Oprindeligt indsendt af lasselsh
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Pokalturnering 2025/26
Collapse
X
-
Ved ikke om denne er delt et andet sted.
https://bold.dk/fodbold/stillinger/p...-en-ok-reklame
Svære betingelser I en klub af deres størrelse og lyder som den bedste løsning at flytte kampen. Jeg håber de har fået en god skilling for det, for det lyder til de kunne bruge det :)
- Likes 3
Leave a comment:
-
Jeg HADER, når pokalkampe flyttes til de store holds stadion. Charmen ved den turnering er jo netop, når de store hold kommer på besøg hos serieklubberne, som må finde sig i at klæde om omme bag pølsevognen og spille på en jordmark.
De lokale og klubfolkene går også glip af årtiets kamp, fordi den skal flyttes 200 km væk.
Min egen klub Marienlyst har både flyttet pokalkampe til Odense stadion og Brøndby stadion, og det havde sgu været meget federe, hvis de bare var blevet spillet hjemme på Markenlystcentret. Hvis der så bare havde været mange mennesker og god stemning på stadion, men for de store klubber betyder kampene ikke meget, og så kommer det kun 2500 på stadion. Desuden forsvinder hjemmebanefordelen, så den lille chance for revanchement nærmest bliver nul.
At sikkerheden skulle være et problem, forstår jeg slet ikke. Kalundborgs og OB's fanklubber er vel ikke midt i en større konflikt? Og kommer der mere end 200 fra Odense til kampen? Da Esbjerg besøgte Marienlyst i pokalen for et par uger siden, stod folk da bare blandt hinanden, og vi kunne få en god snak.
Hvis man frugter at kampen skal komme ud af kontrol på grund af tilskuermasserne, kan man bare vælge ikke at sætte flere billetter i salg, end man føler, man kan kontrollere.
Og det med, at der skulle være en anden kamp i nærheden samme dag lyder da som et helt tosset argument, når kampen alligevel er blevet flyttet til en anden dato.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Fint fintOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det første indlæg blev skrevet i en taxa, da jeg så at kampen var rykket uden forklaring udover at "klubberne var enige om..." ("købt kamp").
Det andet indlæg, da jeg var tilbage på hotellet og så kommentarerne her mht. sikkerhed og undersøgte tingene lidt nærmere. Der spilles to kampe i samme område samme dag. Så nævnte det som en mulighed for en forklaring (som TV2 så bragte lidt senere).
Undrede mig bare over, at man ikke havde meldt det ud som grund, da det ikke er noget "klubberne er enige om", men politiet dikterer.
Men forstår bestemt din undren mht. mine indlæg - point taken

Så lære vi jo også lige at undersøge tingene først, inden.....
- Likes 2
Leave a comment:
-
Det første indlæg blev skrevet i en taxa, da jeg så at kampen var rykket uden forklaring udover at "klubberne var enige om..." ("købt kamp").Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Var den ikke, at vi nok havde betalt dem for at få den flyttet
Det andet indlæg, da jeg var tilbage på hotellet og så kommentarerne her mht. sikkerhed og undersøgte tingene lidt nærmere. Der spilles to kampe i samme område samme dag. Så nævnte det som en mulighed for en forklaring (som TV2 så bragte lidt senere).
Undrede mig bare over, at man ikke havde meldt det ud som grund, da det ikke er noget "klubberne er enige om", men politiet dikterer.
Men forstår bestemt din undren mht. mine indlæg - point taken
Leave a comment:
-
Jamen, så var min formodning jo rigtigOprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Fra tv2sport
Troels K. Jensen, turneringschef i Divisionsforeningen, oplyser til TV 2 Sport, at kampflytningen skyldes flere ting. Blandet andet, at Sønderjyske 3. september spiller pokalkamp ude mod Raklev GI, som ligger blot få kilometer fra Kalundborg, og politiet så derfor gerne, at det ville blive nemmere at kontrollere med kun én kamp i området.
Det kunne de jo bare melde ud fra starten.
Leave a comment:
-
Fra tv2sportOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Ja, bestemt og jeg siger heller ikke, at sikkerhed ikke er problemet. Bare "sjovt" at man så ikke bare skriver det.
Kan jo være at det er pga. at Raklev spiller mod SE og det lokale politi derfor vurderer, at det ikke kan dække begge kampe samtidigt ? !
Troels K. Jensen, turneringschef i Divisionsforeningen, oplyser til TV 2 Sport, at kampflytningen skyldes flere ting. Blandet andet, at Sønderjyske 3. september spiller pokalkamp ude mod Raklev GI, som ligger blot få kilometer fra Kalundborg, og politiet så derfor gerne, at det ville blive nemmere at kontrollere med kun én kamp i området.
Leave a comment:
-
Ja, bestemt og jeg siger heller ikke, at sikkerhed ikke er problemet. Bare "sjovt" at man så ikke bare skriver det.Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Næ men nu havde tune nogle andre faciliteter fc Kalundborg har en stillads med plads til 25 tilskuer eller det var i hverfald hvad deres træner sagde. Tune fik osse hjælp fra fc Roskilde bl.a. med vagter Kalundborg har ikke nogle klubber i nærheden hvor de kan få den slags hjælp fra.
Kan jo være at det er pga. at Raklev spiller mod SE og det lokale politi derfor vurderer, at det ikke kan dække begge kampe samtidigt ? !
Leave a comment:
-
Næ men nu havde tune nogle andre faciliteter fc Kalundborg har en stillads med plads til 25 tilskuer eller det var i hverfald hvad deres træner sagde. Tune fik osse hjælp fra fc Roskilde bl.a. med vagter Kalundborg har ikke nogle klubber i nærheden hvor de kan få den slags hjælp fra.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det kan godt være, men mod Tune i 2023 var det ikke et problem. Men der står jo, at det er noget klubberne er blevet enige om, ikke at det er et diktat fra DBU, Divisionsforeningen eller politiet.
Fun fact: FC Kalundborg har kun 16 spillere i 1. holdstruppen... så vi skal vist ikke klage over manglede bredde
- Likes 1
Leave a comment:
-
Det kan godt være, men mod Tune i 2023 var det ikke et problem. Men der står jo, at det er noget klubberne er blevet enige om, ikke at det er et diktat fra DBU, Divisionsforeningen eller politiet.Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Elller osse så har politiet meldt ud at deres faciliteter ikke kan sikkerhedsgodkendes. Hvilken ifølge divisionsforeningen er en af de eneste grunde der kan få flyttet kampene.
Fun fact: FC Kalundborg har kun 16 spillere i 1. holdstruppen... så vi skal vist ikke klage over manglede bredde
Last edited by Online; 19-08-2025, 16:14.
Leave a comment:
-
Elller osse så har politiet meldt ud at deres faciliteter ikke kan sikkerhedsgodkendes. Hvilken ifølge divisionsforeningen er en af de eneste grunde der kan få flyttet kampene.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Vi har nok givet dem et par hundrede tusinde for flytningen, så vi i stedet for kan fylde stadion og pengekassen.
Synes charmen ved pokalen forsvinder på den måde... de får lidt i klubkassen, men de lokale fans snydes for oplevelsen på hjemmebane og vi for at se endnu et lokalt stadion.
- Likes 4
Leave a comment:
-
Vi har nok givet dem et par hundrede tusinde for flytningen, så vi i stedet for kan fylde stadion og pengekassen.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægHvad er begrundelsen for at flytte kampen? Er det pga sikkerhed mon?
Synes charmen ved pokalen forsvinder på den måde... de får lidt i klubkassen, men de lokale fans snydes for oplevelsen på hjemmebane og vi for at se endnu et lokalt stadion.
Leave a comment:
-
Hvad er begrundelsen for at flytte kampen? Er det pga sikkerhed mon?
Leave a comment:
Leave a comment: