Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB på Børsen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB på Børsen?

    Det må efterhånden være gået op for enhver, at Troels Bech i-n-t-e-t havde med OB's krise at gøre. Krisen er et resultat af tidligere tiders dårlig ledelse og elendig økonomi. Vores trup er blevet mere og mere udvandet for hvert transfervindue de senere år og er p.t. den ringeste i de 31 år, jeg har været OB-fan.
    Personligt er jeg overbevist om, at vi rykker ned til sommer. Men uanset om det sker - og uanset hvis skylden er - så lad os nu kigge fremad:
    Hvordan sikrer vi en kapitalindsprøjtning til klubben, der jo er det, der for alvor skal til for at få OB tilbage til toppen af dansk fodbold?
    Er det virkelig helt umuligt at forestille sig Odense Sport & Event A/S på Børsen? Det kunne give en hulens masse millioner - og samtidig give os fans muligheden for at blive medejere af klubben.
    Der skal ske noget nu. Noget LANGSIGTET!

    #2
    Oprindeligt indsendt af Stribet hjerte Se indlæg
    Det må efterhånden være gået op for enhver, at Troels Bech i-n-t-e-t havde med OB's krise at gøre. Krisen er et resultat af tidligere tiders dårlig ledelse og elendig økonomi. Vores trup er blevet mere og mere udvandet for hvert transfervindue de senere år og er p.t. den ringeste i de 31 år, jeg har været OB-fan.
    Personligt er jeg overbevist om, at vi rykker ned til sommer. Men uanset om det sker - og uanset hvis skylden er - så lad os nu kigge fremad:
    Hvordan sikrer vi en kapitalindsprøjtning til klubben, der jo er det, der for alvor skal til for at få OB tilbage til toppen af dansk fodbold?
    Er det virkelig helt umuligt at forestille sig Odense Sport & Event A/S på Børsen? Det kunne give en hulens masse millioner - og samtidig give os fans muligheden for at blive medejere af klubben.
    Der skal ske noget nu. Noget LANGSIGTET!
    Stoppede efter den første linie... for selvfølgelig bærer cheftræneren(dels sportschef)) igennem 2½ år en del af ansvaret, eller det var måske ledelsen som ikke kunne få spillerne i form...

    Det er lige så langt ude at træneren ikke at kan få spillerne i form, som det er at ledelsen ansætter Poul Hansen...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Det er da muligt, at penge er svaret på krisen. Hvis man er f.eks. Chelsea-fan eller Man City-fan, så kan man jo sagtens argumentere for, at man godt kan købe succes. Men lektien fra de store rigmandsklubber er vel også, at hvis du skal købe succés, så skal du bruge MANGE penge. Som i VIRKELIGT mange penge. På dansk niveau ville det måske svare til at banke budgettet op omkring 100 mio årligt og bruge 20-30 mio på transfer hver sæson - over flere sæsoner. Eller = FCK-modellen. Det er muligt, at mindre kunne gøre det; men det ville stadig blive meget dyrt.

      Pointen er, at det har vi prøvet i OB. Thorborg og co. har lagt den slags penge (efter danske forhold), som i virkeligheden var helt ude af trit med OBs omsætning, tilskuergrundlag og kommercielle muligheder. Og det selv om man var dygtige til at sælge spillere til høje priser (før-krise) og få gode sponsor-indtægter.

      Prisen for det økonomiske løft betaler vi nu: den underliggende struktur i klubben - talentarbejde, klubkultur mv. - er blevet misligeholdt. Hvis der kom en inder eller araber med en spand millioner i morgen, så kunne vi måske opleve succés igen; men det ville blive efter en FCM-model, hvor man som en anden narkoman sælger sin bedstemor for det næste fix. Det går kun, så længe der er penge. Og der skal være mange penge til mange år, hvis man ikke vil opleve en nedtur som f.eks. Leeds, Portsmouth eller lign.

      Det er én vej.

      Den anden vej hedder fokus på klubbens værdier, talentarbejde og udvikling. Den er muligvis knapt så sexet, og der er ingen garantier for hurtige resultater (nærmere det modsatte). Det er en hård vej, især hvis man som OB har mega-tømmermænd efter en lang forbrugsfest. Men jeg tror, det er den bedste for OB på den lange bane - også selv om det nemt kan koste en nedrykning på kort sigt.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Det er én vej.

        Den anden vej hedder fokus på klubbens værdier, talentarbejde og udvikling. Den er muligvis knapt så sexet, og der er ingen garantier for hurtige resultater (nærmere det modsatte). Det er en hård vej, især hvis man som OB har mega-tømmermænd efter en lang forbrugsfest. Men jeg tror, det er den bedste for OB på den lange bane - også selv om det nemt kan koste en nedrykning på kort sigt.

        Selvom det er meget usexet.

        Comment

        Working...
        X