Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den samlede Max Fenger tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Ja, to år går hurtigt. Og især i hensigt af Østrøm ville det være beroligende at sikre ham for længere tid. Han er en kæmpestor talent og ser ham som endnu bedre end Obbekjær.
    Enig. Det forventer jeg at de har styr på dernede og får løst snarest.

    Godt nok også spændt på det næste kæmpetalent Marcus Alstrup som nok næste sæson bliver fast målmand på U19 i en alder af 16 år hvad man kan drive ham til og han måske hurtigt bliver 3. Målmand hvis man kan afskibe Mandé i løbet af det næste års tid.
    Ham har man også på ungdomskontrakt i et par år endnu. Den skal man heller ikke vente for længe med

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Ja, to år går hurtigt. Og især i hensigt af Østrøm ville det være beroligende at sikre ham for længere tid. Han er en kæmpestor talent og ser ham som endnu bedre end Obbekjær.
    Obbekjær har åbenbart ikke helt tilliden fra træneren endnu siden han ikke har været brugt mere på trods af en masse skader/karantæner.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Generelt enig. I SFÅ var de dog enige om at Klynge ikke får kontrakt bakket op af Leif Rasmussen.

    Breum og Østrøm har begge for nyligt skrevet kontrakter til 2022. Så tænker ikke man stresser over det. Men det er ungdomskontrakter og 2 år går hurtigt og uddannelser skal fuldføres.
    Max Fenger skal dog bare have mindst 4 år og det kan kun gå for langsomt
    Ja, to år går hurtigt. Og især i hensigt af Østrøm ville det være beroligende at sikre ham for længere tid. Han er en kæmpestor talent og ser ham som endnu bedre end Obbekjær.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg kunne godt lide den energi Anders Klynge kom ind med. Ok, han var tæt på udvisning efter 30 sekunder og det havde naturligvis været noget lort. Men jeg synes typer som Anders Klynge og Max Fenger viser meget af det fight og fodbold intelligens som jeg har savnet fra OB siden de gamle dage med folk som Moseby, Ziegler, Hemmingsen, Leon Hansen osv..
    Der skal bare forlænges med begge de gutter der og det samme gælder Breum, Østrøm, Obbekær osv.. Tænker der er endnu flere i den kaliber på vej fra vores Akademi. Det er den vej vi skal gå.
    Generelt enig. I SFÅ var de dog enige om at Klynge ikke får kontrakt bakket op af Leif Rasmussen.

    Breum og Østrøm har begge for nyligt skrevet kontrakter til 2022. Så tænker ikke man stresser over det. Men det er ungdomskontrakter og 2 år går hurtigt og uddannelser skal fuldføres.
    Max Fenger skal dog bare have mindst 4 år og det kan kun gå for langsomt

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Sker ikke. Tænker at der allerede er snakke nu.

    Hvad tænker vi om Anders Klynge? Kontrakt eller ikke?
    Han er jo sidste års U19 tænker jeg. Så noget skal hvis han skal blive
    Jeg kunne godt lide den energi Anders Klynge kom ind med. Ok, han var tæt på udvisning efter 30 sekunder og det havde naturligvis været noget lort. Men jeg synes typer som Anders Klynge og Max Fenger viser meget af det fight og fodbold intelligens som jeg har savnet fra OB siden de gamle dage med folk som Moseby, Ziegler, Hemmingsen, Leon Hansen osv..
    Der skal bare forlænges med begge de gutter der og det samme gælder Breum, Østrøm, Obbekær osv.. Tænker der er endnu flere i den kaliber på vej fra vores Akademi. Det er den vej vi skal gå.

    Leave a comment:


  • MPL
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Tror jeg heller ikke han gør. Det er bare ikke udelukkende op til MH at forlænge. Eneste jeg vil frem til. Prøver ikke at ligge nogen ord i munden på dig...
    Fino, og enig. Der skal to til en tango

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

    Så skal han bare sige, ingen over klubben, kammerat.
    Held og lykke fremover.
    Sker ikke. Tænker at der allerede er snakke nu.

    Hvad tænker vi om Anders Klynge? Kontrakt eller ikke?
    Han er jo sidste års U19 tænker jeg. Så noget skal hvis han skal blive

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

    Det har jeg stadig ikke skrevet. Hvis Fenger af en eller anden grund kommer med ovenstående krav, hvilket jeg tvivler på. Så kan MH melde ud at kravene fra Fenger ikke hænger sammen med hvad OB kan tilbyde. Og derfor er det desværre ikke muligt at forlænge.
    meget simpelt og ærligt
    Tror jeg heller ikke han gør. Det er bare ikke udelukkende op til MH at forlænge. Eneste jeg vil frem til. Prøver ikke at ligge nogen ord i munden på dig...

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Åhhh jo. Men det er han jo ikke.

    Et scenarie kunne også være at han forlanger en 5 årig kontrakt til 200.000kr/måned samt en frikøbsklausul. Eller noget i den stil.

    Hvad skal han så gøre den kære general?
    Så skal han bare sige, ingen over klubben, kammerat.
    Held og lykke fremover.

    Leave a comment:


  • MPL
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Åhhh jo. Men det er han jo ikke.

    Et scenarie kunne også være at han forlanger en 5 årig kontrakt til 200.000kr/måned samt en frikøbsklausul. Eller noget i den stil.

    Hvad skal han så gøre den kære general?
    Det har jeg stadig ikke skrevet. Hvis Fenger af en eller anden grund kommer med ovenstående krav, hvilket jeg tvivler på. Så kan MH melde ud at kravene fra Fenger ikke hænger sammen med hvad OB kan tilbyde. Og derfor er det desværre ikke muligt at forlænge.
    meget simpelt og ærligt

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

    Ja, men nu svarede jeg til en som sætter spørgsmåltegn ved netop dette. Og hvis MH er den blinde høne, så skal han skiftes. Så langt er du vel enig?
    Åhhh jo. Men det er han jo ikke.

    Et scenarie kunne også være at han forlanger en 5 årig kontrakt til 200.000kr/måned samt en frikøbsklausul. Eller noget i den stil.

    Hvad skal han så gøre den kære general?

    Leave a comment:


  • MPL
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Selvfølgelig kan han det. Det er logisk selv for en blind høne at der skal laves en lang kontrakt og man allerede nu spekulere i hvad man overhovedet skal bruge Lieder til..
    Ja, men nu svarede jeg til en som sætter spørgsmåltegn ved netop dette. Og hvis MH er den blinde høne, så skal han skiftes. Så langt er du vel enig?

    Leave a comment:


  • MPL
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ertuğrul Se indlæg
    Enig med Sheed. Mit indtryk af Fenger her på forum var (inden hans glimrende kampe på førsteholdet), at han var en dygtig målscorer, men næppe, eller i hvert fald ikke åbenlyst superligamateriale. Det indtryk har de høje herrer også delt, siden han kun har fået en 1-årig kontrakt, så vi skal være varsomme med at udskrige ham til vores frelser efter to gode kampe mod bundhold som SønderjyskE (som jeg medgiver er, sammen med FCK og FCM vores skrækmodstander) og Lyngby - selvom han meget vel kan blive det, hvis han holder dampen oppe

    Og til MPL, der sammenligner med FCN og deres store tålmodighed med deres talenter, så skal man også have det in mente, at FCN i modsætning til os har en klart defineret spillestil, som ungdomsspillerne kender til hudløshed. Det gør både indgangen til førsteholdet nemmere samt at deres spillere kan præstere "over evne", men så se mere ordinære ud, når de sælges videre til en klub med en anden spillestil. Dét er resultatet af en klar strategi, der definerer spillestil og resultatet af en filosofi, der går på at udvikle unge spillere. Derfor har de mere tålmodighed med unge spillere, som tit kan have lige så mange dårlige kampe som gode. Alt dette er sværere i en klub som OB, hvor vi ikke har haft nogen klar defineret strategi eller filosofi i knap et årti. Dermed bliver vi slavebundet til kortsigtede resultater som "top 6", som er svær at opnå med mange unge talenter, hvis man ikke kopierer FCN.

    Nu er jeg måske gået ned ad et sidespor, men min pointe er nok, at hvis talenter konsistent skal få lang snor (og det vil være skønt), så bliver ledelsen nødt til at formulere en vision og en strategi, der giver plads til dette, så vores top-6 målsætning ikke "tvinger" træneren til at foretrække erfarne spillere, som kan være stabile, men middelmådige.
    Det kræver en strategi, og det står ikke lige i det indlæg du referer til, men den har jeg også efterspurgt. En klar strategi vil gøre det lettere, helt enig.
    Men tålmodighed er stadig muligt uden, tålmodighed med talenter er ikke umuligt uden en strategi, men det bliver ikke lettere.
    Og os fans kan sagtens udvise tålmodighed med de unge spillere og støtte dem uden en strategi. Det burde i princippet ikke være nødvendig for at få vores støtte og tålmodighed. Og det gør de også nu. Så må vi se hvor lang tid det varer, intet varer evigt.

    Leave a comment:


  • marle
    replied
    Forventer klart en slagsang ala denne, næste gang OB spiller:

    "Åååååh åååååh ååååh vi vil ha' Fenger, åååååh åååååh ååååh gi' os Fenger"

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Måske også den vej det går. Men det udlejning er ikke altid lykken mm det er en samarbejdsklub hvor man er i tråd med værdier,træning og kultur og hvor der også er et vidst sportsligt niveau. Ellers får de mere ud af at træne i klubben og spille reserveliga som ofte har niveau af noget midt/top 1. Div

    Men hvis man skal give OB noget kredit siden de skruede op for akademiet er at der kommer flere igennem systemet, de har højere niveau end før og dem man så endelig skriver med ender mere eller mindre med at slå igennem. Harboe undtaget.
    Kender ikke rigtig nogen som er blevet cuttet i OB og har slået igennem andre steder de sidste mange år. Bah er undtagelsen selvom han ikke var akademi spiller. Greve,Desler og Eske blev alle “solgt” videre efter at have bidraget på hver sin vis i nogle år

    Alt er ikke perfekt men hvis jeg skal finde noget rigtig positivt at sige om en OB strategi er det at Akademiet fungerer fremragende og man fornemmer at det slet ikke har toppet endnu
    Jeg tror FCM lidt havde afskrevet Mabil, nu er han vel en slags profil. Jeg ved ikke om Corlu var lidt afskrevet i BIF, men han ville have pyntet på Brøndbys hold. Der er sikkert flere gode eksempler. Det vil næppe lykkedes hver gang, men det er jo heller ikke alle U19 spillere som ender i divisionerne.

    Leave a comment:

Working...
X