Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Viborg-kampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Og så er vi tilbage til den drøftelse vi havde tidligere om at det er svært at løse er problem hvis man dels ikke anerkender at der er et problem og dels ikke identificere hvad problemet er.
    Ikke at tale om problemet er næppe heller en hensigtsmæssig måde at løse det på..

    Næste hjemmekamp er mod HIF …. Kæææmpe pres på holdet … de må alle gå på banen med den største frygt for ikke at vinde .. og en bange fodboldspiller kan lige så godt lade være med at gå på banen .. der skal altså ske noget ..
    tror nu nok de har anerkendt der er et problem

    - det med at identificere det er straks værre, havde man nu "bare" været dårlige over en bred kam - men det her med god udebanestatestik og elendig hjemmebaneform, det giver bare ikke mening...så tvivler på de kan identificere den ene ting der vil ændre alt for dem

    og selvf skal man ikke bare lukke øjnene for det - tror jeg nu heller ikke de gør. Men fokusere man for meget kan det også få en negativ effekt....igen en balancegang.

    Comment


      #32
      Vi fangede Tobias Slotsager til en kommentar efter kampen.

      Slotsager: Har ingen ord for anden halvleg - OBstruktion

      Comment


        #33
        Man er en klar nedrykkeraspirant når man med kniven næsten for struben kan levere som i denne kamp. Det ufattelige er jo at de samme spillere med samme trænere kan spille så meget bedre andre steder end i Odense. Derfor har årets turnering været ret meget thumps up and down.
        Jeg aner ikke, hvorfor det er sådan her. Og det gør spillere og trænere jo heller ikke. Mit eneste bud er at vende tilbage til Carlsberg som sponsor. De forlod vist Odense i 2019.

        Comment


          #34
          Husker en kamp mod Sønderjyske vi tabte 0-6 den sidder stadig hårdt i mig, men den her kan godt gå hen og vinde skal vi ned i første.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Sagde inden opstart, at vi rykker ned, og jeg er nu tæt på at hilse det velkommen. Lad os få renset ud i den her klub. Aldrig har et OB-hold sagt mig mindre end det her. Gøglertrup, elendig ledelse, forfærdelig ejerskab.

            Næsten hyggeligt med tanken om spillere af egen avl i første division mod nogle nye hold.
            Er efterhånden ved at være enig med dig. Der skal ske noget drastisk i OB, før det bliver bedre. Jeg tror kun en nedrykning kan få Thorborg til at forstå alvoren.

            Comment


              #36
              Jeg synes vi lignede et hold, der på sin vis fulgte et I udgangspunktet defensivt taktisk oplæg, men som ikke brød sig om at spille på den måde på hjemmebane. Det er jo egentlig ikke fordi vi forære chance efter chance væk, så defensivt står vi ofte i de rigtige positioner ift. at forhindre VFF i at score. Spillerne var til gengæld meget lidt inspireret af at skabe noget på bolden. Selv en spiller som Rami smider flere bolde og vi får slet ikke udfordret dem dybt, hvor vi ellers så Fenger løbe fra dem, da de begik straffesparket, kun dommer og VAR-dommer ikke kunne se.
              Når en træner så har set på det særligt efter vi kommer ud efter pausen, så er det helt ubegribeligt han ikke foretager nogen justeringer før i det 74. minut. Hvad ventede han dog på? Spillerne led virkelig derinde, så der var brug for at der skete noget andet. Man kunne have gjort midtbanen mere kompakt, man kunne have smidt en fysisk angriber på toppen. Krogh virkede bare som en uden plan B og det er skidt når Plan A har leveret så ringe imod Vejle og igen her igår.

              Der skal virkelig gøres nogen tanker. Hvordan er vi kommet fra en kamp i Vejle, hvor alt så ud til at klappe og vi kunne skabe chancer, diktere spillet og være over modstanderen i duellerne, til nu med det samme hold, ikke at nå et hold som VFF til sokkeholderne.

              jeg tror spillerne vil være mere inspireret, hvis vi går lidt mere offensivt og modige ind til kampene, og ikke et så bange for at være sårbare bag til. Igår var så uinspireret, at selvom vi kommer foran og i høj grad blot parkere bussen, så går det alligevel galt og så kommer det til at se virkelig virkelig skidt ud. Jeg vil hellere se os dø med støvlerne på, end at vi forsøger at fedte point hjem ved at parere bolde væk på hjemmebane imod hold som VFF.

              Comment


                #37
                Jeg føler lidt at der er for meget pædagog/Uffe Elbæk over SK. Han vil gerne gøre alle tilpasse (bl.a. med den mærkelige anførersag), men ikke "hidser sig op", når der skal slås i bordet. Kan ikke se at den filosofiske tilgang har ændret sig meget fra AA-tiden, som han jo selv var en væsentligt del af.

                I den nuværende situation kunne vi godt bruge en Zorniger-type eller en træner fra de engelske divisioner (der ved, hvordan der skal fightes hjem, når det etablerede spil ikke fungerer).

                Måske ringe til Nigel Pearson, så han kan motivere til de sidste kampe i nedrykningsspillet !
                Last edited by Online; 13-04-2024, 10:23.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                  Jeg synes vi lignede et hold, der på sin vis fulgte et I udgangspunktet defensivt taktisk oplæg, men som ikke brød sig om at spille på den måde på hjemmebane. Det er jo egentlig ikke fordi vi forære chance efter chance væk, så defensivt står vi ofte i de rigtige positioner ift. at forhindre VFF i at score. Spillerne var til gengæld meget lidt inspireret af at skabe noget på bolden. Selv en spiller som Rami smider flere bolde og vi får slet ikke udfordret dem dybt, hvor vi ellers så Fenger løbe fra dem, da de begik straffesparket, kun dommer og VAR-dommer ikke kunne se.
                  Når en træner så har set på det særligt efter vi kommer ud efter pausen, så er det helt ubegribeligt han ikke foretager nogen justeringer før i det 74. minut. Hvad ventede han dog på? Spillerne led virkelig derinde, så der var brug for at der skete noget andet. Man kunne have gjort midtbanen mere kompakt, man kunne have smidt en fysisk angriber på toppen. Krogh virkede bare som en uden plan B og det er skidt når Plan A har leveret så ringe imod Vejle og igen her igår.

                  Der skal virkelig gøres nogen tanker. Hvordan er vi kommet fra en kamp i Vejle, hvor alt så ud til at klappe og vi kunne skabe chancer, diktere spillet og være over modstanderen i duellerne, til nu med det samme hold, ikke at nå et hold som VFF til sokkeholderne.

                  jeg tror spillerne vil være mere inspireret, hvis vi går lidt mere offensivt og modige ind til kampene, og ikke et så bange for at være sårbare bag til. Igår var så uinspireret, at selvom vi kommer foran og i høj grad blot parkere bussen, så går det alligevel galt og så kommer det til at se virkelig virkelig skidt ud. Jeg vil hellere se os dø med støvlerne på, end at vi forsøger at fedte point hjem ved at parere bolde væk på hjemmebane imod hold som VFF.
                  Meget enig. Godt indspark.

                  Næste hjemmekamp er så mod Hvidovre. Der skal vi lære meget af den her kamp og den vi taber hjemme mod Hvidovre. Jeg vil mene mere offensivt end i går, men heller ikke så voldsomt højt pres, som i den første kamp mod Hvidovre. I “gamle dage” hed det kontrolleret offensiv.

                  Comment


                    #39
                    Det er jo lige før man skulle overveje Mucolli og Selven til næste kamp…de kan unægtelig gøre det være end det pis der leveres nu

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                      Meget enig. Godt indspark.

                      Næste hjemmekamp er så mod Hvidovre. Der skal vi lære meget af den her kamp og den vi taber hjemme mod Hvidovre. Jeg vil mene mere offensivt end i går, men heller ikke så voldsomt højt pres, som i den første kamp mod Hvidovre. I “gamle dage” hed det kontrolleret offensiv.
                      Det handler om at finde noget spillerne kan identificere sig med tror jeg. Det lignede ikke de kunne identificere sig med at forsvare point hjem igår. Der manglede gnist.
                      Jeg synes vi ser stærkest ud, når vi i perioder tør gå højt på modstanderne. Fenger og Kadrii er jo rigtig gode presspillere. Vores backs er også fornuftige til at presse op.
                      Jeg ville forsøge at køre med Kadrii/Deedson og Fenger alene på toppen. Rykke Köhler ind ved siden af Trybull og Rami frem som 8/10'er. Her kan han eventuelt skifte lidt position med Köhler når vi er på bolden, så han kan gå ned som 6'er og diktere spillet, så vi ikke tager den dimension ud af spillet, som har fungeret tidligere.
                      Og så skal vi altså have nogen 8'er løb, så angriberne ikke skal stå for alt offensivt. Der kommer alt for lidt fra Rami og Trybull igår. De vil begge kontrollere det dybt og så er vi altså meget simple, når de ved de bare skal holde øje med vores 3 forreste. Der skal komme noget fra spillerne længere tilbage i banen, som kan splitte en defensiv fra hinanden. Det kunne VFF eksempelvis rigtig fornuftigt, som havde Mbom til at kontrollere det defensivt og Bonde samt Søndergaard med frihed til at gå helt op på linje med angriberne og skabe forvirring. Den dimension mangler helt vildt i vores spil, og det tror jeg ikke vi får når vi kun er 2 mand centralt.

                      Comment


                        #41
                        Leif Rasmussen mener at de mange lejesvende på gennemrejse bliver et problem når de opfører sig som sådanne.
                        Det er i øvrigt utroligt hvor mange der er indkaldt til at støtte holdet, skriver han:

                        Mentaltræner Kenneth Philipsen er rykket tættere på holdet og der er masser af andre kapaciteter i trænerporteføljen i Ådalen:

                        Frank Hjortebjerg, Mads Lyng, Thomas Helveg og sågar den gamle anfører Anders Møller Christensen, der render rundt som ungdomsscout - og transitionstræner Nicolas Arvid Hedeman, som har svært ved at transistere unge i øjeblikket, fordi overlevelseskampene kræver noget erfaring fra ældre kræfter på banen.

                        Imens lider ungdommen og får sporadiske chancer fra bænken og ender med heller ikke at udvirke noget som helst som indskiftere. En ond, ond cirkel.

                        OB havde sågar hemmeligt smuglet indkasttræner Thomas Grønnemark til træningslejren ved Gibraltar - og man skal virkelig kigge godt efter for at få øje på, at man med ansættelsen af Mads Lyng er blevet bedre på dødbolde. Viborg straffede OB på en af dem fredag aften.

                        Og skriver han at Bjørn er meget mere indenom trænerens arbejde nu - uden vi kan se et positivt resultat.

                        Comment


                          #42
                          https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...-praestationen

                          Han virker godt nok fortabt... Han sgu lidt ondt af ham

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Rangers94 Se indlæg
                            https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...-praestationen

                            Han virker godt nok fortabt... Han sgu lidt ondt af ham
                            Ja, men som skrevet i et tidligere indlæg, virker han desværre alt for blød til at håndtere vores nuværende situation.

                            Vi mangler en no nonsense cheftræner og så kan resten af teamet være "de gode betjente".

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                              Leif Rasmussen mener at de mange lejesvende på gennemrejse bliver et problem når de opfører sig som sådanne.
                              Det er i øvrigt utroligt hvor mange der er indkaldt til at støtte holdet, skriver han:

                              Mentaltræner Kenneth Philipsen er rykket tættere på holdet og der er masser af andre kapaciteter i trænerporteføljen i Ådalen:

                              Frank Hjortebjerg, Mads Lyng, Thomas Helveg og sågar den gamle anfører Anders Møller Christensen, der render rundt som ungdomsscout - og transitionstræner Nicolas Arvid Hedeman, som har svært ved at transistere unge i øjeblikket, fordi overlevelseskampene kræver noget erfaring fra ældre kræfter på banen.

                              Imens lider ungdommen og får sporadiske chancer fra bænken og ender med heller ikke at udvirke noget som helst som indskiftere. En ond, ond cirkel.

                              OB havde sågar hemmeligt smuglet indkasttræner Thomas Grønnemark til træningslejren ved Gibraltar - og man skal virkelig kigge godt efter for at få øje på, at man med ansættelsen af Mads Lyng er blevet bedre på dødbolde. Viborg straffede OB på en af dem fredag aften.

                              Og skriver han at Bjørn er meget mere indenom trænerens arbejde nu - uden vi kan se et positivt resultat.

                              Det er vi jo mange, der har anført de sidste par år. Man kan ikke bygge en klub på rejsende lejesvende. Resultatet er det her cirkus.

                              BW har været en katastrofe, og vi ser nu, hvorfor han røg væk fra fodbolden i Stockholm.

                              Lad os tage den nedrykning og få ryddet ud en gang for alle.

                              Det er en klub i dyb krise, der prøver med alskens hjælp eksternt, uden blot at se det helt simple.
                              Last edited by Jungledyret; 13-04-2024, 10:39.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                                Det handler om at finde noget spillerne kan identificere sig med tror jeg. Det lignede ikke de kunne identificere sig med at forsvare point hjem igår. Der manglede gnist.
                                Jeg synes vi ser stærkest ud, når vi i perioder tør gå højt på modstanderne. Fenger og Kadrii er jo rigtig gode presspillere. Vores backs er også fornuftige til at presse op.
                                Jeg ville forsøge at køre med Kadrii/Deedson og Fenger alene på toppen. Rykke Köhler ind ved siden af Trybull og Rami frem som 8/10'er. Her kan han eventuelt skifte lidt position med Köhler når vi er på bolden, så han kan gå ned som 6'er og diktere spillet, så vi ikke tager den dimension ud af spillet, som har fungeret tidligere.
                                Og så skal vi altså have nogen 8'er løb, så angriberne ikke skal stå for alt offensivt. Der kommer alt for lidt fra Rami og Trybull igår. De vil begge kontrollere det dybt og så er vi altså meget simple, når de ved de bare skal holde øje med vores 3 forreste. Der skal komme noget fra spillerne længere tilbage i banen, som kan splitte en defensiv fra hinanden. Det kunne VFF eksempelvis rigtig fornuftigt, som havde Mbom til at kontrollere det defensivt og Bonde samt Søndergaard med frihed til at gå helt op på linje med angriberne og skabe forvirring. Den dimension mangler helt vildt i vores spil, og det tror jeg ikke vi får når vi kun er 2 mand centralt.
                                Ja, vi må prøve at justere et eller andet uden at vende det hele på hovedet. Tænker vi skal spille videre med 3 stoppere, så meget giver vi heller ikke væk. Nok til Viborg laver 3, kan man sige, men at gå ned i en 4 back kæde, er jeg ikke fan af lige nu. Vi risikerer en motorvej mellem centerforsvarer og backs, så forsæt med de 3 og det bliver et par gram bedre over tid, må vi håbe.

                                Midtbanen kunne godt blive med Trybull (Manneh) som 6’er og så skal Rami og Sven være nøglen til noget offensivt, som to 8’ere. Så er der to wingbacks. Umiddelbart Owusu og Mickelson. Det må være muligt at tage temperaturen i kampene, så de to 8’ ere finder den rette balance på dagen. Vi bliver nødt til at prøve lidt, om Sven bliver en god 8’er, ved jeg ikke, men vi må prøve.

                                Så er der to angribere. Fenger tager den ene og så er der hård kamp om den anden mellem Deedson/Luca/Kadrii.

                                Nå Solen skinner, jeg går i haven og husk Lyngby slår ikke nødvendigvis Hvidovre.

                                Comment

                                Working...
                                X