvorimod de til gengæld er gode med bolden. Spillere der kan begge dele er for dyre til OB. Derfor vil vi blive udfordret imod dødboldsstærke. Det var så mere udtalt igår end vi normalt er, men han slår dem satme også godt Lauridsen. Ellers synes jeg ikke de har meget. Faktisk synes jeg også vi forsømmer at udnytte flere gode kontra uligheder, hvor de smider bolden på midten og løbende foran boldholder bare ikke er skarpe nok. Derudover synes jeg sejren er fortjent. Vi skaber mest i etableret spil og er selv farlige på dødbolde. Igennem hele kampen gjorde vi det også svært for efb at være på bolden, så derfor synes jeg egentlig kun det er dødboldene vi giver væk, som de truer os på. Ellers har vi styr på dem.
        Selvfølgelig har du ret i at de er dyre, men det er KEP også. De griner stadig i Aab over, at vi hoppede på den.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Hent Tingager tilbage i vintervinduet.
          Ramon-Tverskov-Tingager
          Det ville være en rigtig fedt bagkæde.
          Jeg er desværre bange for, at vi måske afskipper Tverskov. Han har spillet en rigtig god sæson, været her i et stykke tid efterhånden.. Men gør vi det, så synes jeg en erstatning i Tingager ville være fantastisk, og han må efterhånden også være interesseret i at komme væk, da Braunschweig er rigtig, rigtig skidt kørende - og han har været på bænken det seneste par kampe efter hans skade.

          Comment


            Vil godt advare folk imod at have en forventning om, at vi henter Tingager tilbage, i hvert fald hvis de vil undgå at blive skuffet. Jeg anser det som højest usandsynligt, at Tingager allerede skulle vælge at vende snuden tilbage til OB så hurtigt, og hvis destinationen skulle blive Superligaen, må det anses som værende noget mere sandsynligt, at han ender med at ryge til Brøndby, der nok vil kigge på midterforsvaret i de næste vinduer, og hvor han jo i øvrigt har spillet ungdomsfodbold.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              Selvfølgelig har du ret i at de er dyre, men det er KEP også. De griner stadig i Aab over, at vi hoppede på den.
              Hvad tjener KEP?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Hvad tjener KEP?
                Jeg mener han får 150.000kr.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                  Hvad tjener KEP?
                  150.000 om måneden, jf. EB.

                  Kan i øvrigt se, at de også netop har forsøgt at opgøre Superligatrænernes lønninger, og her anslår de Michelsen til at tjene 110-120.000 om måneden. Det er noget under, hvad jeg har hørt, at man kastede efter både Troels og Kent, og ifølge EB også mindre end hvad folk som Hjulmand, David og Wieghorst får.

                  Og så studser jeg lige over den her kommentar:

                  "Efter fyringen af Kent Nielsen cirklede sportschef Jesper Hansen den fyrede Hammarby-træner ind, og Niels Thorborg forhandlede aftalen på plads."


                  Bare hvis nogle skulle være i tvivl om, hvem der har bukserne på, når de store beslutninger skal træffes i OB.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                    Jeg mener han får 150.000kr.
                    Der er en tråde et eller andet sted, hvor lønningerne er listet. Der var også en artikel fra EB, men top 10 i hver klub. Jeg mener det var næsthøjest i truppen med 180.000, men det er efter hukommelse.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Når der er mange tilskuere og stemning (= pres og forventninger) har OB haft store problemer de sidste mange år. Et halvdødt stadion med 3-4000 tilskuere, virker til at være optimale arbejdsbetingelser.
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Vil godt advare folk imod at have en forventning om, at vi henter Tingager tilbage, i hvert fald hvis de vil undgå at blive skuffet. Jeg anser det som højest usandsynligt, at Tingager allerede skulle vælge at vende snuden tilbage til OB så hurtigt, og hvis destinationen skulle blive Superligaen, må det anses som værende noget mere sandsynligt, at han ender med at ryge til Brøndby, der nok vil kigge på midterforsvaret i de næste vinduer, og hvor han jo i øvrigt har spillet ungdomsfodbold.
                      Tingager var at finde på Energy Park igår så måske hans hjerte ligger et andet sted. Men spørgsmålet er selvfølgelig om det er nok hvis BIF åbner for pungen

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Tingager var at finde på Energy Park igår så måske hans hjerte ligger et andet sted. Men spørgsmålet er selvfølgelig om det er nok hvis BIF åbner for pungen
                        Selvom jeg synes rigtigt godt om Tingager som person, og absolut ikke slår ham i hartkorn med den gennemsnitlige fodboldspiller, så vil jeg nu alligevel anse det som meget overraskende, hvis Tingager satte det at spille for OB over sportslige ambitioner og økonomi. Nu er det jo også en ny situation med en anden træner og spillestil, og han var øjensynligt meget glad for Kent.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          150.000 om måneden, jf. EB.
                          Er det meget eller lidt? Altså i min verden lyder det ikke som en voldsom høj månedsløn for en Superligaspiller - jo, det er selvfølgelig højt for én der slet ikke spiller - men alt er jo højt for sådan én.

                          Hvad tjener én som Drachmann for eksempel? Eller Bashkim? Har der været nogle rygter om det?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                            Er det meget eller lidt? Altså i min verden lyder det ikke som en voldsom høj månedsløn for en Superligaspiller - jo, det er selvfølgelig højt for én der slet ikke spiller - men alt er jo højt for sådan én.

                            Hvad tjener én som Drachmann for eksempel? Eller Bashkim? Har der været nogle rygter om det?
                            Jeg vil anslå det som værende ret meget. Især i sammenhæng med hvad resten af truppen angiveligt har fået i den periode, og hvad vi har fået ud af KEP på banen.

                            Nedenstående tal er fra EBs opgørelse i februar 17, hvor de listede deres bud på top 5 lønningerne i Superligaklubberne.

                            OB:


                            1) - Anders K. Jacobsen (250.000 kr)


                            2) - Rasmus Jönsson (160.000 kr)


                            3) - Kenneth Emil Petersen (140.000 kr)


                            4) - Izunna Uzochukwu (110.000 kr)


                            5) - Sten Grytebust (110.000 kr)


                            AGF:


                            1) - Morten Duncan (225.000 kr)


                            2) - Theodor Bjarnason (150.000 kr)


                            3) - Jesper Juulsgård (140.000 kr)


                            4) - Martin Spelmann (130.000 kr)


                            5) - Dzhamaldin Khodzhaniyazov (125.000 kr)


                            AaB:


                            1) - Rasmus Würtz (175.000 kr)


                            2) - Edison Flores (160.000 kr)


                            3) - Kasper Risgård (140.000 kr)


                            4) - Marco Meilinger (125.000 kr.)


                            5) - Casper Sloth (110.000 kr.)


                            Randers:


                            1) - Johnny Thomsen (125.000 kr.)


                            2) - Marvin Pourie (125.000 kr.)


                            3) - Hannes Halldorsson (120.000 kr)


                            4) - Nikola Djurdjic (100.000 kr.)


                            5) - Kasper Fisker (90.000 kr)


                            FC Nordsjælland:


                            1) - Andreas Maxsø (100.000 kr.)


                            2) - Marcus Ingvartsen (100.000 kr.)


                            3) - Stanislav Lobotka (90.000 kr)


                            4) - Patrick Mtiliga (85.000 kr)


                            5) - Tobias Mikkelsen (80.000 kr)

                            Relativt set, når man sammenligner med klubber med lignende budgetter, synes jeg det er meget at give for en spiller i 3 år med den alder han havde, og det dermed ikke eksisterende videresalgspotentiale der var i ham.

                            Jeg må melde blankt pas på, hvad Drachmann og Bashkim oparbejder, men jeg ville blive overrasket, hvis de ikke tjener top 5 lønninger i truppen. Omkring det samme som KEP og Jönsson får og fik, vil være mit bud.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                              Jeg er desværre bange for, at vi måske afskipper Tverskov. Han har spillet en rigtig god sæson, været her i et stykke tid efterhånden.. Men gør vi det, så synes jeg en erstatning i Tingager ville være fantastisk, og han må efterhånden også være interesseret i at komme væk, da Braunschweig er rigtig, rigtig skidt kørende - og han har været på bænken det seneste par kampe efter hans skade.
                              Frygter også at det bliver svært at holde Tverskov i OB. Måske det lykkes ja hvis vi spiller en rigtig god sæson. Og at der vil være konkurrence om Tingager, der er jeg også sikker. Men Tingager sagde altid hvor taknemmelig er for det ham fik i OB og ham har helt sikker en særlig forhold til klubben, så måske...
                              Så for at få Ramon/Tversov/Tingager sammen som bagkæde må passe rigtig mange ting tilsammen og det er vel ikke så sandsynlig. Men forestilling om de tre bag vores midtbane styret af Drachmann er alt for sejt for ikke at skrive det. Det ville ja komme meget tæt til Fort Knox.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Tingager var at finde på Energy Park igår så måske hans hjerte ligger et andet sted. Men spørgsmålet er selvfølgelig om det er nok hvis BIF åbner for pungen
                                Var han på stadion i går?
                                Men jeg tror ikke en klub som Brøndby ville være interesseret - så ville det nok være klubber på vores eller lavere niveau, og der er jeg overbevist om at han ville foretrække os. Men Silkeborg er da ikke udelukket, nu når Kent kommer til ;-P

                                Comment

                                Working...
                                X