Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd AGF - OB 03-03-2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ved ikke om det har været nævnt - men bolden var klart inde ved AGFs første “mål” - hvordan kan VAR misse det?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      det er vi så enige om. Men vi vender lidt tilbage til kampen mod Brøndby eller mod Vejle - vi vinder de forkerte kampe. Der er hold vi SKAL slå - som vi ikke slår og så gør vi det svært for os selv. Det var jo også sådan under Alm - top niveauet var godt - men havde vi nu for fanden bare præsteret sådan noget oftere, og på hjemmebane - og mod de "dårligere" hold.

      Fint at spille godt mod fck - men det får vi alligevel sjældent en sejr ud af. Så hellere en god præstation mod Hvidovre og 3 point.
      Aaarh, det er et absolut fåtal af kampe vi kan kalde "forkerte" kampe at vinde. Der er vel kun den ene BIF kamp.
      Det er ikke problemet. Problemet er at vi simpelthen bare vinder for få, uanset hvem end det så er imod. Og det gør vi jo bla. fordi vi ikke er bedre. Så kan man mene nok så meget, at vi SKAL slå dem og dem, men omvendt er vi jo også et af de hold de andre SKAL slå.

      Jeg forstår bare ikke det der "hellere"...
      ​​​
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        I det mindste kan man glæde sig over at AGF ikke ser ud til at være urimeligt langt foran OB.
        Vi kunne ikke se deres hold var dobbelt så dyrt som OB.
        Rimelig langt er også rigeligt.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Ved ikke om det har været nævnt - men bolden var klart inde ved AGFs første “mål” - hvordan kan VAR misse det?
          Fuldstændig skandaløst den ikke bliver dømt inde!!!
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Ved ikke om det har været nævnt - men bolden var klart inde ved AGFs første “mål” - hvordan kan VAR misse det?
            hvor har du set det? jeg kunne ikke se det var klart på nogle af de billeder jeg så.

            Og har dommeren først dømt den anden vej skal der være klare beviser for det modsatte.

            har vi forresten ikke det der goal line tec i dk? så dommeren får et lille buzz når bolden passere stregen?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

              Aaarh, det er et absolut fåtal af kampe vi kan kalde "forkerte" kampe at vinde. Der er vel kun den ene BIF kamp.
              Det er ikke problemet. Problemet er at vi simpelthen bare vinder for få, uanset hvem end det så er imod. Og det gør vi jo bla. fordi vi ikke er bedre. Så kan man mene nok så meget, at vi SKAL slå dem og dem, men omvendt er vi jo også et af de hold de andre SKAL slå.

              Jeg forstår bare ikke det der "hellere"...
              ​​​
              det er fedt når holdet spiller lige op med de bedste - men hvis ikke det kaster point af sig - så hellere den gode præstation mod et dårligere hold hvor chancen for point er større.

              Det er jo ikke et valg vi får lov at lave - men virker bare til at holdet har lettere ved at sætte sig op til at præstere godt mod eks fck. Hvilket nok er fuldt ud forståeligt - men skal vi rykke os så skal vi kunne det samme mod de "mindre" hold - dem som vi "bare" SKAL slå

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                hvor har du set det? jeg kunne ikke se det var klart på nogle af de billeder jeg så.

                Og har dommeren først dømt den anden vej skal der være klare beviser for det modsatte.

                har vi forresten ikke det der goal line tec i dk? så dommeren får et lille buzz når bolden passere stregen?
                https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...nde-der-er-mal

                Comment


                  er det det der vanvittigt pixelerede billede? Den hvide "plet" der skulle være bolden - ja så ligner det GF blev snydt. Ved ikke om vinklen kan snyde - men det er jo så ikke de billeder VAR har haft at kigge på. Kan vi jo så bare glæde os over.

                  Og nu vi snakker VAR så mener vores målmand jo at deres mål skulle have været dømt off side da flere GF'erer spærre hans udsyn

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    det er fedt når holdet spiller lige op med de bedste - men hvis ikke det kaster point af sig - så hellere den gode præstation mod et dårligere hold hvor chancen for point er større.

                    Det er jo ikke et valg vi får lov at lave - men virker bare til at holdet har lettere ved at sætte sig op til at præstere godt mod eks fck. Hvilket nok er fuldt ud forståeligt - men skal vi rykke os så skal vi kunne det samme mod de "mindre" hold - dem som vi "bare" SKAL slå
                    Men nu er vi jo så også ovre i noget lidt andet.
                    Udgangspunktet var jo overlevelse, og der tæller 3 point for 3 point. Der er vi ikke i en position hvor vi ligesom kan se flere kampe frem, fordi det ville være federe at vinde mod dem eller dem. Vi har sindssygt brug for point, og 3 mod BIF ville være lige så gode som 3 mod Randers, Viborg eller Vejle.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                      Men nu er vi jo så også ovre i noget lidt andet.
                      Udgangspunktet var jo overlevelse, og der tæller 3 point for 3 point. Der er vi ikke i en position hvor vi ligesom kan se flere kampe frem, fordi det ville være federe at vinde mod dem eller dem. Vi har sindssygt brug for point, og 3 mod BIF ville være lige så gode som 3 mod Randers, Viborg eller Vejle.
                      det er jeg så direkte uenig med dig i.

                      sejre mod direkte konkurrenter er langt mere værd. Selvfølgelig tager jeg ligeså gerne point fra BIF og AGF, men vi spiller næsten ikke i samme liga med dem. Det gør vi tilgengæld med Viborg, Randers og Vejle

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        det er jeg så direkte uenig med dig i.

                        sejre mod direkte konkurrenter er langt mere værd. Selvfølgelig tager jeg ligeså gerne point fra BIF og AGF, men vi spiller næsten ikke i samme liga med dem. Det gør vi tilgengæld med Viborg, Randers og Vejle
                        Men for bare lige at vende tilbage til starten, at når jeg efter nederlaget til BIF læser, at det alligevel ikke var der vi skulle hente point, eller som du skrev i aften, at indsatsen var vigtigere end point, så forstår jeg bare ikke de tanker.

                        Jeg er selvfølgelig med på vigtigheden af direkte opgør mod nævnte modstandere, men i min verden er vores, og deres, kampe mod BIF, FcK etc. lige så vigtige. De kampe skaber jo trods alt fuldstændig samme point forskel som direkte opgør gør.

                        Begrebet "6 points kampe" er da meget sjovt, men det er alle kampe jo sådan set.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                          Men for bare lige at vende tilbage til starten, at når jeg efter nederlaget til BIF læser, at det alligevel ikke var der vi skulle hente point, eller som du skrev i aften, at indsatsen var vigtigere end point, så forstår jeg bare ikke de tanker.

                          Jeg er selvfølgelig med på vigtigheden af direkte opgør mod nævnte modstandere, men i min verden er vores, og deres, kampe mod BIF, FcK etc. lige så vigtige. De kampe skaber jo trods alt fuldstændig samme point forskel som direkte opgør gør.

                          Begrebet "6 points kampe" er da meget sjovt, men det er alle kampe jo sådan set.
                          ja - det er jo selvfølgelig ren spekulation og tankespin. Lidt som når man siger man gerne "sælger" en kamp for 1 point - inden kampen. Og de 3 sene point vi hentede mod BIF bragte også rigeligt med jubel her.

                          Men især når man står her på bagkant - ved at det handler om overlevelse - så havde jeg stadig klart foretrukket at vi havde vundet over Vejle hjemme.

                          Så længe top 6 reelt er i spil (eller så længe man tror det er en mulighed) så er alle point "lige gode" nu skulle vi bare desværre ikke ret langt ind i den nye sæson før vi reelt måtte indse at vi skulle fokusere på den nederste superliga, 1½ ligaen eller nedrykningsspillet. Og det stod jo også ret hurtigt klart hvilke hold vi skulle slås med dernede.

                          Men havde vi nu taget de "rigtige" 3 point og vundet over vejle og så tabt ude til bif. Ja så havde bif haft 44 point og lagt nr 1 - men for os er det jo ret ligegyldigt. Vi havde stadig kun haft 21 point - men afstanden til Vejle havde været det større da de kun havde været på 16.

                          Derfor er det vigtigere at vinde de kampe i min bog. Men det er jo bare nogle tanker man kan gå og lege med'; hvorfor kan vi ikke vinde de "rigtige" kampe osv. Lidt at diskutere mens vi venter på næste kamp

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            mouritsen med et fint indhop - assist til målet og med et godt indlæg der skulle have lukket kampen for os.

                            Kan vi overfører spillet fra anden halvleg til kampene mod bundhold - OG til kampene på hjemmebane...så bør vi ikke komme i problemer. Men vi skal være skarpere i begge ender - og ikke give så mange unødige dødbolde væk
                            Kan godt lide du ser det som en assist......... indlægget var fint, AGF efterlader lige så store rum til indlæg som OB, så der var også god tid til det. Positivt, han lavede ikke assist til modstanerne.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              er det det der vanvittigt pixelerede billede? Den hvide "plet" der skulle være bolden - ja så ligner det GF blev snydt. Ved ikke om vinklen kan snyde - men det er jo så ikke de billeder VAR har haft at kigge på. Kan vi jo så bare glæde os over.

                              Og nu vi snakker VAR så mener vores målmand jo at deres mål skulle have været dømt off side da flere GF'erer spærre hans udsyn
                              At nogen kan mene den er clear and obvious ud fra det der billede
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                                At nogen kan mene den er clear and obvious ud fra det der billede
                                Hvis den var inde, så havde linjedommeren vel dømt den sådan, men egentlig underligt at en VAR produktion med så mange
                                kameraer ikke har en på mållinien. Vedr AGFs mål så er det korrekt at der står 2 AGFere i offsideposition, og måske spærrer udsyn,
                                men reglen er at dommeren skal vurdere hvorvidt det havde ændret målmandens mulighed for at redde bolden, og jeg havde også
                                dømt mål, uanset hvor god Myhra er, så var han aldrig kommet ud til den der.
                                2 meget "hakkende" hold, som pt er lige dårlige. 1-1 overall kan OB være mest tilfredse med.

                                Comment

                                Working...
                                X