Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvorfor... ?

    Jeg håber spørgsmålet bliver taget seriøst og at dem der måtte kende Thorborg måske kan give en indsigt i hans tankegang.

    Hvorfor giver han ikke "bare" et nyt topmoderne stadion til Odense?

    Manden er god for 6-8 mia. kr. De 200-300 mio. kr. et nyt stadion vil koste er jo peanuts for ham. Ved sådan en gestus vil han cementere sin legendestatus i OB og på hele Fyn. Han har forhåbentlig 30 år tilbage her på jorden - det må da være en fantastisk følelse for ham at se mange generationer nyde en moderne fodboldarena som han ene og alene er ansvarlig for.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Nowitzki Se indlæg
    Jeg håber spørgsmålet bliver taget seriøst og at dem der måtte kende Thorborg måske kan give en indsigt i hans tankegang.

    Hvorfor giver han ikke "bare" et nyt topmoderne stadion til Odense?

    Manden er god for 6-8 mia. kr. De 200-300 mio. kr. et nyt stadion vil koste er jo peanuts for ham. Ved sådan en gestus vil han cementere sin legendestatus i OB og på hele Fyn. Han har forhåbentlig 30 år tilbage her på jorden - det må da være en fantastisk følelse for ham at se mange generationer nyde en moderne fodboldarena som han ene og alene er ansvarlig for.
    Nu, det kan vel kun besvare NT selv.

    Men man skal vel helt praktisk se at en rigmand som er god for flere milliarder har den penge ja ikke på kontoen men det ligger ind i de forskellige forretninger som er værdien.

    Derudover er det vel et generelt spørgmålet: hvorfor samler mennesker mere penge end de har brug selvom de lever luxuriøst? Hvorfor er det vigtigt for fodboldspillere som Messi eller Ronaldo at være de bedstbetalte i holdet/ligaen/verden? Det er ja mere at de, deres børn og deres børnebørn kan give ud. Der ligger åbenbart en anden værdi i penge end den finansielle selv. Men det er et filosofisk-psykoligisk-etisk emne af stor dimension. Tror mennesker som dig og mig som lever på et økonomisk "almindelig" niveau kan se på det på en "fornuftigt" måde: jeg, mine børn og mine børnebørn har ikke brug for mere end det så kan god give den anden del væk. Men tror rigmands verden fungerer på en anden måde. Successen bliver bedømt på antallet af milliarder man har, indflydelsen man har bliver bedømt af antallet af milliarder man har og anerkendelsen og måske en form af selvtillid bliver også bestemt af antallet af antallet af de milliarder man har. Rigdom giver dig meget men den spiser dig også.

    Men som sagt: dit svar kan til sidst kun NT selv besvare. Nils, er du her?
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Nowitzki Se indlæg
      Jeg håber spørgsmålet bliver taget seriøst og at dem der måtte kende Thorborg måske kan give en indsigt i hans tankegang.

      Hvorfor giver han ikke "bare" et nyt topmoderne stadion til Odense?

      Manden er god for 6-8 mia. kr. De 200-300 mio. kr. et nyt stadion vil koste er jo peanuts for ham. Ved sådan en gestus vil han cementere sin legendestatus i OB og på hele Fyn. Han har forhåbentlig 30 år tilbage her på jorden - det må da være en fantastisk følelse for ham at se mange generationer nyde en moderne fodboldarena som han ene og alene er ansvarlig for.
      Han vil med 200 % sikkerhed ikke bygge et nyt stadion der hvor Odense stadion ligger idag, da den grund tilhører Odense Kommune (OK), samt at OK ejer selve Odense Stadion.

      Skulle NT bygge et nyt stadion sammen med f.eks. en investor gruppe, så vil de nok gøre det på en grund de eller OSE selv ejer, så OK ikke bare kan komme og tage et nyt stadion til sig.

      Comment


        #4
        Man kan jo spørge om engagementet fra NT rækker så langt at han vil give så stort bidrag.
        Det ligner for mig at NT tilbage i 2010 gjorde op med sig selv at det var for bekosteligt at holde OB fast i toppen og siden kun vil fastholde os i superligaen.
        Havde han ment det alvorligt så var vi ikke blevet spist af med den perlerække af middelmådigheder overalt i ledelse og på banen.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Man kan jo spørge om engagementet fra NT rækker så langt at han vil give så stort bidrag.
          Det ligner for mig at NT tilbage i 2010 gjorde op med sig selv at det var for bekosteligt at holde OB fast i toppen og siden kun vil fastholde os i superligaen.
          Havde han ment det alvorligt så var vi ikke blevet spist af med den perlerække af middelmådigheder overalt i ledelse og på banen.
          Jeg er ikke sikker. Hørte SFÅ og udledte at planen med at spare først kom da PH sejlede rundt.

          Men der var ingen klar plan efter Brink, hvilket er lidt underligt når man ved at KB ikke anbefalede at forlænge med Lars Olsen.
          Tror TC tænkte han let kunne køre det.
          Efter PH kom der krav om at spare på pengene, men fejlen var at det aldrig blev meldt ud.
          Så hvis NT får gnisten og gejst igen så kunne vi måske rejse os.
          Andre opruster så drt er nødvendigt hvis vi skal være med.

          Comment


            #6
            Jeg hørte for ikke længe siden et interview med vores træner, hvor han nævnte, hvor mange ting der blev så meget bedre, efter at klubben omsider er kommet på bølgelængde med de fysiske rammer for superligaspillerne.
            Det rystede mig at høre hvor elendige forholdene har været indtil sommeren 2020. Og de skræmte spillere væk. De var helt OK-reklame agtige.

            Når det tog så lang tid med dette, tror jeg også det varer længe med stadion. Blev hjørnerne lukkede, er jeg godt nok tilfreds.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment

            Working...
            X