Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Det mærkelige er at hvis han gerne vil sælge klubben så er det klart lettest at afhænde den hvis den er drevet uden akademi og faciliteter, fordi det så er parametre man kan skrue på for at gøre klubben selvforsynende og måske generere et lille overskud.

    Jeg tror bare man drifter OB. Der er en erkendelse af at de 4 største klubber i DK er så langt væk at den investering det ville kræve at nå dem ikke er rentabel. Og så er man fint tilfreds med at være en 6-8 klub, der over en periode på x antal år giver et lille overskud. Pænt kedeligt for os.

    Men for at være ærlig så har jeg ikke lige svaret på hvad man skal gøre anderledes.
    tror det kedelige svar er; kontinuitet. Der er lagt en linje og den skal forfølges, syntes vi endelig har fået en ordenlig leder ind med BW - men han har altså kun været her i 1½ års tid og der er sket meget men der har og er fortsat meget at rydde op i.

    Så selvf er målet top 6 - det kan vel dårligt være mindre men mon ikke man godt ved det langt fra er en garanti. Der er kommet penge i kassen men de (ihvertfald en stor del af dem) skal bruges andre steder - om det er gæld til thorborg eller træningsfaciliteter.

    Jeg er stadig ikke solgt på Alm som træner men håber godt nok man holder fat i BW over en længere periode - for tror ikke det er med det korte sigte på hvis OB skal nærme sig toppen igen

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

    A.P Møller Mærsk? Kom i 2021 ud på et overskud over 51 mia. Men drømmer nok bare...
    Asså, redderen var vel fra Svendborg... Det sgu da lige mangle... Han kunne godt lige støtte øen.

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Hvem skulle købe klubben? Hvis vi ser bort fra internationale uhyrligheder.

    Findes der folk med interesse og odenseansk forankring?

    Spørger af nysgerrighed - har ingen tanker om at NT reelt vil sælge (eller det modsatte).
    A.P Møller Mærsk? Kom i 2021 ud på et overskud over 51 mia. Men drømmer nok bare...

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Min egen lille teori går på, at NT "elsker" OB, men gerne ser den solgt, så han kan fokuserer på sine kerneforretninger fremadrettet.

    Dog vil han gerne have sin investering tilbage (cirka 250.000.000,-), hvilket han ikke vil få ved et salg (klubben er på en god dag omkring 110 - 130 millioner værd).

    Så nu,
    • Optimeres organisationen
    • Akademiet opgraderes og begynder at lave resultater
    • Ser vi større salg
    • Overføres en stor del af de indtægter til koncernen for at mindske "tabet" ved et klubsalg (de geninvesteres ikke i klubben)

    Udfordringer er at,
    • Hvis vi igen ikke ryger i Top6, bliver en salgspris noget mindre end forventet fra NT
    • Vi ikke har været i Europa i en menneskealder. Vi kan ikke påstå, at det har været en enlig svale
    • Mange forhold er stadigvæk ringe (bane 1, stadion m.m.)

    Så klubben forsøges solgt på drømme/fremtidige visioner og ikke historikken/realiteter !
    Det mærkelige er at hvis han gerne vil sælge klubben så er det klart lettest at afhænde den hvis den er drevet uden akademi og faciliteter, fordi det så er parametre man kan skrue på for at gøre klubben selvforsynende og måske generere et lille overskud.

    Jeg tror bare man drifter OB. Der er en erkendelse af at de 4 største klubber i DK er så langt væk at den investering det ville kræve at nå dem ikke er rentabel. Og så er man fint tilfreds med at være en 6-8 klub, der over en periode på x antal år giver et lille overskud. Pænt kedeligt for os.

    Men for at være ærlig så har jeg ikke lige svaret på hvad man skal gøre anderledes.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Hvem skulle købe klubben? Hvis vi ser bort fra internationale uhyrligheder.

    Findes der folk med interesse og odenseansk forankring?

    Spørger af nysgerrighed - har ingen tanker om at NT reelt vil sælge (eller det modsatte).

    Leave a comment:

Working...
X