Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Alen Mustafic tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

    Det er altså en svær argumentation at følge. Hvor lang skal man tage det? Skal man håbe vi sælger spillere til en konkurrent i Danmark (kontra udlandet), så de kan bruges til at vinde de point, man så gerne vil have?

    Andre danske klubber er vores direkte konkurrenter. Jeg vil hellere have, at ingen kommer i CL, hvis OB heller ikke kommer det. OB ud i europa er dejligt, men jeg ser hellere 2 sæsoner mere uden det, hvis det betyder at klubber som FCK og FCM trækker fra.

    Dansk fodbold? Er der overhovedet noget der hedder det? Det ville kræve at landstrænere og tilskuere skulle se uden for København. I min optik er DBU er en Sjællandsk/Københavnsk organisation , som har min vage sympati og opbakning, når de spiller internationalt. Som en nabo, du da godt kan håbe gør det fint.
    Igen... FCM, FCN, FCK stikker af pga. egne evner.

    Mange ønsker dem ikke noget godt (hvilket er fair nok), men det er jo ikke videre befordrende for udviklingen af dansk fodbold. Uden hold i Europa mindskes interessen fra udlandet (salg) samt er der nok flere udenlandske "stjerner" som vil fravælge SL.

    Jeg synes, folk glemmer, at vi havde en gylden muligheden for at blive en "topklub", men har forspildt det på det groveste. Så fingrene peger tilbage ikke frem.

    Jeg bryder mig ikke om min nabo, men ønsker ikke noget dårligt for ham (på trods af et større hus og dyrere bil), da han åbenbart har evnet at gøre tingene bedre end mig. Hvis jeg vil op på hans niveau er jeg nødt til at forbedre mig, ikke ønske at han bliver fyret eller huset ryger på tvang!

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      Igen... FCM, FCN, FCK stikker af pga. egne evner.

      Mange ønsker dem ikke noget godt (hvilket er fair nok), men det er jo ikke videre befordrende for udviklingen af dansk fodbold. Uden hold i Europa mindskes interessen fra udlandet (salg) samt er der nok flere udenlandske "stjerner" som vil fravælge SL.

      Jeg synes, folk glemmer, at vi havde en gylden muligheden for at blive en "topklub", men har forspildt det på det groveste. Så fingrene peger tilbage ikke frem.

      Jeg bryder mig ikke om min nabo, men ønsker ikke noget dårligt for ham (på trods af et større hus og dyrere bil), da han åbenbart har evnet at gøre tingene bedre end mig. Hvis jeg vil op på hans niveau er jeg nødt til at forbedre mig, ikke ønske at han bliver fyret eller huset ryger på tvang!
      Tja altså det er da et lidt nuttet synspunkt du har og det skal du da også have lov til at have At du så tager fejl, det er jo hvad det er
      https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

        Tja altså det er da et lidt nuttet synspunkt du har og det skal du da også have lov til at have At du så tager fejl, det er jo hvad det er
        Takker, og som altid imponeret af din modargumentation, som virkelig sætter modparten på plads

        Har jeg taget fejl i at klubber som FCN og FCM i løbet af de sidste 10 år har overhalet os indenom pga. fynsk "selvfedme" ?

        Hvor er det jeg tager fejl?

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Min klub er OB og har ALTID været det.

          Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke kan støtte andre danske klubber, som spiller europæisk.

          Hvis de gør det godt står vi bedre mht. koefficientpoints m.m.

          Forstår ikke den udbredte mentalitet her, hvor man ikke kan "unde" andre klubber afkast af deres investeringer/spil.

          Det er ikke problemet, at de tjener penge.... men at vi ikke tør investere det nødvendige så vi når deres niveau eller højere.

          Jeg må erkende, at FCM har gjort det rigtigt godt det sidste årti med en del investeringer og nytænkning.

          At de andre klubber øger afstanden til os er primært vores egen skyld.

          Hvad har vi siden de glade sølvdage
          Hvad har OB, eller 9 ud af 10 andre klubber for den sags skyld, ud af koefficienpoint? For hver gang du sidder og klapper i hænderne over succes til FcK og FcM, bliver der længere og længere for OB op til dem.

          Fodboldklubberne er konkurrenter, det handler om at vinde, det handler om at håbe på de bedst mulige scenarier for sin klub. For mig handler det sgu ikke om at sidde og glæde sig over konkurrenternes succes.
          Helt fair hvis du har det anderledes, men det kan da virkelig ikke være svært at forstå, at folk ikke vil støtte de andre klubber. Mener du seriøst du ikke kan forstå det?

          En ting er at anerkende et godt stykke arbejde eller flot resultat. At støtte dem og glæde sig over deres succes er godt nok noget andet.

          Om det er vores egen skyld eller ej, om de hedder Thorborg, Jesper Hansen eller BW, så bliver situationen ikke bedre af succes til de andre.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Takker, og som altid imponeret af din modargumentation, som virkelig sætter modparten på plads

            Har jeg taget fejl i at klubber som FCN og FCM i løbet af de sidste 10 år har overhalet os indenom pga. fynsk "selvfedme" ?

            Hvor er det jeg tager fejl?
            Fuldstændig enig med dig i den her, jeg sidder da ikke og håber på nederlag til danske hold i europæisk fodbold, jeg sidder og er frustreret over hvor lidt visioner der er i OB, og forsøger konstant at finde årsagen til at FCM, FCK altid scorer sejrsmålet i overtiden imod OB. Det er kvaliteten, og udelukkende pga at de køber bedre spilllere på højere og dyrere hylde end OB. Sålænge de gør det, så vil OB være leverpostej i dansk fodbold, som det iøvrigt har været i over 10 år.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

              Fuldstændig enig med dig i den her, jeg sidder da ikke og håber på nederlag til danske hold i europæisk fodbold, jeg sidder og er frustreret over hvor lidt visioner der er i OB, og forsøger konstant at finde årsagen til at FCM, FCK altid scorer sejrsmålet i overtiden imod OB. Det er kvaliteten, og udelukkende pga at de køber bedre spilllere på højere og dyrere hylde end OB. Sålænge de gør det, så vil OB være leverpostej i dansk fodbold, som det iøvrigt har været i over 10 år.
              Tak

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                Hvad har OB, eller 9 ud af 10 andre klubber for den sags skyld, ud af koefficienpoint? For hver gang du sidder og klapper i hænderne over succes til FcK og FcM, bliver der længere og længere for OB op til dem.

                Fodboldklubberne er konkurrenter, det handler om at vinde, det handler om at håbe på de bedst mulige scenarier for sin klub. For mig handler det sgu ikke om at sidde og glæde sig over konkurrenternes succes.
                Helt fair hvis du har det anderledes, men det kan da virkelig ikke være svært at forstå, at folk ikke vil støtte de andre klubber. Mener du seriøst du ikke kan forstå det?

                En ting er at anerkende et godt stykke arbejde eller flot resultat. At støtte dem og glæde sig over deres succes er godt nok noget andet.

                Om det er vores egen skyld eller ej, om de hedder Thorborg, Jesper Hansen eller BW, så bliver situationen ikke bedre af succes til de andre.
                Fint, vi er uenige !

                Jeg har bare den tilgang til livet, at min succes skal være pga. min egen indsats, ikke andres fiasko !

                Men sådan er vi to åbenbart forskelligt indstillet til livet...​

                P.S. I mange tilfælde i erhvervslivet støtter konkurrerende virksomheder da også hinanden i et fælles overordnet mål (men det er en helt anden diskussion i OT).

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Fint, vi er uenige !

                  Jeg har bare den tilgang til livet, at min succes skal være pga. min egen indsats, ikke andres fiasko !

                  Men sådan er vi to åbenbart forskelligt indstillet til livet...​

                  P.S. I mange tilfælde i erhvervslivet støtter konkurrerende virksomheder da også hinanden i et fælles overordnet mål (men det er en helt anden diskussion i OT).
                  Tag det nu lige roligt, kammerat. Det her handler om fodboldhold, ikke indstillingen til livet. Jeg er med på du gerne kaster dig ud i de her håbløse overdrivelser, men det her fis er der ingen grund til. Det kan du gøre bedre, tak!

                  Det gør fodboldhold da også. De arbejder da sammen om mange ting, generelt for samfundet men også også forklubberne.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Fint, vi er uenige !

                    Jeg har bare den tilgang til livet, at min succes skal være pga. min egen indsats, ikke andres fiasko !

                    Men sådan er vi to åbenbart forskelligt indstillet til livet...​

                    P.S. I mange tilfælde i erhvervslivet støtter konkurrerende virksomheder da også hinanden i et fælles overordnet mål (men det er en helt anden diskussion i OT).
                    OB er en fodboldklub og ikke 1:1 sammenlignelig med aktører i erhverslivet.

                    Og det er jo hér, uenigheden stammer fra, og hvorfor I bare må erklære jer med forskellige grundantagelser.

                    Jeg ville aldrig bytte med FCM. Alt, hvad de står for, er mig fremmed.

                    Comment

                    Working...
                    X