Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt. OB - Midtjylland lørdag d.19.9 kl.18.00

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Optakt. OB - Midtjylland lørdag d.19.9 kl.18.00

Søndag aften. En travl vagt på arbejdet er slut og kommer ud til min mobil og ser OB har vundet over Randers. En rigtig dejlig køretur hjem den aften.

Midtjylland er selvfølgelig en anden kaliber. Drømme scenariet ind i landskamppausen er selvfølgelig en sejr. Bliver helt høj bare ved tanken. Men men....

Jeg har kunne læse mig til at mange gjorde det godt, men igen. Midtjylland er skrammende gode.
    I sfå snakker de lidt om den "omskoling" Arp gennemgår med mange flere defensive pligter. Er det klogt? Kan der virkelig ikke laves et system hvor han kan blive mere fri? I sfå taler de om at GG i kampen mod Randers fx ikke havde de samme defensive pligter som Arp? I min verden er det skørt?

Opstilling? Har Midtjylland nogle svage punkter OB kan udnytte?

Arp blev rykket et nøk tilbage i en mere regelret 4-3-3 med smallere kanter. Det fungerede enormt meget bedre end vores tidligere 4-2-3-1/4-4-2.

Både i opspillet - Falk + O. har været for tynde som eneste centrale forankring - og i presspillet.

Jeg glæder mig til at se Ulvestad, og jeg tror, han er tiltænkt Arps rolle. Hvad Arp angår, må han jo tage skeen i den anden hånd, og det kunne da også være, at man skulle prøve ham i stedet for GG, der ikke er kommet i gang - selvfølgelig i en lidt mere fri rolle (altså Arp).

Det var en god kamp mod RFC. Klart den bedste under TT.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Arp blev rykket et nøk tilbage i en mere regelret 4-3-3 med smallere kanter. Det fungerede enormt meget bedre end vores tidligere 4-2-3-1/4-4-2.

Både i opspillet - Falk + O. har været for tynde som eneste centrale forankring - og i presspillet.

Jeg glæder mig til at se Ulvestad, og jeg tror, han er tiltænkt Arps rolle. Hvad Arp angår, må han jo tage skeen i den anden hånd, og det kunne da også være, at man skulle prøve ham i stedet for GG, der ikke er kommet i gang - selvfølgelig i en lidt mere fri rolle (altså Arp).

Jeg vurdere det samme. Ulvestad var vidst udtænkt en startplads i FCK-kampen, men blev så skadet. Når han er klar igen tror jeg bestemt også hans kvaliteter begår sig bedre end Arp's.

Der må være åbent spil om vores højrekant. Godt nok foretrækkes der nok en venstrebenet derude, men så usynlig som GG har været hidtil, så må Suhonen og Arp også være i spil til kanten derude. Gode spillere kan spille de fleste pladser og Arp vil altid være en spiller en defensiv skal forholde sig til, fordi han sparker så godt og kan aflevere så klogt.

Comment

Gode vurderinger/analyser synes jeg .. jeg glæder mig til at se Ulvestad sammen med Ouedraogo på den defensive midt. Det virker som nogen modstanderen slår sig på. Falk synes jeg er blevet bedre igen og er dejlig boldfast men måske med en lidt for spinkel fysik til den position .. især mod de bedste hold. Det bliver spændende på lørdag mod FCM om de kan håndtere deres helbanepres eller vi skal trækkes gennem endnu en ydmygelse

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Gode vurderinger/analyser synes jeg .. jeg glæder mig til at se Ulvestad sammen med Ouedraogo på den defensive midt. Det virker som nogen modstanderen slår sig på. Falk synes jeg er blevet bedre igen og er dejlig boldfast men måske med en lidt for spinkel fysik til den position .. især mod de bedste hold. Det bliver spændende på lørdag mod FCM om de kan håndtere deres helbanepres eller vi skal trækkes gennem endnu en ydmygelse
          Det er mit indtryk, at Ulvestad er tiltænkt en mere offensiv rolle; altså lige foran Falk og O.

Og så kommer jeg med en kættersk tanke: Vi har været meget bedre med Falk og Sandberg end med Falk og O. Jeg tænker ikke nødvendigvis, at Sandberg bare bliver sat af. Det bliver sgu spændende!

Comment

Arp i form er en klog spiller, dygtig tekniker, fantastisk sparketeknik og målfarlig. Er det virkelig nødvendigt at han skal lære at forsvare og takle osv. I min optik spild af en stærk fremadrettet ressource. Han bør være tiltænkt en friere rolle, hvor andre må slide lidt ekstra i stedet for, så OB kan få optimalt output fra hans fødder.
            Last edited by Lunderbaum; i dag, 13:39.

Comment

Gerne! Det ville jo også kunne lade sig gøre i en fri(ere) kantfunktion. Vi skal bare have 3 centralt, da spillet på alle måder var bedre således.

Arp har i hele sin tid her været ekstremt svingende. Når han er god, er han rigtig god, og når han er dårlig, er han rigtig dårlig. Var han ikke ustabil, var han ikke i OB.

Comment

Det er mit indtryk, at Ulvestad er tiltænkt en mere offensiv rolle; altså lige foran Falk og O.

Og så kommer jeg med en kættersk tanke: Vi har været meget bedre med Falk og Sandberg end med Falk og O. Jeg tænker ikke nødvendigvis, at Sandberg bare bliver sat af. Det bliver sgu spændende!
                det er måske lige at stramme den en smule, men ja vi har set bedre ud - kunne også være pga formationsændring - smallere kanter = mindre plads som de to centrale skal dække alene.

Det er også en noget anden fysik vi skal op imod, der vil jeg altså gerne have Ouedraogo ind, hvis ellers han er 100% klar.

Og så glæderjeg mig ellers bare over at Sandberg har bevist han godt kan være med - man kan bringe ham hvis en af de centrale løber tør for kræfter.

Alene det der er noget at vælge imellem - dejligt "problem" Thomasberg har. Det må også koste Gammelgaard en tur på bænken - måske han ser bedre ud som indskifter

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg

Arp i form er en klog spiller, dygtig tekniker, fantastisk sparketeknik og målfarlig. Er det virkelig nødvendigt at han skal lære at forsvare og takle osv. I min optik spild af en stærk fremadrettet ressource. Han bør være tiltænkt en friere rolle, hvor andre må slide lidt ekstra i stedet for, så OB kan få optimalt output fra hans fødder.
                  Tænker det handler om at finde plads til ham. Spiller vi med 3 centralt og Arp har en helt fri rolle - så er der meget plads som Ouedraogo/Sandberg og Falk skal dække.

Så kan man bruge Arp på toppen som en af to angribere i en 4-4-2...syntes ikke det har virket hidtil med ham og Ganaus. Skal det så være med holmstrøm? Skal Ganaus så på kanten?

Det er jo typisk det vi ser efter et trænerskifte - ny stil, så er der nogle spillere der kommer i overskud, eller man skal finde en anden måde at spille dem på.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Tænker det handler om at finde plads til ham. Spiller vi med 3 centralt og Arp har en helt fri rolle - så er der meget plads som Ouedraogo/Sandberg og Falk skal dække.

Så kan man bruge Arp på toppen som en af to angribere i en 4-4-2...syntes ikke det har virket hidtil med ham og Ganaus. Skal det så være med holmstrøm? Skal Ganaus så på kanten?

Det er jo typisk det vi ser efter et trænerskifte - ny stil, så er der nogle spillere der kommer i overskud, eller man skal finde en anden måde at spille dem på.
                    Jeg forestiller mig en mere dynamisk tilgang end statiske talkombinationer. Det må være muligt at spille Arp bedre og gøre ham mere stabil i præstationerne. Men det sker ikke, hvis han skal kastes rundt i forskellige arbejdsopgaver.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Ja i en skadesxri trup, der kommer han i overskud. Thomasberg vil utvivlsomt have løbestærke slidere ind centralt, og lige nu spiller vi kun med en decideret angriber. Derfor er han lihe nu i overskud, fordi det hidtil har lignet at Gammelgaard og Keskinen sidder på kanterne.
                      Det vil dog helt sikkert være til Arp's fordel at vi i Randers havde succes med at kanterne stod mere centralt. Her vil Arp passe bedre ind end som klassisk kant, hvor han mangler noget fart.Ulempen er at Keskinen efterhåndem sidder tungt på venstre, og det er nok her Arp ville passe bedst ind ift. at trække ind tll sit uhyggelige højreben. Arp er dog så klog en spiller, at jeg godt tror han kunne gøre sig som et solidt aktiv derude, hvis ikke Gsmmelgaard levere mere output. Derudover er Suhonen en dark horse til at snuppe pladsen fra dem begge. Hans indhop bliver også bedre og bedre

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg

Jeg forestiller mig en mere dynamisk tilgang end statiske talkombinationer. Det må være muligt at spille Arp bedre og gøre ham mere stabil i præstationerne. Men det sker ikke, hvis han skal kastes rundt i forskellige arbejdsopgaver.
                        ligner jo også det de har gang i - forskellige opstillinger alt efter hvem der har bolden.

Men tror problemet bare er at Arp er ikke SÅ god at det kan betale sig at have ham gående i en hel fri rolle, og så skal resten af holdet kompenserer for hans manglende arbejde. Var han det - så fandt man nok en løsning.

Eller havde man en central midt der kunne dække rum for to spillere - det har vi heller ikke, Falk vil gerne, gør alt hvad han kan men det er jo heller ikke holdbart.

Comment

Working...
                        X