Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

Så du mener at OB`s fiskeri er ulækkert også, eller er det kun når det sker IMOD OB?
    Ved ærligt talt ikke om det er en diskussion, som jeg gider have med en FCN fan.
    Men hvilke spillere fra andre elite klubber har OB hentet inden de fyldte 15?

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Ifølge artiklen har AAB og AGF mistet store talenter i samme aldersgruppe til FCK også i den sidste tid, så der er nok ikke så meget OB kan gøre. Men jeg synes det er ærgerligt, at det er tilladt at lokke spillere i så ung en alder med større kontrakter. I rigtig mange tilfælde vil det ikke være det rigtige at flytte på tværs af landet og væk fra sine sociale relationer på det tidspunkt.
      Er der egentligt en statistik over spillere, som er blevet "lokket" eksempelvis til FCK og derefter "falder igennem"/mister lysten til fodbolden

For det er jo virkeligt voldsomt i så ung en alder at flytte landsdel (for at tjene væsentligt flere penge end at være flaskedreng i Netto) for at jagte en karriere, hvor størstedelen ikke vurderes gode nok og bagefter står med groft sagt INTET (hverken økonomisk og socialt) !

Hvad sker der egentligt for "skraldet" fra akademierne

Jeg har desværre hørt alt for meget negativt, de senere år, om vores eget akademi i Ådalen, mens alle hylder TH & Co... mens unge spillere og forældre stadigvæk slikker deres sår

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Ved ærligt talt ikke om det er en diskussion, som jeg gider have med en FCN fan.
        Men hvilke spillere fra andre elite klubber har OB hentet inden de fyldte 15?
        Så vil du jo gerne have den med mig jo, da jeg er fan af 0 klubhold og det tror jeg faktisk at du ved :).

Du ændrede lige præmissen, skal vi ikke vende tilbage til din egen præmis?

"Større klubber der fisker før 15" > det gør OB nemlig i voldsom stil, præcis som alle andre og jeg er helt enig i at det er lort!
        Last edited by Entusiastens; i dag, 14:04.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Føler ikke at jeg ændre præmissen.
          Ja OB fisker også spillere, men imo er der en forskel på at skifte fra BBB til OB, end fra SIF til FCK f.eks.

Og OB henter vel ikke spillere under 15 rundt omkring, uden det er samarbejdsklubber, og vel mig bekendt ikke udenfor Fyn?

Der hvor kæden hopper af for mig, det er når AaB, SIF OB med flere, bruger rigtig mange penge på at uddanne spillerne fra 10 til 15år.
          Men når FCK plukker en OB’er på hans 15 års fødselsdag, så for vi hverken en overgangssum, men vi for så heller ikke nogle videresalgspenge, hverken via klausul, eller de der øremærkerede penge fra UEFA.

Det er jo fuldt ud lovligt, synes det er dybt umoralsk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er en fødekæde, og det sker alle vegne.

OB fisker hos mindre og dårligere akademier, og FCM, FCK, FCN og til dels Brøndby og AGF fisker lidt hos os.

Vi har et godt akademi, men det er klart, at der er større klubber end os, hvor mulighederne for spillerne er større (og forholdene mere professionelle).
            Det tror jeg ikke, der er nogen, der kan være uenige i. Men fordi det sker alle vegne er det vel ikke nødvendigvis bare fjong? Og fisker OB virkelig u15 spillere fra andre dele af landet? Man kan også sagtens diskutere i hvilken grad klubberne bør fiske i deres lokalområder, men det trods alt lidt mindre indgribende i børnenes hverdag, sociale liv, mm.

Comment

Og så til FCK, hvor er det ulækkert! Men det må være stolte forældre, der sender deres børn til København for at spille fodbold. København stinker, men jagten på penge betyder alt for mange mennesker i dagens Danmark. Jeg får kvalme

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...dende-ob-nyhed

Åbenbart nogle spændende unge Gambianere der er på besøg.
                Hvd skete der egentligt med disse?

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                  Føler ikke at jeg ændre præmissen.
                  Ja OB fisker også spillere, men imo er der en forskel på at skifte fra BBB til OB, end fra SIF til FCK f.eks.

Og OB henter vel ikke spillere under 15 rundt omkring, uden det er samarbejdsklubber, og vel mig bekendt ikke udenfor Fyn?

Der hvor kæden hopper af for mig, det er når AaB, SIF OB med flere, bruger rigtig mange penge på at uddanne spillerne fra 10 til 15år.
                  Men når FCK plukker en OB’er på hans 15 års fødselsdag, så for vi hverken en overgangssum, men vi for så heller ikke nogle videresalgspenge, hverken via klausul, eller de der øremærkerede penge fra UEFA.

Det er jo fuldt ud lovligt, synes det er dybt umoralsk.
                  OB's akademifiskeri begrænser sig for det meste til samarbejdsklubberne på Fyn, men det må og skal være muligt for unge spillere at melde sig til at spille i den klub de gerne selv vil repræsentere inden deres 15-års fødselsdag.

Hvis OB ikke kan lide lugten i bageriet, så må de lade være med at kaste penge efter 11-12-13 og 14-årige fodboldspillere (hvilket vi vidst heller ikke gør i større stil).

Vi kan sagtens tale om, hvad der er "god stil" og "dårlig stil", men så længe nogle akademier er bedre end andre, så vil der helt naturligt foregå denne slags ting, medmindre du foreslår kontrakmæssigt at binde spillere ned til 10-års alderen til en klub?

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Det tror jeg ikke, der er nogen, der kan være uenige i. Men fordi det sker alle vegne er det vel ikke nødvendigvis bare fjong? Og fisker OB virkelig u15 spillere fra andre dele af landet? Man kan også sagtens diskutere i hvilken grad klubberne bør fiske i deres lokalområder, men det trods alt lidt mindre indgribende i børnenes hverdag, sociale liv, mm.
                    Jeg synes ikke bare, det er fjong.

Men jeg anerkender, at det her er et spil om enorme beløb - og enorm prestige. Vi tabte også Hjalte Boe Rasmussen fordi mulighederne i FCN er noget større end mulighederne i OB. Vi har svært ved at forlænge med Julius Askou og Ejdum ser også ud til at være på vej videre.

Vi er et skridt på vejen i et større spil, også akademi-mæssigt.

Og så kan vi græde over spildt mælk, eller trække på skuldrende og lade familien selv ligge og rode med, hvad de gerne vil for dem selv og deres børn. Hvis jeg kender 14-årige ret, så er det her en kæmpe chance for dem, og de vil give hvad som helst for den.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Og så til FCK, hvor er det ulækkert! Men det må være stolte forældre, der sender deres børn til København for at spille fodbold. København stinker, men jagten på penge betyder alt for mange mennesker i dagens Danmark. Jeg får kvalme
                      Is på battet.

Det er vel ikke kun jagten på penge, der er udslagsgivende, det er vel den statistiske sandsynlighed for at lykkes, der skal maksimeres.

På hvilket akademi har man de bedste trænere, de bedste forhold, den bedste chance for at slå igennem, de største ressourcer, den bedste fysiske stab, de bedste fremtidsudsigter.

Selv hvis man er et 14-årigt stortalent, så er nåleøjet så minimalt og så svært at komme igennem, at man ikke kan afvise, at man kan tabe det hele på gulvet stadigvæk. Jeg ser en ung mand, der minimerer sine risici og maksimerer sit potentiale - hvilket ALLE talenter ville gøre, hvis de fik frit valg på alle hylder i Danmark.

Hvis du kunne arbejde på en topklasse arbejdsplads med 100.000 i foret hver måned, eller på din gamle skolekammerats fabrik i provinsen til 33.000 og en sløv frokostordning, så ville du nok også kigge din kammerat i øjnene og sige "det er for stor en mulighed til at slippe væk". No hard feelings - han skal da bare gøre sit bedste, og er desuden ikke forpligtet af hverken kontrakt eller edsvoren til os.

Comment

Jeg synes ikke bare, det er fjong.

Men jeg anerkender, at det her er et spil om enorme beløb - og enorm prestige. Vi tabte også Hjalte Boe Rasmussen fordi mulighederne i FCN er noget større end mulighederne i OB. Vi har svært ved at forlænge med Julius Askou og Ejdum ser også ud til at være på vej videre.

Vi er et skridt på vejen i et større spil, også akademi-mæssigt.

Og så kan vi græde over spildt mælk, eller trække på skuldrende og lade familien selv ligge og rode med, hvad de gerne vil for dem selv og deres børn. Hvis jeg kender 14-årige ret, så er det her en kæmpe chance for dem, og de vil give hvad som helst for den.
                        Sikkert - men det er ikke altid, 14-årige (eller deres forældre for den sags skyld) ved, hvad der er bedst for dem selv på langt sigt. Og jo tidligere det er tilladt at fiske spillere på tværs af landet, jo flere af dem tror jeg kommer til at finde ud af det på den hårde måde. Her synes jeg godt, DBU kunne gøre noget for at beskytte dem bedre og ikke tillade dem her incitamentsstruktur.

Jeg synes Ejdum, Askou og Boe er ret usammenlignelige i den sammenhæng. Det er allesammen spillere, der har været i en alder, hvor de har været eller er på ungdoms- og eller fuldtidskontrakter og har en alder, hvor de er færdige med skolen, er mere modne og gearede til at bo ude osv.
                        Så jeg er som sagt helt med på, at vi er et led i fødekæden, jeg synes bare der er en grænse for, hvornår det er moralsk forsvarsligt at lokke et barn til at udskifte sociale relationer for (større) sportslige ambitioner og økonomiske incitamenter.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Er der egentligt en statistik over spillere, som er blevet "lokket" eksempelvis til FCK og derefter "falder igennem"/mister lysten til fodbolden

For det er jo virkeligt voldsomt i så ung en alder at flytte landsdel (for at tjene væsentligt flere penge end at være flaskedreng i Netto) for at jagte en karriere, hvor størstedelen ikke vurderes gode nok og bagefter står med groft sagt INTET (hverken økonomisk og socialt) !

Hvad sker der egentligt for "skraldet" fra akademierne

Jeg har desværre hørt alt for meget negativt, de senere år, om vores eget akademi i Ådalen, mens alle hylder TH & Co... mens unge spillere og forældre stadigvæk slikker deres sår
                          FCK har de senere år hentet 3 store talenter fra OB på lignende vis. Mikkel Søfelt spiller nu i Horsens, Tristan Panduro er lige røget til en Belgisk klub, efter at være nævnt i forbindelse med skifte til 150 millioner, kort efter sit skifte fra Odense. Cornelius Olsson spiller i AaB…. Så indtil videre har FCK ikke ramt plet på deres fiskeri, hvem ved hvor de ovenstående spillere havde været i dag hvis de var blevet i OB.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

De får jo lønninger på 25.000-50.000 i en alder af 15 nogle af dem og et stort sign on fee.
                            Vi kan slet slet ikke være med
                            Prøv og tænk hvad det gør ved en 15årig dreng der måske tjener mere end sine forældre.

Jeg tror ikke det er sundt rent menneskeligt.

Kan vi gøre noget ved det? Ikke en skid. Det er moderne fodbold.

Vi kan kun glæde os over fck ikke når Bodø/Glimt til sokkeholderne

Comment

Is på battet.

Det er vel ikke kun jagten på penge, der er udslagsgivende, det er vel den statistiske sandsynlighed for at lykkes, der skal maksimeres.

På hvilket akademi har man de bedste trænere, de bedste forhold, den bedste chance for at slå igennem, de største ressourcer, den bedste fysiske stab, de bedste fremtidsudsigter.

Selv hvis man er et 14-årigt stortalent, så er nåleøjet så minimalt og så svært at komme igennem, at man ikke kan afvise, at man kan tabe det hele på gulvet stadigvæk. Jeg ser en ung mand, der minimerer sine risici og maksimerer sit potentiale - hvilket ALLE talenter ville gøre, hvis de fik frit valg på alle hylder i Danmark.

Hvis du kunne arbejde på en topklasse arbejdsplads med 100.000 i foret hver måned, eller på din gamle skolekammerats fabrik i provinsen til 33.000 og en sløv frokostordning, så ville du nok også kigge din kammerat i øjnene og sige "det er for stor en mulighed til at slippe væk". No hard feelings - han skal da bare gøre sit bedste, og er desuden ikke forpligtet af hverken kontrakt eller edsvoren til os.
                              Børn på 14 har knapt nok fået hår på pikken. Det er vel nærmere et projektbarn fra forældrenes side, og som nogle skriver, så lykkes de meget sjældent, hvis de bliver pacet for hårdt. Der er også lavet undersøgelser på, at børn har det bedst i deres nærmiljø, indtil en hvis alder, uanset hvordan træningen er, så vægter det højere at være sammen med sine venner og folk man kender. Jeg skal da ikke sige, at den unge mand ikke lykkes - det ved man aldrig, men det er langt fra sikkert at det er bedre at fjerne dem fra deres nærmiljø for tidligt. Men held og lykke med det, eller- jeg er faktisk ligeglad

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Prøv og tænk hvad det gør ved en 15årig dreng der måske tjener mere end sine forældre.

Jeg tror ikke det er sundt rent menneskeligt.

Kan vi gøre noget ved det? Ikke en skid. Det er moderne fodbold.

Vi kan kun glæde os over fck ikke når Bodø/Glimt til sokkeholderne
                                Jeg håber inderligt at OB vinder mod FCK. Det ville være den største glæde i lang tid at vinde over rotterne

Comment

Working...
                                X