Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nykøbing - OB, Optakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Aaaahrghh... "Vi skal arbejde hårdere"... så blev han smittet med Hemmingsen-virus og vi er på røven.
    Jeg læser det som om Bjørn træder vande. Hvad skal han sige.. jeg tror han venter på fck kampen, og håber på et eller andet acceptabelt resultat, så alm kan fortsætte og få tid med den nye trup. F.eks. et x

    Hvis og når fck så rykker os midt over på lørdag, så har han i hvert fald en mulighed for at smide Alm på porten.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Jeg læser det som om Bjørn træder vande. Hvad skal han sige.. jeg tror han venter på fck kampen, og håber på et eller andet acceptabelt resultat, så alm kan fortsætte og få tid med den nye trup. F.eks. et x

      Hvis og når fck så rykker os midt over på lørdag, så har han i hvert fald en mulighed for at smide Alm på porten.
      Der har du sikker ret. Men for mig er det bare uacceptabelt at Alm stadig er træner i OB. Det fatter bare ikke. Han skulle have fyret senest efter Brøndby-kampen efter en forfærdelig sæsonstart, er år uden hvert fremskridt og efter at vise sig uduelig at reagere på situationen med taktiske forændringer. Og den "arbejde/trænere hårdere"-fornulering har en umiddelbar udvirkning på mit blodtryk efter tiden med Hemmingsen som sportsdirektør.... ;-)
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Det tror jeg desværre også. Jeg synes jeg hører BW sige til SFÅ i dag, at Alm er ansat til spillestilen i OBs strategiske oplæg. Nu er truppen rettet til efter den store oprydning. Jeg tror at BW ikke mener at Alm har haft det nødvendige materiale til at præstere. Nu skal Alm til at præstere. Jeg tror, at han får en del kampe (min 5-6) til at skabe en udvikling i spil og point, inden der kommer konsekvenser.
        Den der er jeg rimelig sikker paa han ogsaa sagde i BTs(?) interview og det er foerste gang hvor jeg foeler at det faktisk er en NT logik og ikke rigtig passer ind iflg hans andre udtalelser.
        Edit: det sagde han saa ikke, men aendre ikke ved jeg syntes det er en underlig udtalelse :)

        Jeg tror desvaerre ogsaa at I, der siger at Alm faar lang snor, godt kan have fat i noget. HVIS BW virkelig mener at truppen var saa daarlig og at han har gjort en stor forskel med hans indkoeb, saa kan jeg godt se logikken i, at Alm skal have tid til at bevise sig. Men saa maa de jo se noget som alle folk herinde misser, for det er, som udestaaende, meget svaert at faa oeje paa hvilke kvaliteter Alm har, som skulle aendre tingene.

        Men, hvis det virkelig sker at han faar saa lang snor og projektet ender med at fejle, saa maa BW ogsaa staa for skud, for det ligner godt nok et kaempe gamble at tro paa tingene skulle aendre sig i de kommende 5-6 kampe eller 10, hvis Alm er ved roret. Risk/reward virker ikke rigtig til at vaere i vores favoer.
        Last edited by MiXiM; 08-09-2022, 19:43.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

          Jeg læser det som om Bjørn træder vande. Hvad skal han sige.. jeg tror han venter på fck kampen, og håber på et eller andet acceptabelt resultat, så alm kan fortsætte og få tid med den nye trup. F.eks. et x

          Hvis og når fck så rykker os midt over på lørdag, så har han i hvert fald en mulighed for at smide Alm på porten.
          Jeg tror og håber på Alm ryger ud lige efter FCK kampen (eller nok søndag) uanset resultatet af den kamp, så kan en ny træner få en hel uge til at arbejde med holdet inden kampen i Lyngby, hvor vi forhåbentlig kan starte på en frisk.

          Comment


            Jeg tror dog, at folk herinde får sig en slem skuffelse, hvis eller når Alm bliver fyret.

            Der skal et mirakel til for at ændre det her hold, og det har vi ikke haft i OB-regi siden dén gang i 90erne.

            Alm er langt fra skyld i det, vi ser nu. Klubben er sakket længere og længere bagud på alle fronter de sidste 10 år, og jeg har svært ved at se, hvordan vi overhovedet kommer tilbage.

            Her og nu drejer det sig om ikke at rykke ned. Alm var ingen frelser, jeg tror heller ikke BW er det, omend han kan vise sig at være en vigtig brik. Lige nu er holdet apatisk, og der skal nyt til på trænerfronten. Men vi vil stadig have et hold helt ude af rytme og balance.

            Det er i hvert fald mit bud. Måske går det anderledes, og en ny træner kan indfri potentialet i truppen. Men jeg tvivler.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
              Jeg tror dog, at folk herinde får sig en slem skuffelse, hvis eller når Alm bliver fyret.

              Der skal et mirakel til for at ændre det her hold, og det har vi ikke haft i OB-regi siden dén gang i 90erne.

              Alm er langt fra skyld i det, vi ser nu. Klubben er sakket længere og længere bagud på alle fronter de sidste 10 år, og jeg har svært ved at se, hvordan vi overhovedet kommer tilbage.

              Her og nu drejer det sig om ikke at rykke ned. Alm var ingen frelser, jeg tror heller ikke BW er det, omend han kan vise sig at være en vigtig brik. Lige nu er holdet apatisk, og der skal nyt til på trænerfronten. Men vi vil stadig have et hold helt ude af rytme og balance.

              Det er i hvert fald mit bud. Måske går det anderledes, og en ny træner kan indfri potentialet i truppen. Men jeg tvivler.
              I Martin Davidsens interview siger han at han satser på en mindre revolution omkring scouting. Han ønsker en til akademi og en til superligaen og så skal der benyttes flere objektive analyser ligesom i andre klubber. Altså endnu et punkt hvor han slår hårdt ned på et af klubbens ømme punkter.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Der har du sikker ret. Men for mig er det bare uacceptabelt at Alm stadig er træner i OB. Det fatter bare ikke. Han skulle have fyret senest efter Brøndby-kampen efter en forfærdelig sæsonstart, er år uden hvert fremskridt og efter at vise sig uduelig at reagere på situationen med taktiske forændringer. Og den "arbejde/trænere hårdere"-fornulering har en umiddelbar udvirkning på mit blodtryk efter tiden med Hemmingsen som sportsdirektør.... ;-)
                Jeg er enig med dig. Alm burde være fortid, og er det forhåbentlig snart. Bjørn er forhåbentlig ved at lægge en plan.

                Men en ny skal også kunne en del,

                - have et taktisk koncept, der passer til klubben og kunne formidle koncept til spillerne.
                - kunne få dem med stjernenykker til at løbe de ekstra meter
                - hive en selvtillidsramt trup op i humør
                - kunne få meget ud af lidt
                - være interesseret i at bruge ungdommen
                - være i stand til at læse en kamp fra bænken, og reagere i tide
                - være tilgængelig og interesseret i et job hos OB

                ..og sikkert meget mere.

                Jeg foreslår Frank H., Henrik Hansen eller Kim Engstrøm.
                Evt. David Nielsen sæsonen ud

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                  Jeg er enig med dig. Alm burde være fortid, og er det forhåbentlig snart. Bjørn er forhåbentlig ved at lægge en plan.

                  Men en ny skal også kunne en del,

                  - have et taktisk koncept, der passer til klubben og kunne formidle koncept til spillerne.
                  - kunne få dem med stjernenykker til at løbe de ekstra meter
                  - hive en selvtillidsramt trup op i humør
                  - kunne få meget ud af lidt
                  - være interesseret i at bruge ungdommen
                  - være i stand til at læse en kamp fra bænken, og reagere i tide
                  - være tilgængelig og interesseret i et job hos OB

                  ..og sikkert meget mere.

                  Jeg foreslår Frank H., Henrik Hansen eller Kim Engstrøm.
                  Evt. David Nielsen sæsonen ud
                  Enig i alt, men ikke i dine forslag. Det må være muligt at skaffe en fra en højere hylde ellers går det sikkert galt igen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    Jeg er enig med dig. Alm burde være fortid, og er det forhåbentlig snart. Bjørn er forhåbentlig ved at lægge en plan.

                    Men en ny skal også kunne en del,

                    - have et taktisk koncept, der passer til klubben og kunne formidle koncept til spillerne.
                    - kunne få dem med stjernenykker til at løbe de ekstra meter
                    - hive en selvtillidsramt trup op i humør
                    - kunne få meget ud af lidt
                    - være interesseret i at bruge ungdommen
                    - være i stand til at læse en kamp fra bænken, og reagere i tide
                    - være tilgængelig og interesseret i et job hos OB

                    ..og sikkert meget mere.

                    Jeg foreslår Frank H., Henrik Hansen eller Kim Engstrøm.
                    Evt. David Nielsen sæsonen ud
                    "have et taktisk koncept, der passer til klubben og kunne formidle koncept til spillerne."
                    Det forventer fra hver prof. fodboldtræner. Her er første punkt hvorfor Alm skal fyres.

                    "kunne få dem med stjernenykker til at løbe de ekstra meter"
                    Det forventer også fra hver prof. fodboldtræner.

                    -"hive en selvtillidsramt trup op i humør"
                    Det forventer fra hver prof. fodboldtræner.

                    "kunne få meget ud af lidt"
                    Det kræves en klassetræner. Men ville ja allerede være o.k. med en træner som kan forløse potentialet vi har i truppen, med Alm har vi en underpræstation af holdet og ser at holdpræstatiinen er mindre en de samlede spilleres evner

                    "være interesseret i at bruge ungdommen"
                    Det skal vi kigge på men for en god træner skulle det være en vigtig del af jobbet at videreudvikle især unge spiller

                    "være i stand til at læse en kamp fra bænken, og reagere i tide"
                    ​​​​​​ Det er en helt basale og grundlæggende opgave for en fodboldtræner man skal bare forvente. Og her dumper Alm desværre også meget.

                    "være tilgængelig og interesseret i et job hos OB"
                    ​​​​​
                    Jo, der kan det blive rigtig vanskeligt...
                    Last edited by andlox; 08-09-2022, 21:13.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Jeg har stadig tillid til BW. Hans dispositioner vil tage noget tid, inden de vil bære frugt (nye assistenttrænere / nye spillere). Men det afhænger af, at vi får en nye træner, som kan skabe et spilkoncept, som spillerne har tillid til. Et hold kan ikke holde til så mange nedture. Man mister tilliden til chefen og konceptet. Så Alm skal (desværre) udskiftes. Hvis man kan finde den rette mand, tror jeg på at OB kan gå lysere tider i møde. Betal RFC for at slippe Thomas Thomasberg og lad ham bygge et driftsikkert koncept op. Han er min optik den mest stabile træner i ligaen set over tid.
                      Tanken med Thomas T tror jeg du skal glemme. I mandagens Offside på TV var Randers sportschef Søren P gæst og blev bl.a. spurgt om trænersituationen og forhandlingerne med AaB, som ønskede at overtage Thomas T. , som jo er gammel AaB`er både som spiller og træner. Søren fortalte, at Randers selvfølgeligt skulle kompenseres økonomisk, men at han iøvrigt havde aftalt med Thomas T, at Randers ville acceptere hans valg, hvis han ønskede at skifte til AaB, fordi det ikke gav nogen mening at tvinge en træner til at blive, hvis han ønskede at skifte til en anden klub. Et par dage efter var Thomas vendt tilbage
                      med meddelelsen om, at han var meget glad for at være i Randers og ønskede at blive.
                      Hvis ikke AaB kan flytte ham, hvordan skulle OB så kunne ???

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                        I Martin Davidsens interview siger han at han satser på en mindre revolution omkring scouting. Han ønsker en til akademi og en til superligaen og så skal der benyttes flere objektive analyser ligesom i andre klubber. Altså endnu et punkt hvor han slår hårdt ned på et af klubbens ømme punkter.
                        Det er fuldstændig ude af proportioner at kræve sådan noget.
                        Der er ingen grund til scouting, det sportslige udvalg ser mange kampe både i ligaen, og i første div itv.
                        Så de ved nok hvad det rører sig.
                        Analyser kan Bjørn nemt lave, og han kan sagtens få en L’easy kuglepen og en blok, samt en overstregnings tusch, således at han kan holde styr på vores evner, og notere sig hvor vi er gode, og hvor vi er mindre gode.
                        Han må altså lige tænke på, at sidst vi blev mestre, der havde vi ikke alt det gøgl og moderne bekvemmeligheder. Der var en træner, og han havde både styr på kegler og taktik.
                        Last edited by Magge; 09-09-2022, 04:56.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Jeg vil mene at Zorniger er løsningen for resten af sæsonen. Han kan få sat skik på spillerne og få dem i deres livs form. Sideløbende kan klubben få fred til at finde den nye permanente træner til næste sæson. Jeg garanterer energi og angreb. Z vil slide på hele organisationen derfor skal han kun blive sæsonen ud. Spillerne vil være top tunet.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OB Mogens Se indlæg
                            Jeg vil mene at Zorniger er løsningen for resten af sæsonen. Han kan få sat skik på spillerne og få dem i deres livs form. Sideløbende kan klubben få fred til at finde den nye permanente træner til næste sæson. Jeg garanterer energi og angreb. Z vil slide på hele organisationen derfor skal han kun blive sæsonen ud. Spillerne vil være top tunet.
                            Altså en art Ove P anno 2022.

                            Jeg er såmænd frisk nok! Jeg savner i hvert fald noget power-fodbold i Odense, og jeg har lagt alle langsigtede tanker i hylden for denne sæson.

                            Jeg frygter virkelig 1. division..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OB Mogens Se indlæg
                              Jeg vil mene at Zorniger er løsningen for resten af sæsonen. Han kan få sat skik på spillerne og få dem i deres livs form. Sideløbende kan klubben få fred til at finde den nye permanente træner til næste sæson. Jeg garanterer energi og angreb. Z vil slide på hele organisationen derfor skal han kun blive sæsonen ud. Spillerne vil være top tunet.
                              Hvorfor skulle Zorniger dog have lyst til det?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Hvorfor skulle Zorniger dog have lyst til det?
                                Mener hans familie stadigvæk bor i Greve, da konen og datteren er meget begejstret for København/Danmark.

                                Comment

                                Working...
                                X