Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Anekdote fra Esben Hanen om Djemba-Djemba

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Anekdote fra Esben Hanen om Djemba-Djemba

    Lyttede til Martin Borre's podcast "Politikens fodboldmagasin", hvor én af gæsterne var Esben Hansen.

    På et tidspunkt drøfter panelet disciplin (som et udspring af Bendtnersagen, hvor han kom for sent til træning).

    Her nævnte Esben Hansen så, at dagen før OB's vitale kamp mod FCK i december 2009 (den famøse 6-pointskamp, hvor vi på forhånd førte med 4 point, og vi ved sejr kunne have taget et forspring på 7 point med ind i guldkampen det efterfølgende forår - men som kendt tabte 0-2), der mødte Djemba-Djemba fuld op til træning. Det fik som bekendt ingen konsekvenser, da Djemba-Djemba spillede kampen mod FCK dagen efter (er i øvrigt heller ikke sikker på, at chancerne mod FCK havde været større uden Djemba-Djemba). Men det er altså et vidnesbyrd om den "syge kultur", som Helveg et lille år senere talte åbent om. Det må fandme ikke have været sjovt for de andre spillere, at være en del af. Og man begynder at fornemme, hvor "smadret" vores klub egentlig kom ud på den anden side, hvilket de seneste års pauvre resultater jo også vidner om.

    Lad os håbe på, at skuden nu for alvor er vendt, og Kent Nielsen kan føre os videre mod bedre tider.

    #2
    Jeg har spillet flere kampe, hvor alle har været mere eller mindre fulde, inklusive dommeren. Men vi har også været undskyldt af de famøse 8.45 kampe om søndagen... Det er djævlens opfindelse..
    Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

    Comment


      #3
      Jeg tror vi alle har prøvet at spille enten fulde, eller bagstive... på VORES plan. På suppeniveau er det mere uheldigt, mildest talt.. ,o)

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #4
        Esben Hansen siger faktisk, at det ikke kun skete med Djemba-Djemba. Lars Olsen skabte resultater med en 4.plads, og 2 x sølv, men han var altså ikke en stærkt nok leder, til at forholde sig til den kultur, der burde være i truppen.

        Hvis min tro på Kent Nielsen er rigtig, så accepterer han ikke at spillere møder fuld op eller for sent op til træning. Det virker sikkert meget åbenlyst, at det ikke bør være legalt, men jeg tror at når det bliver virkelighed, og man har spillere med et flot CV, så bliver virkeligheden en anden.

        Comment


          #5
          Jeg har hørt den historie før, men i forhold til den version jeg kender, smører den gode Hr. Hansen lidt tykt på. Den vinkel jeg har fået, er at DD havde fået lov til at gå i byen dagen inden træning (familemedlem eller meget god ven havde fødselsdag), men skulle være hjemme til ordentlig tid (ved ikke hvad tid der er aftalt). Han møder så 30 min. for sent til træning, men han skulle hverken have været fuld eller haft tømmermænd. Undskyldningen skulle være han ikke havde hørt uret ringe om morgen (kan jo være rigtigt, eller bare en dårlig undskyldning). Det er selvfølgelig ikke smart at komme for sent til træning, dagen efter man har fået lov til at gå i byen (og når man får lov, er det jo selvfølgelig med de sædvanlige regler om ikke at drikke mere end en enkelt eller 2 øl), men den vinkel jeg har fået er slet ikke så dramatisk som Esbens version.

          Jeg kan godt have fået en mindre dramatisk version, for at holde det internt, men personen jeg har fået det af vide af har ingen grund til at holde igen med det.

          På mig lyder det mest af alt, som en lidt bitter Esben der ikke var på holdet dengang, og som sidenhen i øvrigt ikke har holdt igen med at kritisere OB når han kan komme til det.

          Ingen tvivl om at kulturen er/var dårlig, men den her tror jeg der er smurt lidt tykt på.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
            Jeg har hørt den historie før, men i forhold til den version jeg kender, smører den gode Hr. Hansen lidt tykt på. Den vinkel jeg har fået, er at DD havde fået lov til at gå i byen dagen inden træning (familemedlem eller meget god ven havde fødselsdag), men skulle være hjemme til ordentlig tid (ved ikke hvad tid der er aftalt). Han møder så 30 min. for sent til træning, men han skulle hverken have været fuld eller haft tømmermænd. Undskyldningen skulle være han ikke havde hørt uret ringe om morgen (kan jo være rigtigt, eller bare en dårlig undskyldning). Det er selvfølgelig ikke smart at komme for sent til træning, dagen efter man har fået lov til at gå i byen (og når man får lov, er det jo selvfølgelig med de sædvanlige regler om ikke at drikke mere end en enkelt eller 2 øl), men den vinkel jeg har fået er slet ikke så dramatisk som Esbens version.

            Jeg kan godt have fået en mindre dramatisk version, for at holde det internt, men personen jeg har fået det af vide af har ingen grund til at holde igen med det.

            På mig lyder det mest af alt, som en lidt bitter Esben der ikke var på holdet dengang, og som sidenhen i øvrigt ikke har holdt igen med at kritisere OB når han kan komme til det.

            Ingen tvivl om at kulturen er/var dårlig, men den her tror jeg der er smurt lidt tykt på.
            Uanset hvad skulle han sættes af holdet for at komme 30 min for sent til træning op til sæsonens vigtigste kamp. Det holder ikke. Holdkammeraterne er der og ser han kommer 30 min. for sent og ved han har været i byen dagen før. Sådanne ting skal jo straffes uanset hvilken status man har på holdet. Når det så er sagt kunne jeg sagtens forestille mig Esben giver den en tand mere. Går ud fra journalisterne har været på plads i Ådalen og havde luret hvis der løb en fuld DD rundt

            Comment

            Working...
            X