Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Viborg 19.11.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Leif Rasmussen finder meget klare ord for holdets amatøragtige optræden og Hemmes vurdering af vores Top6-trup.
    https://fyens.dk/artikel/andreas-alm...ge-for-tidligt
    Ja den rammer han godt.
    Der skal også noget til før han bliver rystet.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Leif Rasmussen finder meget klare ord for holdets amatøragtige optræden og Hemmes vurdering af vores Top6-trup.
    https://fyens.dk/artikel/andreas-alm...ge-for-tidligt

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Jeg forstår argumentet - og måske er det korrekt.

    Jeg tror dog også, at man skal se på kulturen, og OB har ALDRIG haft en kultur omkring at bringe de unge i spil. Nu er der så meldt en strategi ud om, at man skal bruge de unge. Det er jo bare ord, for kulturen er der ikke.

    Jeg så et par træningspas for måneder siden. Vestergaard imponerede stort - og fik ros fra alle leder og kanter. I en klub med en kultur om at bruge de unge, er jeg overbevist om, at han var blevet præmieret med en startplads. Særligt når konkurrenten er så dårlig.

    Jeg tror, at OBs ledelse går ekstremt meget op i den top-6. Og så må alt andet vige. Det gør, at man hele tiden tænker kortsigtet - det næste point, de næste 3 måneder. Det kommer der aldrig en hverken stor klub eller storklub ud af.
    Ville jo væte fedt hvis CV kunne spille sig på. At han får ros kunne også være fordi han er ung. På andre arbejdspladser roser man sandsynligvis lærlingen mere en senior medarbejderen. Men skal man lave et komplekst projekt vælger man ofte det sikre kort og lader lærlingen i overført betyning" spille nogle få minutter"

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Jeg forstår argumentet - og måske er det korrekt.

    Jeg tror dog også, at man skal se på kulturen, og OB har ALDRIG haft en kultur omkring at bringe de unge i spil. Nu er der så meldt en strategi ud om, at man skal bruge de unge. Det er jo bare ord, for kulturen er der ikke.

    Jeg så et par træningspas for måneder siden. Vestergaard imponerede stort - og fik ros fra alle leder og kanter. I en klub med en kultur om at bruge de unge, er jeg overbevist om, at han var blevet præmieret med en startplads. Særligt når konkurrenten er så dårlig.

    Jeg tror, at OBs ledelse går ekstremt meget op i den top-6. Og så må alt andet vige. Det gør, at man hele tiden tænker kortsigtet - det næste point, de næste 3 måneder. Det kommer der aldrig en hverken stor klub eller storklub ud af.
    Jeg tror ikke de går så meget op i Top 6 som de giver udtryk for. Havde de for alvor haft den ambition så var der handlet anderledes når det kun er opnået 1 af 10 gange.
    Jeg tror de er tilfredse med at have behørig afstand til nedrykning og top 6 vil være bonus i de sæsoner hvor vi er det pop-up hold som kommer med.
    Det er bare klart at en klub af OB’s størrelse og med vores historik,så vil det være for fattigt at melde ud at ambitionen er en solid midterplacering. Det vil der heller ikke være sponsor og fan opbakning til og derfor oversælges produktet i bedste Leasy stil. Så længe vi er tæt på holdes gryden i kog, og kritikken fejes af bordet med udenoms snak.
    Jesper Hansen var en dygtig mand til at holde os status q for små penge, og han anså fanbasen som et kundesegment, derfor var han helt i ånd med NT’s anskuelse af hvordan OB kan drives billigst muligt.
    Jesper Hansen var nedbrydende for kulturen og var frontfigur for fremmedgørelsen af OB for mig.
    Han var helt sikkert dygtig til at få superligahuset igennem, men sportsligt var han en katastrofe. Ligesom han var det i forholdet mellem klub og fans samt klub og tidligere helte.
    Jesper Hansen var længe røget på porten af en ledelse som ville have handling bag de fine ord om ambitioner.
    Last edited by Magge; 20-11-2021, 23:56.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Du kan have ret, men der er 4 træner omkring holdet, og før var der Hemme og JM.
    De 6 kan tage fejl, men vi kan også drømme og skrue nogle forventninger op som ikke kan holde. De unge gjorde det godt da JM blen tvunget til at bruge dem i nedrykningsspillet, men modstanden den gang var også ringe.

    Der må være en grund til at feks Robin er bænket. Godt nok brændte han ikke banen af, men. Breum skal heller ikke bedømmes på i går, men der var heller ikke tur i den.

    Det er fint at råbe egen avi, men vi skal ikke have indavl. Personligt ved ikke hvad de unge cfer kan, men de har næppe niveau endnu til at vi får solid afstand til 11 pladsen.

    Måske det en dag går op for NT at hans rådgivere konstant skyder ved siden af skiven.
    Jeg forstår argumentet - og måske er det korrekt.

    Jeg tror dog også, at man skal se på kulturen, og OB har ALDRIG haft en kultur omkring at bringe de unge i spil. Nu er der så meldt en strategi ud om, at man skal bruge de unge. Det er jo bare ord, for kulturen er der ikke.

    Jeg så et par træningspas for måneder siden. Vestergaard imponerede stort - og fik ros fra alle leder og kanter. I en klub med en kultur om at bruge de unge, er jeg overbevist om, at han var blevet præmieret med en startplads. Særligt når konkurrenten er så dårlig.

    Jeg tror, at OBs ledelse går ekstremt meget op i den top-6. Og så må alt andet vige. Det gør, at man hele tiden tænker kortsigtet - det næste point, de næste 3 måneder. Det kommer der aldrig en hverken stor klub eller storklub ud af.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Du kan have ret, men der er 4 træner omkring holdet, og før var der Hemme og JM.
    De 6 kan tage fejl, men vi kan også drømme og skrue nogle forventninger op som ikke kan holde. De unge gjorde det godt da JM blen tvunget til at bruge dem i nedrykningsspillet, men modstanden den gang var også ringe.

    Der må være en grund til at feks Robin er bænket. Godt nok brændte han ikke banen af, men. Breum skal heller ikke bedømmes på i går, men der var heller ikke tur i den.

    Det er fint at råbe egen avi, men vi skal ikke have indavl. Personligt ved ikke hvad de unge cfer kan, men de har næppe niveau endnu til at vi får solid afstand til 11 pladsen.

    Måske det en dag går op for NT at hans rådgivere konstant skyder ved siden af skiven.
    Det er ikke enten eller, man kan godt i højere grad bruge de unge. Nu kom Breum lidt tidligere ind i går end det har været tilfældet flere gange hvor han har stået bag Kløve, Opondo og Jebali.

    Hvor mange sæsoner skal vi bruge undskyldningen at vi skal sikre top 6 inden vi satser mere ungt, eller son det mere er blevet vi skal sikre overlevelsen.

    Jeg vil hellere blive nr 9-10 i ligaen og se der sker fremskridt med de unge, end jeg vil blive nr 7-8 og se status q med Kløve, Lieder, AJA og hvad de ellers hedder.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det er også, hvad der kommer til at ske. Helt enig.

    Jeg tror, at OB ville få flere point med unge, motiverede kræfter. Det er paradokset.
    Du kan have ret, men der er 4 træner omkring holdet, og før var der Hemme og JM.
    De 6 kan tage fejl, men vi kan også drømme og skrue nogle forventninger op som ikke kan holde. De unge gjorde det godt da JM blen tvunget til at bruge dem i nedrykningsspillet, men modstanden den gang var også ringe.

    Der må være en grund til at feks Robin er bænket. Godt nok brændte han ikke banen af, men. Breum skal heller ikke bedømmes på i går, men der var heller ikke tur i den.

    Det er fint at råbe egen avi, men vi skal ikke have indavl. Personligt ved ikke hvad de unge cfer kan, men de har næppe niveau endnu til at vi får solid afstand til 11 pladsen.

    Måske det en dag går op for NT at hans rådgivere konstant skyder ved siden af skiven.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Tro på det.

    Alm har vel mere eller mindre skrevet under på at ville spille 4-2-3-1 - som så bliver til 4-2-4, pga. vores ugidelige offensive spillere, spiller for sig selv.
    Det følte Hemme sig jo ikke forpligtet af.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Når betragter gårsdagens kamp og de kampe før så synes at det er specielt vores opspil som bliver dårligere og dårligere. Det blev læst og lukket ned alt for let af modstandere. Vi prøver igen og igen at spille os igennem i små rum, ofte på venstre side men udnytter ikke sideskift. Nico står oft helt fri og har meget plads men vi spiller bolden igen og igen i små rum hvor det sjældent lykkes at komme hurtigt frem. Især mod god organiserede og kompakte hold er det nødvendigt at spille med hurtige sideskift om at brække modstanderens organisation. Ligeså som vi ikke bruger overlap nok med vores backs. Vi har en præference at spille alt for meget i små rum overalt på banen og det er for endimemensional. Der mangler bare overblik og spilintelligens i holdet. Jebali er den som til mindst til dels brugte sideskift på en god måde i fortiden og er vel den med den bedste overblik og spilforståelse. Så måske vi stepper op der igen med ham. Men de sidste kampe var virkelig ringe der og en nedgående udvikling. Ved at AA vil gerne at vi spiller os hurtigt igennem i små rum men hvis det bliver den eneste måde og ikke integreret i flere facetter at bygge spillet op så er det ja let at lukke ned for modstandere. Hidtil lykkes det ikke til os at skabe overtalsituationer fordi modstanderen kan koncentrere sig med mange spiller på at lukke vores småspil ned. Det vil kun give succes hvis vi tvinger modstanderen at koncentrere sig mere også på de andre arealer på banen og splitte kræfterne mere.
    VI blev læst og gør der for let for modstandere.
    ​​​​​
    Last edited by andlox; 20-11-2021, 14:57.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg


    Fuldstændig enig med dig, ord for ord. Også i at Alm fortsætter som hidtil.
    Jeg mener fortsat det er for tidligt at smide ham på porten. Men tanken om, at han ikke er manden der kan gøre det for os, bliver hyppigere hos mig.

    Han virker til at være fejlcastet til strategien, men perfekt castet til det som ledelsen i virkeligheden rigtig gerne vil - bruge spille omkring de 30, som er "etablerede" og "driftsikre"
    Ha ha, "driftsikre" er ikke lige det, jeg ville smide på langt størstedelen af vores spillere; yngre som såvel gamle. Snarere ustabile, humørspillere, middelmådige; en uskøn pærevælling af typer og manglende kvalitet.

    Sabbi brænder en kæmpe chance og bliver liggende i flere sekunder i ren ærgrelse, fuldstændigt ufokuseret på, at vi har hjørnespark, og at vi skal forsøge at bygge på det første momentum, vi har haft i hele kampen. Max Fenger hiver ham op. Sabbi ligner stadig én, der ikke kan komme videre fra at ha brændt den chance. For mig viser det signifikant, hvad problemet er: Sabbi kan mange ting og vil mange ting; men han er for det meste fokuseret på sig selv. Han er ikke en holdspiller. Han vil hellere ligge på jorden og ærgre sig, end at fokusere på at kampen stadig er i gang.

    Der kommer et indlæg fra højre fra en Viborg spiller; vi er nummerisk helt lige inde i feltet; og den sejler over til Christian Sørensen i den anden side af feltet. Alexander Juel kigger direkte på Grønning og kigger derefter ud på indlægssituationen, og i det sekund ligner han én, der har helt glemt, at han har en modstander i ryggen, indlægget bliver lagt; det er ikke engang særligt højt, men Alexander Juel sætter sig nærmest på halen. Det ser komisk ud. En fejl, som urutinerede forsvarsspillere ofte laver.

    Men Alexander Juel er ikke urutineret. Han er en mand med over 200 Superligakampe på bagen.

    Thrandarson trækker et gult kort, fordi han ene mand skal forsøge at stoppe en kontra, som er startet fra en kantspiller, der uhindret har fået lov til at løbe i paradestil ned af fløjen. Thrandarson er rødglødende af raseri. Folk kigger ned i jorden.

    Det er set før, på utallige fodboldhold enten på eller over grænsen til ren nedsmeltning.

    De 4 forreste er nærmest som en klike for sig selv. Dem på midten mangler enten evner med bolden (Thrandarsson) eller pondus i nærkampene (JJ) I forsvaret render vores bedste centrale forsvarsspiller rundt og laver samme fejl som hans sidekammerater. Uopmærksomme; uden kommunikation, motorveje af plads på ydersiden og ukoncentreret boldomgang.

    Det hænger på ingen måder sammen. Jeg er sikker på, at der er kvaliteter i flere af spillerne; men det nytter ikke at de 4 forreste spiller for sig selv. (Måske lidt med undtagelse af Fenger) Hvis vi så havde en midtbane, der både i boldomgang og i fysisk fremtoning kunne understøtte holdet, så vi kunne kompensere for at kanterne og Frøkjær måske ikke lige arbejder lige hårdt den anden vej; så kunne det gå. Men sandheden er, at selv om JJ/Thrandarsson er vores klart bedste konstellation; så er det ikke en konstellation, der kan understøtte ret meget.

    Jeg forstår godt folk, der til tider har behov for at finde nuancerne og blive ved med at finde små lyspunkter, som en måde at kunne holde ud at holde med OB; men sandheden er at igår, for første gang i denne sæson, lignede total nedsmeltning. A la den slags, der kan koste mere end bare TOP-6.

    Så JJ har ret; drop alle ambitioner og målsætninger; der ikke omhandler at bare vinde den næste fodboldkamp. For som udtrykket var igår, så kan de 3 sidste kampe før vinterpausen alle sammen ende i nederlag.

    Og trænere under pres, de vil sjældent vælge at satse ungt. Og hvis jeg skal være helt ærlig: Hvad ville de unge egentlig ud af at spille sammen med de rutinerede, der begår fejl og holdkammerater der spiller for sig selv?

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Hvorfor er de unge ikke løsningen på kort sigt? Kan det blive dårligere? Jeg tror, at Østrøm og Tver ville være en helt lige så god løsning som AJA/KL og Tver.

    Breum i stedet for *indsæt en af de nuværende offensive spillere*.

    Hvor ikke bare prøve? Det står jo elendigt til. Vis noget friskhed. Det er endda i overenstemmelse med den såkaldte strategi.

    Men det gør Alm ikke. Han fortsætter sin elendige 4-2-4 med ugidelige, gamle spillere i håb om, at det giver flere point. Påstand: jeg tror, det modsatte vil være tilfældet. Ryst posen, gør noget.
    Det bekymrende er jo at de unge forsvarsspillere ligner at være langt fra at hage niveauet, siden ligegyldigheder som Opondo, Aja, Lieder og okosun (hvis ikke han var syg igår) bliver valgt frem for dem til truppen. Nu er det jo ikke ligefrem landsholdsspillere de unge skal slå af. Det er midtstoppere med undtagelse af Tverskov der sejler rundt i hovedparten af kampene og en norsk back der dækker hæsligt op og ikke kan lægge en aflevering på egen banehalvdel. Hvis de unge er markant dårligere end dem, så kan de ligeså godt få lov at søge nye græsgange. Det kan godt være det ikke lige er i sync med strategien, men det er forhåbentlig det overskyggende mål at komme tilbage i toppen af dansk fodbold, og det gør vi altså ikke, hvis ikke de allerede nu kan bide skeer med Aja og KL.
    Det betyder jo ikke nødvendigvis at vi ikke satser på Akademiet at vi ofre tre-fire stykker der er for dårlige. Det betyder bare at der skal investeres endnu mere, hvis vi skal den vej og det er de her lidt hårde erkendelser vi bliver nødt til at gøre os, hvis ikke vi tager et årti mere som grå mus i den nederste del af superligaen eller det der er værre.
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Alm bliver nødt til at ændre formation indtil holdet får en Zeca type som fylder og lukker huller. Desuden skal, lieder, Jørgen, Okosun, opondo, kløve, kl, AJA erstattes med kvalitet. Når det er sket kan Alm spille i Alm stil. Men det er svært, når Frø ikke presser og løber retur, når Sabbi kun gør det i korte sekvenser, når Jørgen slet ikke har fokus på kampen og AJA og kl viser ar de ikke har niveau.
    Tro på det.

    Alm har vel mere eller mindre skrevet under på at ville spille 4-2-3-1 - som så bliver til 4-2-4, pga. vores ugidelige offensive spillere, spiller for sig selv.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Hvorfor er de unge ikke løsningen på kort sigt? Kan det blive dårligere? Jeg tror, at Østrøm og Tver ville være en helt lige så god løsning som AJA/KL og Tver.

    Breum i stedet for *indsæt en af de nuværende offensive spillere*.

    Hvor ikke bare prøve? Det står jo elendigt til. Vis noget friskhed. Det er endda i overenstemmelse med den såkaldte strategi.

    Men det gør Alm ikke. Han fortsætter sin elendige 4-2-4 med ugidelige, gamle spillere i håb om, at det giver flere point. Påstand: jeg tror, det modsatte vil være tilfældet. Ryst posen, gør noget.

    Fuldstændig enig med dig, ord for ord. Også i at Alm fortsætter som hidtil.
    Jeg mener fortsat det er for tidligt at smide ham på porten. Men tanken om, at han ikke er manden der kan gøre det for os, bliver hyppigere hos mig.

    Han virker til at være fejlcastet til strategien, men perfekt castet til det som ledelsen i virkeligheden rigtig gerne vil - bruge spille omkring de 30, som er "etablerede" og "driftsikre"

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Så længe vi matematisk ikke er sikret mod nedrykning, så kan du roligt regne med, at posen ikke bliver rystet. Alm er ligesom de to foregående trænere, vi har haft; Af den gamle skole. Og så er han en grå mus. Ligesom OSE vil ha det...

    MvH ChrisOB
    Det er også, hvad der kommer til at ske. Helt enig.

    Jeg tror, at OB ville få flere point med unge, motiverede kræfter. Det er paradokset.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Alm bliver nødt til at ændre formation indtil holdet får en Zeca type som fylder og lukker huller. Desuden skal, lieder, Jørgen, Okosun, opondo, kløve, kl, AJA erstattes med kvalitet. Når det er sket kan Alm spille i Alm stil. Men det er svært, når Frø ikke presser og løber retur, når Sabbi kun gør det i korte sekvenser, når Jørgen slet ikke har fokus på kampen og AJA og kl viser ar de ikke har niveau.

    Leave a comment:

Working...
X