Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Forberedning efter vinterpausen 22/23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Københavnstinker
    replied
    OB er en smule svækket på den korte bane, da Jebali i flere år har været den eneste top 6-spiller.

    Jeg synes dog, at jeg ser spændende nye takter - både i indkøb og udtryk.

    Vi har Sabbi, Zohore, Kadrii, Tongya, Minteh, Nouck, Frøkjær, Skyttâ, Muccoli -
    Vi har Manneh, Tverskov, Mustafic -
    Vi har Aske, Skjelvik, Ivancevic, Paulsen, Grubbe, Mickelson, Slotsager.

    Martin Hansen på mål

    Der magler en kvalie midtbanespiller, men hvis det hold ikke kan komme i top 6 - så peger mine fingre på træneren.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Umiddelbart vil jeg også vurdere vi er en smule svækkede, men der er nogen ting Jebola er inde på som kan opveje det. Særligt Sabbi i topform er en markant forstærkning. Han spillede reelt set kun en kamp i efteråret, så det er jo som at få en ny spiller. Jeg synes han ser interessant ud på toppen. Han ser ud til at blive en vital spiller i vores offensiv, hvor han skal gå ned som falsk 9'er og samtidig kan løbe dybt på omstillingerne.
    jeg er også spændt på Tongya. Han ser mere fit ud og lignede mere et aktiv offensivt i vores sidste træningskamp, end vi har set i efteråret, hvor han primært spillede på baggrund af sin defensive disciplin.
    Jeg ved ikke om det blot var de her malaysere som var meget små, men synes Minteh så lidt mere buff ud, men har fortsat sin uhyggelige fart. Har han rykket sig 5% over vinteren, så er han jo en potentiel superligastjerne.

    Træningskampene imod fcn og fcm giver naturlige bekymringer, men det var trods alt relativt tidligt i opstarten. Vi prøvede utvivlsomt vores ultimative pres af, og det bør hænge bedre sammen her 3-4 uger efter, hvor spillerne er i bedre fysisk form. Det er jo et pres der kræver at man får skubbet helt op. Er 1 meter bagefter i alle sine aktioner som man risikere, når formen ikke er i top, så spiller dygtige hold udenom os. Både fcn og fcm er bedre end Randers på kuglen og spillede også på et underlag de er komfortable med. På vores nok lidt knoldede græsbane kommer presset nok bedre til sin ret.
    Jeg tror vi har et kompatibelt top 6-hold, men jeg tror det kommer til at handle om momentum for diverse hold i top 6-ræset. Kommer man dårligt fra start, står man skidt og er presset. Kommer man godt fra start er man mere komfortabel og det tror jeg vil smitte af på spillet. Taber vi til Randers, så er jeg sikker på vi også taber ude imod fck og fcn, men vinder vi er jeg næsten ligeså sikker på, at vi vinder en af de to udekampe.
    Det sidste du skriver er også en fornemmelse jeg har, en god start mod Randers og så tror jeg på et resultat i de to andre, især i parken, hvor det her OB hold er modbydeligt at spille imod, fordi vi bør være så effektive på omstillinger.

    Kan Sabbi fortsætte i samme gear som han sluttede af med i efteråret så er han en virkelig fed type at have liggende inde på den 9'er, ukonventionel men det fungerer. Problemet er jo så at min koriander herhjemme ligner en plante der godt kunne bruge noget sollys, hvordan Sabbis ser ud, det må tiden vise.

    Tongya har trækkende til at blive en virkelig fed spiller, ret italiensk i sin spillemåde, ikke så villig til at sætte bolden på spil, vil gerne spille fejlfrit og så vente på at de andre laver en fejl man kan lukrere på. Han er meget disciplineret og alt det her men han har også en fin teknik og umiddelbart en fin styrke i ham også, men igen han har spillet et halvt års voksenfodbold og taler kun italiensk så om det lige er nu han brager igennem, det er jeg lidt i tvivl om.
    ​​​​​​Lo
    Minteh ser jeg allerede som en superligastjerne ihvertfald i OB regi. Jeg kan også høre når jeg taler med bekendte som holder med andre hold (under tvang) , det er Minteh de fremhæver som værende pisse irriterende at skulle spille overfor, fordi han kommer med den fart han kommer med og, ihvertfald i kamp, også afslutter fremragende med sit venstreben.

    Og jeg tror at kombinationen Minteh - Sabbi kan noget, fordi der er så meget fart og fordi de begge to er fint i stand til at sætte deres mand direkte, i din ligning passer spillere som Breum, Mucolli og Charly også rigtigt fint ind. Der har man virkelig fået godt styr på truppen. Altså Mucolli på en 10'er med Sabbi foran og Minteh ude til højre, så der er altså nogle forsvarsspillere der kommer til at løbe baglæns.
    ​​​​​​
    Og vil man rette en kritik af Bischoff så kan man sige at de tunge spillere der spiller simple pasninger jo nok er erstattet af andre. Så må man så give MB at han er en sand gentlemand der ikke nævner navne.

    Når alt det er sagt så må man også bare give Bischoff at han har ret når han taler om Gigovic, han bidrog netop med noget dynamik på midtbanen som bandt OBs spil sammen og var rigtig god til at komme med i vores afslutningsspil så vi kunne få skabt de her overtalssituationer. Manneh er en fed spiller men jeg ser ham mere som Tverskovs afløser som temperaturmåler end jeg ser ham som den der driver bolden dybt fra banen. Så har man hevet Mustafic ind som nok skal have en tilvænningsperiode i OB og vænne sig til systemet, han fremstår ikke på det foreliggende som en plug and play spiller, selvom han på video ser ud til at have teknikken og pasningsfoden til at spille inde ved siden af Tverskov. Og det betyder altså noget for vores defensiv at vi har haft Gigovic liggende derinde, han er hele tiden spilbar, modtager bolden under pres og alt det der.

    I forhold til Jebali har han også ret, han har været den akse som vores offensiv har drejet sig om, det har ofte været ham der har skulle sætte tingene op. Og OBs offensiv har ikke fungeret uden Jebali plus han har været den spiller oppe foran som vi har kunne slå bolden op på når det blev nødvendigt.

    Det er altså svært at være uenig med Bischoff i det han siger der.
    ​​​​​​
    Last edited by Striwetforlivet!; 15-02-2023, 12:15.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Der er ingen tvivl om hvorvidt folk skal komme på stadion og bakke op om holdet, det skal folk selvfølgelig gøre. Der er også udvidet ståområde på RMN og det bliver fedt og se det in action. Jeg er ikke i nærheden af at miste min vilje til at komme på stadion, heller ikke selvom jeg er enig med Mikkel Bischoff (alt efter hvad han ligger i "alvorlige problemer")

    Der er flere gode pointer i den liste du har skrevet ned. Men... Man kunne også godt lave en liste med bekymringer og den ville altså ikke være ubegrundet og jeg tilhører bestemt den fløj der mener at vi er svækkede, ihvertfald på den korte bane.

    ​​​​​​Vi render altså ind i en ordentlig røvfuld i både Farum og i Herning, som splitter os ad med deres førstegangsafleveringer, det er de to superliga mandskaber man møder og man er ikke i nærheden af at vinde på noget tidspunkt i de kampe, vi slutter okay af i Farum, men der er vi altså bagud med fire.

    Og at vi lukker 8 mål ind i de to kampe skriger altså ikke af robust og solid defensiv, samtidigt har vi vist at vi er hamrende ineffektive oppe i front og ikke kan få bolden i kassen, det er altså et skidt udgangspunkt at vi lukker mange mål ind og at vi selv er dårlige til at score dem.

    Jeg er blevet rigtig glad for Manneh og synes også at der er fint potentiale i Mustafic transferen, der er ikke nogle af de to der er ligeså gode som Gigovic, han går direkte ind i FCMs startopstilling. Det er også fair nok, det er bare svært at sige at vi ikke er svækkede. Vores midtbane er helt essentiel både i forhold til at stabilisere vores forsvar og til at vende spillet tidligt så vi kan få udnyttet vores fart oppe foran. Der har vi altså brug for at Manneh kommer godt fra land, fordi ellers så hænger vores spil ikke sammen.


    ​​​​​Jeg er glad for at vi har Kadrii og Sabbi klar og med Minteh på kanten kan det blive rigtigt giftigt, fordi han alene vil trække en ekstra mand der burde gøre det muligt at komme i overtal inde centralt, hvor der kan ligge en lynhurtig Sabbi, som man også hurtig kunne få lyst til at få en ekstra mand på.... Men.... Vi mangler at se det der klikke ordentligt især over tid.

    Dermed ikke sagt at jeg ikke håber på at vi får et godt forår, fordi jeg er med Minteh og håber på og drømmer om at vi står med guldet ved sæsonafslutning men jeg må nok indrømme rent rationelt, at vi er svækkede.
    Umiddelbart vil jeg også vurdere vi er en smule svækkede, men der er nogen ting Jebola er inde på som kan opveje det. Særligt Sabbi i topform er en markant forstærkning. Han spillede reelt set kun en kamp i efteråret, så det er jo som at få en ny spiller. Jeg synes han ser interessant ud på toppen. Han ser ud til at blive en vital spiller i vores offensiv, hvor han skal gå ned som falsk 9'er og samtidig kan løbe dybt på omstillingerne.
    jeg er også spændt på Tongya. Han ser mere fit ud og lignede mere et aktiv offensivt i vores sidste træningskamp, end vi har set i efteråret, hvor han primært spillede på baggrund af sin defensive disciplin.
    Jeg ved ikke om det blot var de her malaysere som var meget små, men synes Minteh så lidt mere buff ud, men har fortsat sin uhyggelige fart. Har han rykket sig 5% over vinteren, så er han jo en potentiel superligastjerne.

    Træningskampene imod fcn og fcm giver naturlige bekymringer, men det var trods alt relativt tidligt i opstarten. Vi prøvede utvivlsomt vores ultimative pres af, og det bør hænge bedre sammen her 3-4 uger efter, hvor spillerne er i bedre fysisk form. Det er jo et pres der kræver at man får skubbet helt op. Er 1 meter bagefter i alle sine aktioner som man risikere, når formen ikke er i top, så spiller dygtige hold udenom os. Både fcn og fcm er bedre end Randers på kuglen og spillede også på et underlag de er komfortable med. På vores nok lidt knoldede græsbane kommer presset nok bedre til sin ret.
    Jeg tror vi har et kompatibelt top 6-hold, men jeg tror det kommer til at handle om momentum for diverse hold i top 6-ræset. Kommer man dårligt fra start, står man skidt og er presset. Kommer man godt fra start er man mere komfortabel og det tror jeg vil smitte af på spillet. Taber vi til Randers, så er jeg sikker på vi også taber ude imod fck og fcn, men vinder vi er jeg næsten ligeså sikker på, at vi vinder en af de to udekampe.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

    Det er jeg så ikke enig med dig i , altså at det er så indlysende. Jeg mener ikke vi står svagere samlet set end vi sluttede efteråret , fordi:

    1. Kadri er spilleklar igen
    2. Sabbi har nu en fuld optakt, og er i fysisk fin stand
    3. Minteh har haft en længere periode med udvikling og skoling
    4. Manneh har virket meget overbevisende i træningskampene
    5. Vores robuste forsvar og defensiv er helt intakt
    6. Skyttaa virker som et realistisk alternativ til Frøkjær
    7. Tongay ser ud til at være i stor fremgang og bedre fysisk tilstand
    8. Mustafic er et brugbart alternativ og på sigt måske en forstærkning på 6 pladserne

    fra det kan vi trække Jebali ( som pt meldes skadet i Japan) og Gigo. Begge vigtige og dygtige spillere i efteråret. samt Okosun som kun blev brugt sporadisk.
    for mig ligner det et hold på samme niveau eller en cru stærkere p.g.a flere alternativer.
    jeg nævner ikke Zohore da han virker langt fra starteren ud fra den meget lille spilletid i træningskampene, men måske kan han tilføre noget i de sidste runder af foråret, men det er vidst en tillægsgevinst hvis det lykkes.
    vi er vel alle lidt usikre på hvor de står indtil starten er gået, sådan har jeg det hvert år, men jeg ser ingen grund til panik ud fra transfervinduet.
    lad os alle bakke op på stadion på søndag så vi kan få den flyvende start vi alle håber på
    j
    Der er ingen tvivl om hvorvidt folk skal komme på stadion og bakke op om holdet, det skal folk selvfølgelig gøre. Der er også udvidet ståområde på RMN og det bliver fedt og se det in action. Jeg er ikke i nærheden af at miste min vilje til at komme på stadion, heller ikke selvom jeg er enig med Mikkel Bischoff (alt efter hvad han ligger i "alvorlige problemer")

    Der er flere gode pointer i den liste du har skrevet ned. Men... Man kunne også godt lave en liste med bekymringer og den ville altså ikke være ubegrundet og jeg tilhører bestemt den fløj der mener at vi er svækkede, ihvertfald på den korte bane.

    ​​​​​​Vi render altså ind i en ordentlig røvfuld i både Farum og i Herning, som splitter os ad med deres førstegangsafleveringer, det er de to superliga mandskaber man møder og man er ikke i nærheden af at vinde på noget tidspunkt i de kampe, vi slutter okay af i Farum, men der er vi altså bagud med fire.

    Og at vi lukker 8 mål ind i de to kampe skriger altså ikke af robust og solid defensiv, samtidigt har vi vist at vi er hamrende ineffektive oppe i front og ikke kan få bolden i kassen, det er altså et skidt udgangspunkt at vi lukker mange mål ind og at vi selv er dårlige til at score dem.

    Jeg er blevet rigtig glad for Manneh og synes også at der er fint potentiale i Mustafic transferen, der er ikke nogle af de to der er ligeså gode som Gigovic, han går direkte ind i FCMs startopstilling. Det er også fair nok, det er bare svært at sige at vi ikke er svækkede. Vores midtbane er helt essentiel både i forhold til at stabilisere vores forsvar og til at vende spillet tidligt så vi kan få udnyttet vores fart oppe foran. Der har vi altså brug for at Manneh kommer godt fra land, fordi ellers så hænger vores spil ikke sammen.


    ​​​​​Jeg er glad for at vi har Kadrii og Sabbi klar og med Minteh på kanten kan det blive rigtigt giftigt, fordi han alene vil trække en ekstra mand der burde gøre det muligt at komme i overtal inde centralt, hvor der kan ligge en lynhurtig Sabbi, som man også hurtig kunne få lyst til at få en ekstra mand på.... Men.... Vi mangler at se det der klikke ordentligt især over tid.

    Dermed ikke sagt at jeg ikke håber på at vi får et godt forår, fordi jeg er med Minteh og håber på og drømmer om at vi står med guldet ved sæsonafslutning men jeg må nok indrømme rent rationelt, at vi er svækkede.
    Last edited by Striwetforlivet!; 14-02-2023, 22:53.

    Leave a comment:


  • Fergi
    replied
    Ja vi må selvfølgelig give al den opbakning vi kan. Tak for et nuanceret indlæg. Når jeg siger 'det indlysende' er det også med afsæt i de dårlige resultater i træningskampene mod FCN og FCM, vi lukkede alt for mange mål ind og spillet kørte ikke.
    Jeg synes det er svært at være rigtig positiv, men vil medgive at der er et potentiale i truppen.
    Last edited by Fergi; 14-02-2023, 21:57.

    Leave a comment:


  • Jebola
    replied
    Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

    Han siger det indlysende, det som jo bekymrer mange herinde.
    Det er jeg så ikke enig med dig i , altså at det er så indlysende. Jeg mener ikke vi står svagere samlet set end vi sluttede efteråret , fordi:

    1. Kadri er spilleklar igen
    2. Sabbi har nu en fuld optakt, og er i fysisk fin stand
    3. Minteh har haft en længere periode med udvikling og skoling
    4. Manneh har virket meget overbevisende i træningskampene
    5. Vores robuste forsvar og defensiv er helt intakt
    6. Skyttaa virker som et realistisk alternativ til Frøkjær
    7. Tongay ser ud til at være i stor fremgang og bedre fysisk tilstand
    8. Mustafic er et brugbart alternativ og på sigt måske en forstærkning på 6 pladserne

    fra det kan vi trække Jebali ( som pt meldes skadet i Japan) og Gigo. Begge vigtige og dygtige spillere i efteråret. samt Okosun som kun blev brugt sporadisk.
    for mig ligner det et hold på samme niveau eller en cru stærkere p.g.a flere alternativer.
    jeg nævner ikke Zohore da han virker langt fra starteren ud fra den meget lille spilletid i træningskampene, men måske kan han tilføre noget i de sidste runder af foråret, men det er vidst en tillægsgevinst hvis det lykkes.
    vi er vel alle lidt usikre på hvor de står indtil starten er gået, sådan har jeg det hvert år, men jeg ser ingen grund til panik ud fra transfervinduet.
    lad os alle bakke op på stadion på søndag så vi kan få den flyvende start vi alle håber på
    j

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Det jeg frygter mest, er, at vi i dette forår kan blive for afhængige af Frøkjær uden Jebali på holdet. Hvornår han han spillet tre gode/godkendte kampe i træk….

    Leave a comment:


  • Fergi
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

    Det kalder jeg en sjældent indsigtsfuld og dybdeborende analyse og en velbegrundet konklusion ( ironi kan forekomme) , det såkaldte danske ekspert korps falder efterhånden totalt igennem , det er mangel på bundniveau.
    Han siger det indlysende, det som jo bekymrer mange herinde.

    Leave a comment:


  • Jebola
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Mikkel Bischoff tror vi får store problemer: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...tore-problemer
    Det kalder jeg en sjældent indsigtsfuld og dybdeborende analyse og en velbegrundet konklusion ( ironi kan forekomme) , det såkaldte danske ekspert korps falder efterhånden totalt igennem , det er mangel på bundniveau.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Dahkslykke med en meget interessant vurdering af opstarten og træningslejren:
    https://obstemmer.dk/blog-mange-spoe...live-besvaret/
    Som altid interessant læsning. Endnu engang kommer man bare tilbage til at Randerskampen bliver så vigtig. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at vi på hjemmebane vil forsøge at overfalde Randers fra begyndelsen af opgøret. Herfra vil det så vise sig om Randers som Fcn og Fcm i træningskampene bare spiller sig udenom det og vi bliver nødt til at trække os lidt, eller om det bære frugt. Bære det frugt og vi vinder, så tror jeg selvtilliden og troen på projektet kommer til at bane vejen til top 6. Går det galt, så tror jeg vi er tilbage til det lidt mere defensive udtryk vi så i efteråret, og så tror jeg vi kommer til at savne især Jebalis evne til altid at være en sikker og tilgængelig station at spille bolden op på.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Jeg er heller ikke jubel optimist, men at vi får store problemer betyder at vi skal KÆMPE for at undgå nedrykning, der er jeg sgu godt nok ikke.

    Og det er du jo heller ikke, så meget har jeg da kunne tyde ud fra dine indlæg, eller tager jeg helt fejl?
    Nej, der er jeg slet ikke, vi skal ikke ende i nedrykningsspillet. Jeg hælder til at vi ikke ender i top seks og så tror jeg ikke vores spil kommer tilat være særlig godt, medmindre vi kan få en flyvende Manneh ind fra start og få vores offensiv til at klikke, jeres to hoping, men om jeg lige ser det ske, der er jeg nok lidt mere i tvivl.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Jeg er vild med optimismen, men jeg kan godt afsløre at jeg ikke rigtigt deler den.
    Jeg er heller ikke jubel optimist, men at vi får store problemer betyder at vi skal KÆMPE for at undgå nedrykning, der er jeg sgu godt nok ikke.

    Og det er du jo heller ikke, så meget har jeg da kunne tyde ud fra dine indlæg, eller tager jeg helt fejl?

    Leave a comment:


  • Fergi
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Jeg er vild med optimismen, men jeg kan godt afsløre at jeg ikke rigtigt deler den.
    Jeg ville også ønske at jeg var rolig forud forårssæsonen.

    Leave a comment:


  • OBtimatoren
    replied
    Nogen der har styr på, om OB fortsat kommer til at træne på kunstgræs i Ådalen i de kommende dage? Og om træningen lørdag foregår på stadion eller i Ådalen?

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Jeg tager det nu ganske roligt, for de (eksperterne) ved jo intet om de nye der er hentet til klubben og Gigovic var ikke med da vi slog FCM.

    Ja Issam var en vigtig spiller, men tror også at han kunne have hæmmet vores spil, fordi vi altid bare spillede ham.
    Jeg er vild med optimismen, men jeg kan godt afsløre at jeg ikke rigtigt deler den.

    Leave a comment:

Working...
X