Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tørnæs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Mon ikke Tørnæs får en meget lille grundløn, plus bonus ud fra spillede kampe, det ville ligne JH. Så det er nok begrænset hvad han trækker ud af budgettet. Vi burde dog have haft vor norske ven Grytebust allerede før sæsonstart, det er en anden sag.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Nej, nej: Det var elendigt købmandskab at skaffe en billig back-up målmand, da Falkesgaard får en skade. Elendigt. Det er milllioner JH har smidt ud på ham, simpelthen. Rent vanvid. Du må ikke begå den fejl at forsvare JH, der er skyld i al ondskab og vanvid i verden.
      Jeg taler ikke om Tørnes alene, men alene i indeværende sæson har Jesper Hansen hentet fire målmænd. Hvor mange penge tror du, at OB har brugt på det?

      Og så kunne man blive ved med at nævne lignende tilfælde. Det er uhyggeligt, hvad vi har brugt af penge på ligegyldige spillere, som allerede er sendt videre.
      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Er den dér indbildte, overdrevne, stråmandsagtige smøre det eneste, du har på arsenalet hver gang, du føler der bliver gået bare en smule hårdt til JH?

        MvH ChrisOB
        Jeg er egentlig ligeglad med JH. Men nogle gange bliver kritikken bare så ensidig og så endeløs i gentagelse af de samme pointer, at jeg har svært ved at styre sarkasmen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Jeg er egentlig ligeglad med JH. Men nogle gange bliver kritikken bare så ensidig og så endeløs i gentagelse af de samme pointer, at jeg har svært ved at styre sarkasmen.
          Det er så DIN udlægning af debatten. I dette tilfælde synes jeg du, igen, smider det "sarkasme" kort forhastet og malplaceret i forhold til "the crime" akkurat som du gjorde det i en tråd efter kampen i Farum, hvor vi vandt 5-1.

          Hvad du kalder sarkasme kalder jeg unødvendig, overdreven stråmandspolitik, med det ene formål at male AL kritik af JH i et "høtyve og fakler", "JH må ha haft noget i gang nogle debattørers koner" skær, som skal underminere folks intelligens og dermed diskvalificere kritikken all together.

          Det svarer til, hvis jeg, når jeg bliver træt af forsvaret for JH, vendte den om og antød, sarkastisk, at du og andre dyrkede lagengymnastik med JH og gik rundt i en konstant tilstand af "alt er godt" om der så var ild i jeres hår.

          Det er nedladende, unødvendigt og tåbeligt.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Nu har de så udtalt at de forsøgte allerede der men kunne ikke blive enige. Muligvis med Aalesund

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Det er så DIN udlægning af debatten. I dette tilfælde synes jeg du, igen, smider det "sarkasme" kort forhastet og malplaceret i forhold til "the crime" akkurat som du gjorde det i en tråd efter kampen i Farum, hvor vi vandt 5-1.

              Hvad du kalder sarkasme kalder jeg unødvendig, overdreven stråmandspolitik, med det ene formål at male AL kritik af JH i et "høtyve og fakler", "JH må ha haft noget i gang nogle debattørers koner" skær, som skal underminere folks intelligens og dermed diskvalificere kritikken all together.

              Det svarer til, hvis jeg, når jeg bliver træt af forsvaret for JH, vendte den om og antød, sarkastisk, at du og andre dyrkede lagengymnastik med JH og gik rundt i en konstant tilstand af "alt er godt" om der så var ild i jeres hår.

              Det er nedladende, unødvendigt og tåbeligt.

              MvH ChrisOB
              Fair nok. Jeg synes til gengæld, det er trættende, unødvendigt og kedeligt, at alle tråde kan fyldes op med kritik af Jesper Hansens fejltrin.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Et intelligent menneske (og nixcha) som dig burde da kunne indse, at der er ingen, der har skrevet at JH har ødsler millioner væk på en enkelt målmand. Og dit indlæg udstråler den samme misforståede arrogante "high ground" på denne diskussion, som jeg synes ikke klæder intelligente mennesker, som dig.

                MvH ChrisOB
                Jeg beklager da, hvis det har virket arrogant eller nedladende.

                Dette blev skrevet om Tørnes:

                Køb en elendig spiller i ren panik, find noget bedre og smid det gamle køb væk.
                Nu ved jeg godt, at Statetrooper har det med at sætte tingene på spidsen for underholdningsværdiens skyld. Derfor bliver Tørnes signingen alligevel omtalt som et overflødigt panikkøb, der er et led i hvordan millioner af kroner skylles ud i lokummet. Man får bare lyst til selv at sætte ting på spidsen overfor sådan retorik. Det kom oven i købet som svar på et simpelt indlæg om, at Tørnes jo sørme nok er fortid til sommer.

                Det afhænger af øjnene, der ser, men det forekommer mig, at der er en lille håndfuld mennesker der "forsvarer" JH og tilhører den mere optimistiske (lalleglade) bestand, overfor snesevis af brugere der "angriber" JH og som tilhører de mere pessimistiske (kyniske), og der har jeg det meget på samme måde som nixcha; jeg synes sgu det er lidt enerverende. Jeg har da mange gange overvejet at kvitte forum pga den overvægt af kynisme jeg oplever her.

                Man får altså lyst til at give sarkastiske stikpiller igen, når så mange begivenheder i klubben kan drejes over på noget med JH's inkompetence. Det gamle mundheld med ikke at sige noget, hvis du ikke kan sige noget godt, er ikke meget anvendt her, men det ville nok også skabe et kedeligt forum.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Fair nok. Jeg synes til gengæld, det er trættende, unødvendigt og kedeligt, at alle tråde kan fyldes op med kritik af Jesper Hansens fejltrin.
                  Det er et polariseret emne, som er af stor betydning for hvordan og hvorledes vores klub, potentielt, kan udvikle sig i fremtiden, så det fylder meget i folks hoveder. Måske også FOR meget. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i, at det er "alle" tråde, ej heller at det er så slem en ting, at et så vigtigt emne som klubbens sportsdirektør, dukker op i andre tråde, i forbindelse med al diskussion om hvorfor den og den spiller ikke slår til, i forbindelse med hvorfor vi pludselig lukker 4-5 mål ind, i forbindelse med vores økonomi, i forbindelse med hvorfor vi ikke er mere attraktive, i forbindelse med AL relevant debat omkring dagligdagen i vores klub.

                  Jeg kan forstå, hvis du og andre finder det trættende at ting bliver gentaget, men i den forbindelse hvad tror du så, at "sarkastiske" stikpiller gør ved folk - vil det ligge en dæmper på debatten? Og synes du virkelig det er en fair beskrivelse af det samlede billede? Det synes jeg ikke.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Synes det er afhængig om af hvilken del af Tørnes - sagen man kigger. At hente Tørnes som en billig løsning i den aktuelle nødsituation vi stod der tid (kun med Radza som eneste målmand for den næste superligakamp) var en god og fornuftig aktion. Men at komme i denne nødsituation overhovedet henviser for mig at der var for mindre styr på situationen og en dårlig arbejde. At sende Toppel væk uden at skabe rettidig en solid løsning for målmandspositionen var skuffende, blev dyr og kostede os point.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Jeg beklager da, hvis det har virket arrogant eller nedladende.

                      Dette blev skrevet om Tørnes:



                      Nu ved jeg godt, at Statetrooper har det med at sætte tingene på spidsen for underholdningsværdiens skyld. Derfor bliver Tørnes signingen alligevel omtalt som et overflødigt panikkøb, der er et led i hvordan millioner af kroner skylles ud i lokummet. Man får bare lyst til selv at sætte ting på spidsen overfor sådan retorik. Det kom oven i købet som svar på et simpelt indlæg om, at Tørnes jo sørme nok er fortid til sommer.

                      Det afhænger af øjnene, der ser, men det forekommer mig, at der er en lille håndfuld mennesker der "forsvarer" JH og tilhører den mere optimistiske (lalleglade) bestand, overfor snesevis af brugere der "angriber" JH og som tilhører de mere pessimistiske (kyniske), og der har jeg det meget på samme måde som nixcha; jeg synes sgu det er lidt enerverende. Jeg har da mange gange overvejet at kvitte forum pga den overvægt af kynisme jeg oplever her.

                      Man får altså lyst til at give sarkastiske stikpiller igen, når så mange begivenheder i klubben kan drejes over på noget med JH's inkompetence. Det gamle mundheld med ikke at sige noget, hvis du ikke kan sige noget godt, er ikke meget anvendt her, men det ville nok også skabe et kedeligt forum.
                      Det bliver lidt kringlet og kort det her, men for mig, der er modstanden imod "kynisme" som en modstand imod selve konceptet bag professionel fodbold. OB er en professionel fodboldklub, ikke en social fritidsklub, hvor det bliver en sag ud af, hvis lille Hallgrimur altid bliver valgt til sidst, når der skal spilles i gården.

                      Jeg synes et debatforum skal afspejle den kyniske side af fodbold, mens den sociale skal komme til udtryk på stadion. Man kan altid diskutere om hvor vidt noget eller nogen går for vidt, og over stregen, men ret beset så synes jeg, der er nogen, der simpelthen er lidt for sarte.

                      Og har en for ensporet tankegang om, at spillere, trænere og ledere til tider er som hellige køer, og betragter selv den mindste kritik som en personlig ærekrænkelse.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        1) Jeg synes et debatforum skal afspejle den kyniske side af fodbold, mens den sociale skal komme til udtryk på stadion. 2)Man kan altid diskutere om hvor vidt noget eller nogen går for vidt, og over stregen, men ret beset så synes jeg, der er nogen, der simpelthen er lidt for sarte.

                        Og har en for ensporet tankegang om, at spillere, trænere og ledere til tider er som hellige køer, og betragter selv den mindste kritik som en personlig ærekrænkelse.

                        MvH ChrisOB
                        Ad 1: Mjaa. Der er nogle, der bruger mest tid på at forholde sig kritisk til diverse personers ageren i klubben; andre (som mig) der bare synes det er fedt at følge med i, hvad der sker i klubben generelt, hvordan vi spiller, og lege mandagstræner. Nogle kombinerer det - fred med det. For mig er den førstnævnte tilgang blot ret så ligegyldig. Jeg er ret ligeglad med, om der er Poul Hansen'er, Troels Bech'er og Thomas Christensen'er i min klub. Jeg foretrækker da kompetente mennesker på de indre linjer, men for mig er det nok at følge med i spillet på banen - og jeg vil altid nyde at se en OB-kamp, om så vi rykkede ned til Fynsserien.

                        Ad 2: Jeg føler mig nu aldrig krænket over næsten noget som helst, jeg læser nogle steder på nettet. Derfor kan jeg da godt blive træt af, at der skal tærskes langhalm på alle beslutninger i klubben. Det er ikke et udtryk for, at jeg nødvendigvis vil forsvare Jesper Hansen, mere at jeg ikke gider skulle læse om ham hele tiden, og at han kan drages ind i alle indlæg. Tro det eller lad være, men det ville irritere mig lige så meget, hvis folk konstant roste JH i alle tråde. JH er mig simpelthen ret så ligegyldig. Jeg synes, han gør det ok, og det er det, jeg har at sige om ham.

                        I virkeligheden afspejler det nok, at det mestendels er forskellige ting ved OB, der underholder og engagerer os på forum, og som nævnt, fred med det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          Ad 1: Mjaa. Der er nogle, der bruger mest tid på at forholde sig kritisk til diverse personers ageren i klubben; andre (som mig) der bare synes det er fedt at følge med i, hvad der sker i klubben generelt, hvordan vi spiller, og lege mandagstræner. Nogle kombinerer det - fred med det. For mig er den førstnævnte tilgang blot ret så ligegyldig. Jeg er ret ligeglad med, om der er Poul Hansen'er, Troels Bech'er og Thomas Christensen'er i min klub. Jeg foretrækker da kompetente mennesker på de indre linjer, men for mig er det nok at følge med i spillet på banen - og jeg vil altid nyde at se en OB-kamp, om så vi rykkede ned til Fynsserien.

                          Ad 2: Jeg føler mig nu aldrig krænket over næsten noget som helst, jeg læser nogle steder på nettet. Derfor kan jeg da godt blive træt af, at der skal tærskes langhalm på alle beslutninger i klubben. Det er ikke et udtryk for, at jeg nødvendigvis vil forsvare Jesper Hansen, mere at jeg ikke gider skulle læse om ham hele tiden, og at han kan drages ind i alle indlæg. Tro det eller lad være, men det ville irritere mig lige så meget, hvis folk konstant roste JH i alle tråde. JH er mig simpelthen ret så ligegyldig. Jeg synes, han gør det ok, og det er det, jeg har at sige om ham.

                          I virkeligheden afspejler det nok, at det mestendels er forskellige ting ved OB, der underholder og engagerer os på forum, og som nævnt, fred med det.
                          Så vigtigt et emne, så stor en bekymring, betydning for klubben og/eller aversion for folk - hvorfor er det virkelig så slem en ting, at der bliver "tærsket ærtehalm" på det?

                          At der bliver tærsket på alle beslutninger i klubben, er det i grunden så underligt? Hvis man nu har et højere ambitionsniveau og en passion, der matcher, giver det så ikke mening, at man bekymrer sig - og har en mening, om de beslutninger, der omhandler ens passion?

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Så vigtigt et emne, så stor en bekymring, betydning for klubben og/eller aversion for folk - hvorfor er det virkelig så slem en ting, at der bliver "tærsket ærtehalm" på det?

                            At der bliver tærsket på alle beslutninger i klubben, er det i grunden så underligt? Hvis man nu har et højere ambitionsniveau og en passion, der matcher, giver det så ikke mening, at man bekymrer sig - og har en mening, om de beslutninger, der omhandler ens passion?

                            MvH ChrisOB
                            Når det eneste værktøj man har er en hammer, kommer alle ens problemer til at ligne søm... ,o)

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Nå da da... Kan fornemme der er en der er kommet til at genere JH...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X