Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt AGF - OB (pokal)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Efter at have sovet ret godt, vil jeg igen udtrykke min utilfredshed over OB's udtryk i kampen. Det er simpelthen ikke godt nok, og ikke OB værdigt.

    Der mangler så meget kvalitet, at det er til at brække sig over. Hold kæft hvor var det lavt niveau i går. Det er deres job at spille fodbold, og laver stort set ikke andet. Så kan man ikke tæmme med en inderside og spille bolden videre, eller drible uden at klotte i bolden. Hvad træner de? Når så mange fans (efter onstændighederne, hverdagskamp torsdag aften) tager turen til Aarhus for at støtte holdet, og så spillerne leverer sådan en indsats. Spillerne burde dække turen, og skamme sig over deres indsats.

    ​​​​​​OB har efter sigende et ok spillerbudget at gøre med, enten køber man forkert ind, ellers skal det hæves. Det her holder ikke.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Vo Dich Se indlæg

      Om der mangler en angrebstræner eller ej det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på... Jeg er med på at Sander i løbet af kampen har et par sløje afslutninger, dog synes jeg det bør nævnes at han i begge situationer modtager en aflevering der kræver at han får et perfekt touch på bolden for at komme fri til en afslutning..
      At du kalder Opondos chance for en "giga friløber" må siges at være noget af en overdrivelse. Han skal ene mand slide sig igennem 3 forsvarsspillere og derefter loppe den indover målmanden i en yderst presset stilling. Chancen skabes kun grundet hans energiske løb fra midten af banen.. Jebalis afslutning falder omtrent på kanten af feltet og ikke 3 mener fra mål, som du siger..

      Hvis ikke vi kan blive enige her, så bliver det svært at diskutere..
      I min verden er det ikke afslutningerne der bør være vores hovedfokus. Tværtimod er det vel nærmere vores distribution af boldene fra midten og frem mod modstanderens mål der savner kvalitet og præcision. Især i 1. halvleg blev boldene smidt væk på midten og gav AGF flere gode muligheder. Spillet på den sidste tredjedel i dag var under al kritik!
      Spot on. Man kan selvfølgelig altid blive en bedre afslutter, men det er alligevel få angribere i superligaen jeg ville bytte for de to, og jeg tror også en jebali i form er en ganske klinisk afslutter.
      igår var problemet helt klart at vi spillede uden fart og visioner. Vi forsømte at bruge vores kanter og jebali blev spist i spillet op igennem midten. Desuden havde vi et hav af uprovokerede boldtab. Med de få chancer vi får kreeret, så synes jeg det er hårdt at hænge angriberne ud for at afslutte for dårligt.

      Comment


        #18
        Enig i at der mangler kvalitet. Den enkelte spiller gør tydeligvis alt hvad han kan. Der knokles og fightes, og det synes jeg ikke man kan sætte en finger på. Ikke som for få år siden, hvor folk trak sig i tacklinger, manglede tilbageløb og slog op i banen. Den del er på plads nu. Det vi mangler er klart kvaliteten. Når vores spilkoncept er bygget op omkring wingbacks, falder det hele altså til jorden, når det ikke er de to faste, der er på banen. Elsker Lund for fighten, men offensivt er der ikke meget at komme efter. AKJ er undskyldt pga. uvant plads og han gør, hvad han kan. Man kunne måske kritisere træneren for at holde fast i en formation, han ikke har spillerne til pt. Måske en 4-3-2-1 havde været bedre. Men den har de jo så ikke haft tid til at træne ... Jeg håber, vi kommer tilbage på sporet på søndag. Det har JM heldigvis været god til at få os efter nederlag, så vi ikke ryger ind i dårlige stimer.
        Sorrig og glæde de vandre til hobe,
        lykke, ulykke de gange på rad,
        medgang og modgang hinanden tilråbe,
        solskin og skyer de følges og ad.
        Jorderigs guld
        er prægtig muld,
        Himlen er ene af salighed fuld.
        - Kingo, 1681

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Efter at have sovet ret godt, vil jeg igen udtrykke min utilfredshed over OB's udtryk i kampen. Det er simpelthen ikke godt nok, og ikke OB værdigt.

          Der mangler så meget kvalitet, at det er til at brække sig over. Hold kæft hvor var det lavt niveau i går. Det er deres job at spille fodbold, og laver stort set ikke andet. Så kan man ikke tæmme med en inderside og spille bolden videre, eller drible uden at klotte i bolden. Hvad træner de? Når så mange fans (efter onstændighederne, hverdagskamp torsdag aften) tager turen til Aarhus for at støtte holdet, og så spillerne leverer sådan en indsats. Spillerne burde dække turen, og skamme sig over deres indsats.

          ​​​​​​OB har efter sigende et ok spillerbudget at gøre med, enten køber man forkert ind, ellers skal det hæves. Det her holder ikke.
          Enig. Min optimisme ifht. vores projekt led sgu et knæk i går. Jeg ved godt, at vi er ramt af skader, mange kampe på kort tid osv., men det kan simpelthen ikke passe, at vi spiller så gennemført en elendig kamp selv på den baggrund. Så var holdet heller ikke dårligere. Og det var imod fucking AGF. Ikke FCM eller FCK.

          Jeg under mere end nogen anden JJT success på vores hold, men hvis han er skadet igen, må vi efterhånden være der, hvor præstationer og skadeshistorik tilsiger, at det bare ikke er ham, vi skal satse på. Det skriger til himlen, at vi mangler et boldsikkert og kreativt omdrejningspunkt på midten.

          Derudover, er det kun to uger siden, at vi kom forfærdeligt ud til en kamp imod AaB. Det er jo med bævende ansigt, at man sætter sig til at se OB for tiden, for det kan være som nat og dag ifht., hvordan vi starter kampene. For tiden mest nat. Og Drachmann ligner efterhånden den eneste, som er i stand til at vise noget i modgang (til dels Bashkim også). Men vi bevæger os i retning af noget underligt usikkert og rodet hejs, som desværre minder om Kent-dagene. Jeg håber virkelig, at der arbejdes på at forstærke truppen.
          Last edited by marle; 01-11-2019, 12:54.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
            Enig i at der mangler kvalitet. Den enkelte spiller gør tydeligvis alt hvad han kan. Der knokles og fightes, og det synes jeg ikke man kan sætte en finger på. Ikke som for få år siden, hvor folk trak sig i tacklinger, manglede tilbageløb og slog op i banen. Den del er på plads nu. Det vi mangler er klart kvaliteten. Når vores spilkoncept er bygget op omkring wingbacks, falder det hele altså til jorden, når det ikke er de to faste, der er på banen. Elsker Lund for fighten, men offensivt er der ikke meget at komme efter. AKJ er undskyldt pga. uvant plads og han gør, hvad han kan. Man kunne måske kritisere træneren for at holde fast i en formation, han ikke har spillerne til pt. Måske en 4-3-2-1 havde været bedre. Men den har de jo så ikke haft tid til at træne ... Jeg håber, vi kommer tilbage på sporet på søndag. Det har JM heldigvis været god til at få os efter nederlag, så vi ikke ryger ind i dårlige stimer.
            Jeg synes nu egentlig set over hele sæsonen at Oliver lund har gjort det fint offensivt på sin back, men jeg er enig i at hele problemstillingen igår, var at vi ikke fik sat vores wingbacks i spil. Imod fcn var det ikke nødvendigt, fordi de efterlod plads igennem midten også, men imod et kompakt hold som agf, så er vi afhængig af begge backs kommer med. AK kommer for lidt med frem, fordi han ikke har fysikken til det, og det gjorde at Opondo ikke rigtig kunne finde ud af, hvad han skulle gøre med bolden. Det læste agf og koncentrerede presset omkring Svendsen og Lund, og da se lykkedes med at lukke dem ned og jebali ikke kunne holde i bolden op igennem midten, så blev vores spil enormt forkrampet. Jeg synes derfor vi skal sige tak for vikariatet på hb til AK og få barrett ind i en rygende fart, så vi kan få begge backs sat i spil offensivt. Det giver vores spil så meget mere dynamik.
            i øvrigt synes jeg faktisk ikke at fighten var tilfredssstillende igår. Agf var usikre på bolden som os selv, men vi formåede ikke at sidde på dem i genpresset, så vi fik de omstillinger vi plejer. Der mangler det hele igår og det var enormt skuffende at kigge på.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Helt enig.
              Et andet eksempel fra kampen som udstiller manglen på en angrebstræner var da AK førte bolden frem og Svendsen total hovedløst løber over i AK’s retning og dermed trækker et par AGF forsvarer med og lukker helt ned for AK’s muligheder og angrebet døde uden det blev farligt.


              Fodbold er et dejligt spil, også fordi vi som tilskuere kan se situationer forskelligt. Ovennævnte situation så jeg, som en stor mulighed for AK til at gå direkte mod mål, netop fordi SS trækker et par AGF`ere ud mod sidelinien og dermed åbner midten for AK. Så min konklusion var, at det var godt set af SS, men at AK desværre ikke så muligheden. En Baskim K var med garanti gået direkte på kassen.
              Mvh pnl

              Comment

              Working...
              X