Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Randers 19/04/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Jeg forstår ikke helt alle de spekulationer om vi teoretisk kan rykke ned. Det sker jo ikke. Vi ender som nr 8. Kan blive 7 og kan blive 9. Men ikke nedrykning.
    enig.

Det eneste der bliver snakket om er om vi rent matematisk er sikret. Og det er vi ikke.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

enig - syntes også Ejdum har været god i dag. Men McCoy er sgu svær at komme uden om
    Sjovt som man ser forskelligt på sagerne. Jeg synes Ejdum spillede langsomt og ubeslutsomt så fremdriften mistede tempoet .. McCoy er ganske enkelt en dejlig dreng :)

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Fint resultat. Ser over hele sæsonen er jeg også fuldt ud tilfreds med det antal point, vi har.

Jeg er derimod lettere rystet over den komplette mangel på udvikling i vores spil. Kunne man lave en blindtest, hvilket man selvfølgelig ikke kan, så ville ingen kunne skelne det her hold fra holdet henholdsvis Alm og SK.

Og hvad skulle alt det her så til for? Jeg kan ikke give et godt svar.

Og dét bekymrer mig meget. Man siger, at AZ er bedst i sin 2. sæson, og det må jeg jo så håbe på. Jeg råber ikke AZ raus (vi har ingen gavn fået af Gud ved hvor mange trænerexits), men jeg er slemt skuffet over udtrykket - eller rettere: den komplette mangel herpå - under AZ.

Og jeg ved, at han vil sige, at spillerne ikke er gode nok og træningsbanerne for dårlige. Nuvel - men det er sgu ikke raketvidenskab at løbe solen sort og presse enhver bold. Det var netop det, jeg troede, vi skulle gøre under AZ.

Leave a comment:

• ultimatew
    replied
    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
    På trods af to mål, synes jeg stadig at vores niveau i anden halvleg har været uacceptabelt
    De første 10 minutter af anden halvleg viste, hvorfor vi stadig slogs om ikke at få en nedryknings plads, men med pil op af. Vi kom ud af vores egen usikkerhed og spillede bedre i dag, end da vi kom på 1-1 med Silkeborg. Vores mod svar til målet, gør den til accepteret.

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Jeg forstår ikke helt alle de spekulationer om vi teoretisk kan rykke ned. Det sker jo ikke. Vi ender som nr 8. Kan blive 7 og kan blive 9. Men ikke nedrykning.
    Det finder du nok ikke nogen, der er uenig i. Men derfor kan det jo alligevel være meget rart at være matematisk sikret.

Leave a comment:

• Ruben
    replied

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

14 point kan de nu ikke få, men 13 :) Det ændre så ikke noget i at du har ret, at det stadig er muligt.
    nå ja - så skidt da

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

jeg har lige prøvet hurtigt...14p. til Randers og Silkeborg hvis de vinder alle deres kampe og krydser indbyrdes, 9 til FCF hvis de vinder deres 3 (minus de to til RFC og SIF) det vil så også betyde at FCK taber 3 kampe - men de kan så stadig vinde 3 og derved tage 9 point. Så ja tror godt det teoretisk kan lade sig gøre endnu...
    14 point kan de nu ikke få, men 13 :) Det ændre så ikke noget i at du har ret, at det stadig er muligt.

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Jf. AI mangler vi 5 point for matematisk overlevelse. Vi er 97-99% procent sikre.

"OB er ikke matematisk sikret overlevelse endnu.
    OB mangler 5 point for at være 100 % sikre.
    4 point er stadig ikke nok i en helt ekstrem teoretisk model.

Det bygger på det faktiske restprogram og dagens stilling/resultater. Efter dagens eftermiddagskampe slog OB Randers 3-1, Silkeborg og Fredericia spillede 2-2, og aftenkampen Vejle-FCK var endnu ikke spillet.

Det giver den aktuelle bund-6-situation som i dit screenshot: OB 37, Randers 30, Fredericia 29, Silkeborg 28, FCK 35 med en kamp færre og Vejle 18 med en kamp færre.

OB’s resterende fem kampe er:
    ude mod FCK 22/4
    ude mod Fredericia 26/4
    hjemme mod Silkeborg 3/5
    ude mod Randers 11/5
    hjemme mod Vejle 17/5.

Det vigtige matematisk er dette:
    Vejle kan selv før aftenkampen højst nå 36 point, så de kan ikke hente OB’s nuværende 37. Derfor handler OB’s overlevelse reelt om, hvorvidt Randers, Fredericia og Silkeborg alle tre stadig kan ende over OB. Ud fra restprogrammet kan det stadig lade sig gøre, hvis OB kollapser.

Når man regner de resterende indbyrdes kampe igennem, får man denne præcise grænse:
    OB på 37, 38, 39, 40 eller 41 point: stadig ikke matematisk sikre

OB på 42 point: matematisk sikre
    altså: fra 37 til 42 = 5 point mangler.

Dagens konklusion:
    OB er meget tæt på, men ikke lukket endnu.
    De skal have 5 point mere for at være helt sikre.
    Én sejr og én uafgjort er ikke helt nok; fx er 2 sejre, eller 1 sejr + 2 uafgjorte, nok.​"
    Last edited by Mhjortebjerg; i går, 15:31.

Leave a comment:

• Galamush
    replied

Tænker, om det rent faktisk kan lade sig gøre, at både Randers, SIF og Frede matematisk alle stadig kan få point nok???
    Smed den i ChatGPT og den melder 85-90% sikkerhed for at blive oppe.

Leave a comment:

• wagrier1
    replied
    God kamp af OB med masser af kampgejst, gå på mod og initiative. Arp bringer noget særligt til offensiven, han er mere kreativ end Suhonen, som har til gengæld andre styrker. Det er en skam, at William Martin ikke scordede sit første Superliga mål for OB, men den kommer sikkert snart, god indsats. Jeg synes tre spillere skiller sig ud i et generelt god holdpræstation: Myhra (han har lægget på i forhold til præstationerne før vinterpausen, han stråler mere ro ud), Ejdum med to assists, McCoy med rigtig fint kamp og Owusu. Det er også godt med målet for Niemec. Så nu skal alle sejlene sættes for syvende pladsen. Jeg forventer en herrefight og sejrivrigheden på Onsdag i Parken. Og det er herligt, at Bonde er tilbage.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Tænker, om det rent faktisk kan lade sig gøre, at både Randers, SIF og Frede matematisk alle stadig kan få point nok???
    jeg har lige prøvet hurtigt...14p. til Randers og Silkeborg hvis de vinder alle deres kampe og krydser indbyrdes, 9 til FCF hvis de vinder deres 3 (minus de to til RFC og SIF) det vil så også betyde at FCK taber 3 kampe - men de kan så stadig vinde 3 og derved tage 9 point. Så ja tror godt det teoretisk kan lade sig gøre endnu...

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg

Uden at have regnet efter, vil jeg mene det er tæt på. Der er jo en 3 indbyrdes opgør mellem de tre hold tilbage.
    det kan satdig gå galt - men vi er ude i at ALT skal gå galt - OB skal tabe de resterende kampe. Randers og Silkeborg skal vinde alle deres og så har de et enkelt indbyrdes. Og så skal Fredercia også vinde alle deres (minus dem de taber til SIF og RFC)

Så rent matematisk tror jeg ikke vi er helt hjemme endnu - men som sagt ALT skal gå galt og rykker vi ned med 37 point....altså så be'r vi sgu også selv om det.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    10 point ned, 5 kampe igen - matematisk er vi ikke reddet, men det er vi reelt set.

Silkeborg, Fredericia og Randers indenfor 3 point - de kommer til at kæmpe om den sidste plads ned.

Leave a comment:

• SydFyn
    replied
    10 point ned, 5 kampe igen - matematisk er vi ikke reddet, men det er vi reelt set.

Silkeborg, Fredericia og Randers indenfor 3 point - de kommer til at kæmpe om den sidste plads ned.
    Uden at have regnet efter, vil jeg mene det er tæt på. Der er jo en 3 indbyrdes opgør mellem de tre hold tilbage.

Leave a comment:

Working...
X