Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Troels Bech - Hvor lang tid skal han have?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    @OB er gud: dit indlæg blev lidt langt at citere; men til det. Jeg er stadig ikke tilfreds med Troels, men jeg mener heller ikke, at vi havde kunnet forvente så meget mere, uanset hvem der var træner.

    Helt med på at bombastiske udmeldinger i flere omgange har skabt nogle urealistiske forventninger, som har ført til uro og skuffelse, nu hvor alvoren gennem flere vinduer er blevet banket ind med 7-tommers søm. Poul Mundlort Hansen hjalp heller ikke; det var nok ikke kun excelark, der fik ham til at skride.

    Håber du har ret i, at vi er tæt ved målet mht at spare: det er ikke umiddelbart åbenlyst hvordan vi kan spare ret meget mere (i hvert fald på spillersiden). Håber også at du har ret i udvikling; det ville være fedt at se - det vil også være et fair parameter at dømme TB på nu, mere end placering.

    Comment


      Det ændrer ikke noget ved mine indlæg, at du genfortæller den historie vi alle kender... og at BIF købte de forkerte spillere, for de købte jo lige netop stadig dyrt ind på trods af økonomien, det er jo et andet problem så, et andet scenarie end vores nu... AaB havde en enkelt sæson i sølet, men var sæsonen efter tilbage igen blandt de mere solide præstationer og placeringer... Som sagt, så tillader jeg mig, som du også selv er inde på, at have højere forventninger nu, som man i øvrigt også sagtens kunne have tilladt sig at have haft de to foregående sæsoner her... Både før og nu har spillerne haft det, træneren det samme, så selvfølgelig også mig...
      Last edited by Kaspernon; 18-08-2014, 21:41.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det ændrer ikke noget ved mine indlæg, at du genfortæller den historie vi alle kender... og at BIF købte de forkerte spillere, for de købte jo lige netop stadig dyrt ind på trods af økonomien, det er jo et andet problem så, et andet scenarie end vores nu... AaB havde en enkelt sæson i sølet, men var sæsonen efter tilbage igen blandt de mere solide præstationer og placeringer... Som sagt, så tillader jeg mig, som du også selv er inde på, at have højere forventninger nu, som man i øvrigt også sagtens kunne have tilladt sig at have haft de to foregående sæsoner her... Både før og nu har spillerne haft det, træneren det samme, så selvfølgelig også mig...
        Ift AaB har de ikke som OB haft en ledelse, der oversatsede og helt glemte, hvilken betydning det har for kontinuiteten, at man interesserer sig for de unge.

        Jeg synes ikke, det er fair ikke at medtage de betingelser, TB har fået at arbejde under som konsekvens af PH, TC og andres gerninger i fortiden. Det er betingelser, der ikke naturligt har skabt et grundlag for udvikling på målbare parametre som point og placering.

        Netop AaBs kontinuerlige interesse for unge spillere betyder, at de har kunnet hente Wurtz, Augustinusen, Risgård, Enevoldsen og Helenius tilbage. De har formentlig været billigere end andre spillere af samme klasse. Og de har været nemmere at trække hjem til AaB. Det har givet Kent Nielsen væsentligt bedre betingelsser for at genrejse AaB, end tilfældet har været i OB for TB, der oveni købet først det seneste år har haft en ordentligt sportschef til at hjælpe med at hente spillere.

        Det er fint, du bliver ved med at sige, du er bevidst om økonomien. Jeg mener bare ikke, du anerkender den betydning det har, at vi pga dårlig økonomi har svækket kvaliteten i spillertruppen væsentligt de senere år for at skabe grundlag for forbedring senere. Vi har været låst til flere af spillere, som har været forbi deres toppræstationer, og som ikke har følt sig dedikeret til OB, fordi de godt vidste, de ikke havde en fremtid her, når deres kontrakter udløb.

        Jeg har ikke selv været tilfreds med de seneste år. Men min anke med mit indlæg var, at udvikling ikke kun handler om point, placering og flot spil. Det kan også handle om at undgå tilbagegang på de nævnte parametre i en tid, hvor der skrues voldsomt ned for budgettet og afvikles, for at der kan skabes et fundament for at udvikle de kommende år.
        Last edited by OB er Gud; 18-08-2014, 22:31.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Blev lidt nysgerrig efter hvordan det præcist ser ud for truppen, selvom det jo ikke kan bruges til noget som helst afgørende, og til tider kan misvise lidt... men således ser det ud... (forbehold for en enkelt smutter, eller to, det var sgu en større omgang)

          Truppen:

          Superliga kampe: 1095

          Sæsoner i Suppen: Samlet set har vores trup 60 sæsoner i Superligaen/Superliga trup, fordelt på 8 klubber

          A-Landskampe: 62, fordelt på 4 landshold, og 7 spillere

          U-Landskampe: 353, fordelt på 6 årgange, 4 lande, og 16 spillere

          Europa(CL/EL): 70 kampe, fordelt på 10 spillere, og 8 klubber

          Bedste rækker i udlandet: Sverige, Norge, Holland, Østrig, Ungarn, Israel, Polen, Georgien, Portugal, Letland

          Medaljer/Pokaler: 7(2 x guld, 5 x sølv), fordelt på 4 spillere, 3 turneringer, og 2 lande... (Kan mangle oplysninger om sølv/bronze i udlandet)

          -

          Træneren:

          Kampe: 427 kampe i spidsen for en Superliga trup, hvilket i øvrigt er rekord i dansk fodbold

          Sæsoner: 15 sæsoner, fordelt på 4 klubber, over 6 omgange

          Resultater: Vundet 147 - Uafgjort 117 - Tabt 163 = 558 point, og et pointgennemsnit på 1.31, det højeste snit i OB i denne omgang er på 1.21, han er nr. 51 på alle tiders liste, som indeholder de 115 navne der har været træner i Superligaen siden 1991 - 651-625 i målscore
          har TB ikke en enkelt pokaltitel fra 2002 som træner for os ? :)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
            Ift AaB har de ikke som OB haft en ledelse, der oversatsede og helt glemte, hvilken betydning det har for kontinuiteten, at man interesserer sig for de unge.

            Jeg synes ikke, det er fair ikke at medtage de betingelser, TB har fået at arbejde under som konsekvens af PH, TC og andres gerninger i fortiden. Det er betingelser, der ikke naturligt har skabt et grundlag for udvikling på målbare parametre som point og placering.

            Netop AaBs kontinuerlige interesse for unge spillere betyder, at de har kunnet hente Wurtz, Augustinusen, Risgård, Enevoldsen og Helenius tilbage. De har formentlig været billigere end andre spillere af samme klasse. Og de har været nemmere at trække hjem til AaB. Det har givet Kent Nielsen væsentligt bedre betingelsser for at genrejse AaB, end tilfældet har været i OB for TB, der oveni købet først det seneste år har haft en ordentligt sportschef til at hjælpe med at hente spillere.

            Det er fint, du bliver ved med at sige, du er bevidst om økonomien. Jeg mener bare ikke, du anerkender den betydning det har, at vi pga dårlig økonomi har svækket kvaliteten i spillertruppen væsentligt de senere år for at skabe grundlag for forbedring senere. Vi har været låst til flere af spillere, som har været forbi deres toppræstationer, og som ikke har følt sig dedikeret til OB, fordi de godt vidste, de ikke havde en fremtid her, når deres kontrakter udløb.

            Jeg har ikke selv været tilfreds med de seneste år. Men min anke med mit indlæg var, at udvikling ikke kun handler om point, placering og flot spil. Det kan også handle om at undgå tilbagegang på de nævnte parametre i en tid, hvor der skrues voldsomt ned for budgettet og afvikles, for at der kan skabes et fundament for at udvikle de kommende år.
            Nu var det heller fordi jeg efterlyste en masse, det var bare et led i svaret til Plum, men ligemeget med det, har jo selv haft kløerne ude alligevel...

            Sammenligner du med AaB, eller sammenligner du ikke med AaB..?

            Synes bestemt jeg anderkender økonomiens betydning, hvis ikke jeg gjorde det havde jeg sat og råbt på Lars Jacobsen, Eidur G, og en Djemba Djemba klon, top-5, og meget mere, som så mange andre feks. har gjort det, samt at jeg nok også mente at de mange millioner til træner lønnen var godt givet ud...

            Jeg accepterer ikke at økonomien skal være svaret på alle vore lidelser, og et million bud på TD, indkøb af Kryger, Kirkeskov, JBL, TM, Lasse N, Lado, osv. vidner da også om noget andet end at kassen er tom, og forestiller mig da heller ikke at TB bare lige kunne have fået det i SIF, eller JH i Horsens... de havde heller ikke en trio i den absolute top over talenter i DK, eller bare kunne hente unge folk op når det kneb med at fylde truppen ud...

            At en dårligere økonomi giver en dårligere trup, det ved de fleste forhåbentligt godt kan blive tilfældet, men det skal slet ikke undskylde den ene knockout efter den anden - det skal ikke undskylde for kampe med en boldprocent i 30'erne, at KV, Ari, Emil, KL, DH, Schoop, osv., er/var blevet meget svingende, eller mangler udvikling - at fysik og form var en joke på et tidspunkt, mens træneren ellers havde meldt noget andet ud...

            Det virker også som om folk har glemt hvem det er vi har ansat, hvad udgiften til det er, og hvilke forhold de har arbejdet under hele karrieren...

            Alt i alt lyder som om OB er et særligt tilfælde...
            ...men kan så forstå at "afvikling" er det nye ord, og det er som tidligere ord, et der så skal dække og forklare alt hvad der foregår... og det gør det ca. lige så dårligt som ordene, proces, økonomi, osv. har gjort det...

            I øvrigt var det træneren der valgte at bruge AMC, Skoubo osv, fremfor yngre kræfter, det var heller ikke økonomiens skyld...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
              har TB ikke en enkelt pokaltitel fra 2002 som træner for os ? :)
              Jo helt rigtigt, og han har været i flere finaler ud over det... og bedste placering i ligaen er en 4 plads...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Nu var det heller fordi jeg efterlyste en masse, det var bare et led i svaret til Plum, men ligemeget med det, har jo selv haft kløerne ude alligevel...

                Sammenligner du med AaB, eller sammenligner du ikke med AaB..?

                Synes bestemt jeg anderkender økonomiens betydning, hvis ikke jeg gjorde det havde jeg sat og råbt på Lars Jacobsen, Eidur G, og en Djemba Djemba klon, top-5, og meget mere, som så mange andre feks. har gjort det, samt at jeg nok også mente at de mange millioner til træner lønnen var godt givet ud...

                Jeg accepterer ikke at økonomien skal være svaret på alle vore lidelser, og et million bud på TD, indkøb af Kryger, Kirkeskov, JBL, TM, Lasse N, Lado, osv. vidner da også om noget andet end at kassen er tom, og forestiller mig da heller ikke at TB bare lige kunne have fået det i SIF, eller JH i Horsens... de havde heller ikke en trio i den absolute top over talenter i DK, eller bare kunne hente unge folk op når det kneb med at fylde truppen ud...

                At en dårligere økonomi giver en dårligere trup, det ved de fleste forhåbentligt godt kan blive tilfældet, men det skal slet ikke undskylde den ene knockout efter den anden - det skal ikke undskylde for kampe med en boldprocent i 30'erne, at KV, Ari, Emil, KL, DH, Schoop, osv., er/var blevet meget svingende, eller mangler udvikling - at fysik og form var en joke på et tidspunkt, mens træneren ellers havde meldt noget andet ud...

                Det virker også som om folk har glemt hvem det er vi har ansat, hvad udgiften til det er, og hvilke forhold de har arbejdet under hele karrieren...

                Alt i alt lyder som om OB er et særligt tilfælde...
                ...men kan så forstå at "afvikling" er det nye ord, og det er som tidligere ord, et der så skal dække og forklare alt hvad der foregår... og det gør det ca. lige så dårligt som ordene, proces, økonomi, osv. har gjort det...

                I øvrigt var det træneren der valgte at bruge AMC, Skoubo osv, fremfor yngre kræfter, det var heller ikke økonomiens skyld...
                Min anke er ikke, at jeg ikke er enig i, at resultater og spil ikke har været skuffende. Min anke er, at fremstillingen af disse ikke bliver sat i forhold til noget.

                Jeg synes resultaterne bliver gjort ringere end tilfældet har været - og hvad man sandsynligvis kunne have opnået med en anden træner.

                Vi kunne formentlig have fået en træner, der havde skabt bedre resultater. Men sammenligner man med andre klubber, der har oplevet samme økonomiske rod, så har de i stor stil været resultatmæssigt endnu længere nede i sumpen end os. Så i min verden handler det om, hvilke forventninger man kan tillade sig at have. I den henseende har den tidligere ledelse pustet til krisesnakken ved at melde urealistiske mål ud, der ikke stod mål med skulle spare og måtte skille sig af med bærende spillere eller hænge på spillere, som ikke længere så sig som en del af et projekt, som fx Wurtz og Augustinusen har gjort i AaB

                De seneste år har AaB, Esbjerg, AGF, Brøndby og FCM været ude i store økonomiske problemer a la vores.

                De tre første har ageret økonomisk ift det, og har enten oplevet nedrykning eller reddet sig i overtiden af sidste spillerunde.

                Brøndby var ualmindelig tæt på at rykke ned, selvom man kørte økonomien så langt ud at man var tæt på konkurs.

                FCM er vel den eneste, der er kommet resultatmæssigt helskindet igennem, og det skyldes vel udelukkende, at diverse investorer har reddet dem på stregen flere gange, så de har kunnet holde sammen på holdet og sikre kontinuitet.

                Så på bundlinjen er jeg ikke uenig i at være skuffet over de sidste par år. Men man kan også tale skuffende resultater op til en større katastrofe end de er, hvis man ikke sætter dem i perspektiv. Det er det jeg indimellem savner, når TB bliver bedømt.

                På min bundlinjen har det ikke været tilfredstillende. Men jeg synes omvendt ikke, det har været så meget ved siden af, at jeg ikke vil overveje en fremtid, hvis TB kan levere i denne sæson.

                Og så håber jeg den nye ledelse lærer af tidligere lederes fejl og ikke melder målsætninger og ønsker om taktiske dispositioner ud, der ikke stemmer overens med, hvad man kan bakke op om rent økonomisk.

                Comment


                  Men det er vel lidt for sent i min optik at han opgiver den filosofi han har haft de seneste to sæsoner.

                  Få klubber er to sæsoner om at være i en proces efter en spillestil som de så alligevel opgiver efter to sæsoner.

                  Han kunne muligvis have opgivet den tidligere, siger ikke placeringerne ville være bedre, men det havde i min optik været smartere da man så at spiller materialet ikke helt var til det, eller ikke ville blive det efter sæsonen.

                  Comment


                    Troels har vel fulgt den overordnede strategi om en mere boldbesiddende stil. Når det har set værst ud, har han også gået på kompromis med den andre år. Det er først i år udrensningen er endeligt overståede. Jeg synes også, det begynder at vise sig på fightbarometeret. Ikke så meget i smukt fodboldspil, men at spillerne på banen lægger den nødvendige aggresivitet, så der kan komme point på kontoen. Lad os evaluere Troels efter denne sæson - slutter vi under 8, synes jeg helt klart, vi skal finde en anden. Men viser vi spillemæssig fremgang og får vi en bedre placering, ville det være fint at forlænge et år.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                      Men det er vel lidt for sent i min optik at han opgiver den filosofi han har haft de seneste to sæsoner.

                      Få klubber er to sæsoner om at være i en proces efter en spillestil som de så alligevel opgiver efter to sæsoner.

                      Han kunne muligvis have opgivet den tidligere, siger ikke placeringerne ville være bedre, men det havde i min optik været smartere da man så at spiller materialet ikke helt var til det, eller ikke ville blive det efter sæsonen.
                      Fuldstændig enig. Det er også min største anke mod TB.

                      Men så sent som før denne sæson var han ude og sige, at han var blevet ansat til at spille boldbesiddende fodbold. Det havde en Rioch-type gjort oprør imod med det materiale og den økonomi der har været. Han var sikkert også stukket af:-)

                      Jeg mener, det var dumt af klubben at melde ud, man ville spille på en bestemt måde, når truppen hverken dengang eller siden har været til det. Det har skabt forventninger hos presse, fans mm. Og det hæmmet TB i at være mere fleksibel, som var en af hans styrker i Silkeborg.

                      Men ja, TB burde have gjort oprør mod ledelsens ønske om at lægge taktiske bånd i en tid, hvor man ikke har kunnet hjælpe på vej med spillermaterialet.

                      Han har været for meget firmaets mand i den henseende, og det er selvfølgelig værd at tage med i overvejelserne, når man skal overveje fremtiden. Selvfølgelig sammen med hvordan det går det næste halve års tid.

                      Comment


                        Kan kun give dig ret OB er Gud.

                        Og det er også det der har været mest skræmmende, for som sådan ser jeg ikke holdet er blevet dårlige til boldbesiddende fodbold, for vi har under TB på intet tidspunkt haft en trup hvor fokus kunne lægges på dette.

                        At han så endelig 'har fået lov' eller 'taget sig lov' til at ændre på det, er da rart at se.

                        Og det giver da også point og det er vi vel allesammen mest glade for :D

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                          Min anke er ikke, at jeg ikke er enig i, at resultater og spil ikke har været skuffende. Min anke er, at fremstillingen af disse ikke bliver sat i forhold til noget.

                          Jeg synes resultaterne bliver gjort ringere end tilfældet har været - og hvad man sandsynligvis kunne have opnået med en anden træner.

                          Vi kunne formentlig have fået en træner, der havde skabt bedre resultater. Men sammenligner man med andre klubber, der har oplevet samme økonomiske rod, så har de i stor stil været resultatmæssigt endnu længere nede i sumpen end os. Så i min verden handler det om, hvilke forventninger man kan tillade sig at have. I den henseende har den tidligere ledelse pustet til krisesnakken ved at melde urealistiske mål ud, der ikke stod mål med skulle spare og måtte skille sig af med bærende spillere eller hænge på spillere, som ikke længere så sig som en del af et projekt, som fx Wurtz og Augustinusen har gjort i AaB

                          De seneste år har AaB, Esbjerg, AGF, Brøndby og FCM været ude i store økonomiske problemer a la vores.

                          De tre første har ageret økonomisk ift det, og har enten oplevet nedrykning eller reddet sig i overtiden af sidste spillerunde.

                          Brøndby var ualmindelig tæt på at rykke ned, selvom man kørte økonomien så langt ud at man var tæt på konkurs.

                          FCM er vel den eneste, der er kommet resultatmæssigt helskindet igennem, og det skyldes vel udelukkende, at diverse investorer har reddet dem på stregen flere gange, så de har kunnet holde sammen på holdet og sikre kontinuitet.

                          Så på bundlinjen er jeg ikke uenig i at være skuffet over de sidste par år. Men man kan også tale skuffende resultater op til en større katastrofe end de er, hvis man ikke sætter dem i perspektiv. Det er det jeg indimellem savner, når TB bliver bedømt.

                          På min bundlinjen har det ikke været tilfredstillende. Men jeg synes omvendt ikke, det har været så meget ved siden af, at jeg ikke vil overveje en fremtid, hvis TB kan levere i denne sæson.

                          Og så håber jeg den nye ledelse lærer af tidligere lederes fejl og ikke melder målsætninger og ønsker om taktiske dispositioner ud, der ikke stemmer overens med, hvad man kan bakke op om rent økonomisk.
                          Jamen det er selvfølgelig også helt fair, og kan da heller sige mig fri for at dele af debatterne på Forum kan bære præg af det, der kommer nogen særlige ønsker nu og da...

                          Det synes jeg bestemt ikke de gør, og i min verden er der ikke nogen undskyldning for feks. at starte en ny sæson ud som vi gjorde det nu her, hverken Kim Brink, TC, Poul, eller nogen andre spøgelser fra fortiden kan klandres dette... De kan godt klandres for sværere arbejdsbetingelser, men det er ikke sværere end hvad både JH og TB har været vant til i hele deres karrierer, og der er også andre ting der spiller ind på økonomiens op og nedture...

                          Vi kom fra 3 sølvmedaljer i træk, CL kval, og EL gruppespil, til efterfølgende at få 2 x 10 plads og en 8 plads... hvis en deroute kan gøres meget vildere, uden at rykke ned, så er det i hvert fald ikke AaB du skal grave frem, selvom det var meget tæt på... De er blevet 7-5-10-7-5-1, mens vi selv har været 2-2-2-10-10-8... Vi er langt efter det AaB har formået, selv med en bedre økonomi end deres var det, og måske stadig er... FcM, ja som du selv er inde på, deres bedre resultater, også på trods af dårligere økonomi, taler vel også for sig selv... så grinte vi godt nok af deres player sponsorater osv, men det var åbenbart det rigtige... Og de var heller ikke, som du også selv er inde på, i en resultatmæssig deroute, hvilket 4-6-4-3-6-3 placeringer, samt Europa, jo også fortæller klart og tydeligt... så FcM klarede sig meget bedre på den front end bare, helskindet... BIF, der skal vi jo ikke glemme, at de fik 3 x bronze samtidig med at vi tog de 3 af sølv, så helt skidt har det jo ikke været hele vejen for dem, og det er da også lykkedes dem at ende over os hver eneste sæson siden dengang... men jeg skal da overhovedet ikke prøve at forklejne det BIF har været igennem, helt vanvittig nedtur...

                          ... men der er altså ingen af de hold, der har lavet så store skuffelser som os, og der er ingen af dem der efterfølgende har formået at sidde så solidt fast i dyndet i flere sæsoner i træk, og stadigvæk sidder der... Der er heller ingen af dem der har ligaens 2. højeste træner lønning, og hvis det skal gå hånd i hånd med alt det vi har hørt om økonomi, skære i løn, spare alle mulige andre steder og stillinger i klubben, ja så skal denne sæson edderhyleme give fremskridt, hvis det hele skal give mening længere...

                          Nu skal det da heller ikke lyde som om jeg er helt fjernt fra dig, det er jo også fine pointer du bringer, og din skuffelse må jo også betyde du trods alt selv havde større forventninger også, men ja, vi må håbe det nu er blevet lært på den hårde måde... Jeg kan da godt have mine bekymringer om TB, som man vist roligt kan sige bare hoppede med på Poul Hansen bølgen, og bare ævlede løs om stort og småt, men det er da bedre nu, og godt nok snakker JH da også, men det er NOGET mere velovervejet end vi er vant til, så der er jeg da også klart mere optimistisk...
                          Last edited by Kaspernon; 19-08-2014, 14:04.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Eller også er vi som OB'er bare blevet forventet med 2. pladser på stribe.

                            Man kan sige at OB sadlede om for sent, hvilket gjorde at vi nu er helt nede og vende.

                            Det er en skam at det er kommet så vidt, men hvis det fortsætter som det gør nu, så ser fremtiden mere lys ud end den har gjort de sidste 3 sæsoner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                              Eller også er vi som OB'er bare blevet forventet med 2. pladser på stribe.

                              Man kan sige at OB sadlede om for sent, hvilket gjorde at vi nu er helt nede og vende.

                              Det er en skam at det er kommet så vidt, men hvis det fortsætter som det gør nu, så ser fremtiden mere lys ud end den har gjort de sidste 3 sæsoner.
                              Man kan godt sadle om for sent, men så skal der være en rød tråd i foretagenet... og jeg er ikke engang sikker på den røde tråd var kommet om så vi havde sadlet om i ordentlig tid...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Det kan du have helt ret i.

                                Comment

                                Working...
                                X