Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - FCK 21/02/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Vi har angiveligt det 6. største budget, og vi ligger nummer 8, og kan stadig ligge nummer 7 efter 22 kampe. Det er vel ikke fordi vi underpræsterer voldsomt?
    Men vi underpræsterer (dog ikke voldsomt, så var vi ved at rykke ned igen)

Synes du ikke med vores spillere, økonomi, sponsorer og opland, at vi burde ligge højere ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Synes du ikke med vores spillere, økonomi, sponsorer og opland, at vi burde ligge højere ?
      Der er ikke noget som hedder "burde" i sport. Enten fortjener du det, ellers gør du ikke. OB har ikke præsteret til en top 6 placering i år. Og har ej heller været målsætningen.

Comment

Jo, selvfølgelig skal vi stile efter mere. Men realiteterne de seneste 15 år har jo været at vi ikke er blandt de bedste hold i Danmark. Jeg er irriteret over at misse top 6, især fordi jeg synes vi havde fine muligheder, og fordi vi har smidt mange dumme point grundet at vi ikke er gode til at holde en føring. Men for mig var det vigtigste at vi i den her sæson konsoliderede os, og ikke gjorde som AaB og røg retur til 1. Division. Det ser vi ud til at lykkedes fint med, og så vil jeg have den forventning, at vi prøver at lægge på i næste sæson

Comment

Jo, selvfølgelig skal vi stile efter mere. Men realiteterne de seneste 15 år har jo været at vi ikke er blandt de bedste hold i Danmark. Jeg er irriteret over at misse top 6, især fordi jeg synes vi havde fine muligheder, og fordi vi har smidt mange dumme point grundet at vi ikke er gode til at holde en føring. Men for mig var det vigtigste at vi i den her sæson konsoliderede os, og ikke gjorde som AaB og røg retur til 1. Division. Det ser vi ud til at lykkedes fint med, og så vil jeg have den forventning, at vi prøver at lægge på i næste sæson
          Helt enig. Og synes TB gør det rigtig stærkt. Vi henter kun spillere hvis vi er overbevist at de passer perfekt ind og bringer os videre ellers bygger vi på egen udviklede fra akademiet. At det bringer os ikke til toppen i første sæson er helt o.k. Men hvis han holder den hitrate han havde med Arp, Gansus, Nieniec, Suhonen så får vi en glimrende fremtid, step by step.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Helt enig. Og synes TB gør det rigtig stærkt. Vi henter kun spillere hvis vi er overbevist at de passer perfekt ind og bringer os videre ellers bygger vi på egen udviklede fra akademiet. At det bringer os ikke til toppen i første sæson er helt o.k. Men hvis han holder den hitrate han havde med Arp, Gansus, Nieniec, Suhonen så får vi en glimrende fremtid, step by step.
            Ja, jeg synes egentlig også tilgangen har været okay fornuftig. Jeg kan uden tvivl finde svagheder i truppen og pege spillere ud som jeg mener ikke er gode nok, men det ville også være utopi at tro at man ikke ville kunne det på nuværende tidspunkt i "genopbygningen". Jeg er spændt på at se hvor meget de vil gøre plads til vores egne talenter. Vores stoppere gjorde det godt i dag, men generelt set kan jeg godt tvivle på hvor meget vores egne spillere kan være med til at bære os, hvis vi vil højere op i tabellen.

Comment

dét vil jeg også håbe. Frygter det bliver lidt mere af det samme.

At misse top 6 er da træls - men grundlæggende betyder det ikke så meget for mig. Om vi ender som nr. 8, 7 eller skulle det gå vildt for sig på en 5. plads, altså det er jo ikke sådan noget man for alvor fejre.

Men kommunikationen har jeg det sgu svært ved. Top 6 er alt andet lige den hurtigste måde at indfri målet om en ny sæson i suppen. Og man vil gerne have en vinderkultur - men samtidig kan man ikke få sig selv til at sige at top 6 naturligvis er målet. Det kan jeg ikke få til at give mening.

Det er en håbløs struktur - men det er nu en gang sådan turneringen er skruet sammen, stregen trækkes efter 22 runder - og der skal man da have som mål at ende i toppen. Og i vores nuværende forfatning sker det ikke hver gang - men så må man tilbage til tegnebrættet og prøve igen.

Comment

Ja, jeg synes egentlig også tilgangen har været okay fornuftig. Jeg kan uden tvivl finde svagheder i truppen og pege spillere ud som jeg mener ikke er gode nok, men det ville også være utopi at tro at man ikke ville kunne det på nuværende tidspunkt i "genopbygningen". Jeg er spændt på at se hvor meget de vil gøre plads til vores egne talenter. Vores stoppere gjorde det godt i dag, men generelt set kan jeg godt tvivle på hvor meget vores egne spillere kan være med til at bære os, hvis vi vil højere op i tabellen.
                Synes Ejdum Askou og McCoy kan bygges på. De andre skal fremtiden vise om de er god nok. William Martin er stadig meget ung og vi skal se om talentet kan videreudvikles om at gøre ham til en profil.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

Comment

jeg tror der skal skæres i antallet af pladser man "reservere" til talenterne.

Pt. har vi to i angrebet som ikke er i spil, 1 på midten, plus Grubbe som bruges meget sparsomt - og så Martin, det er reelt 3 pladser der tages op af spillere der åbenbart ikke har niveau. Og så har vi i hvertfald én i bagkæden. Det er seks spillere ud af en trup på...22-24 mand. Det er en for stor procentdel.

Comment

Synes Ejdum Askou og McCoy kan bygges på. De andre skal fremtiden vise om de er god nok. William Martin er stadig meget ung og vi skal se om talentet kan videreudvikles om at gøre ham til en profil.
                    men to af de tre kan snildt være fortid til sommer - og så starter man forfra. Men tænker da godt Yaya kan tages med i den ligning, han har godt nok også gennemgået en flot udvikling.

Comment

Næææ, jeg refererer til klubbens strategi, da vi vi lå i 1. Division... men igen "fint" med et personligt angreb på mig (alting nemmere end at skulle sammensatte argumenter selv) end at forholde sig til hvad der blev/bliver meldt ud

Hvor er jeg "taber" og TB er "kongen" (tænker på du de VM-spillere eller venstrebenede CBs vi blev lovet... beklager ?)
                      Kan du finde de udtalelser og/eller strategi, der siger, at vi i denne sæson skulle præstere til top-6/Europa?

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Kan du finde de udtalelser og/eller strategi, der siger, at vi i denne sæson skulle præstere til top-6/Europa?
                        Ja, vores strategi !

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

dét vil jeg også håbe. Frygter det bliver lidt mere af det samme.

At misse top 6 er da træls - men grundlæggende betyder det ikke så meget for mig. Om vi ender som nr. 8, 7 eller skulle det gå vildt for sig på en 5. plads, altså det er jo ikke sådan noget man for alvor fejre.

Men kommunikationen har jeg det sgu svært ved. Top 6 er alt andet lige den hurtigste måde at indfri målet om en ny sæson i suppen. Og man vil gerne have en vinderkultur - men samtidig kan man ikke få sig selv til at sige at top 6 naturligvis er målet. Det kan jeg ikke få til at give mening.

Det er en håbløs struktur - men det er nu en gang sådan turneringen er skruet sammen, stregen trækkes efter 22 runder - og der skal man da have som mål at ende i toppen. Og i vores nuværende forfatning sker det ikke hver gang - men så må man tilbage til tegnebrættet og prøve igen.
                          Enig. især Zornigers aversion mod at skulle i top 6 har jeg svært ved at forstå.

Comment

Ja, vores strategi !
                            Jeg skal simpelthen have noget hjælp her.

For det første kan jeg ikke finde den strategi/dele af udmeldinger, som siger, at vi skulle rykke op og kvalle til top-6/Europa i denne sæson.
                            For det andet, har du ikke hele tiden kritiseret, at der efter din mening netop ikke har været nogen strategi eller lignende under TB?
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Ja, vores strategi !
                              Kan du udpege den strategi for mig, for jeg kan hverken erindre den, eller finde den nogle steder.
                              I november præsenterede OB jo en strategi som de kalder for 'Next Level', og her lagde både Zorniger og Bech vel meget vægt på at det netop *ikke* handlede om top-6 målsætninger, men mere om de ting man påvirker i hverdagen, som de mener optimerer dem bedst i forhold til at skabe resultater.

Comment

Tilbage fra stadion efter den første skuffelse vil sige:
                                Vi spillede en stærk kamp.
                                Vi skabte mange love de situationer og de bedste chancer i kampen.
                                Den tyske connection af Arp/Gansus/Nieniec er en fornøjelse at se på. Gror skal vænne sig at starte på bænken efter Jonas præstation i dag.
                                Vi havde styr på FCK i store dele af kampen.
                                Ouedrago spillede en fantastisk kamp men mest var imponeret om McCoy som spillede en kanon kamp på en uvant position. Fuld fortjent at han blev MoM!
                                Snssi havde en stærk indhop og hvis TB holder den hitrate med transfers han havde hidtil så venter der en glimrende fremtid for OB hvor vi ikke kun kommer i Top6 men også spiller med om medaljer.
                                Rolig nu vi skal lige prøve at nå top 6 først. Et skridt ad gangen, og første skridt er at spille til par.

Comment

Working...
                                X