Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Den følelse får jeg fra Davidsen til tider men bestemt ikke fra fx Parsum. Selvom han desværre ikke er så meget med.
    Men der bliver satme også postet noget ammunition herinde til dem
    Du siger det selv. Ikke så meget med. Og hvor aktiv er han herinde?

    Hvis du med ammunition mener, "lad os bare antage at de fleste bare er brokrøve" så giver jeg dig ret. Langt de fleste indlæg har været saglige, hvor man kun kan brokke sig over kvantiteten og ikke kvaliteten.

    Og nej jeg selv er ikke inkluderet, jeg ved jeg kan svinge i kvalitet, men har som regel ret i konklusionen.

    Mvh ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Det ved jeg sørme ikke. Gør du?
      Sheed - var det ikke vedkommende der fandt det utrolig morsomt at svine OBSTRUKTION til?

      Og ja, jeg havde helt glemt, at du altid har ret. Også når du ikke har. For så var det nemlig i virkeligheden noget andet du mente.
      Der kan altid komme svipsere- 99 procent af hans andre indlæg er kvalitet, and you know it.

      Du gør det samme som dem i SFÅ gør, og din respekt for de kritiske viser sig meget tydeligt.

      Fordi Sheed har skrevet ét dumt indlæg, så diskvalificerer du ham all together.

      Så når du gør, så gør dem fra SFÅ også, og derfor, tror jeg, at ikke en eneste af de meget aktive kritikere herinde kommer i nærheden af en Invite.

      Fordi de er ikke en fan podcast, de er en podcast om OB, så der vil aldrig være plads til ultimative meninger.

      Også selv om de så skulle være rigtige.

      Én som jeg, der har antydet at Davidsen i virkeligheden er lakaj for en for mig forhadt OSE konstruktion og i virkeligheden aldrig kan blive rigtigt kritisk, bliver aldrig inviteret ind i studiet, fordi han, ligesom dig, tror jeg er mentalt uligevægtig.

      Min pointe er, at fordi nogen træder lidt ved siden af, så diskvalificerer du - og SFÅ vedkommende på trods af mange rigtige og saglige indlæg.

      Sheed f.eks. Jeg selv svinger op og ned, fordi jeg skriver med mine følelser først, og fornuften bagefter.

      Det må virkelig skure i øjnene på én som dig, der altid vil give alt og alle the benefit of the doubt. Bortset fra én som mig og Sheed.

      Mvh ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Du siger det selv. Ikke så meget med. Og hvor aktiv er han herinde?

        Hvis du med ammunition mener, "lad os bare antage at de fleste bare er brokrøve" så giver jeg dig ret. Langt de fleste indlæg har været saglige, hvor man kun kan brokke sig over kvantiteten og ikke kvaliteten.

        Og nej jeg selv er ikke inkluderet, jeg ved jeg kan svinge i kvalitet, men har som regel ret i konklusionen.

        Mvh ChrisOB
        Jeg gav gerne 100kr i støtte til en SFÅ podcast bestående af dig,Sheed,Parsum,JH og Martin Davidsen. 200kr hvis det er den første udsendelse efter vinduet lukker.
        Jeg forventer det vil være lidt mere sagligt end herinde da man ligepludselig skal sidde over for personen og ikke bare annonymt bag en skærm.
        Men for satan det er en podcast jeg gerne vil høre

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det er du velkommen til at mene, men mine meninger og vurderinger plejer som regel at holde stik, mere end de fleste bryder sig om...

          Hvor mange af de virkelig kritiske, der med næsten garanti ikke kan betegnes som en "Jesper Hansen er dum" rytter er blevet inviteret i studiet? Sheed f.eks.

          MvH ChrisOB
          Hvor mange fra forum er inviteret med?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Der kan altid komme svipsere- 99 procent af hans andre indlæg er kvalitet, and you know it.

            Du gør det samme som dem i SFÅ gør, og din respekt for de kritiske viser sig meget tydeligt.

            Fordi Sheed har skrevet ét dumt indlæg, så diskvalificerer du ham all together.

            Så når du gør, så gør dem fra SFÅ også, og derfor, tror jeg, at ikke en eneste af de meget aktive kritikere herinde kommer i nærheden af en Invite.

            Fordi de er ikke en fan podcast, de er en podcast om OB, så der vil aldrig være plads til ultimative meninger.

            Også selv om de så skulle være rigtige.

            Én som jeg, der har antydet at Davidsen i virkeligheden er lakaj for en for mig forhadt OSE konstruktion og i virkeligheden aldrig kan blive rigtigt kritisk, bliver aldrig inviteret ind i studiet, fordi han, ligesom dig, tror jeg er mentalt uligevægtig.

            Min pointe er, at fordi nogen træder lidt ved siden af, så diskvalificerer du - og SFÅ vedkommende på trods af mange rigtige og saglige indlæg.

            Sheed f.eks. Jeg selv svinger op og ned, fordi jeg skriver med mine følelser først, og fornuften bagefter.

            Det må virkelig skure i øjnene på én som dig, der altid vil give alt og alle the benefit of the doubt. Bortset fra én som mig og Sheed.

            Mvh ChrisOB
            Så du beskylder en mand for at være lakaj for dit hadeobjekt og så bliver du sur over at du ikke bliver inviteret med i hans podcast?

            Én fejl kan sige ret meget om et menneske, i hvert fald hvis fejlen er grov nok. Det synes jeg den er i Sheeds tilfælde, men du er åbenbart uenig (måske fordi Sheed taler din sag?)

            Det er lidt sjovt, at du beskylder mig for ikke at ville give dig og Sheed the benefit of the doubt, når du selv helt uden skyggen af beviser påstår at Martin Davidsen er en lakaj for OSE - hvor er the benefit of the doubt her?

            Angående din person, så tror jeg skam ikke du er mentalt uligevægtig. Der er ikke andre end Svinet herinde jeg har mistænkt for det. Men bare fordi man ikke er mentalt uligevægtig er det altså ikke automatisk en kvalifikation for at være med i en debat i en podcast.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Jeg gav gerne 100kr i støtte til en SFÅ podcast bestående af dig,Sheed,Parsum,JH og Martin Davidsen. 200kr hvis det er den første udsendelse efter vinduet lukker.
              Jeg forventer det vil være lidt mere sagligt end herinde da man ligepludselig skal sidde over for personen og ikke bare annonymt bag en skærm.
              Men for satan det er en podcast jeg gerne vil høre
              Skift Sheed ud med B(ob) og så er vi enige.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Du synes ikke SFÅ er kritiske overfor OB?
                Jeg synes de er kritiske, i varierende grad fra debattør til debattør selvsagt, men der er da nogle der tør give udtryk for noget utilfredshed og man italesætter nogle problemer i klubben, og stor respekt for det, når man lever af klubben som kilde, som et friviilligt medie. Jeg vil dog godt give Tornbjerg ret derhenad, at jeg også synes, at JH fra redaktionel side ofte er blevet undskyldt med, at det primært er hans facon der er imod ham, og især omkring fyringen af Kent, synes jeg i den grad, at der manglede en debat om, hvorvidt det var ret og rimeligt, at han bare skulle tage skraldet, og man købte ret let præmissen om, at det bare var Kent der ikke havde opfyldt truppens potentiale. Men igen, det er jo holdninger som enhver er velkommen til at have, og hvis det var konsensus, så er det jo sådan det er.

                Hvis jeg skal komme med lidt kritik af SFÅ, er det nok deres "berøringsangst" for at gå lidt dybere ned i nogle af de kritikpunkter der bliver nævnt. Og det er ikke fordi, at jeg ikke hører at der bliver sat spørgsmålstegn ved nogle ting, men det virker for mig også til, at man nogle gange bare glider henover det og konstaterer, at sådan er det bare, i stedet for at man for alvor diskuterer, hvorfor og hvorfor ikke det er formålstjeneligt.

                F.eks. er det jo efterhånden blevet en stående joke omkring OB der henter spillere på Horsens/SønderjyskE-hylden, og jeg synes at det kritikpunkt er mega præsent, men jeg synes stadig, at jeg har tilgode at høre, at man tager en diskussion om, hvorfor det er sådan og hvorfor det er blevet sådan, og man har ikke for alvor gået klubben på klingen med, hvorfor det efterhånden nærmest er det eneste man gør.

                Personligt synes jeg, at lige netop den transferstrategi, er noget af det værste OB som klub kan komme ud for, og i høj grad er en grund til, at man er gået sportsligt og økonomisk i stå. Jeg påstår ikke, at spillere som Kløve, Ludwig, Drachmann etc. er dårlige spillere, overhovedet ikke, men når det så er sagt, så ser jeg dem heller ikke individuelt som meget mere end lidt over middel Superliga-spillere, og så er det jo ligeledes et gennemgående rekrutteringsproblem, at man ikke henter spillere med spidskompetencer, spillere der kan gøre ondt på modstanderne og skabe matchup-problemer. Og et hold uden sådanne spidskompetencer og dermed et klart udtryk, bliver bare ikke overraskende meget middelmådigt og blodfattigt at kigge på, næsten uanset hvem der svinger pisken. Netop derfor tror jeg også, at Mathias virker som en åbenbaring i den her sæsonstart, fordi at han faktisk bringer en spidskompetence qua hans fart, som vi i den grad også mangler i truppen.

                OB vil primært hente danske spillere og i Danmark, men er de overhovedet gode nok til det? Som det er lige nu bruges alle pengene på typer Helenius, Rømer, Ludwig, Kløve, Drachmann, men er det god business? Er det ikke bare at overbetale for spillere uden det store videresalgspotentiale, og som man i øvrigt kunne have hentet billigere, hvis man havde været lidt tidligere ude? Hvis man er så enesporet på at hente i Danmark, så skal man fandme også være dygtig til det, og mere vakse ved havelågen end klubber med lavere budgetter og klubber der fisker i større farvande.

                OB skal jo ikke hente Kløve og Drachmann, når de først har været forbi SønderjyskE og bevist noget, og dermed er meget dyrere. De skal jo identificere deres potentiale allerede i Horsens, og hente dem på nogle meget mere fordelagtige kontrakter, og hvor de rent faktisk også har en alder der gør, at man en dag kan lave et pænt salg på dem. OB skal heller ikke opfylde Ludwigs frikøbsklausul her til sommer og give ham en klar lønforhøjelse ift. i Horsens. De skal hente ham på fri transfer sidste sommer på en billigere kontrakt, hvor det var åbenlyst for de fleste der fulgte med, at han var en af 1. divisions bedste forsvarer. Det skal man kunne identificere, når man ikke arbejder med andre markeder end det danske.

                Og hvad er perspektivet i, at vi ser ud til inden længe at have en ren dansk trup? Og hvad er Ole Nielsens rolle i hele det her? Er han ansat til at scoute spillere i Superligaen, som JH og trænerstaben vel alligevel følger intenst med i og har et indgående kendskab til? Det er eksempler på nogle af de problemstillinger, som jeg har hørt nævnt, men som jeg ikke har hørt blive diskuteret, og som man da i hvert fald kan forsøge at holde de ansvarlige i klubben oppe på.

                Og hvad skal det der sportslige udvalg egentligt til for? Er der nogle eksempler på, at det har fungeret nogle steder at så mange kokke, og endda nogle med tvivlsom indsigt, skal kloge sig på hvad der skal i retten? Jeg kender kun til det i Esbjerg, og der er det stadig noget man har mareridt om, og som anses som værende den helt store katalysator for, at man på få år gik fra Europa League 1/16-finale, pokaltitel og +40 millioner i overskud, til nedrykning og tvivlsomt økonomisk eksistensgrundlag. Det har jeg slet ikke hørt blive berørt eller diskuteret, men det er da et mega interessant emne, og antageligvis en meget afgørende kontruktion i Odense Boldklub.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                  Så du beskylder en mand for at være lakaj for dit hadeobjekt og så bliver du sur over at du ikke bliver inviteret med i hans podcast?

                  Én fejl kan sige ret meget om et menneske, i hvert fald hvis fejlen er grov nok. Det synes jeg den er i Sheeds tilfælde, men du er åbenbart uenig (måske fordi Sheed taler din sag?)

                  Det er lidt sjovt, at du beskylder mig for ikke at ville give dig og Sheed the benefit of the doubt, når du selv helt uden skyggen af beviser påstår at Martin Davidsen er en lakaj for OSE - hvor er the benefit of the doubt her?

                  Angående din person, så tror jeg skam ikke du er mentalt uligevægtig. Der er ikke andre end Svinet herinde jeg har mistænkt for det. Men bare fordi man ikke er mentalt uligevægtig er det altså ikke automatisk en kvalifikation for at være med i en debat i en podcast.
                  Alle træder ved siden af en gang imellem- og det gjorde jeg mod Davidsen. Jeg skrev det i en ophedet situation i en tråd for noget tid siden.

                  Det tror jeg han holder imod mig, så jeg forventer ingen invitation. Ikke at jeg er "sur" over det, det er slet ikke det. Overhovedet ikke. Fordi jeg godt ved, at jeg i en sådan situation enten vil blive bundet af min opdragelse og blive for blød eller over stregen, som jeg kan komme, når det gælder noget, der ligger mig så dybt på sinde.

                  Så jeg ville sandsynligvis sige nej til en Invite. Uden dog at jeg ville afvise det fuldstændigt, hvis omstændighederne var til det.

                  Det her handler om, at der findes bedre debattører end mig, og de får heller ikke en invite.

                  Af de grunde, jeg har anført.

                  Du vil så holde det imod Sheed at han lavede det tåbelige udfald mod Obstruktion - det er du så velkommen til - jeg tror så han ville kunne sige noget fornuftigt i en podcast alligevel. Og måske indse at det med Obstruktion var en kæmpe svipser.

                  Mvh ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Lad os få brugere med, som ikke går op i HVEM der mener, men derimod HVAD der menes.

                    Det andet er sgu noget fnidder.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Lad os få brugere med, som ikke går op i HVEM der mener, men derimod HVAD der menes.

                      Det andet er sgu noget fnidder.
                      Det er sådan set også min pointe.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Hvornår går den her tråd tilbage til en rygtetråd? Og ikke en kaffeklub?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                          Hvornår går den her tråd tilbage til en rygtetråd? Og ikke en kaffeklub?
                          Når der kommer rygter gætter jeg på

                          Comment


                            Det er da også bemærkelsesværdigt så få rygter der florerer. Havde da sat næsen op efter en transfer her først på ugen. Det ville da også holde de kritiske journalister lidt hen. Glæder mig til optakten på søndag og håber inderligt at JH bliver udstillet for åben skærm, som den platugle han er.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                              Hvornår går den her tråd tilbage til en rygtetråd? Og ikke en kaffeklub?
                              Når OB holder op med at være en OSE kageklub og køber spillere, der fungerer.

                              Mvh ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
                                Det er da også bemærkelsesværdigt så få rygter der florerer. Havde da sat næsen op efter en transfer her først på ugen. Det ville da også holde de kritiske journalister lidt hen. Glæder mig til optakten på søndag og håber inderligt at JH bliver udstillet for åben skærm, som den platugle han er.
                                Alle vores konkurrenter sidder jo også klar med checkhæftet. Tror det er svært lige nu. Mange klubber vil have den der offensive spiller der kan noget ekstraordinært fra Day 1. De er ikke nemme at finde mm man vil bruge 5-10 mill. Så vi skal nok et stykke ind i Aug inden der sker noget

                                Comment

                                Working...
                                X