Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
    Ville det være helt umuligt for os at lægge billet ind på Mads-Emil Madsen nu når Sif rykker ned? - hvad vurderer folk?
    ​​​​​​
    Ja. Han er alt for dyr desværre. Vi skulle have været der for 1½-2 år siden, så kunne vi sagtens.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
      Ville det være helt umuligt for os at lægge billet ind på Mads-Emil Madsen nu når Sif rykker ned? - hvad vurderer folk?
      ​​​​​​
      Ja det kan de godt slå ud af hovedet. Det er urealistisk for han er god nok til en topklub. OB har slet ikke overvejet ham ifg Michael Hemmingsen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Ja. Han er alt for dyr desværre. Vi skulle have været der for 1½-2 år siden, så kunne vi sagtens.
        Sidst vi lavede en stor kontrakt var det med BK. Der er ingen garantier, men måske kan han sælges med fortjeneste.
        Vi kommer altså ikke i top 6 uden at købe kvalitet og kvalitet koster.

        Comment


          Hvordan kan Mads Emil Madsen være for dyr, hvis vi har Nordens rigeste klub, målt på klubejer?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Sidst vi lavede en stor kontrakt var det med BK. Der er ingen garantier, men måske kan han sælges med fortjeneste.
            Vi kommer altså ikke i top 6 uden at købe kvalitet og kvalitet koster.
            MEM koster nok mindst en 6-7 millioner, muligvis mere afhængig af hvordan transfermarkedet kommer til at se ud. Det betalte vi ikke for Bashkim, og jeg tænker ikke vi er et sted, hvor vi kan lægge den slags penge i transfers nu.

            Problemet med sådan en som Mads Emil Madsen er, at vi er alt for langsomme ved havelågen til at vi kan få fingrene i sådan en spiller. Havde vi stået klar, da Silkeborg rykkede ud for to år siden, kunne vi sikkert have fået ham til en fornuftig pris og hentet en spiller med klart videresalgspotentiale, men hvis vi skal se dem få gennembrud i Superligaen først, så bliver de alt for dyre.

            Vi kunne jo så passende kigge på nogle af de unge spillere Silkeborg har nu, som ikke for alvor er slået igennem. Frederik Alves synes jeg virker spændende. Han så rigtig skidt ud i starten af sæsonen, sammen med resten af defensiven, men han har spillet sig op her i foråret, og ligner prototypen på en moderne forsvarsspiller, bare han kan blive sine fejl kvit. Sådan en burde vi gå ud og betale et par millioner for og så sørge for, at det er os der udvikler ham og laver et godt salg på ham om nogle år.

            I samme boldgade kunne vi kigge på Alexander Lind og Magnus Mattsson, selvom sidstnævnte har været skadet hele sæsonen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
              Hvordan kan Mads Emil Madsen være for dyr, hvis vi har Nordens rigeste klub, målt på klubejer?
              Fordi vi ikke har for vane at købe spillere til 5-7 mill og Thorborg’s formue ikke vedrører OB’s muligheder i markedet. De skaldede 450.000 der var i overskud i sidste regnskab rækker ikke til noget som helst når forrige var horribelt med 38 mill i minus og jeg er ret sikker på vi går endnu et træls regnskab i møde for 2020
              Last edited by Magge; 21-06-2020, 15:49.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
                Hvordan kan Mads Emil Madsen være for dyr, hvis vi har Nordens rigeste klub, målt på klubejer?
                Well, hvis vi skal bruge den logik er der jo ikke nogle i Superligaen der er for dyre. Vi kan bare konstatere, at det er meget lang tid siden, at vi har betalt 6 millioner kroner i transfer for en spiller, og et bud i den størrelsesorden blev altså afvist i vinters.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  MEM koster nok mindst en 6-7 millioner, muligvis mere afhængig af hvordan transfermarkedet kommer til at se ud. Det betalte vi ikke for Bashkim, og jeg tænker ikke vi er et sted, hvor vi kan lægge den slags penge i transfers nu.

                  Problemet med sådan en som Mads Emil Madsen er, at vi er alt for langsomme ved havelågen til at vi kan få fingrene i sådan en spiller. Havde vi stået klar, da Silkeborg rykkede ud for to år siden, kunne vi sikkert have fået ham til en fornuftig pris og hentet en spiller med klart videresalgspotentiale, men hvis vi skal se dem få gennembrud i Superligaen først, så bliver de alt for dyre.

                  Vi kunne jo så passende kigge på nogle af de unge spillere Silkeborg har nu, som ikke for alvor er slået igennem. Frederik Alves synes jeg virker spændende. Han så rigtig skidt ud i starten af sæsonen, sammen med resten af defensiven, men han har spillet sig op her i foråret, og ligner prototypen på en moderne forsvarsspiller, bare han kan blive sine fejl kvit. Sådan en burde vi gå ud og betale et par millioner for og så sørge for, at det er os der udvikler ham og laver et godt salg på ham om nogle år.

                  I samme boldgade kunne vi kigge på Alexander Lind og Magnus Mattsson, selvom sidstnævnte har været skadet hele sæsonen.
                  Hvad med Okkels? Har ikke set Sif så meget i denne sæson, men han har da tidligere været betegnet som et stort talent?

                  Selvom Alves virker spændende føler jeg ikke det er den position vi skal hente talenter, vi har selv fire gode på vej til den position.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Hvem syntes du har ramt mest rigtigt i deres forudsigelser både med resultater, placeringer og hvordan mange af indkøbene ville gøre sig gældende i OB eksperterne herinde eller de dygtige folk i sportsudvalget?

                    Hov .. var selvfølgelig ikke til dig men til Kielberg
                    Nu skal jeg ikke sige hvor mange eksperter der er herinde, men ingen tvivl om de bagkloge har ret. Det er også det nemmeste. Nu er det så ikke bare sportsudvalget der tager fejl, men også de fleste kommentatorer og såkaldte eksperter. De står jo i kø før hver sæson for at kalde OB top 4/5.
                    Jeg har aldrig været enig med dem om OB skal være top 6 med det nuværende setup.
                    Økonomien gør også det er svært at finde kvalitet særligt når en lottokupon som sabbi skal have 12/15 millioner for 4 år. Hvad skal det til for? Så henter man en cirkus spiller fra Afrika som slet ikke passer ind på holdet. Brug nu bare de fynske drenge som giver noget til klubben i stedet for tilfældige lejesvende. Så kan OB også fremover ende alt fra 6. til 12. pladsen. Jeg kræver ikke OB i top 6. Toget kørte da FCM besluttede at de ville være mestre.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      MEM koster nok mindst en 6-7 millioner, muligvis mere afhængig af hvordan transfermarkedet kommer til at se ud. Det betalte vi ikke for Bashkim, og jeg tænker ikke vi er et sted, hvor vi kan lægge den slags penge i transfers nu.

                      Problemet med sådan en som Mads Emil Madsen er, at vi er alt for langsomme ved havelågen til at vi kan få fingrene i sådan en spiller. Havde vi stået klar, da Silkeborg rykkede ud for to år siden, kunne vi sikkert have fået ham til en fornuftig pris og hentet en spiller med klart videresalgspotentiale, men hvis vi skal se dem få gennembrud i Superligaen først, så bliver de alt for dyre.

                      Vi kunne jo så passende kigge på nogle af de unge spillere Silkeborg har nu, som ikke for alvor er slået igennem. Frederik Alves synes jeg virker spændende. Han så rigtig skidt ud i starten af sæsonen, sammen med resten af defensiven, men han har spillet sig op her i foråret, og ligner prototypen på en moderne forsvarsspiller, bare han kan blive sine fejl kvit. Sådan en burde vi gå ud og betale et par millioner for og så sørge for, at det er os der udvikler ham og laver et godt salg på ham om nogle år.

                      I samme boldgade kunne vi kigge på Alexander Lind og Magnus Mattsson, selvom sidstnævnte har været skadet hele sæsonen.
                      Svært at vide om corona får betydning for vores budget placering i forhold til de Øvrige hold.

                      men hvis vi fortsætter med at agere som i de sidste 7 år, så bliver resultatet det samme. Hvilket er lig med hovedparten af placeringerne bliver nummer 8 plus minus 3.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                        Hvad med Okkels? Har ikke set Sif så meget i denne sæson, men han har da tidligere været betegnet som et stort talent?
                        Okkels er også rigtigt spændende synes jeg, men er også nervøs for, at han måske er for dyr/ombejlet. Men hvis vi spiller lidt med musklerne er det måske en mulighed, ham ville jeg også være klart positiv overfor i hvert fald.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Ja. Han er alt for dyr desværre. Vi skulle have været der for 1½-2 år siden, så kunne vi sagtens.
                          Havde JH gjort det, så havde han fået på nakken for at ignorere vores egne talenter.
                          Vil egentlig hellere have en “etableret” spiller. Og så fylde op med vores egne talenter.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Well, hvis vi skal bruge den logik er der jo ikke nogle i Superligaen der er for dyre. Vi kan bare konstatere, at det er meget lang tid siden, at vi har betalt 6 millioner kroner i transfer for en spiller, og et bud i den størrelsesorden blev altså afvist i vinters.
                            Tør slet ikke tænke på hvad han skal have for en sæson i Odense når sabbi hiver den kæmpe hyre.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Fordi vi ikke har for vane at købe spillere til 5-7 mill og Thornings formue ikke vedrører OB’s muligheder i markedet. De skaldede 450.000 der var i overskud i sidste regnskab rækker ikke til noget som helst når forrige var horribelt med 38 mill i minus og jeg er ret sikker på vi går endnu et træls regnskab i møde for 2020
                              Så er vi tilbage ved hvad der vedrør OB.
                              ligesom NT må vurdere hvad en hobby må koste.
                              lige nu det lidt som en frimærke samler som køber de samme mærker som andre. Hvis en samling skal skille sig ud, så skal man have nogle specielle mærker.

                              Comment


                                Noget tyder på at Esbjerg er på vej mod en kvalkamp.
                                dem vil jeg nødig møde i en overlevelses kamp. Et fint hold som nu bliver fyldt med selvtillid.

                                Comment

                                Working...
                                X