Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvad er debat og hvorfor debaterer vi?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

At Bonde løftede holdet skal vi vel ikke diskutere om, vi ser ja hvordan det går siden han er ude. Bürgi ser allerede som opgradering som styrmand på forsvaret og håber at den erfaring han har kan endda hjælpe Gomez at blive bedre.
    Adam gør det stærkt, stor løbemotor, god i duellerne og vi har endelig en back som kan slå indlæg. Og endda en venstrefodet vb!!! ;-) Han er for mig allerede nu en berigelse.
    I hensigt af Grot er det sikker tidligt fordi vi har endnu ikke set ham på banen, der har du ret. Men gik (optimistisk) ud af at han kommer på niveauet han viste i Viborg og så ville han vel klæde holdet.
    Min pointe er at TB kun har hentet spillere udefra fra et hylde hvor vi kan forvente at de forbedrer holdet og en del akademispiller nu kan overtage "lottokupon-rollen" (= vi skal se om vi kan udvikle de til profiler). Det er en markabut forandring i forhold til BWs ageren og i mine øjne den helt rigtige strategi. Akademispillere kender vi ja allerede i årevis og kan bedømme de bedre og så har de en bedre vej til spilletid hvis der ikke sidder en Burey eller Selven på bænken.
    Det tror jeg også alle vores tidligere sportsdirektører/-chefer (måske minus JH) har. Var BW virkelig så dårlig under de forhold han havde ? Burey - årets ungdomsspiller i Millwall og Selven, som blev set som et stort talent i Sverige. Der vil da altid være fejlskud, men mener faktisk at han gjorde, hvad han var ansat til ligesom JH.

Jeg citerer lige fra den, som startede tråden - "I kan sagtens finde hullerne i osten, hvis det er det eneste i ønsker…..​"

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Har aldrig oplevet det før - man kan åbenbart ikke poste mere end 10000 tegn. Så I får lige resten her:

De særligt svære:
      - hvorfor lykkedes det ikke at forlænge med Slotsager? Den som kan bevise at det er TBs skyld må gerne skrive argumenterne. For jeg har ikke set et overbevisende argument. Jeg har kun hørt påstande uden belæg. Hvis man som udgangspunkt ikke kan lide TB, kan man let komme til at synes, at han ikke gjorde nok for det. Ikke tilbød TS nok. Ved vi hvad TB tilbød ham? Ved vi hvad TS forlangte? Ved vi, om TS overhovedet overvejede forlængelse EFTER nedrykningen? Ved vi om BW allerede havde ødelagt en mulig aftale med sin stil? Ved vi om BW faktisk tilbød TS en flot aftale, som TS bare ikke ville acceptere? Der er så mange muligheder, som INGEN ved noget om eller som folk i hvert ikke er i stand til at fremføre som argumenter for det ene eller det andet synspunkt. Når en sag er sådan skal man i min optik lade være med at placere en skyld eller et ansvar. Så bliver nemlig bare en holdning styret af det narrativ man gerne vil have understøttet og det er ikke hensigtsmæssigt i en debatsammenhæng.

- hvorfor hentede TB ikke en erstatning for Bonde? Den er jo gennemdiskuteret flere gange. Hvad er grundpræmissen? Jeg vil gerne præsentere det som: hvor nemt er det at hente en spiller med de rette kompetencer, til den rette pris, med den rette indstilling og værdier, som vil til OB i på den kontraktlængde OB vil tilbyde ham, så han bliver en ”medspiller” og ikke en ”modspiller” for holdkulturen. Nogle mener, at det kan man sagtens. Man kan jo bare kigge på Transfermarkt. Altså har TB sovet i timen deres optik. Andre herunder mig selv mener, at de krav som TB har opstillet for at en spiller passer ind i OB, sagtens kan medføre, at man ikke har været i stand til at finde et match. Hvad er mest sandsynligt? Jeg ved det ikke 100% - men jeg tror at det ikke er så ment, som nogle påstår. Men hvem har ret? Er det varmt eller koldt uden for, for at citere Sokrates – hvad er sandheden?

;
      men er det ikke lidt præmissen for hvad der bliver debateret herinde? Vi sidder alle med begrænset viden baseret på hvad OB melder ud, hvad journalister kan grave frem - enkelte har måske lidt insider viden - men ingen af os har jo det hele billede.

Mht Slotsager så bebrejder jeg mere TB at han ikke solgte ham i sommers - men jeg mener han burde have været i stand til at erkende det ikke blev til noget. Det er min holdning, men det kan jo være TB forsøgte - men at Slotsager sagde nej til de bud der var, eller at der ikke var nogen bud. Det aner jeg reelt ikke noget om - for den information får vi ikke. Men med den meget begrænsede viden jeg har - set udefra, så mener jeg TB begik en fejl ved ikke at få solgt, og lukket sagen.

Mht en midtbane erstatning for Bonde/Manneh, så mener jeg det er et fortegnet billede du præsenterer. Jeg er helt sikker på det ikke er det letteste i verden for en dansk 1 divisions klub at finde en erstatning. Og nej det er ikke bare at kigge på transfermarkt.

Men måske TB har stillet for store krav til det man vil hente ind. Jeg kan sagtens forstå man helst vil have en spiller der opfylder, hvis ikke alle, så de fleste af ens "krav". Og det har TB så ikke ønsket at gå på kompromis med - det er jo så hans måde at vurdere tingene på.

Jeg mener måske man var nødt til at gå lidt på kompromis - betale den dummebøde der følger med en nedrykning - og så betale lidt for meget for en spiller man ikke var helt 100% hooked på. Måske en anden 1 divisions midtbane mand, som det måske var lidt på vippen om man kunne tage med op i superligaen. Ideelt? Nej på ingen måde - men er det ideelt at bruge foråret på at omskole en højreback - for så at bruge ham på backen igen efter sommerferien?

Det er så ikke et kompromis TB har villet indgå - istedet har man indgået et andet, og lidt forsøgt at sælge den som en chance til de unge

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men er det ikke lidt præmissen for hvad der bliver debateret herinde? Vi sidder alle med begrænset viden baseret på hvad OB melder ud, hvad journalister kan grave frem - enkelte har måske lidt insider viden - men ingen af os har jo det hele billede.

Mht Slotsager så bebrejder jeg mere TB at han ikke solgte ham i sommers - men jeg mener han burde have været i stand til at erkende det ikke blev til noget. Det er min holdning, men det kan jo være TB forsøgte - men at Slotsager sagde nej til de bud der var, eller at der ikke var nogen bud. Det aner jeg reelt ikke noget om - for den information får vi ikke. Men med den meget begrænsede viden jeg har - set udefra, så mener jeg TB begik en fejl ved ikke at få solgt, og lukket sagen.

Mht en midtbane erstatning for Bonde/Manneh, så mener jeg det er et fortegnet billede du præsenterer. Jeg er helt sikker på det ikke er det letteste i verden for en dansk 1 divisions klub at finde en erstatning. Og nej det er ikke bare at kigge på transfermarkt.

Men måske TB har stillet for store krav til det man vil hente ind. Jeg kan sagtens forstå man helst vil have en spiller der opfylder, hvis ikke alle, så de fleste af ens "krav". Og det har TB så ikke ønsket at gå på kompromis med - det er jo så hans måde at vurdere tingene på.

Jeg mener måske man var nødt til at gå lidt på kompromis - betale den dummebøde der følger med en nedrykning - og så betale lidt for meget for en spiller man ikke var helt 100% hooked på. Måske en anden 1 divisions midtbane mand, som det måske var lidt på vippen om man kunne tage med op i superligaen. Ideelt? Nej på ingen måde - men er det ideelt at bruge foråret på at omskole en højreback - for så at bruge ham på backen igen efter sommerferien?

Det er så ikke et kompromis TB har villet indgå - istedet har man indgået et andet, og lidt forsøgt at sælge den som en chance til de unge
        Fair nok. Gode inputs til debatten

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det tror jeg også alle vores tidligere sportsdirektører/-chefer (måske minus JH) har. Var BW virkelig så dårlig under de forhold han havde ? Burey - årets ungdomsspiller i Millwall og Selven, som blev set som et stort talent i Sverige. Der vil da altid være fejlskud, men mener faktisk at han gjorde, hvad han var ansat til ligesom JH.

Jeg citerer lige fra den, som startede tråden - "I kan sagtens finde hullerne i osten, hvis det er det eneste i ønsker…..​"
          Nu må man ja se at Burey blev hentet som erstatning for Sabbi som var fast starter og en af profilerne på holdet. Spørger mig hvordan de har scoutet Burey, gætter lidt på en "Koval-scouting" hvor man måske har set en gammel YouTube -video...;-)
          Selven fik ophævet kontrakt i Sverige dertid, alt for stor interesse for talentet var der åbenbart ikke. Kan huske BWs optræden under sæsonoptaktsarrangement dertid hvor han sagde målsætning for vinduet var at få mere hurtighed i holdet... bedre boldspillere ville vel have pyntet.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Nu må man ja se at Burey blev hentet som erstatning for Sabbi som var fast starter og en af profilerne på holdet. Spørger mig hvordan de har scoutet Burey, gætter lidt på en "Koval-scouting" hvor man måske har set en gammel YouTube -video...;-)
            Selven fik ophævet kontrakt i Sverige dertid, alt for stor interesse for talentet var der åbenbart ikke. Kan huske BWs optræden under sæsonoptaktsarrangement dertid hvor han sagde målsætning for vinduet var at få mere hurtighed i holdet... bedre boldspillere ville vel have pyntet.
            At man kan være i tvivl om, at Selvén og Tyler var gigant-flop og må være scoutet på en hjemmebrændt dvd, er til grin. Så jeg vil give dig helt ret. Der var jo et eller andet rigtig galt med Tyler….. Hvis man forsøger at forsvare BW, bliver jeg pænt nervøs.
            EDIT: jeg tvivler i øvrigt på at BW kan stave til kultur.
            Last edited by claudes1; 06-03-2025, 20:27.

Comment

At man kan være i tvivl om, at Selvén og Tyler var gigant-flop og må være scoutet på en hjemmebrændt dvd, er til grin. Så jeg vil give dig helt ret. Der var jo et eller andet rigtig galt med Tyler….. Hvis man forsøger at forsvare BW, bliver jeg pænt nervøs.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

Comment

Gætter på "cool tour". ;-)
                - Norbert Elgert -

Comment

Selvén kan jeg til nøds tilgive dem - vi fik ham vel gratis, til en billig løn, han havde en up-side med sit tempo...det lykkedes ikke.

Men Tyler som vel blev hentet ind som "erstatning" for både Sabbi og Frø, det var jo helt håbløst.

Jeg håber dog ikke man går helt væk fra at scoute unge talenter fra udlandet, for vil man styrke forretningen gennem salg - så tvivler jeg på man kan lave nok kun med lokale fynske drenge.

Har man fået åbnet døren til Gambia efter Mintehs besøg, Manneh, Gomez og Yaya - så håber jeg da man bliver ved med at pleje de kontakter man må have.

Comment

Burey-handelen lugter langt væk af venstrehåndsarbejde. Vi skal huske at Burey var langtidsskadet i hele forårssæsonen inden han kom til, så der har i hvert fald maksimalt været scoutet på hans evner i et fitnesscenter. Derudover tydede alt på at han havde en personlighed og væremåde som, man heller ikke havde undersøgt til bunds inden man hentede ham.

Selven kan jeg leve med man tager en chance med. Han havde en klar spidskompetence, som med lidt held kunne have udviklet ham til en giftig spiller, og så var han billig.
                    Med til historien her var dog at han i et eller andet omfang blev hentet til som erstatning for Breum. Det er svært at blive klog på, hvordan man har kunne se flere perspektiver i en spiller som Selven, end man kunne i Breum.

Comment

Jeg mener faktisk, at det har været fremme, at det ikke var OB og Troels, der stod i vejen for et sommerskifte, men i ligeså høj grad Slotsager selv, der ikke ville dén vej.

Comment

Man skulle ikke grave meget i Bureys fortid for at finde ud af, at han var en person med en rådden indstilling og arbejdsmoral. At hente ham ind udelukkende fordi, at han engang har været en god ungdomsspiller og har lavet et par gode mål, er venstrehåndsarbejde af værste skuffe og fortæller alt om den inkompetence BW stod for og den komplet manglende forståelse for vigtigheden af kultur.

Selvén et stort talent i Sverige!? Han havde 5 minutters erfaring fra to pokalkampe i Göteborg og 130 minutter på udleje for et bundhold i næstbedste række i Sverige. Ungdomslandskampe var der heller ikke noget af og Göteborg så tydeligvis heller ikke noget større lys i ham end, at man ikke havde haft travlt med at give ham en længere kontrakt og lod den løbe ud. Igen, rendyrket venstrehåndsarbejde og en totalt bizar signing, som kun kan forklares med inkompetence eller måske en tjeneste til en agent, uanset hvad er det ikke noget der hører hjemme i OBs ledelse.

Der er mange gennem tiden i fodbold der har kunne klare sig igennem uden nødvendigvis at have de store kompetencer. Alt BWs erfaring i fodbold stammede fra én klub, hvor man sikkert har kendt til hans styrker og svagheder, og ikke givet ham opgaver han i et større omfang ikke evnede at løse. I OB fik han et kæmpe ledelsesrum og mulighed for at påvirke strategien og beslutningerne, og hans indsats kan kun betegnes med ét ord: Inkompetent

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg mener faktisk, at det har været fremme, at det ikke var OB og Troels, der stod i vejen for et sommerskifte, men i ligeså høj grad Slotsager selv, der ikke ville dén vej.
                          Verden vil bedrages.

Comment

Jeg har selv gået med de samme tanker, kunne man ikke hente Oskar Øhlenschlager i Vendsyssel eller Mathias Kristensen i Hobro, men jeg skal også indrømme, at når jeg så skal sætte det på spidsen for mig selv... Vil jeg så gerne bruge penge på en spiller der kun er 10-15 % længere fremme end Juul-Sandberg og William Martin, eller vil jeg give de minutter og muligheder, der utvivlsomt vil opstå i en trup til egne talenter i stedet for at købe en spiller vi ikke er sikker på kan tage skridtet til Superliga....

Ja jeg synes den er ultrasvær den problemstilling, for der er da helt sikkert nogle spændende midtbanefolk i 1. division, men Marcus Jensen, Juul-Sandberg og Martin er også spændende. Om lidt kommer Noah Lassen, der har været landsholdsanfører på U17 og er aktuelt med U18-landsholdet, Viktor Bender har spillet fornuftige træningskampe. Hvor meget længere skal vores talenter have til spilletid på bekostning af andre talenter en smule længere fremme?

Så når vi diskuterer forskel på niveau i dét leje 10-15 (måske) 20 %. Så bliver OB's forspring og suverænitet i NBL bare en faktor også. Jeg synes egentlig at Owusus alsidighed og Michelsons høje niveau retfærdiggør det træk, nu har Deedson karantæne, på et tidspunkt får Trybull vel også, og så kommer spilletiden jo til nogle af de her spillere - må vi formode.

Så vi ender på sådan en "synsning".

Når jeg anskuer problemet fra flere vinkler, så er jeg enig i, at midtbanen kunne trænge til en opgradering, men hvis man ikke har kunnet få det helt rigtige ind, så opfatter jeg den rigtige dummebøde som lejlighedsvist dumme pointtab, men uden at smide gode penge efter en spiller, der står i vejen for vores egne spilleres gennembrud og salgspotentiale, uden markant at forstærke os. Vi ender bare med en ny Mathias Thrane eller Mohammed Diara og det er et nej tak herfra.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Man skulle ikke grave meget i Bureys fortid for at finde ud af, at han var en person med en rådden indstilling og arbejdsmoral. At hente ham ind udelukkende fordi, at han engang har været en god ungdomsspiller og har lavet et par gode mål, er venstrehåndsarbejde af værste skuffe og fortæller alt om den inkompetence BW stod for og den komplet manglende forståelse for vigtigheden af kultur.

Selvén et stort talent i Sverige!? Han havde 5 minutters erfaring fra to pokalkampe i Göteborg og 130 minutter på udleje for et bundhold i næstbedste række i Sverige. Ungdomslandskampe var der heller ikke noget af og Göteborg så tydeligvis heller ikke noget større lys i ham end, at man ikke havde haft travlt med at give ham en længere kontrakt og lod den løbe ud. Igen, rendyrket venstrehåndsarbejde og en totalt bizar signing, som kun kan forklares med inkompetence eller måske en tjeneste til en agent, uanset hvad er det ikke noget der hører hjemme i OBs ledelse.

Der er mange gennem tiden i fodbold der har kunne klare sig igennem uden nødvendigvis at have de store kompetencer. Alt BWs erfaring i fodbold stammede fra én klub, hvor man sikkert har kendt til hans styrker og svagheder, og ikke givet ham opgaver han i et større omfang ikke evnede at løse. I OB fik han et kæmpe ledelsesrum og mulighed for at påvirke strategien og beslutningerne, og hans indsats kan kun betegnes med ét ord: Inkompetent
                              Tyler Burey og Johannes Selvén er nogle underlige cases, for du har fuldstændig ret i, at det er svært at se, hvad man har tænkt på, da man hentede dem.

Tyler Burey havde et ok CV - men heller ikke mere end det. Samtidig betalte vi en solid slat penge for ham, hvilket jo er dobbelt håbløst.

Selvén var en gratis chance at tage på en knægt med en unik spidskompetence. Det skal være BW undskyldt at tro, at man kunne få mål og point ud af en mand med den fart han have. Det føler jeg så bare personligt, at man havde prøvet med Mikkel Hyllegaard (en spiller jeg i øvrigt havde troet ville nå langt, hvis ikke han havde fået sin korsbåndsskade).

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg har selv gået med de samme tanker, kunne man ikke hente Oskar Øhlenschlager i Vendsyssel eller Mathias Kristensen i Hobro, men jeg skal også indrømme, at når jeg så skal sætte det på spidsen for mig selv... Vil jeg så gerne bruge penge på en spiller der kun er 10-15 % længere fremme end Juul-Sandberg og William Martin, eller vil jeg give de minutter og muligheder, der utvivlsomt vil opstå i en trup til egne talenter i stedet for at købe en spiller vi ikke er sikker på kan tage skridtet til Superliga....

Ja jeg synes den er ultrasvær den problemstilling, for der er da helt sikkert nogle spændende midtbanefolk i 1. division, men Marcus Jensen, Juul-Sandberg og Martin er også spændende. Om lidt kommer Noah Lassen, der har været landsholdsanfører på U17 og er aktuelt med U18-landsholdet, Viktor Bender har spillet fornuftige træningskampe. Hvor meget længere skal vores talenter have til spilletid på bekostning af andre talenter en smule længere fremme?

Så når vi diskuterer forskel på niveau i dét leje 10-15 (måske) 20 %. Så bliver OB's forspring og suverænitet i NBL bare en faktor også. Jeg synes egentlig at Owusus alsidighed og Michelsons høje niveau retfærdiggør det træk, nu har Deedson karantæne, på et tidspunkt får Trybull vel også, og så kommer spilletiden jo til nogle af de her spillere - må vi formode.

Så vi ender på sådan en "synsning".

Når jeg anskuer problemet fra flere vinkler, så er jeg enig i, at midtbanen kunne trænge til en opgradering, men hvis man ikke har kunnet få det helt rigtige ind, så opfatter jeg den rigtige dummebøde som lejlighedsvist dumme pointtab, men uden at smide gode penge efter en spiller, der står i vejen for vores egne spilleres gennembrud og salgspotentiale, uden markant at forstærke os. Vi ender bare med en ny Mathias Thrane eller Mohammed Diara og det er et nej tak herfra.
                                Fordi man ikke henter "drømmespilleren" behøver det jo ikke at ende med Thrane eller Diarra. Og omvendt så er det ikke sikkert det ender "lykkeligt" bare fordi man laver drømmesigningen.

Umiddelbart vil jeg tænke de spillere du nævner er lidt mere end 10-15% længere fremme end vores talenter.

Uanset - det er en afvejning og TB og den sportslige ledelse har så valgt denne vej - og grundlæggende er jeg bare ikke enig i den. Fint vi kan give nogle minutter til Sandberg og Martin, men vi skal stadig ud og forstærke os markant til sommer - midtbane med Sandberg, Grubbe, Martin og måske Noah Lassen...det er ikke holdtbart.

Og så står man pludselig og skal ud og hente en hel del ind til sommer, og selv om det hedder superliga igen - så står vi stadig ikke først i køen, og vi vil skulle vente eller betale overpris for "drømme" spilleren - hvis de da vil til OB - for det er der jo heller ingen garanti for bare fordi det er et sommervindue og vi ikke længere skal spille 1 division.

Comment

Working...
                                X