Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på sæsonen 2022/23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Siden søndag har mit fodboldhumør været helt i kælderen. Selvfølgelig fordi top-6 kiksede, men bestemt også den opgivende indstilling vi så. Der er efterhånden langt imellem "in BW we trust" her på forum. Et lille lyspunkt er dog begyndt at dukke op i mit hoved, det at der ifølge rygterne blev afvist et bud på Minteh, antyder at Bjørn har mere indflydelse end man kunne frygte. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at Thorborg havde sagt nej til de nævnte 35 mio. BW må have ment at det var for lavt, måske rigtigt, måske ikke. Det får vi måske aldrig opklaret, men uanset hvad tror jeg at der lyttes meget til BW. Ingen tvivl om at han ved hvordan fodboldverdenen er skruet sammen, så lad os håbe at han får lov til at styre forretningen og har lyst til det.

    Comment


      #62
      Men så er spørgsmålet, hvor smart det var at takke nej til 35 millioner. I bagklogskabens lys…

      Comment


        #63
        Nej ikke umiddelbart, vi får at se. Men det viser mig at BW har stor indflydelse på beslutningerne. Min personlige mening er at vi skulle have cashed in.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Men så er spørgsmålet, hvor smart det var at takke nej til 35 millioner. I bagklogskabens lys…
          Det kommer an på hvornår vi skal sætte det der bagklogskabslys på ;-)

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
            Siden søndag har mit fodboldhumør været helt i kælderen. Selvfølgelig fordi top-6 kiksede, men bestemt også den opgivende indstilling vi så. Der er efterhånden langt imellem "in BW we trust" her på forum. Et lille lyspunkt er dog begyndt at dukke op i mit hoved, det at der ifølge rygterne blev afvist et bud på Minteh, antyder at Bjørn har mere indflydelse end man kunne frygte. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at Thorborg havde sagt nej til de nævnte 35 mio. BW må have ment at det var for lavt, måske rigtigt, måske ikke. Det får vi måske aldrig opklaret, men uanset hvad tror jeg at der lyttes meget til BW. Ingen tvivl om at han ved hvordan fodboldverdenen er skruet sammen, så lad os håbe at han får lov til at styre forretningen og har lyst til det.
            det er vel muligt at have tiltro til Bjørn endnu - og samtidig være skuffet over vinter vinduet.
            - men han er jo også begrænset af omstændighederne, man har besluttet der skal laves salg af en vis størrelse, jebali ville have et sidste eventyr - så der var reelt ikke noget at gøre. Gigo ville ikke være her mere. Og hvis ikke pengene er der så ser vi bare resultatet nu.

            - jeg tror stadig vi bevæger os i den rigtige retning og har stadig tiltro til ham - det er jo ikke det samme som at han ikke kan tage fejl.
            Personligt var jeg glad for man afviste bud på minteh, syntes det viste man havde nogle ambitioner og ikke bare tog det første det bedste bud. Skal OB rykke sig for alvor så skal vi til at lave større salg og selv om 35 mill er stort i OB sammenhæng så rykker det jo intet i forhold til hvad andre klubber laver.

            - Men jeg havde da også en formodning om at man var sikre på at lave en forlængelse med minteh når man sagde nej tak til de penge der var på bordet.

            - får vi ikke en forlængelse, på bagkant af den uro der har været omkring ham i foråret og hvis ikke han præstere bedre de sidste 10 runder så kan det hurtigt vise sig at have været en fejl.
            Men jeg kan et eller andet sted godt lide at vi har en fodbold boss der tør tage chancen.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              det er vel muligt at have tiltro til Bjørn endnu - og samtidig være skuffet over vinter vinduet.
              - men han er jo også begrænset af omstændighederne, man har besluttet der skal laves salg af en vis størrelse, jebali ville have et sidste eventyr - så der var reelt ikke noget at gøre. Gigo ville ikke være her mere. Og hvis ikke pengene er der så ser vi bare resultatet nu.

              - jeg tror stadig vi bevæger os i den rigtige retning og har stadig tiltro til ham - det er jo ikke det samme som at han ikke kan tage fejl.
              Personligt var jeg glad for man afviste bud på minteh, syntes det viste man havde nogle ambitioner og ikke bare tog det første det bedste bud. Skal OB rykke sig for alvor så skal vi til at lave større salg og selv om 35 mill er stort i OB sammenhæng så rykker det jo intet i forhold til hvad andre klubber laver.

              - Men jeg havde da også en formodning om at man var sikre på at lave en forlængelse med minteh når man sagde nej tak til de penge der var på bordet.

              - får vi ikke en forlængelse, på bagkant af den uro der har været omkring ham i foråret og hvis ikke han præstere bedre de sidste 10 runder så kan det hurtigt vise sig at have været en fejl.
              Men jeg kan et eller andet sted godt lide at vi har en fodbold boss der tør tage chancen.
              Flere gode pointer, blandt andet om forlængelse af Mintehs kontrakt. Jeg troede også at det var tæt på. Når det er sagt er det fint nok at gamble hvis der er råd til det, synes jeg så ikke OB har pt.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                Flere gode pointer, blandt andet om forlængelse af Mintehs kontrakt. Jeg troede også at det var tæt på. Når det er sagt er det fint nok at gamble hvis der er råd til det, synes jeg så ikke OB har pt.
                Jeg var stærk tilhænger af at BW sagde nej i sidste vindue. Det er jeg stadigvæk, der er selvfølgelig noget gambling over det, men det er vel også fair nok.

                ​​​​​​Hvis Newcastle var interreseret i sidste vindue så er de det også i det næste, fordi det de primært ser i Minteh, tror jeg, er hans fart. Han vil få dem være et rent potentiale indkøb.

                Et smadret hjørneflag i Farum eller noget andet omkring Minteh kommer til at ændre på det. Jeg kan som tidligere Newcastle fan sige at der ikke er noget som Minteh har gjort der ville komme på en top 1000 liste i forhold til Newcastles spillere

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Nu kan jeg ikke lade være med at tolke at du nævner HC, som andet end at du godt ved jeg synes der skal ske noget andet på den position. Så nu tager jeg den bare derfra, så undskylder jeg den på forhånd, hvis det er mig der har misforstået situationen.

                  Jeg synes det er godt at man gerne vil forsvare HC, især på de sociale medier har den måde han er blevet omtalt på været utilstedelig.

                  Samtidigt så bliver man jo nød til at kunne acceptere hvis der er et problem, det er altså ikke jordens undergang hvis et forløb ikke lige lykkedes i OB, der er ikke sådan at hvis man ikke lige lykkedes på førsteholdet så bliver man slæbt ned på flakhaven og brændt levende, han skal jo bare til Sverige eller Norge og spille fodbold i et par år og så kommer han måske tilbage igen som en dygtig superliga målmand, helt stille og roligt.

                  Jeg synes vi på spiller siden har en tendens til at blive hængende for længe på spillere som ikke fungerer, en spiller som Sabbi, skulle have været forløst for længst eller også skulle han have været videre og så skal vi finde på noget andet.

                  Nå ja og så tænker jeg at vi i de sidste 10 kampe skal have set om vi kan få kørt Mustafic ind.
                  Nej det har jeg ærligt talt ikke tænkt over i den jeg skrev.
                  Jeg nævnte HC fordi jeg syntes kritikken af ham har været for hård. Der er ingen tvivl om at HC har haft en skidt sæson, men det forsvar/midtbane der har været foran ham især i rædselskampene hjemme mod Herning, og ude mod FCK har også været horribelt og uden en leder på holdet, som også kunne stille sig frem efterfølgende og tage tæskene.

                  Når man bruger de unge, så skal man være indstillet på at de laver fejl, og de skal have længere snor end de lidt ældre.
                  HC har fået kampe, og udviklingen er ikke gået fandens godt, og derfor kan jeg sagtens følge dig, og andre som vil have ham lejet ud, så han kan udvikle sig uden det samme pres.
                  Der hvor jeg ikke kan følge dig er at du mener vi kan finde en målmand med kvalitet som gider at sidde på bænken i en klub som spiller om 8-10 pladser i ligaen. Den målmand som gider det kan ikke have nævneværdige ambitioner, eller klasse.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Nej det har jeg ærligt talt ikke tænkt over i den jeg skrev.
                    Jeg nævnte HC fordi jeg syntes kritikken af ham har været for hård. Der er ingen tvivl om at HC har haft en skidt sæson, men det forsvar/midtbane der har været foran ham især i rædselskampene hjemme mod Herning, og ude mod FCK har også været horribelt og uden en leder på holdet, som også kunne stille sig frem efterfølgende og tage tæskene.

                    Når man bruger de unge, så skal man være indstillet på at de laver fejl, og de skal have længere snor end de lidt ældre.
                    HC har fået kampe, og udviklingen er ikke gået fandens godt, og derfor kan jeg sagtens følge dig, og andre som vil have ham lejet ud, så han kan udvikle sig uden det samme pres.
                    Der hvor jeg ikke kan følge dig er at du mener vi kan finde en målmand med kvalitet som gider at sidde på bænken i en klub som spiller om 8-10 pladser i ligaen. Den målmand som gider det kan ikke have nævneværdige ambitioner, eller klasse.
                    Vi kan hurtigt blive enige om at både forsvar og midtbane især i starten af sæsonen ikke var godt nok. Men HC koster altså også både i kampen mod Herning og i kampen mod FCK. Jeg tænker holdet mangler kvalitet, jeg synes faktisk de flere gange har stillet sig fint frem og taget tæskene, der mangler kvalitet.

                    Jeg er enig i at unge mennesker skal have lidt længere line end andre, det synes jeg bare HC har fået. Jeg synes det bliver lidt som om at man forsøger at forcere den her unge satsning, man VIL lykkedes med projektet, hvilket er fint, men man skal samtidigt sørge for at de unge mennesker man rykker op har niveauet og de unge mennesker skal sørge for at gribe chancen når de får den, fordi ellers så ender vi i det her forløb som der har været med HC, som jeg vil betegne som et regulært clusterfuck. Jeg skal ikke frasige mig selv fra også at synes at det var en god idé at satse på HC, men det har været for meget af det gode og det er altså skadeligt både for OB og for HC.
                    ​​​​​​
                    I forhold til keeper positionen så havde man da man flyttede OC op Grytebust og Thomas Mikkelsen i truppen, TM er en glimrende anden målmand.

                    Man kunne godt gå ud og finde en ung keeper og erstatte med, hvis man gerne vil bygge på i forhold til at være en kompetence på området i og uddanne målmænd, men skal man finde en der kan gå ind og presse Martin Hansen og udfordre på positionen, man kan sagtens finde en der gerne vil slås om spilletiden.

                    Især fordi der lige nu er meget hype omkring Slotsager, som jeg er enig i er et rigtigt stort talent, men vil man holde ham i truppen næste år, så skal man spille med ham, vi skal ikke ud i endny et Østrøm, Vestergaard eller Tarik forløb, han skal ikke sidde på bænken og så få 5-10 minutter hist og pist, han skal spille og hvis man tænker det er han ikke klar til så skal han lejes ud, indtil han er klar.

                    Vi har allerede en del unge mennesker i vores bagkæde, og det er én skade til Martin Hansen og så er vi alvorligt på røven, fordi så spiller vi altså med en ung bagkæde og en målmand der ikke, endnu ihvertfald, har niveauet til at spille superliga og det er den slags gamblinger vi ikke skal lave, fordi det har vi virkelig ikke råd til går galt.

                    Comment

                    Working...
                    X