Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Eftertanker Randers - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Eftertanker Randers - OB

    Til at starte med, vil jeg sige, at jeg kun så 1. halvleg. Men udfra hvad der skrives, så blev OB kørt over i 2. halvleg af kampen. Efter 1. Halvleg tænkte jeg: "Fedt, så vinder OB en 50/50 kamp, mod en modstander der er lidt bedre". Sådan gik det ikke, og man kunne vel egentlig sagtens have tabt kampen - har jeg hørt.

    Hvis OB ikke skal rykke ned, så kræver det en ændring af spillestilen. Man kan ikke have 4 spillere på banen der ikke forsvarer, når resten af holdet har et tvivlsomt Superliganiveau. Man kan starte med at droppe Frøkjær og erstatte ham med Okusun, og så erstatte Okusun med Thrandersson. Det er noget konkret. Sløjf endnu en offensiv spiller, og giv Grubbe chancen på midt eller back, hvis han ellers har niveauet (jeg kender det ikke). Og så mener jeg at der skal hentes en rutineret målmand. Jeg er bange for at vi snakker nedrykning, hvis der ikke sker noget drastisk. Jeg kan ikke se 2 hold der p.t. er dårligere end OB.

    Et bud på en opstilling, der kan vinde kampe, med den nuværende trup, uden de skadede (selv om det bliver svært) :
    Bashkim

    Charly

    Breum - Okusun - Thrandersson

    Tverskov

    Jørgen - Paulsen - K. Larsen - Grubbe

    Bernat

    Jeg har sat spilfordeleren (Tverskov) på den defensive midt, da der ikke er blevet investeret i en rigtig spilfordeler til midten. Så derfor er udgangspunktet en stærkere defensiv med en 9'er. Når jeg ser min opstilling, tænker jeg også, at man mangler nogle gode midtbanespillere til kanterne. Havde man dét, ville jeg helt sikkert gå over i en flad 4-4-2. Man kunne måske også eksperimentere med Jørgen og Thrandersson på venstre og højre midt. Men så skulle man spille med King (som ikke er god nok) på Venstre back, og det bliver svært med Tverskov og Okusun til at dække midten.

    All in all kommer jeg frem til, at der mangler en del indkøb, men indtil det sker, så skal der pakkes lidt mere om midten.

    #2
    Jeg synes også, det er sjovt at lege med formationer. En guilty pleasure for mange fodboldfans, tænker jeg.

    Man leder jo efter den kombination, der på magisk vis kan ændre holdet, selvom den naturligvis ikke findes.

    Jeg ville forankre den centrale akse med en 4-3-3. De tre offensive er efter dagsform + Jebali. Ivancevic tager over for KL på sigt. Det er en pragmatisk og realistisk opstilling, synes jeg.

    Breum - Jebali - Nouck
    AT - Tver - Okosun
    JS - BP - KL - Grubbe
    Bernat
    Last edited by Jungledyret; 25-07-2022, 14:04.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Jeg synes også, det er sjovt at lege med formationer. En guilty pleasure for mange fodboldfans, tænker jeg.

      Man leder jo efter den kombination, der på magisk vis kan ændre holdet, selvom den naturligvis ikke findes.

      Jeg ville forankre den centrale akse med en 4-3-3. De tre offensive er efter dagsform + Jebali. Ivancevic tager over for KL på sigt. Det er en pragmatisk og realistisk opstilling, synes jeg.

      Breum - Jebali - Nouck
      AT - Tver - Okosun
      JS - BP - KL - Grubbe
      Bernat
      Nu kunne en midtbane med Tverskov, Aron og Okosun ikke befrie os fra Randers pres i går fordi de kunne ikke holde fast i bolden for mere end fem sekunder ... det kan naturlig blive bedre med Jebali på banen men der her hold har brug for en kvalitetsmidtbanespiller ved siden af Tverskov og Aron/Okosun. Eller man trækker Jebali tilbage og sætter Max på toppen.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Nu kunne en midtbane med Tverskov, Aron og Okosun ikke befrie os fra Randers pres i går fordi de kunne ikke holde fast i bolden for mere end fem sekunder ... det kan naturlig blive bedre med Jebali på banen men der her hold har brug for en kvalitetsmidtbanespiller ved siden af Tverskov og Aron/Okosun. Eller man trækker Jebali tilbage og sætter Max på toppen.
        Amen brother! Man kan fedte rundt med forsvaret og angrebet i alle de kombinationer man vil, men når man ikke har kvaliteten centralt bliver alt andet også der efter.

        Comment


          #5
          Hvor låst er Alm af spillestils strategien?
          Er han låst og undskyldt eller er han bare stædig?

          Som det er nu, så får vi ikke udnyttet nogle af spillernes forcer, men udstiller spillernes mangler.

          Selv Randers som vel er det mest koncept tro hold ændrede formation til FCM opgøret.

          Comment


            #6
            Jeg er enig i, at det ser svært ud med den trup OB har. Men det handler også om at få spillernes kvaliteter frem, og det falder i sidste ende på trænerteamet. Men han har det sgu heller ikke nemt når den røde tråd mangler i holdet

            Comment


              #7
              Jeg er uenig. Man skal implementere den spillestil man har brugt mange ressourcer på at gennemføre på akademidelen. Andet holder ikke og ville være et seriøst tilbageslag.

              Jeg ville overveje at trække Jebali tilbage i banen når han er klar samt hente en boldspillende sekser ind som gardering på vores midtbane, hverken Aron eller Okosun har niveauet til at spille så centralt på et superliga mandskab.

              Dernæst ville jeg implementere at højreback skubber op og ind i banen for at understøtte midtbanen, hvilket frigiver en midtbanespiller til at komme med i feltet.

              Det ville se sådan her ud

              HC/Mande
              Nico/Grubbe BP/Jebali Mihajlo/Kl Skjelvik/King

              ​​​​​​Tverskov/ny Frø/Mucolli Jebali/ny

              Nouck/Sabbi Bashkim/Fenger Breum/Sander


              Der er nogle ting i vores taktik der er kammet over, i et forsøg på at finde tilbage til en fysisk spillestil har man især centralt taget nogle spillere ind som ikke har det fodboldsmæssige niveau til at spille så centralt i banen og det gør at vi kommer til at løbe solen sort, vores ene midtbanespiller der kan spille skal stort set lave det hele. Det er et kæmpe problem, det er ikke nok, som fodbold er i dag at være stor og stærk. Vi bliver langsomme på midten af banen og vi kan presses ned fordi vi ikke kan holde på bolden eller sætte et angreb igang. Vi kan heller ikke fastholde et etableret angrebsspil når vi centralt har én spiller der kan slå præcise afleveringer.

              Vi vil gerne spille direkte og med højt pres, hvilket er fint nok, men også meget krævende rent fysisk, især hvis vi drømmer om at spille Europæisk, vi kan ikke spille på den måde 2-3 gange om ugen, det skal være et gear vi kan starte kampene ud i, gå over til at holde i bolden og skifte over til at spille direkte og med højt pres. Det giver eksempelvist ingen mening at vi spiller så direkte når vi er foran med to, så giver det ret god mening lige og holde i bolden.

              Det er et spørgsmål om at finde balancen i trupsammensætningen og i spillestil.
              ​​​​​
              Last edited by Striwetforlivet!; 25-07-2022, 16:05.

              Comment


                #8
                Det står lysende klart at vi har brug for ekstra backup i midterforsvaret og ekstra dækning bag vores backer, der tænker offensivt. Det eneste rigtige er en 5-2-3. I en 5-2-3 trækker den 3. midterforsvar ud og dækker bag backen, når han er i en offensiv action. Denne her opstilling giver i min optik mest mening, i den situation vi er i og med den trup vi besidder pt:

                ----------------HC---------------
                ----Ivan-----Bjørn----Kasper
                Nico-----------------------Jurgen
                -----Tverskov---Oku/Jeb------
                Breum/Nouck-------Sander/Jeb
                -----------Bash/Max------------

                Comment


                  #9
                  Det er naturligvis ikke akademiets spillestil der skal diktere hvordan man spiller på førsteholdet, men klart giver det mening at tilpasse akademiets spillesystem efter det system man ønsker at praktisere på førsteholdet. Her har man så, efter mange og lange modne overvejser (forhåbentligt) og med hjælp fra et eksternt rekrutterings netværk, valgt at ansætte Alm.
                  Er Alm så låst af sit system? Det tænker jeg da kun at man kan sige ja til - manden insistere på at spille 4-2-3-1 uagtet at han ikke har nogen 6ere i en ellers stor trup. Hvor lander aben så når nu vi igen ligger og roder rundt i bunden med håbløst spil og elendige resultater? Alm kan ikke frikendes. Holdet har ikke rykket sig en meter, Alm finder ingen løsninger og på banen ligner det ihvertfald ikke at han forsøger at finde løsninger på ellers helt åbenlyse spillemæssige problemer - det er ihvertfald det samme han foretager sig uge efter uge. Spillerne udvikler sig heller ikke væsentligt, heller ikke de unge spillere som han ellers bl.a. var hentet til at udvikle - alt i alt er det stilstand at best.
                  Men hvad med ledelsen der hentede Alm? De hentede en træner der sværger til en bestemt spillestil, en træner der er så tro mod sit koncept (rigid) at han ikke justere taktikken efter spillematerialet. Samtidig vælger klubben i løbet af nu 3 transfervinduer ikke at hente spillere til systemet. Altså man henter en træner der insistere på at spille med to 6ere, det kan man kalde rigidt og forstokket hvis man vil, men for helvede, man henter en træner der SKAL bruge bestemte typer og så undlader man at give ham de typer. Det gælder primært Hemmingsen som ansatte Alm og stod for transfers i løbet af Alms to første transfervinduer, men det gælder immervæk også BW der ikke har hentet den/de åbentlyst nødvendige spillere som Alms system skriger efter.

                  Så kære Björn Wesström hør min bøn. Find ud af om du vil have OB til at spille med Alms 4-2-3-1 eller ej. Vil du fortsætte den nuværrende kurs så hent for Guds skyld de spillere som det kræver. Hvis ikke, så fyr Alm og gerne hurtigt, og så sæt en kurs (igen igen) og bak så den kurs op med den nødvendige handling.

                  Comment


                    #10
                    Skal man tage positivhatten på,er der jo faktisk materiale til en 3-5-2. Tre CF kunne løse de defensive udfordringer og give JT mere plads til at tænke offensivt. Og jeg kunne sagtens se i hvert fald Jørgen som WB.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                      Skal man tage positivhatten på,er der jo faktisk materiale til en 3-5-2. Tre CF kunne løse de defensive udfordringer og give JT mere plads til at tænke offensivt. Og jeg kunne sagtens se i hvert fald Jørgen som WB.
                      Udfordringen bliver så at gøre den dynamisk og fremadrettet. Senest vi spillede i den formation stod vi jo oftere med 5 mand i forsvaret end med offensive backs. Jeg kan sagtens se ideen i at skifte til 3-5-2 for at sætte en prop i den flodbølge af mål vi indkasserer, men jeg tror ikke på vi undgår et mere defensivt udtryk og så står vi utro tilbage overfor strategien på den front. Jeg kan ikke se os gøre andet end at forsøge at rydde op i truppen og ramme plet med et par signinger. Derudover skulle der også gerne ske lidt forbedringer når Ivan, Jebali, Sabbi og Fenger er tilbage, samt BP bliver spillet ind i forsvaret. Det har trods alt også lidt at sige.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Udfordringen bliver så at gøre den dynamisk og fremadrettet. Senest vi spillede i den formation stod vi jo oftere med 5 mand i forsvaret end med offensive backs. Jeg kan sagtens se ideen i at skifte til 3-5-2 for at sætte en prop i den flodbølge af mål vi indkasserer, men jeg tror ikke på vi undgår et mere defensivt udtryk og så står vi utro tilbage overfor strategien på den front. Jeg kan ikke se os gøre andet end at forsøge at rydde op i truppen og ramme plet med et par signinger. Derudover skulle der også gerne ske lidt forbedringer når Ivan, Jebali, Sabbi og Fenger er tilbage, samt BP bliver spillet ind i forsvaret. Det har trods alt også lidt at sige.
                        For det første står der INGEN steder i strategien, om man må spille 3-5-2 og for det andet er argumentet om, at 3-5-2 partout skulle være mere defensiv og "utro overfor strategien" virkelig heller ikke et særligt stærkt argument, nogle af vores bedste sæsoner i nyere tid rent offensivt, spillede vi primært 3-5-2. Tværtimod har vi siden Alm kom til kun bevæget os længere væk fra det udtryk vi ser på U17 og især U19, så utroskabet er allerede i gang, de færreste er desværre årvågne nok til at have set signalerne.

                        3-5-2 er ikke nødvendigvis løsningen, men OB står i hvert fald i en situation nu, hvor man når det kommer til udtryk og værdier skal til at gøre op med sig selv, om man fortsat vil spille efter nogle idealer om hvordan man mener fodbold bør spiller og man gerne vil have holdet skal se ud en dag, eller om man vil kigge på det eksisterende spillermateriale og deres evner og spille den form for fodbold de mestre bedst og som mest sandsynligt giver resultater på den korte bane.

                        I min verden er det dybt arrogant at tro, at man bare kan gøre som det passer sig, og slet ikke skæve til konkurrencesituationen i ligaen som er hårdere end nogensinde før. Bundniveauet og niveauet på de hold der kommer nedefra, bare se på Viborg og Silkeborg sidste sæson og Horsens i år, er så højt at man ikke skal ramme særligt skævt længere for at komme i store problemer, og i de kommende år kommer vi til at se et hold rykke ud, som vi havde troet var alt for gode, måske allerede i denne sæson, og OB hører til blandt de hold der er i farezonen.
                        Last edited by Sheed; 26-07-2022, 11:05.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                          Skal man tage positivhatten på,er der jo faktisk materiale til en 3-5-2. Tre CF kunne løse de defensive udfordringer og give JT mere plads til at tænke offensivt. Og jeg kunne sagtens se i hvert fald Jørgen som WB.
                          Er der 3 CFer der er godt nok. Det mener jeg ikke vi har. Så skal Tverskov tilbage, men så er der kun boldmongoler på midten.
                          uanset hvilket system du vælger så er truppen for slap til målsætningen. Det er klart, at det kan blive bedre, men det ændre ikke på at truppen er svag. Men mon ikke Ove P bliver hentet med 10 runder igen, og så overlever vi

                          Comment


                            #14
                            Lad os se hvad folk siger når vi har vundet 3-1 over Midtjylland på fredag.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              For det første står der INGEN steder i strategien, om man må spille 3-5-2 og for det andet er argumentet om, at 3-5-2 partout skulle være mere defensiv og "utro overfor strategien" virkelig heller ikke et særligt stærkt argument, nogle af vores bedste sæsoner i nyere tid rent offensivt, spillede vi primært 3-5-2. Tværtimod har vi siden Alm kom til kun bevæget os længere væk fra det udtryk vi ser på U17 og især U19, så utroskabet er allerede i gang, de færreste er desværre årvågne nok til at have set signalerne.

                              3-5-2 er ikke nødvendigvis løsningen, men OB står i hvert fald i en situation nu, hvor man når det kommer til udtryk og værdier skal til at gøre op med sig selv, om man fortsat vil spille efter nogle idealer om hvordan man mener fodbold bør spiller og man gerne vil have holdet skal se ud en dag, eller om man vil kigge på det eksisterende spillermateriale og deres evner og spille den form for fodbold de mestre bedst og som mest sandsynligt giver resultater på den korte bane.

                              I min verden er det dybt arrogant at tro, at man bare kan gøre som det passer sig, og slet ikke skæve til konkurrencesituationen i ligaen som er hårdere end nogensinde før. Bundniveauet og niveauet på de hold der kommer nedefra, bare se på Viborg og Silkeborg sidste sæson og Horsens i år, er så højt at man ikke skal ramme særligt skævt længere for at komme i store problemer, og i de kommende år kommer vi til at se et hold rykke ud, som vi havde troet var alt for gode, måske allerede i denne sæson, og OB hører til blandt de hold der er i farezonen.
                              Tror heller ikke jeg skriver 3-5-2 er forbudt, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at se vores hold blive et offensivt indstillet 3-5-2 hold. Hertil har vi i min optik for mange tunge midtbanespillere. Da vi havde succes med den opstilling var det med løbestærke folk som Kløve (da han var på toppen) og Casper Nielsen. Hvem i vores trup skulle udfylde den rolle de gjorde?
                              Jeg tror på langt sigt mest på at man får grundlagt et fundament omkring den spillestil man har. Vi er ikke uenige om at den så langt fra spiller som den skal, men det må der handles ud fra. Det koster nok endnu en sæson udenfor top 6 at få ryddet op og måske koster det to, men derfra tror jeg på vi står et bedre sted end, hvis vi vader rundt i forskellige spilmønstre. Det prøvede vi med JM og selvom han havde et fint grundspil i sin første sæson, så trådte vi bare to skridt tilbage i de to efterfølgende sæsoner.
                              Jeg er ikke i samme grad nervøs for en nedrykning. Viborg og SIF var gode oprykkere og SIF er utvivlsomt stadig gode. Til gengæld er Horsens med deres historisk lille trup og Lyngby ikke ligeså seriøse superligahold. Fin start af Horsens bevares, men det har vi set før fra oprykkere. Hverdagen rammer helt sikkert dem snart og jeg vil blive ekstremt overrasket, hvis ikke de ender sidst. Lyngby synes jeg kommer med det samme som sædvanligt. Viborg tror jeg også får en svær sæson, så vi skal nok bliver nummer 7-8-9 stykker igen. Det skal der til gengæld stadig arbejdes hårdt på vi bevæger os op fra!

                              Comment

                              Working...
                              X