Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jamen det har intet med at de seneste spillere er lucky punches .
    Et dårligt indkøb er feks Kirkeskov til vb , i min verden tåbeligt når vi havde Ari løbende rundt på en midtbane som var så dårlig at modstanderne lagde taktik efter det og oven i købet åbent sagde det på tv . Ari selv ville helst spille vb . Der kunne de 1,7 mill være brugt bedre ( evt sammen med de 800.000 der blev smidt ud på Kryger )
    Jeg må nu sige at jeg var ok tilfreds med erhvervelsen af Kirkeskov, på den måde at der var noget idé i det synes jeg... men måtte også konstatere at spilleren i dette tilfælde bare ikke var god nok...

    Der synes jeg det har været værre at se på de signinger/stunts hvor det ikke har givet mening, og hvor jeg synes det har været utroværdigt... og der står Lado stadig højest... og der er rigtig meget arbejde at gøre for en sportsdirektør for at vende tilliden igen...

    ... men det har da selvfølgelig hjulpet på det, med AK og Fester i angrebet i stedet, det er jo så stor en forskel fra Lado handlen at det ikke kan måles... Myse og MAK er to eksempler fra andre positioner, der gør at det ser bedre ud nu, både med tilliden, men også med troen på det hele...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Vurderingen af JHs indkøb, hænger sammen med forventningerne. Dem der roser ham, dyrker samtidigt en totalt undergangsfortælling om OBs økonomi, der åbenbart har lignet en divisionsklubs skal man forstå. Og alligevel har jeg på intet tidspunkt set en oversigt over klubbernes budgetter, hvor OB lå i bund, men derimod har klubben i hele perioden under JH ligget i midten, dvs. at en række klubber, herunder AaB, Sdr.Jyske, EFB, Viborg, AGF har ligget under eller på niveau. Så er argumentet måske, at man har været bundet op på nogle kontrakter, man skal ud af, og ja, men det er jo et selvskabt problem, af sine egne dårlige investeringer. Så værre har vores problemer altså heller ikke været, og slet ikke noget, der retfærdiggører rækken af elendige discountindkøb.

      Festersen, AK, Zohore og Makrini har været gode indkøb, Gudebryster ligner også en, andre?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Jeg må nu sige at jeg var ok tilfreds med erhvervelsen af Kirkeskov, på den måde at der var noget idé i det synes jeg... men måtte også konstatere at spilleren i dette tilfælde bare ikke var god nok...

        Der synes jeg det har været værre at se på de signinger/stunts hvor det ikke har givet mening, og hvor jeg synes det har været utroværdigt... og der står Lado stadig højest... og der er rigtig meget arbejde at gøre for en sportsdirektør for at vende tilliden igen...

        ... men det har da selvfølgelig hjulpet på det, med AK og Fester i angrebet i stedet, det er jo så stor en forskel fra Lado handlen at det ikke kan måles... Myse og MAK er to eksempler fra andre positioner, der gør at det ser bedre ud nu, både med tilliden, men også med troen på det hele...
        Kirkeskovl gav altså ingen mening. Og så havde jeg lykkeligt glemt Lado, sikke et fejlskud af JH "is i maven"...der var hans status meget lav i mit univers.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Jamen det har intet med at de seneste spillere er lucky punches .
          Et dårligt indkøb er feks Kirkeskov til vb , i min verden tåbeligt når vi havde Ari løbende rundt på en midtbane som var så dårlig at modstanderne lagde taktik efter det og oven i købet åbent sagde det på tv . Ari selv ville helst spille vb . Der kunne de 1,7 mill være brugt bedre ( evt sammen med de 800.000 der blev smidt ud på Kryger )
          Det er så også det jeg antyder, og så så synes jegsåmænd da at det er tankevækkende at de gode indkøb tilsyneladende kommer nu hvor der er råderum. Forøvrigt synes jeg det er svært at sammenligne og vurdere spillerindkøb i forskellige perioder i klubbens tid...gode såvel som dårlige tider.
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            hvordan vil i så forklare med de gode indkøb der er foretaget de seneste vinduer, og det kommende med de indkøb der er gjort til det...det er næppe "lucky punches" vi har set.
            ved ikke om jeg vil forklare det - blot konstatere at JH havde en del flere fejl i starten end han har haft på det sidste....og tvivler ærligt talt på det har noget at gøre med pengene da de fleste af dem han har hentet har været mere eller mindre "gratis"
            - jeg hælder nok mest til den forklaring at kent har en klarere ide med hvad han vil - og derfor hvem han kan bruge.....det er selvfølgelig ren spekulation

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Vurderingen af JHs indkøb, hænger sammen med forventningerne. Dem der roser ham, dyrker samtidigt en totalt undergangsfortælling om OBs økonomi, der åbenbart har lignet en divisionsklubs skal man forstå. Og alligevel har jeg på intet tidspunkt set en oversigt over klubbernes budgetter, hvor OB lå i bund, men derimod har klubben i hele perioden under JH ligget i midten, dvs. at en række klubber, herunder AaB, Sdr.Jyske, EFB, Viborg, AGF har ligget under eller på niveau. Så er argumentet måske, at man har været bundet op på nogle kontrakter, man skal ud af, og ja, men det er jo et selvskabt problem, af sine egne dårlige investeringer. Så værre har vores problemer altså heller ikke været, og slet ikke noget, der retfærdiggører rækken af elendige discountindkøb.

              Festersen, AK, Zohore og Makrini har været gode indkøb, Gudebryster ligner også en, andre?
              Kirke ville vive mening hvis vi ikke havde andre til vb , eller hvis Ari havde fungeret bare nogenlunde på cm .
              Imo havde det givet mening at rykke Ari væk fra cm og over på vb hvor han også selv helst vil spille , samt er mindst ringe og så investere de sparsomme midler vi havde i en ok cm .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                ved ikke om jeg vil forklare det - blot konstatere at JH havde en del flere fejl i starten end han har haft på det sidste....og tvivler ærligt talt på det har noget at gøre med pengene da de fleste af dem han har hentet har været mere eller mindre "gratis"
                - jeg hælder nok mest til den forklaring at kent har en klarere ide med hvad han vil - og derfor hvem han kan bruge.....det er selvfølgelig ren spekulation
                Intet i denne verden er ensidigt...jeg læner mig nu også op ad JHs udsagn om at der har været "tilfældige" indkøb som kun haft niveauet til projekt "overlevelse i superligaen". Kent er utvivlsomt klar i spyttet på hvad han vil, men det er altså også nemmere når der er penge i kassen til at hente spillere som AK, Izunna m.fl. Det har været en urias-post at besidde siden "crash-down" med Brink-LO-Viggo fyringen. Både som træner og som sportschef og ikke mindst som den combi der er i de titller
                Last edited by manner; 25-04-2016, 20:10.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Intet i denne verden er ensidigt...jeg læner mig nu også op ad JHs udsagn om at der har været "tilfældige" indkøb som kun haft niveauet til projekt "overlevelse i superligaen". Kent er utvivlsomt klar i spyttet på hvad han vil, men det er altså også nemmere når der er penge i kassen til at hente spillere som AK, Izunna m.fl. Det har været en urias-post at besidde siden "crash-down" med Brink-LO-Viggo fyringen. Både som træner og som sportschef og ikke mindst som den combi der er i de titller
                  Ja ros for at han nu erkender at indkøbene var tilfældige . Så skulle han bare have undladt sine offensive meldinger så som : vi holder os til strategien og henter profiler udefra til at støtte vores egne unge . Det var især det som brændte en sikring hos mig og som fjernede tilliden og troen på manden .
                  Men sket er sket og nu ser det lysere ud :-) .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Kirkeskovl gav altså ingen mening. Og så havde jeg lykkeligt glemt Lado, sikke et fejlskud af JH "is i maven"...der var hans status meget lav i mit univers.
                    Jeg synes det gav mening i den forstand, at vi inden da stod midt i et cirkus, den ene back røg ud, den anden kom ind, den tredje røg på en anden postion, den fjerde sad bare på tribunen hele perioden, mens en kantspiller så til sidst endte på positionen... Det gav mening for mig at få en, mente jeg, ok spiller ind, ung og med et fint potentiale... Hellere det end Ari, kantsspillere, højrebacks(Mendy/Diarra) osv... jeg var faktisk lettet over udsigten til at det cirkus stoppede, men blev jo så trods en super første kamp, bombet noget tilbage da Kirke begyndte at miste pladsen ret hurtigt... Jeg er mere skuffet over Kirke her, det må jeg sige...

                    Jeg vil faktisk hverken kalde det fejlskud eller is i maven... Det var en spiller vi havde fulgt, og som vi alle kunne studere os til og som JH senere selv forklarede, en angriber i elendig forfatning vi fik, som ikke havde spillet bold længe, haft en masse bøvl med arbejdsgivere og privatlivet(Siger ikke at Lado var problemet, blot at det var en bøvlet periode han endte med dernede)... Oven i det havde vi en træner der flere gange havde haft problemer med at få truppen i den nødvendige form... Det er ikke et fejlskud at hente en sådan spiller som det klare 1. valg, det er direkte idiotisk og dybt useriøst, og i vores situation(sportsligt og økonomisk) var det voldsomt bekymrende at han kunne finde på det. Vi lå under stregen, og skulle bruge den angriber nu... Og når han så, som nævnt, senere selv forklarede at en handel som Lado nok kun kunne lade sig gøre netop fordi han var i en dårlig forfatning, jamen så bliver forløbet utroværdigt, mere end det allerede var i forvejen... Det virkede mere som et holdkæft bolche end et fejlskud... eller som noget TC og PH kunne have fundet på... En masse varm luft, efterfulgt af noget meget pinefulgt...

                    Nå, nu røg jeg alligevel i gryden, så må hellere få stoppet igen... i kender vist også alle den suppe jeg serverer, hvad angår dette emne...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Vurderingen af JHs indkøb, hænger sammen med forventningerne. Dem der roser ham, dyrker samtidigt en totalt undergangsfortælling om OBs økonomi, der åbenbart har lignet en divisionsklubs skal man forstå. Og alligevel har jeg på intet tidspunkt set en oversigt over klubbernes budgetter, hvor OB lå i bund, men derimod har klubben i hele perioden under JH ligget i midten, dvs. at en række klubber, herunder AaB, Sdr.Jyske, EFB, Viborg, AGF har ligget under eller på niveau. Så er argumentet måske, at man har været bundet op på nogle kontrakter, man skal ud af, og ja, men det er jo et selvskabt problem, af sine egne dårlige investeringer. Så værre har vores problemer altså heller ikke været, og slet ikke noget, der retfærdiggører rækken af elendige discountindkøb.

                      Festersen, AK, Zohore og Makrini har været gode indkøb, Gudebryster ligner også en, andre?
                      Der er jo et sted midt imellem undergangsfortælling og tyrkertro på, at det udelukkende er dårlige sportslige beslutninger, der har holdt OB nede. Det er vist efterhånden slået fast, at OB siden de 'glade dage' har skåret udgifter med ca. 50%. Det er ikke mange virksomheder, der kan skære 50% og fastholde samme kvalitet. På et tidspunkt får man så JH ind, der skal lande den vingeskudte Boeing 747 de sidste par kilometer; hvilket betyder at han en overgang skal sige farvel til dyre spillere og goddag til billige. Retfærdiggør det 'rækken af elendige discountindkøb'? Både og.

                      Det var ikke alle de billige spillere, der var godt set: O'Brien, Kirkeskov, Kryger, Dalsgaard sammen med tvivlsomme 'fund' i lavere rækker som Jeppe Hansen og Thomas Mikkelsen blev ingen succés. Folk som Azer, Ari, Haddi og Lasse Nielsen har været værdifulde til at holde skuden oven vande. Og så har der været udenlandske flops til relativt billig leje: bl.a.Dusan, Dvali, Löfquist, Bodul.
                      Det er en blandet landhandel, JHs track record. Når Horsens så henter en Sanneh, Randers henter en Marxen (som vi kunne have fået i stedet for Skulason), og der går andre relativt billige spillere forbi vores næse; samtidigt med at en klub som Sønderjyske gør det bedre end os mht at finde og integrere nye folk - ja, så imponerer det ikke.

                      Ironisk nok - set i forhold til JHs rygte fra Horsens om at få meget ud af lidt - vender JHs track record faktisk først, da den sportslige sektor får lidt flere penge at gøre med sidste år. Alle de spillere du nævner er jo fra sommer 15 - og her kommer Kent også til. Det siger måske noget om, at kombinationen JH og Troels ikke var ideel, og lige så snart der er lidt kroner og en god forståelse mellem sportschef og træner, så stiger kvaliteten markant. En spiller som Oliver Lund har næppe været specielt mere dyr end Kryger eller O'Brien i løn; men han har været langt bedre scoutet til rollen.

                      Det hele rokker ikke for mig ved, at de 'selvskabte problemer' starter med et vanvittigt højt overforbrug fra før finanskrisen, som det har taget lang tid at lande: den dårlige økonomi kan man dårligt skyde JH i skoene. Nu kan det endelig ses i regnskaberne, at det ser fornuftigt ud, og så er den 'undskyldning' så heldigvis fortid.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Ja ros for at han nu erkender at indkøbene var tilfældige . Så skulle han bare have undladt sine offensive meldinger så som : vi holder os til strategien og henter profiler udefra til at støtte vores egne unge . Det var især det som brændte en sikring hos mig og som fjernede tilliden og troen på manden .
                        Men sket er sket og nu ser det lysere ud :-) .
                        jeg skriver tilfældige i ""-tegn, jeg antyder dermed at indkøbene måske ikke er så tilfældige endda. Måske kan det endda tages derud hvor der er tale om kyniske satsninger på at disse "tilfældigheder" (uden garanti iøvrigt) kunne gennemføre projekt overlevelse i SL. Jeg vil dog gerne gi' dig at det havde set bedre ud at melde det ud, hvis det var sådan det hang sammen.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          jeg skriver tilfældige i ""-tegn, jeg antyder dermed at indkøbene måske ikke er så tilfældige endda. Måske kan det endda tages derud hvor der er tale om kyniske satsninger på at disse "tilfældigheder" (uden garanti iøvrigt) kunne gennemføre projekt overlevelse i SL. Jeg vil dog gerne gi' dig at det havde set bedre ud at melde det ud, hvis det var sådan det hang sammen.
                          Er du kommet på flere eksempler siden sidst, hvor du nævnte Skogseid som det eneste..? Skogseid som JH gerne ville have skrevet en lang kontrakt med...

                          (Beklager, jeg kunne ikke lade være )
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Vurderingen af JHs indkøb, hænger sammen med forventningerne. Dem der roser ham, dyrker samtidigt en totalt undergangsfortælling om OBs økonomi, der åbenbart har lignet en divisionsklubs skal man forstå. Og alligevel har jeg på intet tidspunkt set en oversigt over klubbernes budgetter, hvor OB lå i bund, men derimod har klubben i hele perioden under JH ligget i midten, dvs. at en række klubber, herunder AaB, Sdr.Jyske, EFB, Viborg, AGF har ligget under eller på niveau. Så er argumentet måske, at man har været bundet op på nogle kontrakter, man skal ud af, og ja, men det er jo et selvskabt problem, af sine egne dårlige investeringer. Så værre har vores problemer altså heller ikke været, og slet ikke noget, der retfærdiggører rækken af elendige discountindkøb.

                            Festersen, AK, Zohore og Makrini har været gode indkøb, Gudebryster ligner også en, andre?
                            Jeg får lyst til at spørge: udover Sønderjyske, som har været vanvittigt, latterligt gode til at få sten til at blive til juveler (selv om de også har haft mange vildskud: Julian Luque, Mark Gundelach, Afolabi, Mees Siers, Golubovic anyone?); hvem er det så, de nævnte klubber - som OB er på niveau med ifølge dit eget indlæg - har købt ind, som gør deres sportschefer bedre end JH? Skal vi sammenligne track record med AGF, som også har kæmpet med økonomien? Med Esbjerg, der har brugt flere penge på transfermarkedet end OB igennem de sidste to år? Med AaB, som dårligt køber nogen, men laver det meste selv fra U-afd.?

                            Nu er det faktisk mærkeligt at nævne Sønderjyske eller Viborg, som vi har en klart større omsætning end. Så hvad med at lave den sammenlignende analyse af OB vs AGF/EfB/FCN/Randers/AaB, som ville give et mere reelt billede af, hvor godt JH har gjort det som sportschef. Den kunne jeg faktisk godt tænke mig at se.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Intet i denne verden er ensidigt...jeg læner mig nu også op ad JHs udsagn om at der har været "tilfældige" indkøb som kun haft niveauet til projekt "overlevelse i superligaen". Kent er utvivlsomt klar i spyttet på hvad han vil, men det er altså også nemmere når der er penge i kassen til at hente spillere som AK, Izunna m.fl. Det har været en urias-post at besidde siden "crash-down" med Brink-LO-Viggo fyringen. Både som træner og som sportschef og ikke mindst som den combi der er i de titller
                              det klart man har skulle finde spillere til den rette pris - der kunne sikre overlevelse - så langt så godt. Forklare stadig ikke den 4 årige kontrakt han smed efter TM.

                              Og nu inden vi gør JH til en større succes end han er - så har han, og det endda på trods af det større budget du snakker om stadig lavet nogle håbløse beslutninger, vi kan starte på målmandsposten - koval....denne sæsons Lado.....og så tørnæs. Og senest som afløser for Zohore - Joan, der naturligvis skal have tid til at vende sig til tempoet men godt nok ikke ligner noget der kan bruges til ret meget lige pt.

                              Men ja fester, AK, makrini har været gode, izunna har jeg en stærk formodning om bliver det - grytebust ser bestemt også fornuftig ud.
                              Og så er der jo sommerens signinger KEP, Tverskov og ham fra sønderjydske - de lyder umiddelbart som gode handler - men lidt tidligt at dømme dem som succeser endnu.

                              Ja JH ser ud til at ramme mere inden for skiven nu - og måske det har noget at gøre med større råderum - men det var jo faktisk da han ingen penge havde at gøre med at han virkeligt skulle have bevist sit værd; for der var det sgu da endnu vigtigere at han ramte rigtigt og ikke bare lavede nogle "tilfældige" indkøb....

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                det klart man har skulle finde spillere til den rette pris - der kunne sikre overlevelse - så langt så godt. Forklare stadig ikke den 4 årige kontrakt han smed efter TM.

                                Og nu inden vi gør JH til en større succes end han er - så har han, og det endda på trods af det større budget du snakker om stadig lavet nogle håbløse beslutninger, vi kan starte på målmandsposten - koval....denne sæsons Lado.....og så tørnæs. Og senest som afløser for Zohore - Joan, der naturligvis skal have tid til at vende sig til tempoet men godt nok ikke ligner noget der kan bruges til ret meget lige pt.

                                Men ja fester, AK, makrini har været gode, izunna har jeg en stærk formodning om bliver det - grytebust ser bestemt også fornuftig ud.
                                Og så er der jo sommerens signinger KEP, Tverskov og ham fra sønderjydske - de lyder umiddelbart som gode handler - men lidt tidligt at dømme dem som succeser endnu.

                                Ja JH ser ud til at ramme mere inden for skiven nu - og måske det har noget at gøre med større råderum - men det var jo faktisk da han ingen penge havde at gøre med at han virkeligt skulle have bevist sit værd; for der var det sgu da endnu vigtigere at han ramte rigtigt og ikke barbe lavede nogle "tilfældige" indkøb....
                                jeg orker ikke diskussionen om enkelte spillere igen igen, der har vi vist været flere gange, men jeg vil gerne tilføje lidt til TM. Tilfældighederne mulighed kan han måske kaldes. Han blev hentet efter at bestyrelsen åbenlyst solgte BK over hovedet på trænerne og sportschefen og efterlod angrebet pinligt udhungret. Markedskræfter regerer JH havde ikke meget at stå imod med i forhandlingerne med Fredericia. De kunne næsten med sindsro forlange en overpris for ham og TM kunne presse på for en orn'li lang aftale til en god løn.
                                Hvad angår din bemærkning med at de gode indkøb nu "måske" skyldes bedre råderum, forekommer mig st være lidt søgt. Det forekommer mig at være indlysende at der er en klar og logisk sammenhæng der
                                Last edited by manner; 25-04-2016, 21:26.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X