Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Lyngby 29-06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Det med "budget" er stadig lidt af en pet peeve for mig; fordi det bliver hurtigt en undskyldning for, når man så ikke rammer plet. Vi har ikke budget til at konkurrere med topholdene, hverken på kort eller lang sigt. Det ved alle. Det har alle vidst i meget lang tid; så der har aldrig været krav eller forventning om det. Vi har heller ikke budget til at være garanteret en plads i top 6; det ved alle. Det har alle vidst i meget lang tid; så der har faktisk ikke været et decideret krav eller en forventning. Men vi har et budget, der er konkurrencedygtigt med dem, vi skal konkurrere om at komme i top 6 med.

    Det betyder, at vi forventer at det budget bliver udnyttet bedst muligt. Så vi ikke hele tiden havner udenfor top 6. Vi forventer, at de; OSE, sørger for at leve op til egne målsætninger. Vi forventer, der blev skabt en positiv vibe omkring OB.

    Evnerne til at skabe dét, med vores budget, har været den største skuffelse under Jesper Hansen; ikke nødvendigvis de missede målsætninger i sig selv. Nu skulle budgettet være større; så burde vi også kunne forvente en større chance for at komme i TOP-6 og udvikle os i den rigtige retning.

    Det er i denne sæson næsten udelukkende de unge, der har skabt de positive vibes. D.v.s dem, der var der var der i forvejen. Og ikke de dyre indkøb; eller eksisterende profiler. Det fortæller ligesom alt.

    Nu skal Michael Hemmingsen; uden erfaring, forsøge at få det bedste ud af et givent budget; alt imens han ikke ligefrem udgyder samme respekt med munden, som han gjorde på banen.

    Det vil jeg ikke bebrejde Hemme, hvis han kikser; men derimod dem, der har ansat ham. Det kan også være, at han vokser med opgaven og overrasker. Either way er det OSE og Niels Thorborg, der står med røvskægget i postkassen; fordi de ikke har ansat en sportsdirektør, der har kunnet skabe hverken resultater eller seriøse positive vibes omkring OB's førstehold og OB's rygte in general.

    Akademiet kan blive en løftestang; men det ændrer ikke på den endeløse række af deciderede fejlcasts og fiaskoer, der har været igennem møllen i Ådalen; nærmest alene fordi der har været forvirring omkring spillestil og typerne, der passer den spillestil -igennem samtlige år med Jesper Hansen ved roret. Og hvor mange "store" handler er det blevet til? Og hvor mange kontrakter er der egentlig blevet ophævet de sidste år? Hvis vi bruger tredjemest på agenter; er det så tegn på virksomhed, eller bare spild af penge, vurderet på det held, vi har haft med de indkøb?

    De unge er endnu ikke blevet udfordret af en regulær sæson mod bedre modstandere end Esbjerg, Silkeborg og Lyngby. U19 heltene fik en dosis virkelighed i 1. halvleg imod Silkeborg. Der er et hav af skader; og så forlænger man med den fysiske træner? Overfortolker man, når man stiller spørgsmålstegn ved det, eller er det en reel bekymring for, at den fysiske dosering som den fysiske træner er delvist meget ansvarlig for; den har simpelthen bare slået fejl?

    Ligesom selve rekrutteringen og styring af retning og spillestil?

    Kan Michael Hemmingsen rekruttere, når det stadig er Niels Thorborg, der sidder for bordenden i det sportslige udvalg? Er der overhovedet nogen medier, der beskæftiger sig med den slags spørgsmål/bekymringer?

    Min pointe er, at jeg tror det mere bliver evner end budget, der kommer til at blive afgørende for Michael Hemmingsen. Og de evner er under konstant udfordring af en totalt dysfunktionel konstruktion i det sportslige udvalg.

    Ligesom med Jesper Hansen. Manden med erfaring havde tæt på ingen evner i det sportslige. Nu har vi, igen, ansat én med nul erfaring som sportsdirektør, der skulle "oplæres" af den afgående sportsdirektør med de mangelfulde sportslige evner. Han kan næsten kun overraske. Og så kan vi rette skytset mod dem, der har ansat den uerfarne sportsdirektør.

    MvH ChrisOB
    Absolut 100% enig.

    Jeg blev så træt når vores kritik altid blev fejet til side af først undskyldningen om at der skulle ryddes op efter forgængeren og dernæst den dårlige økonomi sammen med påstanden som var grebet ud af det blå om at vi fans krævede sølvmedaljer. På intet tidspunkt har vi krævet andet end fremgang, troværdighed og en strategi man kunne få øje på. Vi er flere som hellere ser vores egne spillere blive brugt fremfor fremfor ligegyldige indkøb som intet flytter alligevel og derned accepterer at resultaterne så ville blive marginalt dårligere.
    Der blev endda snakket længe om kontinuitet alt imens svingdøren kørte lystige med de endeløse fejlkøb som skulle ud af klubben, stadig uden nogle medier reagerede kritisk og kiggede indkøbs og spillekoncept efter i sømmene og i stedet lod de sig sammen med en række fans nøje med JH’s beretning om det lange seje træk, alt imens klubber som Fc Vestsjælland , Horsens , Lyngby, Esbjerg, Sønderjyske og Randers har præsteret mindst en sæson på linje eller bedre end os i samme tidsrum. Jeg vil faktisk sige desværre lykkedes det os at komme i top 6 sidste år, for det er ikke gået op for træner og ledelse at vi kun var statister i medaljeslutspillet, snarere tværtimod for nu taler NT om Europa , JM beretter stadig om hvor tæt vi var på bronze selvom vi ikke var i nærheden og MH fastholder stædigt at vi er et top 6 hold.

    MH kan gøre sig selv en kæmpe tjeneste ved ikke at oversælge det skrøbeligt produkt han er ansvarlig for, lade være at tale ned til os fans.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Meget enig i mange af dine betragtninger. Men JH havde da stor erfaring som Sportsdirektør da han kom?

      Tror altså nemt at forbindelser og flair for hvordan branchen virker kan opveje erfaring på den post. At være strateg og have øje for de rigtige spillere som ikke kun er gode men også passer ind.
      Jeg er bare ikke overbevist om at Hemmingsen har mange af disse
      Ja, jeg skriver også "Manden med erfaring havde tæt på ingen evner i det sportslige" Det er Jesper Hansen. Sportsdirektøren uden erfaring jeg hentyder til er Poul Hansen. A.k.a Poul Skovl

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment

      Working...
      X