Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Processerne må slutte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Processerne må slutte

    Der var engang, hvor jeg var hyppigt deltagende her på forum. I de senere år har det været absolut begrænset hvor meget jeg har skrevet på OB's debatforum, men helt ærligt... Nok må være nok. Det er svært at holde mund, når man oplever den ene tåbelige beslutning efter den anden.

    Forkromet målsætning, ingen resultater


    Enhver virksomhed må løbende vurdere den målsætning de har sat for fremtiden. Er vi på rette vej? Er det behov for ændringer? Hvad kan vi optimere for at nå målsætningen?

    Troels Bech taler om processer. Man bygger ikke et storhold op på få måneder. Nej, det er korrekt. Men man behøver heller ikke bruge voldsomt mange år på at se om man er på rette vej. Fra tid til anden er det nemt at se, om man har taget helt fejl. For helt ærligt; Forventer Troels Bech virkelig at han kan bevare et evt. storhold sæson efter sæson? Klubben skal leve af spillersalg. Kadrii er allerede væk. Jeg elsker hans indstilling og eksplosivitet på banen. Skal vi så have et hold bygget op omkring Falk og Larsen? Larsen har forsøgt et farvel, men det mislykkedes, og lur mig om Falk ikke snart er fortid i Ådalen.

    Bechs store ord imponerer, men det må så være det. Der sker ikke noget. Hvor bliver resultaterne af? Exit i pokalen til et middelmådigt 1. divisionshold. En placering i bunden af Danmarks bedste lige - igen! Bør vi ikke forvente noget mere, nu hvor "processen" har kørt i længere tid?

    OB skal præstere - hver gang

    Jeg har aldrig brudt mig om tanken om at bygge noget op, der først skal peake/præstere i fremtiden. Hvad så med nuet? Odense har ikke musklerne til at beholde de spillere der kan gøre en forskel. Fra tid til anden kan vi vinde en kamp, men de bedste spillere bliver ikke i klubben. Der er tale om at alle trænere skal præstere med det hold de har til rådighed. Ikke bygge på forhåbningen om et hold de måske får i fremtiden. Hvad er det Troels Bech ikke forstår? Vi vil se fight nu! Ikke middelmådige kampe, der undskyldes med en mulig fremtidig gevinst. Hvis vi kalder en spade for en spade, må vi ærligt indrømme, at en bundplacering i ligaen ikke just trækker de store lysende talenter til klubben.

    Så hvad er bedst? At kæmpe for resultater nu, og kæmpe med de midler der er til rådighed? Eller skal vi se på et usammenhængende hold der ikke kan ramme dagen samtidig, fordi vi måske kan vinde flere kampe i fremtiden?

    Hvad vil OB gøre nu?

    Skal Troels Bech fortsætte sin dødsmarch ud i nederlagenes lange stime, eller skal han skiftes ud med en træner der formår at skabe resultater på den korte bane?

    Processen bør ikke ligge hos træneren. Det bør være ledelsen der tager beslutningen. I erhvervslivet findes der forskellige ledere. Manden du ansætter som direktør, når skuden er ved at synke, og der er behov for alvorlig damage control, så skuden ikke kæntret. Du kan også hyre ham der forstår at udnytte en virksomheds fremgang til at skabe endnu større vækst, og til sidst har vi direktøren, der formår at holde milliardvirksomheden oppe uden at tabe terræn til konkurrenterne. Det er bare virkelig dumt at hyre den forkerte.

    Lige nu står vi med en synkende skude. Vi har brug for en træner med egenskaber som Ove Christensen eller lignende. Skuden skal på rette køl, og Troels Bech er ikke manden der kan gøre det. Der er ikke tid til at tænke på processer, når vi allerede hiver vand ind.

    Jeg håber, at ledelsen vil tage sit ansvar alvorligt. Troels Bech er muligvis en god træner, men han er ikke den rette i OB.

    Vh
    Brian Phillip

    #2
    Vi har brug for en ledelse, der kan præstere, selv under ringe forudsætninger. Det var nemt at skabe resultater, da man samtidig postede penge i projektet, men på et eller andet plan, er det som om vi altid har underpræsteret, selv i perioden med andenpladser. Når man så ikke ønsker at poste penge i projektet længere, bliver det udstillet på det kraftigste, hvor ringe man egentlig er til at drive en fodboldklub. Troels Bech kan ikke være den eneste fejlcasting, som render rundt dernede, når derouten er så voldsom. Så kan man så argumentere med at Leasy da er en god forretning. Sikkert nok, men man ansætter jo heller ikke Carsten Ree som bestyrelsesformand, fordi han ramte en enkelt guldåre i sin tid, med mindre han tager så mange penge med, at det kan opveje inkompetancen...
    Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

    Comment

    Working...
    X