Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-FCN 3.4.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Grundlæggende er Alms 4-2-3-1 bare svær. De 2 centrale midtbanespillere skal dække et enormt rum.

    Jeg er ret kritisk over for, at Alm ikke reagerer. Det fungerer slet ikke.

    Det ville være en simpel operation at vende diamanten og spille en klassisk 4-3-3 med én 6er/playmaker (JJ) og to 8er (AT og Okosun).

    Det ville give en helt anden forankring og power.

    Så kunne man spille med Jebali og Frø eller Breum bag Fenger i ret frie roller.

    Sabbi og BK videre til sommer.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Det er rigtigt der gik forholdsvis lang tid, men det har næppe den store betydning om Aron spillede 15 eller 22 min. Jeg tror stadig der har været en vis hensyntagen til den overståede skade og mange min. for Island og kikket ind i de kommende mange kampe i - ikke mindst de 4 kampe mod Haderslev og drømmen om en pokalfinale. Aron viste på de 15 min. hvor dynamisk han er. Det bliver helt sikkert en gevinst med ham tilbage igen.
      Ja det er jeg med på og enig i det, mit svar var også mere at AA ville have gjort noget da vi begynder at blive presset mere bagud i de sidste 22 min, men der går bare en del tid inden de kan komme på banen og er nok derfor vi slet ikke får presset mere fremad i de sidste minutter, fordi FCN får mere selvtillid af at kunne spille den rundt.

      Comment


        Jeg er faktisk ikke uenig i, at 4-2-3-1 fungerer rigtig godt i de offensive faser af spillet. Det giver en vis dynamik, at vores kanter søger meget ind i banen, og hvis vores backs kan bygge på over det næste halve års tid, så ser det rigtig spændende ud.

        I de faser af spillet, hvor vi skal jagte noget, fungerer 4-2-3-1 fint. Det synes jeg også, at holdet har vist ved at score et godkendt antal mål set over hele sæsonen.

        Det, som jeg forsøger at angribe, er, at nu når vi alligevel ændrer formation, når vi skal forsvare en føring hjem, vil det give bedre resultater at vende trekanten på midten om, for vi får simpelthen ikke nok ud af de fire forreste, når vi er kommet foran.

        Vi er generelt alt for bange for at presse for højt, når vi er kommet foran pg.a. vores - til tider - lidt tunge bagkæde. Det er helt forståeligt, men det vil vi kunne modvirke ved at de to midtbanespillere ikke skal dække for store rum på banen. De bliver, som andre også nævner, for trætte.

        Og at Thrandarsson ikke var klar til at spille mere, end han gjorde, er fair nok. Måske skulle man have overvejet at have skiftet Ivancevic ind i stedet for Frøkjær, og så have spillet med ham og Kasper Larsen i forsvaret til gengæld for Tverskov kunne have spillet 6'er med JJ og Okkosun foran sig.

        Tverskov har jo tilmed den fordel, at han er intelligent nok til at skifte mellem at spille midterforsvar og 6'er afhængigt af, hvilken fase af spillet vi er i. Det ville give os mulighed for at forsvare længere væk fra eget felt i situationer, hvor vi er foran og ikke rigtigt selv vil/kan mere offensivt.
        Last edited by Bolbro; 06-04-2022, 01:10.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

          Ja det er jeg med på og enig i det, mit svar var også mere at AA ville have gjort noget da vi begynder at blive presset mere bagud i de sidste 22 min, men der går bare en del tid inden de kan komme på banen og er nok derfor vi slet ikke får presset mere fremad i de sidste minutter, fordi FCN får mere selvtillid af at kunne spille den rundt.
          Det må stå hen i det uvisse om de min. ville have ændret kampbilledet mærkbart. Jeg tvivler dog på det i det FCN jo nærmest var tvunget til en ekstra satsning hvis de ville have mere end nul point med hjem. De er notorisk stærke teknikkere og flytter bolden hurtigt rundt så jeg tror ikke Aron ene mand ville kunne gøre den store forskel derinde. Nico på hb. var måske også træt .. i hvert fald kan han ikke sig helt fri for glemme at orientere sig centralt ved scoringen. Anyways så holdt det heldigvis og vi kan trække vejret lidt roligt indtil næste weekend hvor påsken nærmer sig og det er tid til genopstandelse for Aron (og en anden herre)

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg
            Jeg er faktisk ikke uenig i, at 4-2-3-1 fungerer rigtig godt i de offensive faser af spillet. Det giver en vis dynamik, at vores kanter søger meget ind i banen, og hvis vores backs kan bygge på over det næste halve års tid, så ser det rigtig spændende ud.

            I de faser af spillet, hvor vi skal jagte noget, fungerer 4-2-3-1 fint. Det synes jeg også, at holdet har vist ved at score et godkendt antal mål set over hele sæsonen.

            Det, som jeg forsøger at angribe, er, at nu når vi alligevel ændrer formation, når vi skal forsvare en føring hjem, vil det give bedre resultater at vende trekanten på midten om, for vi får simpelthen ikke nok ud af de fire forreste, når vi er kommet foran.

            Vi er generelt alt for bange for at presse for højt, når vi er kommet foran pg.a. vores - til tider - lidt tunge bagkæde. Det er helt forståeligt, men det vil vi kunne modvirke ved at de to midtbanespillere ikke skal dække for store rum på banen. De bliver, som andre også nævner, for trætte.

            Og at Thrandarsson ikke var klar til at spille mere, end han gjorde, er fair nok. Måske skulle man have overvejet at have skiftet Ivancevic ind i stedet for Frøkjær, og så have spillet med ham og Kasper Larsen i forsvaret til gengæld for Tverskov kunne have spillet 6'er med JJ og Okkosun foran sig.

            Tverskov har jo tilmed den fordel, at han er intelligent nok til at skifte mellem at spille midterforsvar og 6'er afhængigt af, hvilken fase af spillet vi er i. Det ville give os mulighed for at forsvare længere væk fra eget felt i situationer, hvor vi er foran og ikke rigtigt selv vil/kan mere offensivt.
            Spørgsmålet er, om en klassisk 4-3-3 vil fungere dårligere offensivt?

            JJ vil få aflastning og de to 8ere (AT og Okosun) kan støde mere frem.

            De to ‘kanter’ skal med vores typer ikke være klassiske kanter, de skal have frie roller, og det kan de bedre få med de tre klassiske midtbanespillere bag sig.

            Fenger på top og Jebali og Frø/Breum bag sig.

            Jeg bilder mig ikke ind, at Alm ikke overvejer alt dette, men det undrer mig, at man ikke prøver det. Jeg tænker, at det helt oplagt vil balancere holdet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

              Spørgsmålet er, om en klassisk 4-3-3 vil fungere dårligere offensivt?

              JJ vil få aflastning og de to 8ere (AT og Okosun) kan støde mere frem.

              De to ‘kanter’ skal med vores typer ikke være klassiske kanter, de skal have frie roller, og det kan de bedre få med de tre klassiske midtbanespillere bag sig.

              Fenger på top og Jebali og Frø/Breum bag sig.

              Jeg bilder mig ikke ind, at Alm ikke overvejer alt dette, men det undrer mig, at man ikke prøver det. Jeg tænker, at det helt oplagt vil balancere holdet.
              Jeg kan sådan set kun erklære mig enig.

              Dog tror jeg 4-3-3 med én 6'er og to 8'ere vil fungere dårligere offensivt, så længe vores backs ikke kommer mere frem, end de gør.

              Derfor må vi arbejde med, at vores trekant nogle gange skal vendes om flere gange i samme kamp. Det er alligevel en lidt mindre tilvænning end at skulle stille sig helt ned i eget felt med fem forsvarspillere, ny opstilling og to midtbanespillere, der typisk skal løbe rundt de sidste 20-30 min med et gult kort hver.
              Last edited by Bolbro; 06-04-2022, 14:14.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Det må stå hen i det uvisse om de min. ville have ændret kampbilledet mærkbart. Jeg tvivler dog på det i det FCN jo nærmest var tvunget til en ekstra satsning hvis de ville have mere end nul point med hjem. De er notorisk stærke teknikkere og flytter bolden hurtigt rundt så jeg tror ikke Aron ene mand ville kunne gøre den store forskel derinde. Nico på hb. var måske også træt .. i hvert fald kan han ikke sig helt fri for glemme at orientere sig centralt ved scoringen. Anyways så holdt det heldigvis og vi kan trække vejret lidt roligt indtil næste weekend hvor påsken nærmer sig og det er tid til genopstandelse for Aron (og en anden herre)
                Aron gjorde nu en forskel da han kom på banen og selvom det bliver uvisse så tvivler om vi ville have holdet stand uden ham. Han kommer ind med den absolute vilje og udstråler det fra første sekund Han er mental vores stærkeste spiller, vi har igen anden med den gejst og indstilling han viser. På den måde er han uundværlig i vores hold. Holder kræver til mere af det: typer som ikke bare hader at tabe men nægter at acceptere et pointtab.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Aron gjorde nu en forskel da han kom på banen og selvom det bliver uvisse så tvivler om vi ville have holdet stand uden ham. Han kommer ind med den absolute vilje og udstråler det fra første sekund Han er mental vores stærkeste spiller, vi har igen anden med den gejst og indstilling han viser. På den måde er han uundværlig i vores hold. Holder kræver til mere af det: typer som ikke bare hader at tabe men nægter at acceptere et pointtab.
                  Enig, men glædede mig især over at Ivan ruskede op i holdkammeraterne og viste vinder vilje. Der ligger måske noget god entusiasme i ham som gerne må smitte.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Aron gjorde nu en forskel da han kom på banen og selvom det bliver uvisse så tvivler om vi ville have holdet stand uden ham. Han kommer ind med den absolute vilje og udstråler det fra første sekund Han er mental vores stærkeste spiller, vi har igen anden med den gejst og indstilling han viser. På den måde er han uundværlig i vores hold. Holder kræver til mere af det: typer som ikke bare hader at tabe men nægter at acceptere et pointtab.
                    Han viste i hvert fald den go'e dynamik, kvalitet og indstilling han har haft hele denne sæson, men jeg tror også på at der er en grund til han kom ind på hb og ikke centralt. Træt Nico, småskadet Nico eller noget tredje, det er Alm vurdering og jeg har tillid til han træffer de beslutninger han vurderer er bedst for holdet i den givne situation.

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Enig, men glædede mig især over at Ivan ruskede op i holdkammeraterne og viste vinder vilje. Der ligger måske noget god entusiasme i ham som gerne må smitte.
                      Det virker det til. Oli Lund havde det samme, men kvaliteten skal følge med for at det rigtig gør en forskel. Det er dog en stærk karakter han viser taget i betragtning af han er ny, ung og kun kan engelsk til absolut husbehov. Mange ville I den situation sætte sig på de bagerste rækker i bussen, men det virker det ikke til Ivan gør.

                      Comment

                      Working...
                      X