Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Yahya Bojang-tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Yahya Bojang-tråden

Efter kampen mod FCK synes jeg Bojang fortjener siden egen tråd. Og jeg kunne ikke finde en umiddelbart.

Men hold da op en første halvleg af ham! Stensikre indgreb, hurtig, god på låget, placerer sig super godt. Lavede vel nærmest ikke en fejl. Han lignede IKKE en ung gut på 20, som for 3 måneder siden var milevidt fra en start-11er i parken. Og så spillede han ovenikøbet i midten af de tre. Han lignede pludselig en nobrainer-løsning i back-kæden..

Da han blev træt i 2. halvleg begyndte han igen at lave underlige ting, ja. Men damn, jeg var imponeret.

Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlæg
    Efter kampen mod FCK synes jeg Bojang fortjener siden egen tråd. Og jeg kunne ikke finde en umiddelbart.

Men hold da op en første halvleg af ham! Stensikre indgreb, hurtig, god på låget, placerer sig super godt. Lavede vel nærmest ikke en fejl. Han lignede IKKE en ung gut på 20, som for 3 måneder siden var milevidt fra en start-11er i parken. Og så spillede han ovenikøbet i midten af de tre. Han lignede pludselig en nobrainer-løsning i back-kæden..

Da han blev træt i 2. halvleg begyndte han igen at lave underlige ting, ja. Men damn, jeg var imponeret.
    Enig i det meste, men det var Askou der lå i midten af de tre, så Bojang til venstre

Comment

Det var så fedt at se de to unge i forsvaret. Også en god indikation på at AZ gerne bruger de unge.

Tænker de begge skal have en masse kampe i denne sæson.

Comment

enig - han skal lige have lagt på så fysikken kan holde til mere - men ja meget imponeret over hans første halvleg. Det er vel dårligt et halvt år siden da troede jeg da aldrig det reelt ville blive til noget med ham. Virkelig flot udvikling han har gennemgået

Comment

Fuldstændig enig. Som en anden mente i kamptråden, så var hans første halvleg i går nok den mest helstøbte defensive indsats vi har set fra en striwet spiller i 10 år - hvis ikke, i mine øjne, endda sølvårene. Samtidig var det tydeligt, at han begyndte at blive træt og tog et gult, fordi han ikke havde overskud til at holde hovedet koldt eller at tage endnu en løbeduel.

Vi skylder ham dog at kalde ham Yaya, trods Yahya er et flot navn

Comment

Yaya har set god ud til træning længe - og får ofte ros. Han har lagt på teknisk og i spilforståelse.

Leger man med tanken om at vi henter en profil til det centrale forsvar, så mener jeg ganske alvorligt at de to øvrige pladser bør gå til Julius og Yaya - fordi de er bedre end de andre og ikke fordi de er unge.

EDIT: hvor længe er han på kontrakt?
            Last edited by Jungledyret; 24-08-2025, 11:13.

Comment

Mener den er til 30/7-2027

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Yaya har set god ud til træning længe - og får ofte ros. Han har lagt på teknisk og i spilforståelse.

Leger man med tanken om at vi henter en profil til det centrale forsvar, så mener jeg ganske alvorligt at de to øvrige pladser bør gå til Julius og Yaya - fordi de er bedre end de andre og ikke fordi de er unge.

EDIT: hvor længe er han på kontrakt?
                Blev han egentligt købt som CB eller DM ?

Comment

CB - han ser også sig selv som CB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    CB - han ser også sig selv som CB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

Enig i det meste, men det var Askou der lå i midten af de tre, så Bojang til venstre
                      Jeg er temmelig sikker på, han startede i midten, men ja - senere byttede de. Ligemeget. Kongekamp af ham!

Comment

Jeg er temmelig sikker på, han startede i midten, men ja - senere byttede de. Ligemeget. Kongekamp af ham!
                        Yaya spillede til venstre i hele kampen (altså indtil hans udskiftning).

Det gør det i øvrigt kun mere imponerende, da han ville være bedre som højre stopper.

JBA har primært spillet den helt centrale plads.

Comment

Var virkelig også imponeret over ham mod FCK.

Nu bliver det et spørgmål om langsomt at dosere hans spilletid og bygge lidt på af gangen. Og ikke gøre som vi har gjort så ofte de sidste mange år, at overspille ham og lægge for meget pres på. Stoler dog på Zorniger i denne sammenhæng, hvis Bojang kan blive ved med at præstere til træning.

Comment

Working...
                          X