Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg kan helt ærligt ikke forstå at denne "diskussion" skal fortsætte!

    Jeg respekterer Z.A.E. ´s holdning, som betyder at han højlydt vil protestere mod Falk på holdet - fair nok. Jeg kalder ham ikke idiot eller underbegavet af den grund. Hvis han derimod truer Falk, kaster ting efter ham eller lignende på stadion, vil jeg tage dybt afstand fra ham, da det ikke hører nogen steder henne - lige meget hvor følelsesmæssigt påvirket man er. Så er han i min optik uden for pædagogisk rækkevidde. Men hvorfor skulle han også gøre det - der er mange måder man kan skrige sin holdning ud på.

    MEN det ville klæde Z.A.E og andre med hans holdning at respektere, at jeg og andre griber vores protest an på en anden måde. Jeg har ikke noget imod at blive kaldt nosseløs - det jeg har et problem med, at der jo i det begreb ligger en mangel på accept af, at jeg ikke føler og gør præcis det samme som Z.A.E.

    Z.A.E. må argumentere lige så meget han vil for at få andre til at nærme sig hans holdning til Falk - LFC-episoden var jo et godt eksempel, som sagtens kunne rykke nogle over i hans retning - det er nemlig en god måde at gribe det an på. Men det er at skyde sig selv i foden at bruge den aggressive og dømmende stil.

    Der er ikke rigtige eller forkerte måder at være fan på - det har ingen patent på. Jo, for resten, der er forkerte måder: på vej væk fra Parken stod der 2 mænd og formodentligt deres 8-10 årige sønner. Sønnerne spyttede på mig og senere kastede drengene sten efter os. Fædrene lod det ske for vi var jo "fjenden".

    Jeg er enig med ChrisOB i, at det kan blive et mareridt på stadion i dette forår, med en fangruppe i splid indbyrdes. Fokus rykkes væk fra at støtte holdet - hvilket vi alle forhåbentligt har som første-prioritet? - til alt for meget fokus på en spiller, som man bare kunne ignorere fuldstændig og aldeles. Man kunne jo også vælge at gå efter KN - stort banner med skriften: "hvorfor spiller der en FCK-spiller på VORES hold, Kent?"

    Og det med, at et hold ikke påvirkes af tilråb, som Z.A.E indikerer omkring LFC-kampen, tror jeg simpelthen ikke på - generelt set. Hvis du var til stede i Farum til den famøse kamp, hvor CS diskuterede med publikum løbende under kampen, ville du vide, at et hold sagtens kan blive påvirket af publikum.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Man kunne jo også vælge at gå efter KN - stort banner med skriften: "hvorfor spiller der en FCK-spiller på VORES hold, Kent?"
      Hmm... den idé er ikke dårlig... ,o)

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
        Kom med eksempler hvornår den magt Fansene har har givet et eller form for ændring i forhold til klubskifte for det er vel det vi reelt snakket om Det er ikke for at undervurdere fans betydning og man har jo ret til at have en holdning/ mening og respektfuld debatter.
        Tak for debatten
        i forbindelse med klubskifter - nej der har fans ikke noget magt da du jo har at gøre med den enkelte spiller. Men overfor klubben - hvis ellers der bliver holdt sammen så ligger der da en hel del magt. Senest med Liverpool der ville have hævet billetpriser men ændrede den beslutning pga fan protester.
        Men sådan noget kræver jo et enormt stort sammenhold - fordi to mand føler sig lidt trådt på og "vælger at tale med deres pengepung" og bliver væk......det ligger klubberne trods alt næppe mærke til. Men da klubberne gerne vil have opmærksomheden og at man spytter i kassen så lytter de også - hvis opstanden er stor nok.

        Og det er vi trods alt næppe ude i med falk sagen. Højt sat er der vel et par hundrede der er stærkt utilfredse - nogle vil pifte af ham andre vil forholde sig stille. Men de resterende 6000 på station har sikkert dårligt nok opdaget at han er skiftet.....

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Jeg kan helt ærligt ikke forstå at denne "diskussion" skal fortsætte!

          Jeg respekterer Z.A.E. ´s holdning, som betyder at han højlydt vil protestere mod Falk på holdet - fair nok. Jeg kalder ham ikke idiot eller underbegavet af den grund. Hvis han derimod truer Falk, kaster ting efter ham eller lignende på stadion, vil jeg tage dybt afstand fra ham, da det ikke hører nogen steder henne - lige meget hvor følelsesmæssigt påvirket man er. Så er han i min optik uden for pædagogisk rækkevidde. Men hvorfor skulle han også gøre det - der er mange måder man kan skrige sin holdning ud på.

          MEN det ville klæde Z.A.E og andre med hans holdning at respektere, at jeg og andre griber vores protest an på en anden måde. Jeg har ikke noget imod at blive kaldt nosseløs - det jeg har et problem med, at der jo i det begreb ligger en mangel på accept af, at jeg ikke føler og gør præcis det samme som Z.A.E.

          Z.A.E. må argumentere lige så meget han vil for at få andre til at nærme sig hans holdning til Falk - LFC-episoden var jo et godt eksempel, som sagtens kunne rykke nogle over i hans retning - det er nemlig en god måde at gribe det an på. Men det er at skyde sig selv i foden at bruge den aggressive og dømmende stil.

          Der er ikke rigtige eller forkerte måder at være fan på - det har ingen patent på. Jo, for resten, der er forkerte måder: på vej væk fra Parken stod der 2 mænd og formodentligt deres 8-10 årige sønner. Sønnerne spyttede på mig og senere kastede drengene sten efter os. Fædrene lod det ske for vi var jo "fjenden".

          Jeg er enig med ChrisOB i, at det kan blive et mareridt på stadion i dette forår, med en fangruppe i splid indbyrdes. Fokus rykkes væk fra at støtte holdet - hvilket vi alle forhåbentligt har som første-prioritet? - til alt for meget fokus på en spiller, som man bare kunne ignorere fuldstændig og aldeles. Man kunne jo også vælge at gå efter KN - stort banner med skriften: "hvorfor spiller der en FCK-spiller på VORES hold, Kent?"

          Og det med, at et hold ikke påvirkes af tilråb, som Z.A.E indikerer omkring LFC-kampen, tror jeg simpelthen ikke på - generelt set. Hvis du var til stede i Farum til den famøse kamp, hvor CS diskuterede med publikum løbende under kampen, ville du vide, at et hold sagtens kan blive påvirket af publikum.
          Der eksisterer jo rent faktisk et vist antal blandt dem, der deler holdninger med Z.A.E, som ikke har tænkt sig at gribe protesten an via tilsvining på stadion, pift og buh råb, men med stilhed. Jeg selv inkluderet.

          Fordi jeg netop mener, at det her vil komme til at skygge for det, der altid skal være første prioritet. Ikke at jeg ikke mener, at han fortjener hvert et pift og buh råb, for det gør jeg, men for holdets skyld burde der bare være stilhed.

          Det kommer der ikke til at være. I mellemtiden så diskuterer vi det her, fordi det er dét, der fylder.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            du kender intet til moral og æreskodeks i fht til mig, og det at jeg ikke er enig med dig gør mig heller ikke til nikkeduuke, men det er jeg nu på omgangshøjde med at er en udbredt holdning blandt dine artsfæller.
            Omvendt synes du, baseret på selvsamme grundlag, at kende helt fint til andres...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Jeg kan helt ærligt ikke forstå at denne "diskussion" skal fortsætte!
              ...
              den var også næsten lukket ned - 7/2 var sidste indlæg indtil først Z.A.E. vendte tilbage i går med noget af et rant....og så Manner der fik pustet til ilden med sit link til falk interviewet.

              - og forresten en glimrende ide med et banner henvendt til Kent.

              Comment


                Jeg har bidt mærke i at en del har et direkte hadsk forhold til Falk, og det er helt fair.

                Nosseløs og lign. gloser bliver også delt ud til højre og venstre, og jeg er desværre også bange for at stemningen bliver meget to- eller tredelt på stadion. Dem der hader Falk, dem der ikke vil give ham den tilfredsstillelse, og den som er pisse ligeglade.

                Jeg kunne godt tænke mig at se jer, heriblandt Z.A.E. komme til en træning med et banner til Falk og se den unge mand i øjnene. Ikke sagt at i skal kaste ting efter ham, eller det der lign.

                Jeg tror Z.A.E. At du selv nævnte det på et tidspunkt med en henvisning til Laudrups skifte til Real Madrid, hvor der var et banner som sagde noget lign. "Vi elskede dig så højt, derfor hader vi dig så meget!" eller whatever.. Det er ikke at gå over stregen efter min mening, og selv en ung gut som Falk vil kunne forstå budskabet.

                Det er altid nemt at stå på en tribune og råbe, eller sidde bag sin skærm og hade for alle pengene - Hvorfor ikke være lidt aktiv og vise sin utilfredshed til en træning, så han kan se jer i øjnene og omvendt. Derudover går det ikke udover det mentale for de resterende spillere.

                Nu har jeg ikke været til en eneste træning her i foråret, men mig bevidst, så har der ikke været nogen ytringer ift. Falk, og så kan det vel ikke betyde SÅ meget for folk, som der bliver givet udtryk for....

                Comment


                  Jeg synes sgu, at folk skal gøre hvad der falder dem naturligt. Har man trang til at buhe eller lign. efter Falk, så gør det. Så længe man holder det så benignt, og at det bliver på fodboldbanen.

                  Fodbold er heldigvis følelser, ellers var sporten uddød.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Jeg kan helt ærligt ikke forstå at denne "diskussion" skal fortsætte!

                    Jeg respekterer Z.A.E. ´s holdning, som betyder at han højlydt vil protestere mod Falk på holdet - fair nok. Jeg kalder ham ikke idiot eller underbegavet af den grund. Hvis han derimod truer Falk, kaster ting efter ham eller lignende på stadion, vil jeg tage dybt afstand fra ham, da det ikke hører nogen steder henne - lige meget hvor følelsesmæssigt påvirket man er. Så er han i min optik uden for pædagogisk rækkevidde. Men hvorfor skulle han også gøre det - der er mange måder man kan skrige sin holdning ud på.

                    MEN det ville klæde Z.A.E og andre med hans holdning at respektere, at jeg og andre griber vores protest an på en anden måde. Jeg har ikke noget imod at blive kaldt nosseløs - det jeg har et problem med, at der jo i det begreb ligger en mangel på accept af, at jeg ikke føler og gør præcis det samme som Z.A.E.

                    Z.A.E. må argumentere lige så meget han vil for at få andre til at nærme sig hans holdning til Falk - LFC-episoden var jo et godt eksempel, som sagtens kunne rykke nogle over i hans retning - det er nemlig en god måde at gribe det an på. Men det er at skyde sig selv i foden at bruge den aggressive og dømmende stil.

                    Der er ikke rigtige eller forkerte måder at være fan på - det har ingen patent på. Jo, for resten, der er forkerte måder: på vej væk fra Parken stod der 2 mænd og formodentligt deres 8-10 årige sønner. Sønnerne spyttede på mig og senere kastede drengene sten efter os. Fædrene lod det ske for vi var jo "fjenden".

                    Jeg er enig med ChrisOB i, at det kan blive et mareridt på stadion i dette forår, med en fangruppe i splid indbyrdes. Fokus rykkes væk fra at støtte holdet - hvilket vi alle forhåbentligt har som første-prioritet? - til alt for meget fokus på en spiller, som man bare kunne ignorere fuldstændig og aldeles. Man kunne jo også vælge at gå efter KN - stort banner med skriften: "hvorfor spiller der en FCK-spiller på VORES hold, Kent?"

                    Og det med, at et hold ikke påvirkes af tilråb, som Z.A.E indikerer omkring LFC-kampen, tror jeg simpelthen ikke på - generelt set. Hvis du var til stede i Farum til den famøse kamp, hvor CS diskuterede med publikum løbende under kampen, ville du vide, at et hold sagtens kan blive påvirket af publikum.
                    Jeg accepterer skam også at andre, griber protesten an på en anden facon - men jeg kan ikke respektere dem, der vil have lov at hylde FCK'eren på stadion - eller herinde - ovenpå det proklamerede skifte, til en rival. Det synes jeg er nosseløst, og det vil jeg til enhver tid, have lov til at påpege hvis jeg ser det.

                    Pointen med #WalkOutOn77 var ikke så meget, om negative røster skader holdet her og nu - men mere at der ok, at ofre noget på den korte bane, for at redde noget på den lange. Det kunne man se virkede i lørdags da klubben igår trak de proklamerede stigninger på billetpriser tilbage. Selvfølgelig har fans enorm magt, og det har uomtvisteligt gjort indtryk på alle på Anfield, at 1000-vis af fans i protest udvandrede og højlydt sang: "Enough is enough!"

                    Der er uden tvivl pros and cons, ved at lade Fal$k spille i foråret, men imo. flest pros ved at sætte ham på bænken - på den lange bane.

                    PS. Jeg er en voksen fornuftig mand, og kunne aldrig finde på at gribe til fysiske handlinger, overfor en fodboldspiller. Møder jeg mennesket Rasmus Falk på gaden får han da også lov til at gå i fred. alt andet ville da være for lavt. Men på lægterne.........

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                      Jeg har bidt mærke i at en del har et direkte hadsk forhold til Falk, og det er helt fair.

                      Nosseløs og lign. gloser bliver også delt ud til højre og venstre, og jeg er desværre også bange for at stemningen bliver meget to- eller tredelt på stadion. Dem der hader Falk, dem der ikke vil give ham den tilfredsstillelse, og den som er pisse ligeglade.

                      Jeg kunne godt tænke mig at se jer, heriblandt Z.A.E. komme til en træning med et banner til Falk og se den unge mand i øjnene. Ikke sagt at i skal kaste ting efter ham, eller det der lign.

                      Jeg tror Z.A.E. At du selv nævnte det på et tidspunkt med en henvisning til Laudrups skifte til Real Madrid, hvor der var et banner som sagde noget lign. "Vi elskede dig så højt, derfor hader vi dig så meget!" eller whatever.. Det er ikke at gå over stregen efter min mening, og selv en ung gut som Falk vil kunne forstå budskabet.

                      Det er altid nemt at stå på en tribune og råbe, eller sidde bag sin skærm og hade for alle pengene - Hvorfor ikke være lidt aktiv og vise sin utilfredshed til en træning, så han kan se jer i øjnene og omvendt. Derudover går det ikke udover det mentale for de resterende spillere.

                      Nu har jeg ikke været til en eneste træning her i foråret, men mig bevidst, så har der ikke været nogen ytringer ift. Falk, og så kan det vel ikke betyde SÅ meget for folk, som der bliver givet udtryk for....
                      For mig vil der altid være forskel på "fodboldhad" og "had i virkeligheden". Fodboldfanen i mig hader ham. Mennesket bag vil aldrig kunne hade ham for det, han har gjort.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Noget helt andet:

                        Når man færdes på de sociale medier så meget som jeg gør, bliver man igen og igen slået over hvor arrogante FCKs fans er. Det er helt latterligt. Jeg har endnu ikke mødt en FCK-fan på nettet, der har nogen som helst forståelse for, at man kan være sur over at Falk skifter til dem.

                        Hvis man så siger "forestil dig Red Bull smide 100 millioner i BIF, og de hentede Delaney, hvad ville du så sige til det?", så siger de hver eneste gang, at "det overhovedet ikke kan sammenlignes". Jo, det er lige præcis sådan det er.

                        For dem er der én rival, det er Brøndby, og alle vi andre er feeder-klubber, der bare skal være lykkelige for at de gider hente vores bedste spillere op af møget og ind til de hellige haller på Østerbro.

                        De kan slet ikke se hvor arrogant den holdning er, hvilket om muligt gør det endnu mere arrogant end udgangspunktet. Hold kæft hvor jeg hader det lortefirma og alle deres medløber-jydefans, kontorhuse og café-lattespillere.
                        Du mener den her slags: - mange danske fodboldfans er ret sølle hvad det angår. Må dog selvrose FCK fans. Parken klapper altid af ex-spillere #sldkgh

                        Det er jo på alle måder til at stor-brække sig over...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Det kunne vel komme sig af at Z.A.E fik en uge i skyggen, og ikke kunne skrive før nu...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Der eksisterer jo rent faktisk et vist antal blandt dem, der deler holdninger med Z.A.E, som ikke har tænkt sig at gribe protesten an via tilsvining på stadion, pift og buh råb, men med stilhed. Jeg selv inkluderet.

                            Fordi jeg netop mener, at det her vil komme til at skygge for det, der altid skal være første prioritet. Ikke at jeg ikke mener, at han fortjener hvert et pift og buh råb, for det gør jeg, men for holdets skyld burde der bare være stilhed.

                            Det kommer der ikke til at være. I mellemtiden så diskuterer vi det her, fordi det er dét, der fylder.

                            MvH ChrisOB
                            Jeg har selv tænkt mig at gribe det an som dig - men det er ikke nok for Z.A.E, som jeg læser ham.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                              Jeg synes sgu, at folk skal gøre hvad der falder dem naturligt. Har man trang til at buhe eller lign. efter Falk, så gør det. Så længe man holder det så benignt, og at det bliver på fodboldbanen.

                              Fodbold er heldigvis følelser, ellers var sporten uddød.
                              Er meget enig...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Min holdning: Nr. 9 skal ikke spille i foråret. Nr. 9 skal ties ihjel. Mit fine stemmebånd skal ikke slides på en FCK'er i striwet. Den slags fortjener ikke opmærksomhed af nogen art.

                                MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                                Comment

                                Working...
                                X