Oprindeligt indsendt af Ricardo
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd: OB - BIF, 4. maj 2015
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægEnig i at det er en svær kamp at få come back i - og det er ikke på den kamp alene, han skal dømmes. Jeg synes bare, at jeg har set nok. Han har styrker, men de overskygges desværre af hans svagheder - han er ikke komplet nok til at være med. På et bedre hold ville han kunne få noget spilletid, som kunne modne ham. Men OB er jo som bekendt aldrig foran med tre og i total spilkontrol. Så ville han kunne få 30 minutter en gang imellem. Der er ikke plads til så store fejl, når OB sjældent vinder med mere end et mål, når de endelig vinder.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægEnig i at det er en svær kamp at få come back i - og det er ikke på den kamp alene, han skal dømmes. Jeg synes bare, at jeg har set nok. Han har styrker, men de overskygges desværre af hans svagheder - han er ikke komplet nok til at være med. På et bedre hold ville han kunne få noget spilletid, som kunne modne ham. Men OB er jo som bekendt aldrig foran med tre og i total spilkontrol. Så ville han kunne få 30 minutter en gang imellem. Der er ikke plads til så store fejl, når OB sjældent vinder med mere end et mål, når de endelig vinder.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlægSå vil jeg gerne spørge om du var til stede ved taktikmødet?
Det er for letkøbt bare at påstå "at der selvfølgelig var en gameplan" (hvilket er underforstået i proff. fodbold, oder?) og så ellers kun give spillerne skylden for at den ikke kunne udføres.
...og hvem skal pilen pege på for den skandaløse mangel på parathed, ikke bare i én, men gentagne kampe efterhånden? For mig at se, står Ove med et motivationsproblem, som han ganske enkelt ikke har evner til at løse, uanset om de spiller skak eller øver 1 - 2 kombinationer ugen lang til træning.
At skyde skylden på kvaliteten af truppen, dvs. kvaliteten af hver enkelt, synes jeg er for tyndt. De mangler nok nærmere at blive trænet i nogle kvaliteter, men jeg ser ikke OveP. have den nødvendige fodboldfilosofi eller fokus på spillet, til at gøre det. Ove selv mener jo at truppen er for god til at ligge dernede i bunde, og det vil jeg gerne give ham ret i. Men de spiller hverken som et hold eller en enhed, og det kan du altså ikke øve til træning. Det er en motivation, holdånd og gejst der skal piskes ind i hver enkelt spiller via coaching og trænerens begejstring og tro på tingene. Ove har simpelthen været for vattet i sin tilgang til for mange kampe, så der ofte ikke har været den nødvendige tro på at det kan lykkes.
Et motivationsproblem? Igen udtaler du dig om truppens mentale tilstand, som du absolut intet aner om, fordi jeg igen antager, at du ikke har din daglige gang i Ådalen (ligesom jeg i øvrigt heller ikke har, hvilket måske svarer dit noget kryptiske spørgsmål om jeg havde været tilstede ved taktikmødet.)
OP har jo faktisk rykket holdet fra en 10. plads til en øjeblikkelig 8. plads, så han har vel flyttet holdet? Og igen synes jeg faktisk anden halvleg viste at holdet spiller som en enhed, og at spillerne bærer en KÆMPE del af ansvaret for ikke at være klar fra start.
Og så udtaler du dig igen om Oves evner som træner, og jeg orker ikke at diskutere det mere, da vi intet aner om det.. Og at anklage Ove "Tysk-fodbold" Pedersen for at være vattet er håbløst useriøst.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlægSyntes det var en modig beslutning af OP at starte med Diarra i så svær en kamp, syntes også han gjorde det særdeles godt, han nogle fejl, (mangler også kamptræning), men spillede sig ud af mange svære situationer, og hans afleveringer var af høj klasse. BIF var meget stærke i 1. halvleg og generelt er vores spillere fra en lavere hylde en BIF
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægIngen anden sportsdirektør i verden ville vælge at bruge penge på at hente Kryger ind som løsningen på højrebacken... og slet ikke for så 9 måneder senere at have brugt 3 andre handler på den plads... Manden har nu pisset i bukserne 3 gange denne sæson omkring den ene plads, og det gav kun midlertidig varme den ene gang...
Læs venligst, hvad jeg har skrevet om Kryger i et senere indlæg..
Det er det bestemt, men har han mindre budgetter end i Horsens..? Forventningerne er klart større, men jeg er ikke enig i at forventningerne til bedre placeringer bare er blevet større og større...
Han har faktisk lige rundet de 2 år i OB nu her, og dengang havde den lige lydt på medaljer indenfor 1-2 år, Europa, og hvordan det nu lød, for derefter, under JH, at blive top-6, så top 8, og nu top-7... Så det synes jeg ikke helt holder det der...
Det er dog klart der har været noget oprydning, hvilket som sådan gik fint, han fik det bare rodet til ret hurtigt igen...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægKender du til budgettet JH har haft ?
JH har af flere omgange meldt at vi er i top 6 ift budget .
JH har af flere omgange fastslået at strategien er at satse på vores unge og tilføre PROFILER udefra .
JH har udtalt at de indkøb som er gjort er gode nok til at opfylde klubbens målsætning om top 7 placering i år .
800.000 for Kryger
1 mill for Mikkelsen ( andre påstande siger 1,3 mill )
1 mill for Kirkeskov ( der har været forlydninger om 1,75 mill )
X antal tusinde for Lado
X antal tusinde for COB + evt penge i lommen for at rejse .
Ingen af ovenstående har været tilnærmelsesvis gode nok .
I vinterens vindue har vi yderlige måttet bruge penge på angribere fordi sommerens indkøb floppede .
Vi måtte tage Ruud ind som lappeløsning fordi indkøbene til pladsen floppede .
Der er spildt rigtig mange penge på nytteløse indkøb , hvor en bedre sportsdirektør havde købt færre spillere med kvalitet fremfor flere spillere uden kvalitet .
3-5 gode indkøb fremfor 7-9 fejlkøb .
Og jeg har ikke noget indgående kendskab til budgettet, nej, indrømmet.
Men jeg tror også du misforstår - jeg er som sådan ikke naivt positiv omkring JH. Jeg har bare svært ved at se, hvem der kunne have gjort det bedre?
Altså om det er Steffen Kielstrup eller Lasse Kryger man henter ind er vel stort det samme? Min pointe er bare, at niveauet af indhentede spillere ville være det samme uanset, hvem der var sportsdirektør?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægKender du til budgettet JH har haft ?
JH har af flere omgange meldt at vi er i top 6 ift budget .
JH har af flere omgange fastslået at strategien er at satse på vores unge og tilføre PROFILER udefra .
JH har udtalt at de indkøb som er gjort er gode nok til at opfylde klubbens målsætning om top 7 placering i år .
800.000 for Kryger
1 mill for Mikkelsen ( andre påstande siger 1,3 mill )
1 mill for Kirkeskov ( der har været forlydninger om 1,75 mill )
X antal tusinde for Lado
X antal tusinde for COB + evt penge i lommen for at rejse .
Ingen af ovenstående har været tilnærmelsesvis gode nok .
I vinterens vindue har vi yderlige måttet bruge penge på angribere fordi sommerens indkøb floppede .
Vi måtte tage Ruud ind som lappeløsning fordi indkøbene til pladsen floppede .
Der er spildt rigtig mange penge på nytteløse indkøb , hvor en bedre sportsdirektør havde købt færre spillere med kvalitet fremfor flere spillere uden kvalitet .
3-5 gode indkøb fremfor 7-9 fejlkøb .
- TM skulle aldrig have haft en 4-årig, jeg synes bare det er alt for tidligt at melde ham ude allerede.
- Kirkeskov forstår jeg stadig ikke. Han har haft et par fine kampe og en del dårlige, men han har potentiale. Det er bare bizart at hente ham ind hvis han er på ydermandat i truppen; så så jeg hellere en ung spille. JBL er åbenbart helt væk...
- Lado er på papiret en fin spiller, og jeg synes aldrig han har haft en dårlig kamp - Brønshøj-fadæsen fraregnet. Han gør det altid godt når han spiller imø, og han har scoret når han har fået lidt tid til at komme ind i kampen. Han er bare ikke en Ove P-spiller.
- COB forstod jeg aldrig noget af. Han havde en fin, rolig boldomgang, og det må stå som Troels fejl at den spiller han jagtede så lang tid, ikke kunne bruges til hans koncept.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlægLæs venligst, hvad jeg har skrevet om Kryger i et senere indlæg..
Noget oprydning? Det er vist mildt sagt.. Og selvfølgelig har han større budgetter end Horsens, men når pengene allerede er brugt når han kommer til klubben, hvad skal han så gøre???
Det kommer jo an på hvad man tæller med som oprydning, og jeg synes egentlig "noget oprydning" passer meget godt... At feks. en 36 år gammel spillers kontrakt udløber, giver jeg ikke JH kredit for... giver ham heller ikke kredit for at han i sommers allerede måtte ud rydde op i egne indløb...
Pengene var heller ikke brugt, det ved du jo også godt...Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlægNoget oprydning? Det er vist mildt sagt.. Og selvfølgelig har han større budgetter end Horsens, men når pengene allerede er brugt når han kommer til klubben, hvad skal han så gøre???817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Set i bakspejlet skulle JH have brugt de samme penge på færre, men bedre spillere.
Har sagt det før; MK, TM, LK har ikke skuffet. Man har fået præcis, hvad man betalte for.
Men tænk hvis vi havde byttet de tre med én klassespiller, der virkelig kunne gøre en forskel.
MvTFår glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlægSet i bakspejlet skulle JH have brugt de samme penge på færre, men bedre spillere.
Har sagt det før; MK, TM, LK har ikke skuffet. Man har fået præcis, hvad man betalte for.
Men tænk hvis vi havde byttet de tre med én klassespiller, der virkelig kunne gøre en forskel.
MvT
Kryger hentet som højre bak , ja mere behøver man ikke sige .
På vores centrale midt havde vi Ari spillende , ganske forfærdeligt endda og så ringe at modstanderne lagde taktik ud fra at vores centrale midt var så ringe . Samtidig var det og havde hele tiden været Ari's ønske at spille vb . Men man ignorerer total manglen på midten og køber Kirkeskov .
Vi havde 0 som i nul angribere som var brugbare og en ny sæson var lige på trapperne , så byder man 2,5 mill på Dalgaard som afvises af VFF , derefter smider man ca 1 mill efter en spiller, som på intet tidspunkt har været i nærheden af at have prøvet Superliga , men blot havde haft en middel sæson i Fredericia , ikke et ungt lovende talent men en 24 årig uprøvet spiller som ikke har nogen kompetencer af nogen art som berettiger til interesse fra en Superligaklub som har ambitioner om bedre tider og som har en trup blottet for angribere . Ikke nok med at man i total panik finder en tilfældig spiller uden evner , man betaler også vild overpris og topper det med at udstyre manden med en 4 årig kontrakt .817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægLige de tre indkøb rammer det hele ind :
Kryger hentet som højre bak , ja mere behøver man ikke sige .
På vores centrale midt havde vi Ari spillende , ganske forfærdeligt endda og så ringe at modstanderne lagde taktik ud fra at vores centrale midt var så ringe . Samtidig var det og havde hele tiden været Ari's ønske at spille vb . Men man ignorerer total manglen på midten og køber Kirkeskov .
Vi havde 0 som i nul angribere som var brugbare og en ny sæson var lige på trapperne , så byder man 2,5 mill på Dalgaard som afvises af VFF , derefter smider man ca 1 mill efter en spiller, som på intet tidspunkt har været i nærheden af at have prøvet Superliga , men blot havde haft en middel sæson i Fredericia , ikke et ungt lovende talent men en 24 årig uprøvet spiller som ikke har nogen kompetencer af nogen art som berettiger til interesse fra en Superligaklub som har ambitioner om bedre tider og som har en trup blottet for angribere . Ikke nok med at man i total panik finder en tilfældig spiller uden evner , man betaler også vild overpris og topper det med at udstyre manden med en 4 årig kontrakt .
Men jeg tvivler kraftigt på, at en anden sportsdirektør havde kunnet gjort det bedre. Det havde måske været andre navne, men det havde været de samme historier.
Og folks kritik af OP (jeg ved ikke om du er negativ omkring ham) er fuldstændig latterlig. Manden har, som jeg ser det frelst OB fra en tur i 1. division. Resultaterne taler for sig selv.
Comment
Comment