Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Post match tanker - SIF - OB 1-2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Post match tanker - SIF - OB 1-2

    Der er taget hul på den i kamptråden.

    håber andre nød Alm-interviewet i onside, stærkt sidste svar hvor han selv flytter fokus på fansene og klubben

    #2
    Lidt strøtanker:
    BW har købt to solide spillere i MH og BP. MH er en komplet målmand. Han er top 4 i alle målmandsspillet discipliner: reaktioner på linjen, i feltet, personlighedsmæssigt, kommunikativt og med fødderne. Det er den bedste “god fra dag 1” signing i årevis i OB. Og nej, Bernat kommer ikke tilbage foreløbigt.
    BP er uhyggeligt konsekvent i sit forsvarsspil. Header, tackler og sparker bare tæt på alt væk med stor sikkerhed.. Samtidig er en han en trussel på hovedet ved dødbolde. Han placeres 3-4 meter bag den bagerste stolpe og header på tværs. Her vinder han nærmest også alle dueller og har jo faktisk “assisten” til straffesparket.
    Jebalis vending ved 1-1 målet er topklasse. Man må også fremhæve Joel Kings afleveringsfod i den sekvens. Det har han gjort godt før med en skærende lang aflevering op gennem banen. Ærgerligt at han ikke kan forsvare.
    Er det lidt heldigt at Frø scorer på det straffe? Placerer han den ikke alt for tæt på Målmanden?
    Last edited by claudes1; 29-08-2022, 04:15.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Lidt strøtanker:
      BW har købt to solide spillere i MH og BW. MH er en komplet målmand. Han er top 4 i alle målmandsspillet discipliner: reaktioner på linjen, i feltet, personlighedsmæssigt, kommunikativt og med fødderne. Det er den bedste “god fra dag 1” signing i årevis i OB. Og nej, Bernat kommer ikke tilbage foreløbigt.
      BP er uhyggeligt konsekvent i sit forsvarsspil. Header, tackler og sparker bare tæt på alt væk med stor sikkerhed.. Samtidig er en han en trussel på hovedet ved dødbolde. Han placeres 3-4 meter bag den bagerste stolpe og header på tværs. Her vinder han nærmest også alle dueller og har jo faktisk “assisten” til straffesparket.
      Jebalis vending ved 1-1 målet er topklasse. Man må også fremhæve Joel Kings afleveringsfod i den sekvens. Det har han gjort godt før med en skærende lang aflevering op gennem banen. Ærgerligt at han ikke kan forsvare.
      Er det lidt heldigt at Frø scorer på det straffe? Placerer han den ikke alt for tæt på Målmanden?
      Jeg synes det er svært at sige om Frøs straffe er usikkert. Deres keeper placer sig lidt decentralt på linjen og Frø sparker imø der hvor han normalt ville have stået. Han har ikke en chance for at komme derned med lappen hvis han slipper jorden med fødderne uden at skulle lave en knude på kroppen. Omvendt hvis han blev stående kunne han snildt parere med foden, eller måske bare samle den op.

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #4
        Det åbenlyse: Kan ikke fordrage de plastikbaner, det er bare en anden form for bold.

        Silkeborgs mål fik meget ros herinde, men jeg vil også påstå at de afleveringer og skud kun kan lægges så perfekt på et underlag som er helt plant og hvor man helt præcist kan styre farten i bolden.
        Det uperfekte i græsbanerne giver en anden charme.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
          Det åbenlyse: Kan ikke fordrage de plastikbaner, det er bare en anden form for bold.

          Silkeborgs mål fik meget ros herinde, men jeg vil også påstå at de afleveringer og skud kun kan lægges så perfekt på et underlag som er helt plant og hvor man helt præcist kan styre farten i bolden.
          Det uperfekte i græsbanerne giver en anden charme.
          enig, og så var der vel 5 OB'er der var lige lovlige passive - men klart det ser smukt ud når skabelonen bliver udført. Syntes dog Helenius 2 frispark var bedre udført

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            enig, og så var der vel 5 OB'er der var lige lovlige passive - men klart det ser smukt ud når skabelonen bliver udført. Syntes dog Helenius 2 frispark var bedre udført
            Det er jo netop det der er med så skarpt udførte skabeloner kombineret med cut back - du kan simpelthen ikke nå at reagere som forsvarsspiller. Det var jo 3 førstegangaktioner i træk. Så jeg synes ikke man kan klandre OBerne. Intet forsvar i ligaen ville kunne stille noget op mod en sådan kombination. Så skal man stå 8 mand i eget felt, så der ikke er plads til at lave den. Men det skaber jo bare andre problemer. Eneste mulighed er at sidde tæt på den spiller som fører bolden frem til hvor skabelonen starter og så evt lave frispark på ham, hvis det er nødvendigt.
            Last edited by claudes1; 29-08-2022, 07:44.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Lidt strøtanker:
              BW har købt to solide spillere i MH og BP. MH er en komplet målmand. Han er top 4 i alle målmandsspillet discipliner: reaktioner på linjen, i feltet, personlighedsmæssigt, kommunikativt og med fødderne. Det er den bedste “god fra dag 1” signing i årevis i OB. Og nej, Bernat kommer ikke tilbage foreløbigt.
              BP er uhyggeligt konsekvent i sit forsvarsspil. Header, tackler og sparker bare tæt på alt væk med stor sikkerhed.. Samtidig er en han en trussel på hovedet ved dødbolde. Han placeres 3-4 meter bag den bagerste stolpe og header på tværs. Her vinder han nærmest også alle dueller og har jo faktisk “assisten” til straffesparket.
              Jebalis vending ved 1-1 målet er topklasse. Man må også fremhæve Joel Kings afleveringsfod i den sekvens. Det har han gjort godt før med en skærende lang aflevering op gennem banen. Ærgerligt at han ikke kan forsvare.
              Er det lidt heldigt at Frø scorer på det straffe? Placerer han den ikke alt for tæt på Målmanden?
              Enig omkring Martin Hansen og Bjørn P. De er allerede forstærkninger.

              Martin er bare en god målmand, og kommunikerer med forsvaret. Så vigtigt.

              Bjørn P er god, når han gør det han er god til. Og det hsr han gjort de sidste par kampe. Så stor opgradering i forhold til Kasper. Bjørns vilje gør så meget for holdet, og hiver de andre med.

              Comment


                #8
                MH har overgået alle mine forventninger. Han er en dygtig keeper allround. Bernat må modnes over de næste par sæsoner.

                BP er et monster i luften og i hvert fald i nogen grad en leder. Jeg glæder mig til at se ham med Ivancevic, når denne er i kampform.

                Hvis man ser bort fra de større perspektiver (kultur, rette træner osv) og fokuserer på det konkrete spil, så ser jeg tre punkter, hvor vi skal bedres.

                1) Vores backs er ikke gode nok defensivt.
                2) AT er lige nu ikke på samme niveau som inden sin skade, og der er virkelig brug for en ny og mere dynamisk central midtbanespiller.
                3) Relationerne i det offensive er elendige. Der kommer lidt i ny og næ, men det meste er planløst.

                Comment


                  #9
                  [QUOTE=claudes1;n306040]Lidt strøtanker:
                  BW har købt to solide spillere i MH og BP. MH er en komplet målmand. Han er top 4 i alle målmandsspillet discipliner: reaktioner på linjen, i feltet, personlighedsmæssigt, kommunikativt og med fødderne. Det er den bedste “god fra dag 1” signing i årevis i OB. Og nej, Bernat kommer ikke tilbage foreløbigt.
                  BP er uhyggeligt konsekvent i sit forsvarsspil. Header, tackler og sparker bare tæt på alt væk med stor sikkerhed.. Samtidig er en han en trussel på hovedet ved dødbolde. Han placeres 3-4 meter bag den bagerste stolpe og header på tværs. Her vinder han nærmest også alle dueller og har jo faktisk “assisten” til straffesparket.
                  Jebalis vending ved 1-1 målet er topklasse. Man må også fremhæve Joel Kings afleveringsfod i den sekvens. Det har han gjort godt før med en skærende lang aflevering op gennem banen. Ærgerligt at han ikke kan forsvare.
                  Er det lidt heldigt at Frø scorer på det straffe? Placerer han den ikke alt for tæt på Målmanden?[/QUOTE

                  Jeg er helt enig. Synes mange var lidt hurtige til at kalde BP middelmådig. Det kan stadig ikke vurderes om han er mere, men at komme ind på et hold med så mange skader, der ikke har niveau vil være svært for alle spillere. Han indleder sin karriere med at få KL ved sin side, som var helt på månen og herefter Jørgen, som har mange kvaliteter, men ikke virker koncentreret over 90 min. Nu ligner det han har fundet sig til rette. Med KL ude er han den åbenlyse leder og det tror jeg fortsætter med Ivan, der i højere grad er en troværdig kriger, der har brug for en høvding ved sin side.
                  MH er ganske rigtigt allround. Jeg håber han får fyldt Bernats rygsæk med al hans klasse, så han får bygget på i de her to år vi får glæde af MH.

                  Yderligere tanker:
                  - Kadrii er et meget bedre sted end sidste år. Det kan godt være at han aldrig bliver forenelig med systemet, men han ligner en spiller der lige har spillet sig i 10% bedre form og derfor bare tager arbejdshandskerne på og får det bedste ud af det. Skarpheden i afslutningerne er tilbage, hvilket giver selvtillid, og en Kadrii med selvtillid er uhyggelig.
                  - Jebali bliver bedre og bedre kamp for kamp
                  - King gjorde det hæderligt
                  - Nico dækker stadig ringe op og giver for meget plads på sin yderside
                  - Breum er ikke i topform. Igår skiftes han ud efter 60 min, hvor hans sidste aktion viser at han er fuldstændig færdig. Breum kan komme helt fri på ydersiden af Sander, men har simpelthen ikke luft til at komme i fart nok til at blive fri. Det er ikke godt nok efter 60 min.
                  - Aron og Tverskov dør stadig efter 60-70 min og efterlader os trykket i bund i slutningen af kampen. Vi skal have have et supplement til positionen ASAP!!

                  Comment


                    #10
                    Leif Rasmussen om kampen:
                    https://fyens.dk/artikel/det-kan-god...-af-dvalen?rss
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      [QUOTE=hankatten;n306071]
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Lidt strøtanker:

                      - Breum er ikke i topform. Igår skiftes han ud efter 60 min, hvor hans sidste aktion viser at han er fuldstændig færdig. Breum kan komme helt fri på ydersiden af Sander, men har simpelthen ikke luft til at komme i fart nok til at blive fri. Det er ikke godt nok efter 60 min.

                      Til gengæld var der rart han kom ud da han var færdig. istedet for mod horsens rende rundt yderlige 15 min istedet for få nye kræfter ind

                      Comment


                        #12
                        [QUOTE=hankatten;n306071]
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Lidt strøtanker:
                        BW har købt to solide spillere i MH og BP. MH er en komplet målmand. Han er top 4 i alle målmandsspillet discipliner: reaktioner på linjen, i feltet, personlighedsmæssigt, kommunikativt og med fødderne. Det er den bedste “god fra dag 1” signing i årevis i OB. Og nej, Bernat kommer ikke tilbage foreløbigt.
                        BP er uhyggeligt konsekvent i sit forsvarsspil. Header, tackler og sparker bare tæt på alt væk med stor sikkerhed.. Samtidig er en han en trussel på hovedet ved dødbolde. Han placeres 3-4 meter bag den bagerste stolpe og header på tværs. Her vinder han nærmest også alle dueller og har jo faktisk “assisten” til straffesparket.
                        Jebalis vending ved 1-1 målet er topklasse. Man må også fremhæve Joel Kings afleveringsfod i den sekvens. Det har han gjort godt før med en skærende lang aflevering op gennem banen. Ærgerligt at han ikke kan forsvare.
                        Er det lidt heldigt at Frø scorer på det straffe? Placerer han den ikke alt for tæt på Målmanden?[/QUOTE

                        Jeg er helt enig. Synes mange var lidt hurtige til at kalde BP middelmådig. Det kan stadig ikke vurderes om han er mere, men at komme ind på et hold med så mange skader, der ikke har niveau vil være svært for alle spillere. Han indleder sin karriere med at få KL ved sin side, som var helt på månen og herefter Jørgen, som har mange kvaliteter, men ikke virker koncentreret over 90 min. Nu ligner det han har fundet sig til rette. Med KL ude er han den åbenlyse leder og det tror jeg fortsætter med Ivan, der i højere grad er en troværdig kriger, der har brug for en høvding ved sin side.
                        MH er ganske rigtigt allround. Jeg håber han får fyldt Bernats rygsæk med al hans klasse, så han får bygget på i de her to år vi får glæde af MH.

                        Yderligere tanker:
                        - Kadrii er et meget bedre sted end sidste år. Det kan godt være at han aldrig bliver forenelig med systemet, men han ligner en spiller der lige har spillet sig i 10% bedre form og derfor bare tager arbejdshandskerne på og får det bedste ud af det. Skarpheden i afslutningerne er tilbage, hvilket giver selvtillid, og en Kadrii med selvtillid er uhyggelig.
                        - Jebali bliver bedre og bedre kamp for kamp
                        - King gjorde det hæderligt
                        - Nico dækker stadig ringe op og giver for meget plads på sin yderside
                        - Breum er ikke i topform. Igår skiftes han ud efter 60 min, hvor hans sidste aktion viser at han er fuldstændig færdig. Breum kan komme helt fri på ydersiden af Sander, men har simpelthen ikke luft til at komme i fart nok til at blive fri. Det er ikke godt nok efter 60 min.
                        - Aron og Tverskov dør stadig efter 60-70 min og efterlader os trykket i bund i slutningen af kampen. Vi skal have have et supplement til positionen ASAP!!
                        Enig hele vejen rundt. Derudover synes jeg det er tydeligt, at vores defensive struktur er blevet bedre. Vi giver stadigvæk chancer væk, og vi er stadigvæk sårbare på backerne, men hverken mod Horsens eller igår mod en af ligaens bedste offensiver er vi usammenhængende defensivt på samme måde, som vi har været i tidligere kampe. Det synes jeg er positivt, og noget, der kan bygges videre på. Når Ivan og Adelgaard kommer tilbage er jeg egentlig OK fortrøstningsfuld ift. vores defensiv, selvom Nico ganske rigtigt har nogle udfordringer ift. opdækning og placeringsevne.

                        Comment


                          #13
                          Med lidt mere utur, eller retfærdighed om man vil, så havde OB tabt de 2 sidste kampe, og så havde fanden for alvor været malet på døren. Nu vinder man 2 sejre - heldigt, og så er spøgelset lidt på afstand, for nu. Men, det er stadig et svagt hold, hvor mange pladser kan forstærkes, bl.a. backerne, som ikke er gode nok. Vi må se. I hvertfald er der sket noget med Paulsen og på keeperpositionen, og det er positivt. Men, der mangler stadig rigtig meget klasse

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Med lidt mere utur, eller retfærdighed om man vil, så havde OB tabt de 2 sidste kampe, og så havde fanden for alvor været malet på døren. Nu vinder man 2 sejre - heldigt, og så er spøgelset lidt på afstand, for nu...
                            Er dette ikke netop essensen af sport? Og det er en beskrivelse der passer både direkte og modsatrettet på flere hold i superligaen. Lad os se om ikke der bliver/er krise i FCK når de taber til Silkeborg i næste runde.

                            Comment


                              #15
                              [QUOTE=newbenji;n306078]
                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg


                              Til gengæld var der rart han kom ud da han var færdig. istedet for mod horsens rende rundt yderlige 15 min istedet for få nye kræfter ind
                              Helt sikkert. Jeg synes også han gjorde det fint og var den spiller der havde løbet mest på banen, da han blev skiftet ud. Det giver bare bedre mening nu at han ikke startede i en række kampe efter fcn-kampen, når han ikke har mere end en time i sig nu, hvor vi er halvanden måned inde i sæsonen og han mig bekendt ikke har været skadet.

                              Comment

                              Working...
                              X