Annoncering

Collapse
No announcement yet.

U15 og U17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    U15 og U17

    Jeg så dem begge, u15 startede 5 min før.

    Begge hold er nede med 2-0.

    U15 kom tilbage og vandt 3-2, delvist fordi de fighter hårdt, og det vil jeg sige er gennemgående for OB`s ungdomshold, og delvist fordi EFB`s træner lavede en gigantisk fadæse ved at tage sine 2 bedste offensive kort ud ved 2-0.

    U17 kunne egentlig godt have fået uafgjort på samme vis, fight ... de er helt rimeligt bagud 2-0 men reducerer i 2. halvleg og fighter præcis som de andre hold, de taber dog 3-1 på en meget stor fejl af målmanden (det er fair nok at EFB vinder).

    Det jeg ser er at alle hold fighter og det er helt sikkert noget de har fået skabt dernede, at moralen er høj og at de er i god form!
    Det jeg ikke ser er de meget dygtige spillere, eller ret mange af dem, u17 og u15 er en masse spillere på nogenlunde samme niveau, som aldrig giver op ... jeg TROR ikke det skaber så mange suppespillere.

    Begge EFB`s hold har enkeltspillere med et højere niveau, spillere der godt kunne ligne noget der kan begå sig på et højere niveau ... der er fart, teknik og "vision" og begge hold bliver presset af OB`s fightende kollektiv.

    Det er ved at være en ret kraftig tendens, som jeg ser det og det må i så tage som i selv synes (den sidste jeg meldte op, Ibrahimagic, røg på landsholdet til næste udtagelse, så jeg lukker, i hvert fald ikke kun, bare gas ud :) ).
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    #2
    Du får det til at lyde negativt de gider spille fodbold. Det er faktisk altid dem der når længst med deres fodboldkarriere. Hvor mange gange ser vi ikke spiller på 18 år kunne en masse med bolden, men alligevel bliver de ikke til noget.
    Kan huske vi diskuterede lidt dengang Anders Dreyer blev solgt fra Esbjerg. Du påstod som altid han var kommende landsholdsspiller. Hvor jeg sagde han manglede alting og burde blive i superligaen og lære noget mere.
    Blev han ikke solgt på et godt forår dvs ca 15 kampe. Det er jo vanvittigt og nu er han gået helt i stå i Holland. Han kunne ikke engang spille sig på det absolutte bundhold i Skotland st.mirren i sidste sæson.
    Jeg ved vi ser meget forskelligt på fodbold, men at de lærer fighter egenskaber kommer dem helt sikkert til gode i deres videre uddannelse. I guder hvor har jeg tit været ved at eksplodere af raseri, over dem der står og ruller bolden under foden, og dribler i en uendelighed. Og det er altid dem der ikke gider løbe for holdet.
    Når de så skal til at spille voksenfodbold bliver de sat af og skifter klub i en uendelighed fordi det er jo ikke dem der er noget galt med.
    Alle kan i min verden lære den nødvendige teknik for at spille fodbold på højt plan. Det er taktisk, fysisk, og evnen til at læse en kamp undervejs der giver en god fodboldspiller.
    Alle de flops fra fcn der sidder på bænken rundt omkring var kun var kun gode med bold. Uden bold er de ikke noget aktiv for holdet og derfor sidder de hvor de gør. Jeg er ikke imponeret.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Jeg så dem begge, u15 startede 5 min før.

      Begge hold er nede med 2-0.

      U15 kom tilbage og vandt 3-2, delvist fordi de fighter hårdt, og det vil jeg sige er gennemgående for OB`s ungdomshold, og delvist fordi EFB`s træner lavede en gigantisk fadæse ved at tage sine 2 bedste offensive kort ud ved 2-0.

      U17 kunne egentlig godt have fået uafgjort på samme vis, fight ... de er helt rimeligt bagud 2-0 men reducerer i 2. halvleg og fighter præcis som de andre hold, de taber dog 3-1 på en meget stor fejl af målmanden (det er fair nok at EFB vinder).

      Det jeg ser er at alle hold fighter og det er helt sikkert noget de har fået skabt dernede, at moralen er høj og at de er i god form!
      Det jeg ikke ser er de meget dygtige spillere, eller ret mange af dem, u17 og u15 er en masse spillere på nogenlunde samme niveau, som aldrig giver op ... jeg TROR ikke det skaber så mange suppespillere.

      Begge EFB`s hold har enkeltspillere med et højere niveau, spillere der godt kunne ligne noget der kan begå sig på et højere niveau ... der er fart, teknik og "vision" og begge hold bliver presset af OB`s fightende kollektiv.

      Det er ved at være en ret kraftig tendens, som jeg ser det og det må i så tage som i selv synes (den sidste jeg meldte op, Ibrahimagic, røg på landsholdet til næste udtagelse, så jeg lukker, i hvert fald ikke kun, bare gas ud :) ).
      Hvad du beskriver kritisk om vires U17 og U15 ser jeg på en helt anden måde.
      Læste lige Martin Davidsens "Miraklet i Madrid". Der var 8 fynboer i start 11 dertid en mere blev indskrifter. Holdet var resultat af Kim Brinks tidligere ungdomsarbejde hvor det gik først om at implementere vilje, indsats, beredskab for at dø for hinanden på banen i spillere. Og at implementere en vinder-gen.
      Er helt med Kielberg: det er det vigtigste i den alder for at forløse talentet senere i karrieren.
      Hvad du beskriver er at Toni Hermansson lykkes med at skabe en succesfuld ungdomsarbejde i bedste OB-tradition. Det er OB-DNA som slår til der og det bare så fedt!!!
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Hvad du beskriver kritisk om vires U17 og U15 ser jeg på en helt anden måde.
        Læste lige Martin Davidsens "Miraklet i Madrid". Der var 8 fynboer i start 11 dertid en mere blev indskrifter. Holdet var resultat af Kim Brinks tidligere ungdomsarbejde hvor det gik først om at implementere vilje, indsats, beredskab for at dø for hinanden på banen i spillere. Og at implementere en vinder-gen.
        Er helt med Kielberg: det er det vigtigste i den alder for at forløse talentet senere i karrieren.
        Hvad du beskriver er at Toni Hermansson lykkes med at skabe en succesfuld ungdomsarbejde i bedste OB-tradition. Det er OB-DNA som slår til der og det bare så fedt!!!
        Der er helt sikkert vilje, men spørgsmålet er om der også findes og skabes de spillere som er gode nok til suppen og ikke bare en grå masse.

        Hvor mange gange ser vi ikke vilje, men ikke tilstrækkeligt med talent?

        Det er et svar til både Kielberg og Andlox :).
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Der er helt sikkert vilje, men spørgsmålet er om der også findes og skabes de spillere som er gode nok til suppen og ikke bare en grå masse.

          Hvor mange gange ser vi ikke vilje, men ikke tilstrækkeligt med talent?

          Det er et svar til både Kielberg og Andlox :).
          Jeg ser i hvert fald ikke spillere som Desler, Greve, Eskesen og andre talenter der ikke rigtigt er slået igennem, som spillere der ikke har haft viljen eller arbejdet nok for sagen ude på banen. Jeg ser dem snarere som spillere der mangler noget kvalitet i en eller anden retning, for rigtigt at kunne gøre en forskel.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Jeg ser i hvert fald ikke spillere som Desler, Greve, Eskesen og andre talenter der ikke rigtigt er slået igennem, som spillere der ikke har haft viljen eller arbejdet nok for sagen ude på banen. Jeg ser dem snarere som spillere der mangler noget kvalitet i en eller anden retning, for rigtigt at kunne gøre en forskel.
            Jeps, begge aspekter er nødvendige og det kan man jo både gå efter i sin scouting og fremelske ved træning.

            Til Kielberg, jeg kan nævne et væld af spillere som helt vildt gerne vil, men simpelthen begrænses af evnerne/hvordan de er blevet trænet.
            Last edited by Entusiastens; 20-10-2019, 14:58.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Hvad du beskriver kritisk om vires U17 og U15 ser jeg på en helt anden måde.
              Læste lige Martin Davidsens "Miraklet i Madrid". Der var 8 fynboer i start 11 dertid en mere blev indskrifter. Holdet var resultat af Kim Brinks tidligere ungdomsarbejde hvor det gik først om at implementere vilje, indsats, beredskab for at dø for hinanden på banen i spillere. Og at implementere en vinder-gen.
              Er helt med Kielberg: det er det vigtigste i den alder for at forløse talentet senere i karrieren.
              Hvad du beskriver er at Toni Hermansson lykkes med at skabe en succesfuld ungdomsarbejde i bedste OB-tradition. Det er OB-DNA som slår til der og det bare så fedt!!!
              Det er helt rigtigt sagt og skrevet. Helt i tråd med tidligere tiders mest succesfulde træner i OB .. uden hårdt arbejde bliver selv de størst talenter sjældent til mere end talenter

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Hvad du beskriver kritisk om vires U17 og U15 ser jeg på en helt anden måde.
                Læste lige Martin Davidsens "Miraklet i Madrid". Der var 8 fynboer i start 11 dertid en mere blev indskrifter. Holdet var resultat af Kim Brinks tidligere ungdomsarbejde hvor det gik først om at implementere vilje, indsats, beredskab for at dø for hinanden på banen i spillere. Og at implementere en vinder-gen.
                Er helt med Kielberg: det er det vigtigste i den alder for at forløse talentet senere i karrieren.
                Hvad du beskriver er at Toni Hermansson lykkes med at skabe en succesfuld ungdomsarbejde i bedste OB-tradition. Det er OB-DNA som slår til der og det bare så fedt!!!
                Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok, der skal være vilje men også talent ... og der er det min opfattelse, ud fra det jeg har set, at der er for stort et fokus på vilje, moral, resultater etc.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok, der skal være vilje men også talent ... og der er det min opfattelse, ud fra det jeg har set, at der er for stort et fokus på vilje, moral, resultater etc.
                  Kan du forklare mig hvordan du mener man kan have for stort fokus på vilje og moral
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                    Der er helt sikkert vilje, men spørgsmålet er om der også findes og skabes de spillere som er gode nok til suppen og ikke bare en grå masse.

                    Hvor mange gange ser vi ikke vilje, men ikke tilstrækkeligt med talent?

                    Det er et svar til både Kielberg og Andlox :).
                    Det går ja ikke uden talent. Men verdens største talent vil ikke føre til succes uden den rette indstilling. Freddy Adu blev aldrig til noget mens Per Mertesacker, som blev vurderet som talentløs da han var 14 år - blev verdensmester senere.
                    Du kan læse hvad Norbert Elgert, chefen af Schalkes "Knappenschmiede" siden mange år og vel Tysklands bedste ungdomstræner tænker om forholdet talent/indstilling i min signatur:
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Det går ja ikke uden talent. Men verdens største talent vil ikke føre til succes uden den rette indstilling. Freddy Adu blev aldrig til noget mens Per Mertesacker, som blev vurderet som talentløs da han var 14 år - blev verdensmester senere.
                      Du kan læse hvad Norbert Elgert, chefen af Schalkes "Knappenschmiede" siden mange år og vel Tysklands bedste ungdomstræner tænker om forholdet talent/indstilling i min signatur:
                      Jeps, den har jeg set og så er vi jo enige :).
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Kan du forklare mig hvordan du mener man kan have for stort fokus på vilje og moral
                        Ved på den måde at negligere træning af andre aspekter og have mindre fokus på rene fodboldmæssige egenskaber i sin scouting ... du har jo kun begrænset tid ...
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Ved på den måde at negligere træning af andre aspekter og have mindre fokus på rene fodboldmæssige egenskaber i sin scouting ... du har jo kun begrænset tid ...
                          Det svar havde jeg egentlig forventet - jeg synes ikke der er meget der tyder på at det skulle være tilfældet

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Det svar havde jeg egentlig forventet - jeg synes ikke der er meget der tyder på at det skulle være tilfældet
                            Jeg konkluderer ikke noget, men der er efterhånden visse indikationer på det ... ser du dem spille?
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                              Jeg konkluderer ikke noget, men der er efterhånden visse indikationer på det ... ser du dem spille?
                              Jeg synes da at der på u19 holdet er nogen fine teknikkere, som også har en god fysik .. jeg forventer da at det ikke noget der kommer alene fordi de rykker op på det hold. For u17 og u15 og u13 er forventningen da de selvf. også er opmærksomme på det område.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment

                              Working...
                              X