Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-FCM 31.3.23

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Intet overraskende i nederlaget som i overhovedet.

Men Hvis OB ikke havde de point de har nu, ligner de en nedrykker.
    I 1. Halvleg var udtrykket i holdet, et der er faldet helt sammen og ikke tror på projektet.

En ting er de bekymrende tendenser i holdets synergi, det næste er, at OB som helhed er lysår bagud i forhold til en lille ligegyldig klub i Ikast på alle parametre, som blev tykt understreget i dag.

Selvom Ikast pt er et såret dyr, så har de bare så meget mere kvalitet på samtlige positioner, så det egentligt bare er et spørgsmål om sandsynligsregning om kampens udfald.

Hvis man efter 12 år endeligt er vågnet op og har fundet ud at man vil konkurrere på andre parametre end økonomi, så må man efterhånden også snart kunne se en form for udvikling.

Den er ikke eksisterende både i energi, spilsystem eller spillerudvikling.

Det eneste tidspunkt i sæsonen OB har set ud til at spille til par eller lidt over, var da man havde nogle profiler i hver kæde.

Det har man ikke mere, og dermed er Alm umiddelbart ikke en der kan løfte niveauet i truppen ud fra det man har tilrådighed.

Så hvad vil man så i OB ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Den ubekvemme sandhed er, at rigtigt meget faktisk har flasket sig i den her sæson. Stimen i efteråret handlede i høj grad også om, at vi havde mega tur i den. Sejrsmål i de sidste minutter mod FCK, FCM og Silkeborg, kampe som vi ligeså godt kunne have tabt. Det er fordi at tingene faktisk i så høj grad flaskede sig i den periode i efteråret, at vi overhovedet kan snakke om at vi var tæt på top 6, for når vi kigger på kvaliteten og præstationerne, så er vi niveaumæssigt langt tættere på Lyngby, Horsens og AaB, end vi er på Brøndby, Viborg, FCM og AGF.
      Fuldstændigt enig

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

strategien er jo ikke en BW har lagt - han har overtaget den. Syntes det er fint hvis man har fundet en måde man vil spille på og så forfølge den, men måske start med at få fundamentet på plads. Hvis nu vi kunne forsvarer bare nogenlunde så kunne det være det blev lidt lettere at skaffe point. Vi har pt lukket lige i underkanten af 2 mål ind pr kamp - så bliver det altså svært - især når vi er så ringe til at skabe chancer / score mål.

- Og så er spillernes kvalitet bare nødt til at matche spillestilen. Har man ikke materialet så må man sgu da spille efter det.
        Alm har også overtaget strategien. Kan faktisk godt lide at han udstiller den ekstreme diskrepans der er mellem spillermaterialet og det klubben gerne vil. Der mangler jo kvalitetsspillere. Flere end jeg troede. Når der kommer skader og karantæner ser vi hvor ekstremt skidt det ser ud. Troede vi manglede to markante forstærkninger. Men vi mangler nik nærmere 4. Det har vi ikke råd til og så er den vel ikke længere.

Comment

jo men det er jo rigtigt - vi har startet dårligt ud både efter sommer og vinterpausen. Han siger jo også selv at det ikke er godt nok at vi skulle hen til slut august før truppen var på plads - og det er jeg helt enig med ham i...men medmindre der kommer en del flere penge ind så bliver det ikke anderledes til sommer desværre
          Lige præcis. Så der er ingen fremtid idet her projekt. Strategien matcher ikke økonomien.
          Så må man jo tage konsekvensen og ansætte en ny træner og spille Horsensfodbold.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Den ubekvemme sandhed er, at rigtigt meget faktisk har flasket sig i den her sæson. Stimen i efteråret handlede i høj grad også om, at vi havde mega tur i den. Sejrsmål i de sidste minutter mod FCK, FCM og Silkeborg, kampe som vi ligeså godt kunne have tabt. Det er fordi at tingene faktisk i så høj grad flaskede sig i den periode i efteråret, at vi overhovedet kan snakke om at vi var tæt på top 6, for når vi kigger på kvaliteten og præstationerne, så er vi niveaumæssigt langt tættere på Lyngby, Horsens og AaB, end vi er på Brøndby, Viborg, FCM og AGF.
            helt enig.

Men et mere resultat der flaskede sig havde været nok. Men vi var jo ikke i nærheden da vi selv kunne afgøre det.

Syntes også kampen i dag viser at midtjylland nok trods alt rodet havde haft mere at gøre i top 6 end os.

Hvordan vi kan komme ud og slet ikke være klar på det der kommer - det var jo fra første minut - og vi virkede pressede allerede der...

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Lige præcis. Så der er ingen fremtid idet her projekt. Strategien matcher ikke økonomien.
              Så må man jo tage konsekvensen og ansætte en ny træner og spille Horsensfodbold.
              ja altså hvis man ikke vil mere så er det sgu da mere ærligt - og man ville sikkert have lettere ved at fedte sig til en top 6 i ny og næ.

Comment

ja altså hvis man ikke vil mere så er det sgu da mere ærligt - og man ville sikkert have lettere ved at fedte sig til en top 6 i ny og næ.
                Det tror jeg også.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Det er en kopi af AGF-kampen: skandaløs første halvleg, lidt bedre men langt fra god nok anden halvleg.
                  Pilen peger på Alm. Han er ikke i stand at sætte holdet op og kommer med de forkerte beslutninger under kampen.
                  Handle nu BW, eller nægter du at se realiteten?
                  AGF-kampen var, sammen med en Lyngby-kamp for mere end 10 år siden, den ringeste OB-kamp, jeg nogensinde har set. Synes ikke vi er helt på det niveau, men du har ret i, at det ikke var ret godt. Det er trist at sidde og se sit hold og komme til at tænke på, om de egentlig har så meget at gøre i superligaen? Jeg mener, sammen et helt punkteret AaB-hold og så Horsens, så er vi vel det dårligst spillende hold i ligaen? Lyngby er mere interessant at se på. Randers, der har spillet som en pose møg hele vinteren, er også bedre end os. Og vi er tydeligere og tydeligere ikke i nærheden af top6.

Comment

strategien er jo ikke en BW har lagt - han har overtaget den. Syntes det er fint hvis man har fundet en måde man vil spille på og så forfølge den, men måske start med at få fundamentet på plads. Hvis nu vi kunne forsvarer bare nogenlunde så kunne det være det blev lidt lettere at skaffe point. Vi har pt lukket lige i underkanten af 2 mål ind pr kamp - så bliver det altså svært - især når vi er så ringe til at skabe chancer / score mål.

- Og så er spillernes kvalitet bare nødt til at matche spillestilen. Har man ikke materialet så må man sgu da spille efter det.
                    Argh, det er ikke rigtigt. Når Wesström i december på et sæsonkortholder arrangement står og fortæller om status på strategien, og snakker ret detaljeret om både spillestil og måden man vil rekruttere på, så er der selvfølgelig et meget tydeligt aftryk fra ham som ansvarlig for det sportslige. Og hvis du ikke køber den, kan jeg bare skal henvise til Enricos udtalelser omkring jobbeskrivelsen dengang dengang han blev ansat: "Hvis man skal prøve at karikere det, så bliver hans opgaver; strategi, det overordnede budget og internationalt samarbejde.".

Så jo, Wesström er en meget klar del af at definere strategien på den sportslige del. Og hvis det ikke skulle være ham, hvem er det så med fodboldkompetencer som definerer de ting?

Comment

Undskyld for langt indlæg, men skal af med det.

Vi ved det godt de fleste tror jeg. Det bliver ikke meget bedre de næste mange år, med mindre der sker en udskiftning i ejerskabet. Alt leder i sidste ende dertil. OB kan ikke skabe den økonomi der kræves for at komme fortjent og sikkert i top 6, kun ved at sælge spillere. Det hænger ikke sammen og er et utopisk projekt. Vi kan ikke fyre flere trænere for at få succes. Løbet er kørt for den strategi.

Jeg kan ikke forstå at med alle de kampe NT er ude at se, at han ikke er ved at gå til grunde i raseri over hvor ringe holdet, både spillere og trænere, præsterer gang på gang på gang. Hvordan fanden kan man som hersker i enevældet stille sig tilfreds med sådan noget ligegyldigt lortebold i så mange år i streg. Jeg begriber ikke det er sådan en klub han vil have. Jeg begriber ikke der ikke er større prestige i det for ham at OB skaber resultater. Det er hans egen klub og de spiller utilgiveligt ringe sæson efter sæson. Det er så modsat de ting han står for som erhvervsmand at lade stå til i tiltagende forfald. Pis eller hop af potten NT! Invester de midler det kræver eller sælg klubben til nogen der vil. OB fans fortjener bedre end det her makværk.

Comment

helt enig.

Men et mere resultat der flaskede sig havde været nok. Men vi var jo ikke i nærheden da vi selv kunne afgøre det.

Syntes også kampen i dag viser at midtjylland nok trods alt rodet havde haft mere at gøre i top 6 end os.

Hvordan vi kan komme ud og slet ikke være klar på det der kommer - det var jo fra første minut - og vi virkede pressede allerede der...
                        Det der med klar forstår jeg ikke. OB er ikke “klar” fordi holdet og enkeltspillere ikke har nødvendig kvalitet. Hvis man er teknisk og mentalt god nok er man også klar til at spille. Så det ligger et helt andet sted. Det her OB hold bliver aldrig “klar” med de trupmangler der er.

Comment

Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
                          Undskyld for langt indlæg, men skal af med det.

Vi ved det godt de fleste tror jeg. Det bliver ikke meget bedre de næste mange år, med mindre der sker en udskiftning i ejerskabet. Alt leder i sidste ende dertil. OB kan ikke skabe den økonomi der kræves for at komme fortjent og sikkert i top 6, kun ved at sælge spillere. Det hænger ikke sammen og er et utopisk projekt. Vi kan ikke fyre flere trænere for at få succes. Løbet er kørt for den strategi.

Jeg kan ikke forstå at med alle de kampe NT er ude at se, at han ikke er ved at gå til grunde i raseri over hvor ringe holdet, både spillere og trænere, præsterer gang på gang på gang. Hvordan fanden kan man som hersker i enevældet stille sig tilfreds med sådan noget ligegyldigt lortebold i så mange år i streg. Jeg begriber ikke det er sådan en klub han vil have. Jeg begriber ikke der ikke er større prestige i det for ham at OB skaber resultater. Det er hans egen klub og de spiller utilgiveligt ringe sæson efter sæson. Det er så modsat de ting han står for som erhvervsmand at lade stå til i tiltagende forfald. Pis eller hop af potten NT! Invester de midler det kræver eller sælg klubben til nogen der vil. OB fans fortjener bedre end det her makværk.
                          Fuldstændig enig! Det er kejserens nye klæder. De leverer er fatamorgana.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Det der med klar forstår jeg ikke. OB er ikke “klar” fordi holdet og enkeltspillere ikke har nødvendig kvalitet. Hvis man er teknisk og mentalt god nok er man også klar til at spille. Så det ligger et helt andet sted. Det her OB hold bliver aldrig “klar” med de trupmangler der er.
                            gør jeg heller ikke men jo noget vi har set en del - syntes det var blevet bedre under Alm, især tiden under kent husker jeg vi så det tit at holdet simpelthen ikke var klar da kampen begyndte. Det har været bedre men især mod agf og i dag syntes jeg de har virket off.

- Som om de ikke var indstillet på at modstanderen ville presse og komme med fysik...og det burde sgu da være åbenlyst

Comment

Det er piselendigt og dybt bebymrende at vi nu for anden gang i streg kommer ud til kamp på den der måde, de laver for helvede to mål på 15 minutter, så gør man altså tingene svære for sig selv. Årsagen til det der skal findes og fikses, pronto.

Martin Hansen atypisk usikker på posten. Uden Tverskov falder OBs midtbane fuldstændig fra hinanden. OBs offensiv halter og det er reelt kun Tongya der i første halvleg kommer med noget, han bliver så skiftet ud af årsager jeg ikke lige umiddelbart kan gennemskue.

Det er helt tydeligt at OBs hold skriger efter kvalitet. D. D er der ikke én OB spiller der ville starte inde for FCM.

Om Alm er en del af problemet, det er han ihvertfald i det omfang at han ikke har formået at få gjort noget ved den måde vi starter 1 halvleg på.

OBs strategi er god, det er en fin spillestil, det er fint at satse på talenter og at man gerne vil spille offensiv fodbold. Det står også bare klart at OB skal sørge for at få tilført kapital, både til at styrke talentudviklingen, træningsforholdene og førsteholdet, der skal man tage et skridt op, jeg skal ikke bestemme hvad Thorborg skal bruge sine penge til men det må stå helt klart at hvis Thorborg ikke er interrese ret i at investere mere i OB så må der andre investorer til. Og så må der også i Odense kommune være noget opbakning til OB, der står næsten 8000 mennesker i regnvejr, udenfor, en fredag aften i Bolbro, prøv nu lige og invester lidt i det der giver den her bys borgere nogle oplevelser.

​​​​​​

​​​​​​

​​​​​​

​​​​​​

​​​​​

Comment

Jeg vil have en træner, der tror mindre på Frøkjær.

Få nu den primadonna væk fra min klub. Der kommer ikke andet end højt anlagte fejlafleveringer.

MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Working...
                                X