Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningskamp Aab - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    JM bedyrer jo i SFÅ at flexibilitet i fht. opstillinger er trenden i europas ligaer pt. Der skal kunne varieres undervejs i kampene mellem flere systemer, så en egentlig idealopstilling tror jeg ikke vi kan/skal forvente. Det siger selvf. sig selv at i fht. skaderne er der "idealopstillinger" forstået på den måde at det ikke er et skidegodt tegn at have u17 spillere på bænken som fyld.
    Alle internationale tophold har en idealformation og nok også en idealopstilling, måske med en enkelt undtagelse eller to. OB har selv gentagne gange gjort en dyd ud af at fremhæve "kontinuitet" inklusiv den her sommer, og med kontinuitet menes der jo også kontinuitet ud fra den måde man spiller på, altså måden holdes sættes op på og hvem der spiller. Hvis der hver eller hver anden kamp bliver skiftet formation og flere folk i opstillingen, så er det jo gevaldigt svært at opbygge kontinuitet, og spillerne får svært ved at blive trygge i deres roller. Da vi havde succes i 18/19, havde vi jo også en klar idealopstilling, og jeg er ikke i tvivl om, at man også arbejder på at finde det mest optimale hold at arbejde ud fra.

    Det Michelsen siger i SFÅ er jo, at vi ikke skal være låst i en formation, som vi var under Kent Nielsen f.eks, og at vi skal have evnen til at skifte når tingene ikke fungerer og, hvilket jeg da er helt enig i, det er noget af det der gør ham til en god træner. Men jeg tror ikke på, at vi ikke arbejder på at finde den bedst mulige sammensætning til de fleste kampe, og jeg vil meget gerne høre, hvad det er for nogle succesfulde hold i de store ligaer der ikke arbejder med en klar formation og i mestendels de samme spillere til hovedparten af deres kampe. Leipzig er måske et bud, men de har vel også en meget speciel trup med 20+ spillere der alle sammen har niveau til at starte inde, og en meget aggressiv og offensiv spillestil, hvilket jo er usammenligneligt med OB. Jeg tvivler på, at der er mange andre hold der er så omskiftelige som de er, hvilket jo er en åbenlys strategi. Der snakker man ikke om "kontinuitet", der henter og sælger man en masse spillere i hvert vindue.

    Comment

    Working...
    X