Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny scout - Ole Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Marco van Tasten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Mht. OB så har vi haft lidt problemer med at finde de rigtige når vi har kigget på de kanter, men tror ikke folk fra østeuropa/Balkan skiller sig specielt ud hvad angår Superligaen... De fleste klubber har vel også en eller flere i stalden, Dubravka, Hradecky, Skender, Szymanowski, Rashani, Hassani, Ishak, Pusic, Ticinovich, Bozga, Spalvis...
    Udover Arek, har vi så haft en eneste? Til gengæld har vi haft en rimelig høj succesrate når vi taler Norge og Afrika.

MvT

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
    Spørgsmålet bliver også hurtigt, hvor langt vi skal gå tilbage i diverse stamtræer, for at kalde spillere for østeuropæere:
    Hradecky er godt nok født i Østeuropa, men han har kun spillet fodbold i Finland inden han kom til Danmark, så det er måske lidt på vippen at kalde ham østeuropæer (han er jo også finsk statsborger).
    Szymanowski er, på trods af navnet, argentiner.
    Rashani er en nordmand født i Sverige. Ishak er også født i Sverige.
    Pusic er født og opvokset i Østrig.
    Det er jeg helt enig i, og det er en blandet skare, og det har vores egne jo netop også været... Bodul som senest rød ud, han var også Østriger... Så enig, og det er svært at sætte op mod hinanden, og tror da heller ikke der er nogen egentlig forskel når det kommer til stykket...

Leave a comment:

• jchristo
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Mht. OB så har vi haft lidt problemer med at finde de rigtige når vi har kigget på de kanter, men tror ikke folk fra østeuropa/Balkan skiller sig specielt ud hvad angår Superligaen... De fleste klubber har vel også en eller flere i stalden, Dubravka, Hradecky, Skender, Szymanowski, Rashani, Hassani, Ishak, Pusic, Ticinovich, Bozga, Spalvis...
    Spørgsmålet bliver også hurtigt, hvor langt vi skal gå tilbage i diverse stamtræer, for at kalde spillere for østeuropæere:
    Hradecky er godt nok født i Østeuropa, men han har kun spillet fodbold i Finland inden han kom til Danmark, så det er måske lidt på vippen at kalde ham østeuropæer (han er jo også finsk statsborger).
    Szymanowski er, på trods af navnet, argentiner.
    Rashani er en nordmand født i Sverige. Ishak er også født i Sverige.
    Pusic er født og opvokset i Østrig.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Oh, ja, der er væltet massere af gode spillere ud af Balkan gennem tiderne. Det er OB og østeuropæiske spillere under en meget bred kam jeg mener. Som sagt husker jeg meget vel forkert, men jeg kan bare ikke komme tanke om andre end Arek der har været en succes. Lado, Radonjic, Bodul, Andrijevski var/er i hvert fald ikke kæmpe succeser.

MvT
    Hvis vi på forhånd har sorteret Bashkim og Azer fra som værende danskere er der næppe mange flere. Det kunne være lidt sjovt at sammenligne succesraten for Balkanspillere kontra spillere fra alle andre kontinenter og få afsløret om der er højere succesrate for nogen, fremfor andre og om denne forskel er så markant at det ikke bare er statistisk usikkerhed. OB har vel i mange år haft ry for at være gode til integreringens kunst, og har brugt mange resourcer på det.

Leave a comment:

• Marco van Tasten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er selvfølgelig et tilfælde, hvis spillerne er gode nok skal de hentes.
    Det væld af gode spillere fra Balkan, som har stor succes i nogle af de største klubber modsiger din tese ... medmindre du da mener der skulle være noget specifikt med OB, i så fald er det jo os der har et problem ...
    Oh, ja, der er væltet massere af gode spillere ud af Balkan gennem tiderne. Det er OB og østeuropæiske spillere under en meget bred kam jeg mener. Som sagt husker jeg meget vel forkert, men jeg kan bare ikke komme tanke om andre end Arek der har været en succes. Lado, Radonjic, Bodul, Andrijevski var/er i hvert fald ikke kæmpe succeser.

MvT

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Har svært bed at finde noget succesfuldt ved Azer , han er middelmådigt fyld i truppen .
    Til dels enig. Men tror stadig han kan udvikle sig godt og vil sgu hellere betale løn til en Azer en at have en KV rendende rundt som bibragte intet foruden det første halve år...
    vi har stadig brug for en klasse midtbane spiller. Uden tvivl.
    Men får vi sådan en er jeg meget tryk ved en midtbane bestående af HJ,JJT,Azer og den nye

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
    Vi har lige forlænget med Azer, så det er vel en lille succes. Kadrii kan man vel også nævne.
    Har svært bed at finde noget succesfuldt ved Azer , han er middelmådigt fyld i truppen .

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    Så længe det ikke er Balkan-relateret, for der har vi i OB en succesrate på nærmest 0%. Ikke at der er noget i vejen med hverken OB eller Balkanspillere. Det matcher åbenbart bare ikke. Ret mig meget gerne, hvis jeg tager fejl og har glemt en succeshistorie.

Ring til Bechara og hør om han har set noget spændende i lokalområdet

MvT
    Det er selvfølgelig et tilfælde, hvis spillerne er gode nok skal de hentes.
    Det væld af gode spillere fra Balkan, som har stor succes i nogle af de største klubber modsiger din tese ... medmindre du da mener der skulle være noget specifikt med OB, i så fald er det jo os der har et problem ...

Leave a comment:

• bernz
    replied
    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
    Kadrii er født i Danmark.
    Det tydelige svar fra wikipedia er dog: "Han er født i Tetovo, Makedonien af forældre med albanske rødder, men opvokset omkring Blågårdsgade på Nørrebro i København." Hvorefter der i infoboksen står: "Fødested: København, Denmark".

http://da.wikipedia.org/wiki/Bashkim_Kadrii

Leave a comment:

• Leander
    replied
    Ingen af dem er født i DK, men flyttede hertil som ganske unge.
    Kadrii er født i Danmark.

Leave a comment:

• bernz
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Er begge ikke født i DK?
    Jo, det mener jeg også. Jeg mente også 'importerede' spillere.

MvT
    Ingen af dem er født i DK, men flyttede hertil som ganske unge.

Leave a comment:

• Marco van Tasten
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Er begge ikke født i DK?
    Jo, det mener jeg også. Jeg mente også 'importerede' spillere.

MvT

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Vi har lige forlænget med Azer, så det er vel en lille succes. Kadrii kan man vel også nævne.
    Er begge ikke født i DK?

Leave a comment:

• bernz
    replied
    Så længe det ikke er Balkan-relateret, for der har vi i OB en succesrate på nærmest 0%. Ikke at der er noget i vejen med hverken OB eller Balkanspillere. Det matcher åbenbart bare ikke. Ret mig meget gerne, hvis jeg tager fejl og har glemt en succeshistorie.

MvT

Leave a comment:

Working...
X