Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt område til aktivt stemningsskabende fans på tribunen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Tror sgu det er det uofficielle der trækker det meste af stemningen i de fleste større klubber herhjemme, men yder de er det ofte de officcielle begynder at synge med

    Comment


      #62
      trods alt har de officelle altid en bustur afsted til udebaneture

      Comment


        #63
        og selv på hjemmebane som mod hobro, var der sgu rigtig mange uofficielle der stod og snakkede eller lign og ikke sang med

        Comment


          #64
          Skriger vi ikke også på en ny sang, som slår igennem, som "kom alle mand" gjorder dengang. Det virker til der er meget mæthed blandt de sange, og falder i styrke efter 10 sek. Det gør så også, at kom alle mand bliver startet 15 gange i løbet af en kamp, så den har også mistet styrke, da den er blevet voldtaget.

          Der er kommet et par nye sange de senere år, men ikke nogen der sådan rigtigt har rykket noget.

          Vi mangler en ny sang som folk gider synge i længere tid i træk. En sang de uofficielle kan holde kørende, og som alle andre stemmer med på, når der sker noget på banen. Vores sange dør alt for hurtigt ud, og er pt. Uden passion.

          Skal vi tage en kendt popsang og lave den om, eller kigge ud i Europa for at finde vores nye hit. Jeg synes hvertfald alle med et kreativt sind skal ligge hovederne i blød.
          Last edited by odense1984; 03-11-2014, 18:58.

          Comment


            #65
            Jeg vil gerne prøve at give mit besyv med hvad angår den manglende stemning/manglende mennesker i stemningsområdet.
            Hvis det kommer til at lyde kritisk, så bær over med mig, for det er ikke min mening, at det skal fremstå kritisk:

            Jeg har trofast stået i div. stemningsområder siden jeg var omkring 15 år - dvs. i mere end 25 år nu. Jeg mindes hyggen, gejsten, begejstringen. En skøn blanding af unge og ældre - altid i superbt humør. Ja, man kunne endda stå to fangrupper ved siden af hinanden på langsiden - en fra hvert hold - og nyde fodbolden, synge sange, heppe på hvert sit hold, drille hinanden med sange og fagter. Det nød folk.

            Der er sket en ændring over årene. Der er kommet mere forråelse ind i billedet. Det er ikke altid lige "hygge", der præger stemningen. Der er had i luften til modstanderne - på tribunerne såvel som i gaderne.

            Måske - kun måske - er jeg blot blevet ældre...vokset fra det. Men de sidste 10 års tid på Stiften har ikke gjort noget godt mht. mit forhold til det aktivt at støtte op om holdet. Fra at stå midt i flokken (stort set) har jeg stille og roligt rykket mig længere og længere ud til siden på Stiften....gad vide om jeg snart ender på langsiden? Hvorfor? Det er ikke længere hyggeligt og sjovt at stå midt i stemningsområdet. Det er - i mine øjne - gået fra at alle hjælper alle med sange osv., hygger med dem man har omkring sig, til at det skal være "Vildere, Odense - vildere" - "kom så - syng med eller pis af"...stemningen når den er på højdepunktet i stemningsområdet nærmer sig tumultagtige scener, hvor der bliver skubbet, puffet, råbt og skreget ind i hovedet på sidemanden. Men som sagt - måske er jeg bare blevet for gammel? Men jeg ved, at sådan var tilstandene ikke tilnærmelsesvis for blot 10 år siden.

            Så kan man diskutere, om det er til det bedre, eller om det er til det værre. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over det. Jeg nøjes bare med at konstatere, at det ikke længere er noget for mig at være en del af. Og jeg ved, at der rent faktisk er en pæn del af dem, jeg normalt stod sammen med i stemningsområdet, der har det på samme måde.

            Som nævnt i starten - det her var ikke ment som en kritik - mere som en konstatering set med mine øjne, og en forklaring på, hvorfor jeg ikke selv længere kan/vil/ønsker at være en del af stemningsområdet og af de stemningsskabende fans (jeg skal nok synge og klappe med alligevel ude fra siden af Stiften :-) )
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Jeg vil gerne prøve at give mit besyv med hvad angår den manglende stemning/manglende mennesker i stemningsområdet.
              Hvis det kommer til at lyde kritisk, så bær over med mig, for det er ikke min mening, at det skal fremstå kritisk:

              Jeg har trofast stået i div. stemningsområder siden jeg var omkring 15 år - dvs. i mere end 25 år nu. Jeg mindes hyggen, gejsten, begejstringen. En skøn blanding af unge og ældre - altid i superbt humør. Ja, man kunne endda stå to fangrupper ved siden af hinanden på langsiden - en fra hvert hold - og nyde fodbolden, synge sange, heppe på hvert sit hold, drille hinanden med sange og fagter. Det nød folk.

              Der er sket en ændring over årene. Der er kommet mere forråelse ind i billedet. Det er ikke altid lige "hygge", der præger stemningen. Der er had i luften til modstanderne - på tribunerne såvel som i gaderne.

              Måske - kun måske - er jeg blot blevet ældre...vokset fra det. Men de sidste 10 års tid på Stiften har ikke gjort noget godt mht. mit forhold til det aktivt at støtte op om holdet. Fra at stå midt i flokken (stort set) har jeg stille og roligt rykket mig længere og længere ud til siden på Stiften....gad vide om jeg snart ender på langsiden? Hvorfor? Det er ikke længere hyggeligt og sjovt at stå midt i stemningsområdet. Det er - i mine øjne - gået fra at alle hjælper alle med sange osv., hygger med dem man har omkring sig, til at det skal være "Vildere, Odense - vildere" - "kom så - syng med eller pis af"...stemningen når den er på højdepunktet i stemningsområdet nærmer sig tumultagtige scener, hvor der bliver skubbet, puffet, råbt og skreget ind i hovedet på sidemanden. Men som sagt - måske er jeg bare blevet for gammel? Men jeg ved, at sådan var tilstandene ikke tilnærmelsesvis for blot 10 år siden.

              Så kan man diskutere, om det er til det bedre, eller om det er til det værre. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over det. Jeg nøjes bare med at konstatere, at det ikke længere er noget for mig at være en del af. Og jeg ved, at der rent faktisk er en pæn del af dem, jeg normalt stod sammen med i stemningsområdet, der har det på samme måde.

              Som nævnt i starten - det her var ikke ment som en kritik - mere som en konstatering set med mine øjne, og en forklaring på, hvorfor jeg ikke selv længere kan/vil/ønsker at være en del af stemningsområdet og af de stemningsskabende fans (jeg skal nok synge og klappe med alligevel ude fra siden af Stiften :-) )
              Lyder som en plausibel forklaring i mine øjne.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                Jeg vil gerne prøve at give mit besyv med hvad angår den manglende stemning/manglende mennesker i stemningsområdet.
                Hvis det kommer til at lyde kritisk, så bær over med mig, for det er ikke min mening, at det skal fremstå kritisk:

                Jeg har trofast stået i div. stemningsområder siden jeg var omkring 15 år - dvs. i mere end 25 år nu. Jeg mindes hyggen, gejsten, begejstringen. En skøn blanding af unge og ældre - altid i superbt humør. Ja, man kunne endda stå to fangrupper ved siden af hinanden på langsiden - en fra hvert hold - og nyde fodbolden, synge sange, heppe på hvert sit hold, drille hinanden med sange og fagter. Det nød folk.

                Der er sket en ændring over årene. Der er kommet mere forråelse ind i billedet. Det er ikke altid lige "hygge", der præger stemningen. Der er had i luften til modstanderne - på tribunerne såvel som i gaderne.

                Måske - kun måske - er jeg blot blevet ældre...vokset fra det. Men de sidste 10 års tid på Stiften har ikke gjort noget godt mht. mit forhold til det aktivt at støtte op om holdet. Fra at stå midt i flokken (stort set) har jeg stille og roligt rykket mig længere og længere ud til siden på Stiften....gad vide om jeg snart ender på langsiden? Hvorfor? Det er ikke længere hyggeligt og sjovt at stå midt i stemningsområdet. Det er - i mine øjne - gået fra at alle hjælper alle med sange osv., hygger med dem man har omkring sig, til at det skal være "Vildere, Odense - vildere" - "kom så - syng med eller pis af"...stemningen når den er på højdepunktet i stemningsområdet nærmer sig tumultagtige scener, hvor der bliver skubbet, puffet, råbt og skreget ind i hovedet på sidemanden. Men som sagt - måske er jeg bare blevet for gammel? Men jeg ved, at sådan var tilstandene ikke tilnærmelsesvis for blot 10 år siden.

                Så kan man diskutere, om det er til det bedre, eller om det er til det værre. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over det. Jeg nøjes bare med at konstatere, at det ikke længere er noget for mig at være en del af. Og jeg ved, at der rent faktisk er en pæn del af dem, jeg normalt stod sammen med i stemningsområdet, der har det på samme måde.

                Som nævnt i starten - det her var ikke ment som en kritik - mere som en konstatering set med mine øjne, og en forklaring på, hvorfor jeg ikke selv længere kan/vil/ønsker at være en del af stemningsområdet og af de stemningsskabende fans (jeg skal nok synge og klappe med alligevel ude fra siden af Stiften :-) )
                Fuldstændig enig... Har været omkring et af punkterne før, det markerede der, men det falder ikke i god jord, og ingen kan tilsyneladende genkende billedet... men ja, helt enig, godt skrevet...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #68
                  Der burde være plads til alle, især i det nye fanområde. Problemet er også, at en Odenseansk stemningsskabers "liv" på tribunen er generelt meget kort. Har foreslået det før, men kunne være fedt hvis os lidt ældre stemnigsskabere kunne finde et område lidt bag kernen, og så støtte op derfra. Langt nok fra til ikke at irritere nogen, men stadig tæt nok til at kunne bidrage. Kunne en stor gruppe blive enige om et sted, ville det måske være sjovt at stå midt på stiften igen, da man står blandt ligesindede. Som det er nu står sådanne folk for spredte, og flygter så til langsiden, eller helt ud i siderne på stiften.

                  Og så nye sange :p hvor folk tager sig sammen og lærer dem. Er det virkelig kun jeg der har metaltræthed omkring en del af vores sange?
                  Last edited by odense1984; 04-11-2014, 11:36.

                  Comment


                    #69
                    Jeg tror du har helt ret. Men prøv også at se om der ikke er nogle sange, der ikke længere bruges, men blev brugt for 10-20 år siden.

                    Jeg synes det eneste der er rigtig godt at være en del af nu er, og det er ikke en sang, En gang OB altid OB.

                    For første gang siden 1998 sidder jeg nu på langsiden. Vil gerne tilbage. Måske er forslaget om et rart område uden agressive idioter med dårlige sange en god ide. Men mon ikke det kan løses uden. Jeg bakker op om alle der gør noget for at løfte stemningen, men det skal sgu være sange man bliver i godt humør af, når humøret ikke kan tankes på banen.

                    PS: var det ikke bedre da vi ikke havde en capo
                    Last edited by Tåhyler; 04-11-2014, 11:56.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Jeg tror du har helt ret. Men prøv også at se om der ikke er nogle sange, der ikke længere bruges, men blev brugt for 10-20 år siden.

                      Jeg synes det eneste der er rigtig godt at være en del af nu er, og det er ikke en sang, En gang OB altid OB.

                      For første gang siden 1998 sidder jeg nu på langsiden. Vil gerne tilbage. Måske er forslaget om et rart område uden agressive idioter med dårlige sange en god ide. Men mon ikke det kan løses uden. Jeg bakker op om alle der gør noget for at løfte stemningen, men det skal sgu være sange man bliver i godt humør af, når humøret ikke kan tankes på banen.

                      PS: var det ikke bedre da vi ikke havde en capo
                      "Don´t cry for me Odense Boldklub"

                      Det lød så dårligt, at det næsten var helt cult...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #71
                        For nostalgiens skyld kan man godt have en gammel sang eller 2. Men de hverken kan eller skal bære stemningen. Tiden er nok løbet fra dem.

                        Jeg synes capo er en god ting. Og de vilde unge :p vil i mine øjne altid være kernen. Vi skal bare nå en symbiose, hvor vi har et godt produkt, respekt for hinanden, og viljen til at støtte op om stemningen. Pt. Har vi vel ingen af delene. Kunne man finde et punkt på stiften, evt. Lave en Facebook-gruppe hvor man melder ud og melder sig til, og laver en lille skrift om hvordan folkene i det område går til fodbold. Så tror jeg det kunne blive en god vokal støtte, til dem der prøver længere nede på tribunen.

                        Er det mig der drømmer? Eller er mentaliteten ikke til det i Odense?

                        Det kræver hvertfald respekt begge veje. Man skal gøre sig til at lære sangene, og bidrage med det man nu kan. Tilgengæld skal de mest aktive heller ikke række ned fordi man ikke lige vil hoppe og danse i alle 90 min.

                        Men står man blandt ligesindede, så vil stemningen smitte af på hinanden, og så vil der nok komme et ret godt bidrag fra os oldboys ;)

                        Nøgleordene er at støtte op og give plads! De gamle skal støtte op, de unge give plads!

                        Comment


                          #72
                          tja, vi har bare ikke en optimal fanscene, når det går godt kan vi godt lave god stemning, når det går dårligt, så ja står mange bare og kigger .

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Jeg vil gerne prøve at give mit besyv med hvad angår den manglende stemning/manglende mennesker i stemningsområdet.
                            Hvis det kommer til at lyde kritisk, så bær over med mig, for det er ikke min mening, at det skal fremstå kritisk:

                            Jeg har trofast stået i div. stemningsområder siden jeg var omkring 15 år - dvs. i mere end 25 år nu. Jeg mindes hyggen, gejsten, begejstringen. En skøn blanding af unge og ældre - altid i superbt humør. Ja, man kunne endda stå to fangrupper ved siden af hinanden på langsiden - en fra hvert hold - og nyde fodbolden, synge sange, heppe på hvert sit hold, drille hinanden med sange og fagter. Det nød folk.

                            Der er sket en ændring over årene. Der er kommet mere forråelse ind i billedet. Det er ikke altid lige "hygge", der præger stemningen. Der er had i luften til modstanderne - på tribunerne såvel som i gaderne.

                            Måske - kun måske - er jeg blot blevet ældre...vokset fra det. Men de sidste 10 års tid på Stiften har ikke gjort noget godt mht. mit forhold til det aktivt at støtte op om holdet. Fra at stå midt i flokken (stort set) har jeg stille og roligt rykket mig længere og længere ud til siden på Stiften....gad vide om jeg snart ender på langsiden? Hvorfor? Det er ikke længere hyggeligt og sjovt at stå midt i stemningsområdet. Det er - i mine øjne - gået fra at alle hjælper alle med sange osv., hygger med dem man har omkring sig, til at det skal være "Vildere, Odense - vildere" - "kom så - syng med eller pis af"...stemningen når den er på højdepunktet i stemningsområdet nærmer sig tumultagtige scener, hvor der bliver skubbet, puffet, råbt og skreget ind i hovedet på sidemanden. Men som sagt - måske er jeg bare blevet for gammel? Men jeg ved, at sådan var tilstandene ikke tilnærmelsesvis for blot 10 år siden.

                            Så kan man diskutere, om det er til det bedre, eller om det er til det værre. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over det. Jeg nøjes bare med at konstatere, at det ikke længere er noget for mig at være en del af. Og jeg ved, at der rent faktisk er en pæn del af dem, jeg normalt stod sammen med i stemningsområdet, der har det på samme måde.

                            Som nævnt i starten - det her var ikke ment som en kritik - mere som en konstatering set med mine øjne, og en forklaring på, hvorfor jeg ikke selv længere kan/vil/ønsker at være en del af stemningsområdet og af de stemningsskabende fans (jeg skal nok synge og klappe med alligevel ude fra siden af Stiften :-) )

                            ja det det er jo et problem hvis man ikke føler der er plads og at man bliver råbt af. Det kan ingenlunde være meningen, der skal være plads til alle. Men at råbe kom nu el. Vildere Odense skal der vel også være plads til. Man må vel gerne heppe på sine medians. Men er da klart at man hverken skal skubbe til, el råbe af folk man ikke kender, det har dog heller ikke været min oplevelse tidl. Og nu snakker du 10 år tilbage. Korrekt at man for 8 år siden havde en ret voldsom kultur blandt et par hundred OB fans. Men den skaber også dynamik, og det er jo ikke forbudt at stille sig et sted hvor man kan dyrke sin egen fanatisme. Der er jo plads nok :) og så skal man jo huske at når der er mest gang i tribunen så er det jo et sted for unge og voksne ikke for børn. (Ikke at din holdning er barnlig)

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af CDC5000 Se indlæg
                              ja det det er jo et problem hvis man ikke føler der er plads og at man bliver råbt af. Det kan ingenlunde være meningen, der skal være plads til alle. Men at råbe kom nu el. Vildere Odense skal der vel også være plads til. Man må vel gerne heppe på sine medians. Men er da klart at man hverken skal skubbe til, el råbe af folk man ikke kender, det har dog heller ikke været min oplevelse tidl. Og nu snakker du 10 år tilbage. Korrekt at man for 8 år siden havde en ret voldsom kultur blandt et par hundred OB fans. Men den skaber også dynamik, og det er jo ikke forbudt at stille sig et sted hvor man kan dyrke sin egen fanatisme. Der er jo plads nok :) og så skal man jo huske at når der er mest gang i tribunen så er det jo et sted for unge og voksne ikke for børn. (Ikke at din holdning er barnlig)
                              Jeg er på ingen måde uenig med dig :-)

                              Og mit indlæg var ikke ment som at hakke ned på nogen - blot en forklaring på min manglende tilstedeværelse i stemningsområdet. Jeg anerkender bestemt andres måde at gå til bold og skabe stemning på, og også den indsats, der ligges for dagen i arbejdet på at skabe stemning - blot kan jeg ikke se mig selv være en del af det, og det er jo så et valg, jeg træffer :-)
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                #75
                                Nu er det jo (undskyld) ikke raket videnskab eller den dybe tallerken der skal opfindes. Man kan starte med at sige: en ordentlig capo med gejst og vilje og så 1-2 trommer. Det kræver at de kan slå på tromme og ramme en takt. Stemningen kommer i takt med resultaterne. Sådan er det bare. Derudover er det ikke mange bannere, tifoer eller andet der florerer. Trykte bannere eller malede er ligegyldigt - men evt. Få det til at se mere kompakt ud.
                                Nu blev jeg spurgt engang på stadion af nogle unge drenge om jeg ikke skulle være med til at slås mod AaB. Håber da ikke det er typer som dem, der organiserer stemning eller andet 😔.

                                Comment

                                Working...
                                X