Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tynd målsætning ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Tynd målsætning ?

    Har ikke kunne finde en tråd hvor Der bliver talt om den målsætning som der er blevet hældt op på OB.dk.

    http://www.ob.dk/artikel/jesper-hans...lsaetning.aspx

    men hvor giver den mig altså grund til at tænke 'er vi virkelig der'?

    Først en masse hvor JH egentlig melder meget anderledes ud end TB. Nemlig at den sportslige del der har man bevaret stammen, trods udskiftninger. Han hæfter sig ved at Spellmann, Ari, Falk, Emil, Larsen, Høegh og Toppel er nogle af dem med flest kampe og er her stadig. Derudover er der Schoop, Bodul, Azer og Diarra som alle også sidste sæson fik væsentlig spilletid. Altså at kontinuiteten er på plads.


    Han mener personligt også at vores start 11 er blevet bedre.

    og så melder man simpelthen målsætningerne sådan her ud:


    OB’s målsætninger for sæsonen 2014/15:


    Større overensstemmelse i økonomien
    Skabe fundament for større kontinuitet i truppen
    Fortsat integration af egne unge spillere i førsteholdstruppen
    Forbedret dødboldsstatistik
    Generelt score flere mål og lukke færre ind i forhold til sidste sæson
    Flere point end i sidste sæson
    Top 7-placering

    er det virkelig en målsætning at blive bedre på dødbolde? Og tredje samt anden sidste punkt er vel ret beset det samme. Pkt 1 er helt sort, folk vil måske tænke, at det lyder klogt at få sammenhæng i økonomien. Men hvordan? Nedskæringer i spillertruppen og lønninger? Bedre resultater? En anderledes sponsor strategi? - ingen info og er der en plan fristes man til at spørge!
    pkt 2 har han selv lige skudt ned længere oppe i artiklen. Er det så fordi JH ikke tror på det han selv siger, er det fordi han lige har holdt en dør åben for et argument for at slippe træneren til vinter ? ( manglende resultater med trup) det behøver han dog vidst ikke flere argumenter for! Eller er det blot for at skabe lidt ro blandt os fans hvis ikke vi får de fornødne points?

    Det et efterlader os med top 7 som noget håndgribeligt og et punkt omkring fortsat integration om egen avl ! Misforstå mig korrekt. Det er altid godt at melde mål ud. Men det som er væsentligt for en målsætning er at den er udfordrende, mulig, og målbar. Her er der fyldt med fortolknings sætninger og desværre i min verden alt for lidt indhold. Man skulle næsten tro det var TBs ord. Eller også er det blot sådan at i alle brancher er det politikerne som leder. For det er talegaver og ikke resultater som sikre Jobs ?

    #2
    1. Jeg har egentlig også forstået det som at vi skulle være ved at være i mål på det punkt, han har jo også selv meldt ud at vi skulle være der til sommer... men det kan jo meget tænkeligt være vi ender med at stå foran en ny "udrensning"...

    2. Skabe fundamentet..? Den er lidt finurlig den her synes jeg... Sportsdirektøren skaber vel fundamentet op til/i starten af sæsonen... og hvad betyder det ellers, at kontinuiteten kommer næste sæson..?

    3. Ja, det svarer vel til at sige, at man fortsat vil løbe til træning...

    4. Forbedre dødbolde, det er Kryger bla. købt til... Godt nok tager han sig ikke af dødboldene, og vi sigter heller ikke efter ham, og det ligner mere og mere en bænk plads til ham... men vi må jo se hvordan virkeligheden bliver i forhold til udmeldingerne over hele sommeren...

    5. Score flere mål, og lukke færre ind... Det er altså en kioskbasker det her, tænk sig, man har simpelthen et mål om at vil score mere, og lukke færre ind... Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til det...

    6-7. En form for helgardering synes jeg, hvor det skulle være muligt at ramme én af dem... Omvendt kan man sige, vi skal minimum blive nr. 7, med minimum 41 point nu... Set ud fra den vinkel tror jeg ikke på det, men jeg er ikke modstander af den udmeling, én plads op, ét point mere, det må næsten være minimum for hvad man kan have af ambitioner i forhold til sidst, når nu man vælger at fortsætte den vej...

    Jeg synes til tider udmeldingen svæver mellem sæsonpræget og fremtidspræget, det kan være svært lige helt at greje hvad og hvordan det skal foregå... og så synes jeg flere af punkterne er utrolig billigt kaldt... men altså set over ét øjekast, så hedder den:

    Mindst nr. 7
    Mindst 41. point
    Mindst 48 mål
    Max. 45 imod

    Så bliver det spændende hvor mange flueben der skal til...

    Lige en sidste ting, er ambitionerne om mere boldbesiddelse mon droppet..?
    Last edited by Kaspernon; 21-09-2014, 11:08.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      1. Jeg har egentlig også forstået det som at vi skulle være ved at være i mål på det punkt, han har jo også selv meldt ud at vi skulle være der til sommer... men det kan jo meget tænkeligt være vi ender med at stå foran en ny "udrensning"...

      2. Skabe fundamentet..? Den er lidt finurlig den her synes jeg... Sportsdirektøren skaber vel fundamentet op til/i starten af sæsonen... og hvad betyder det ellers, at kontinuiteten kommer næste sæson..?

      3. Ja, det svarer vel til at sige, at man fortsat vil løbe til træning...

      4. Forbedre dødbolde, det er Kryger bla. købt til... Godt nok tager han sig ikke af dødboldene, og vi sigter heller ikke efter ham, og det ligner mere og mere en bænk plads til ham... men vi må jo se hvordan virkeligheden bliver i forhold til udmeldingerne over hele sommeren...

      5. Score flere mål, og lukke færre ind... Det er altså en kioskbasker det her, tænk sig, man har simpelthen et mål om at vil score mere, og lukke færre ind... Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til det...

      6-7. En form for helgardering synes jeg, hvor det skulle være muligt at ramme én af dem... Omvendt kan man sige, vi skal minimum blive nr. 7, med minimum 41 point nu... Set ud fra den vinkel tror jeg ikke på det, men jeg er ikke modstander af den udmeling, én plads op, ét point mere, det må næsten være minimum for hvad man kan have af ambitioner i forhold til sidst, når nu man vælger at fortsætte den vej...

      Jeg synes til tider udmeldingen svæver mellem sæsonpræget og fremtidspræget, det kan være svært lige helt at greje hvad og hvordan det skal foregå... og så synes jeg flere af punkterne er utrolig billigt kaldt... men altså set over ét øjekast, så hedder den:

      Mindst nr. 7
      Mindst 41. point
      Mindst 48 mål
      Max. 45 imod

      Så bliver det spændende hvor mange flueben der skal til...

      Lige en sidste ting, er ambitionerne om mere boldbesiddelse mon droppet..?
      Jeg synes, at det største problem ifht målsætning er, at JH meldte ud før sommeren, at man ville vente, da det vigtigste var at være troværdige! Det er IKKE troværdigt at have en elendig trup, gøre den ringere og så melde ud at man skal forbedre sin placering!
      Alle, incl. JH må kunne se, at det altoverskyggende mål må være overlevelse! I kampen mod Sønderjyske bliver det igen udstillet hvor ringe et hold vi har!

      Comment

      Working...
      X