Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokalfinalen 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Pokalfinalen 2007

    Er der mon nogen, som ligger inde med pokaltriumfen fra 2007 mod FCK på video, dvd eller bedst af alt: på nettet?

    Jeg har aldrig set kampen siden, og jeg har kun begrænsede minder fra tribunen, hvor jeg væltede stiv og glad rundt.

    Fantastisk oplevelse i øvrigt. Hvad husker folk fra den 17. maj 2007, hvor OB tog sin seneste titel?
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    #2
    Husker ankomst til PARKEN. Kampen er sløret, men husker at tårene fik frit løb da der blev fløjtet af.

    EDIT: Og så et brag af en fest i Odense efterfølgende!

    Comment


      #3
      Sønnike var 6 år på det tidspunkt.
      Vi sad herhjemme, farmand lugtede pokalfinale. En finale han ellers havde afskrevet at skulle se live.
      Fik fat i Kimse (WA) for at høre, om der evt. kunne blive en plads til os i en bus hjem. Det kunne der. Sønnike og jeg sprang på toget i Odense.
      Det var vist under denne kamp, at sønnike for første gang lærte det der med at "give finger" idet det store drenge foran os gjorde. Sønnike var lidt mere forsigtig i sin finger-given. På et tidspunkt kom en pappokal rundt, beklædt med sølvpapir. Sønnike husker den stadig, trods sine kun 6 år. Da sejren var i hus, kom han op i mine arme, og vi gik ind i "orkanens øje" midt på tribunen. Fed fest - og der blev passet godt på den lille mand.
      Mvh Kent

      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

      Comment


        #4
        Afdøde Jan Boye havde jo som bekendt vundet borgmesterposten dengang og stod ved rådhuset og holdt tale, da spillere og fans var vendt hjem fra hovedstaden. Jeg kan huske, at havde sagde en del forkerte ting, som afslørede, at han ikke vidste det helt store om OB eller fodbold. Men det dræbte ikke stemningen af den grund. Det var dengang, hvor "forza Odense" ikke var helt smadret endnu, og hele Flakhaven var med på den.

        På et tidspunkt forlader min kammerat og jeg pladsen og begiver os ned til Piccolos for at få noget pizza. På vejen møder vi Anker Boye, som går lidt alene og forladt omkring i gaderne. Han henvender sig til os og følger med os for en stund, hvor det faktisk gik op for mig, at han er (eller i hvert fald var) meget meget imødekommende menneske, som bare var ude for at nyde den gode stemning i byens gader.
        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

        Comment


          #5
          Fantastisk dag. Min bror boede lige ved siden af parken, så tog festen i kb. Som i 2002 var vi inde i den samme kiosk før kampen, og spille på 2-1 til striberne. Den kiosk må aldrig lukke. Jeg har det hele, optakt, kamp og nedtaget på dvd og vhs. Jeg er ikke en ørn til det, men kan prøve at få det lagt fra dvd til min computer og videre på nettet. Iøvrigt fuld fortjent sejr som i 2002.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
            Fantastisk dag. Min bror boede lige ved siden af parken, så tog festen i kb. Som i 2002 var vi inde i den samme kiosk før kampen, og spille på 2-1 til striberne. Den kiosk må aldrig lukke. Jeg har det hele, optakt, kamp og nedtaget på dvd og vhs. Jeg er ikke en ørn til det, men kan prøve at få det lagt fra dvd til min computer og videre på nettet. Iøvrigt fuld fortjent sejr som i 2002.
            Se lige private beskeder, ForzaLazio :)
            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

            Comment


              #7
              Super dag. Som Leander græd jeg som en lille tøs da den sidste fløjte lød. Kunne være rart at prøve noget lignende i nær fremtid.
              Den dvd dér kunne jeg enormt godt tænke mig en kopi af.

              Comment


                #8
                Jeg har den på dvd :)

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
                  Super dag. Som Leander græd jeg som en lille tøs da den sidste fløjte lød. Kunne være rart at prøve noget lignende i nær fremtid.
                  Den dvd dér kunne jeg enormt godt tænke mig en kopi af.
                  det har jeg gjort maaange gange de seneste 4 år 😂😬
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    Jamen a' glæ'e sgu da :-)

                    Comment


                      #11
                      Nogen der har haft succes med at finde highlights på nettet?

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                        Nogen der har haft succes med at finde highlights på nettet?

                        MvT
                        Dette er lige det tætteste jeg kan komme :

                        https://m.youtube.com/watch?v=CyntEuybHvA
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #13
                          Er der stadig nogen der kan hjælpe med at finde video med pokalfinalen fra 2007? Jeg har selv andre kampe med OB hvis nogen vil bytte lidt...

                          Comment


                            #14
                            Jeg lagde det på dropbox dengang, og StateTrooper må have fået fat i det. Han har lidt mere styr på det end mig, så prøv PB til ham, ellers så vend lige tilbage:-)

                            Comment


                              #15
                              Tak for dit svar ForzaLazio. Jeg har lige sendt en PB til StateTrooper :)

                              Comment

                              Working...
                              X