Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Anders Møller Christensen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Scholten Se indlæg
    AMC får ikk forlænget sin kontrakt med OB.. han er fortid i klubben...

Hva mener folk om dette?
    Det er fair nok

Leave a comment:

• Scholten
    replied
    Har det fra en der snakker med AMC privat :)

Leave a comment:

• manner
    replied

Hva mener folk om dette?
    forventet, har du det fra en i klubben :)

Leave a comment:

• Faurskov
    replied

Hva mener folk om dette?
    Fornuftigt han var over the Hill, så kan han tage hjem til næstved og slutte karrieren i 2. Division.

Leave a comment:

• Scholten
    replied

Hva mener folk om dette?

Leave a comment:

• MaxHH
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    I endnu højere grad tror jeg det er et spørgsmål om træningskultur.

Tag en spiller som Ronaldo, der er ekstremt professionel, selvtræner hårdt, spiser efter det og får 10 timers søvn hver nat.

Den disciplin er der mange der kunne lære af - prøv at tænke hvor langt de fleste suppe-spillere kunne nå hvis de ikke havde behov for at sejle omkring i nattelivet hele tiden.
    Tænker især på historier om Emil, Nkoum og tidligere AK47 samt fx Claudemir i FCK.
    Jeg er nu sikker på Ronaldo også har sine ture på natklubber... men jeg er også temmelig sikker på at de ture er lagt så det passer ind i programmet, og at han tager de nødvendige løbeture efterfølgende for at kompensere...

Især selvtræneriet virker det til at meget få danske spillere bruger energi på... ,o(

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
    Det er ikke så meget det at man skal være dumme svin i dansk fodbold. Mere professionalisme er det jeg leder efter. Jeg tror, med tryk på tror, at grunden til danske spillere ofte falder igennem i udlandet er at det til tider godt kan blive lidt la la herhjemme. Hammeren må gerne falde noget hurtigere når man ikke præstere, når man kommer for sent osv
    I endnu højere grad tror jeg det er et spørgsmål om træningskultur.

Tag en spiller som Ronaldo, der er ekstremt professionel, selvtræner hårdt, spiser efter det og får 10 timers søvn hver nat.

Den disciplin er der mange der kunne lære af - prøv at tænke hvor langt de fleste suppe-spillere kunne nå hvis de ikke havde behov for at sejle omkring i nattelivet hele tiden.
    Tænker især på historier om Emil, Nkoum og tidligere AK47 samt fx Claudemir i FCK.

Leave a comment:

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeps.
    Umiddelbart opfatter jeg ikke Guardiola som en specielt hardcore type, ej heller Wenger og Mourinho vel kun i forhold til pressen.
    Hjulmand, heller ikke.
    Jeg er faktisk helt sikker på at man kommer længere ved at udvise respekt for mennesker, ikke ved at være "et dumt svin".
    Det er ikke så meget det at man skal være dumme svin i dansk fodbold. Mere professionalisme er det jeg leder efter. Jeg tror, med tryk på tror, at grunden til danske spillere ofte falder igennem i udlandet er at det til tider godt kan blive lidt la la herhjemme. Hammeren må gerne falde noget hurtigere når man ikke præstere, når man kommer for sent osv

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jeg synes da også AMC har gjort det godt, spillet som en pro osv. Bortset fra de sidste to sæsoner, hvor niveauet har været svingende, har det været godt.

Men jeg synes ikke, og samme problem havde chris, at vi har haft en anfører, som satte tydeligere aftryk ud af til. Jeg kan ikke huske en markant melding i pressen, et opråb til medspillere og eller folket, en gestus på stadion. Jeg kan heller I ikke huske, at han har ofret sig i en tackling eller scoret et mål efter hjørne ved hård fight, altså investeret dig selv og gjort noget i kampene udover at passe sit job. Husker ham mest for at brokke sig hele tiden til medspillerne.

Men vi kommer det vel ikke nærmere, fremtiden må afgøre, hvor stor en plads han har i OB folkets hjerter.
    jeg har mange gange forsvaret spillere der "får på nakken" herinde og jeg kommer sikkert til at gøre det igen. Jeg er enig i at AMCs niveau har været dalende i længere tid, og at hans tid bør være slut med denne sæson. Måske har du ret i at han ikke været den mest udfarende anfører der har været i klubben gennem tiderne. Han kan dog rose sig selv af at have været anfører i klub der har haft lang mere profilerede spillere på samme tid som AMC har været anfører ( DD-Thomas Helveg-Roy Caroll-Utaka m.fl.) Der skal, tror jeg, et par pænt store n..... til at få sådan en skønsom blanding til at fungere, og tilmed få medaljer ud af det også, det har AMC været stærkt medvirkende til med den position han har haft som trænerens forlængede arm på banen. Du skriver i et tidligere indlæg at han er en "grå mus" og det er han måske også for den alm. tilskuer og læser af div. aviser, hvor han måske ikke har været så "oplysende" som andre anførere i andre klubber måske er. Jeg opfatter ham som en "grå eminence" er fører en lidt tilbagetrukket tilværelse, samtidig med at han har haft styr på de ting, han forventes at have styr på i klub som OB, med andre ord så tror jeg han er en person med stærke meninger/holdninger der hviler i sig selv og ikke har behov for at gå i pressen med div. opråb til medspillerne.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Jeg synes da også AMC har gjort det godt, spillet som en pro osv. Bortset fra de sidste to sæsoner, hvor niveauet har været svingende, har det været godt.

Men jeg synes ikke, og samme problem havde chris, at vi har haft en anfører, som satte tydeligere aftryk ud af til. Jeg kan ikke huske en markant melding i pressen, et opråb til medspillere og eller folket, en gestus på stadion. Jeg kan heller I ikke huske, at han har ofret sig i en tackling eller scoret et mål efter hjørne ved hård fight, altså investeret dig selv og gjort noget i kampene udover at passe sit job. Husker ham mest for at brokke sig hele tiden til medspillerne.

Men vi kommer det vel ikke nærmere, fremtiden må afgøre, hvor stor en plads han har i OB folkets hjerter.

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    I forhold til det blødsøden eller?
    Jeps.
    Umiddelbart opfatter jeg ikke Guardiola som en specielt hardcore type, ej heller Wenger og Mourinho vel kun i forhold til pressen.
    Hjulmand, heller ikke.
    Jeg er faktisk helt sikker på at man kommer længere ved at udvise respekt for mennesker, ikke ved at være "et dumt svin".

Leave a comment:

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Mere råberi og konsekvens er det recepten?
    I forhold til det blødsøden eller?

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    De to ting er jeg helt enig med dig i. Jeg mener generelt at professionel fodbold i Danmark er for blødsøden og det er derfor at vores spillere ofte falder igennem i udlandet. Til det andet - AMCs niveau har bestemt været dalene i et stykke tid nu og vi burde ikke have forlænget sidste år, men på den anden siden så kunne vi komme hurtigt nok af med CS i sin tid og det farvel har vi kæmpet lidt med lige siden. Jeg vil bestemt huske AMC om 5 år. Vil jeg nævne ham i sådan en tråd som du nævner? Måske ikke og det skal ses i lyset af at AMC trods alt har spillet i klubben i en tid hvor nogle spillere i den grad har sat et stort stort aftryk på klubbens historie. HHA, DD, Djiby, Utaka, Kadrii og Falk er selvfølgelig spillere som han ikke matcher, men de er måske også top af kransekagen sammen med klubbens legender som nærmest er kanoniseret. Men der er der heller ikke nogle som har sagt at AMC hører til. Vi er bare nogle der siger at han har gjort det rigtig godt og at han er en betydende del af den succes vi oplevede for nogle år tilbage.
    Mere råberi og konsekvens er det recepten?

Leave a comment:

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    EDIT: OG så synes jeg helt fundamentalt godt, at vi kan forlange lidt mere af vores spillere. Jeg har i den grad savnet en anfører, som kunne kommunikere lidt mere med os fans, som gik forrest i medierne. Min anke mod AMC, skal også ses i det lys, jeg synes ikke, vi har fået nok af en spiller, der spiller så mange år og kampe, og som har den status han har haft. Derudover har niveauet også været dalende gennem flere år, men det er jo ikke hans ansvar, at træneren udtager ham pr. automatik.
    De to ting er jeg helt enig med dig i. Jeg mener generelt at professionel fodbold i Danmark er for blødsøden og det er derfor at vores spillere ofte falder igennem i udlandet. Til det andet - AMCs niveau har bestemt været dalene i et stykke tid nu og vi burde ikke have forlænget sidste år, men på den anden siden så kunne vi komme hurtigt nok af med CS i sin tid og det farvel har vi kæmpet lidt med lige siden. Jeg vil bestemt huske AMC om 5 år. Vil jeg nævne ham i sådan en tråd som du nævner? Måske ikke og det skal ses i lyset af at AMC trods alt har spillet i klubben i en tid hvor nogle spillere i den grad har sat et stort stort aftryk på klubbens historie. HHA, DD, Djiby, Utaka, Kadrii og Falk er selvfølgelig spillere som han ikke matcher, men de er måske også top af kransekagen sammen med klubbens legender som nærmest er kanoniseret. Men der er der heller ikke nogle som har sagt at AMC hører til. Vi er bare nogle der siger at han har gjort det rigtig godt og at han er en betydende del af den succes vi oplevede for nogle år tilbage.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Jeg går ikke udfra at du selv kan se det. Men du er pænt nedladende i din tone i et par tidligere indlæg og så er det i min verden ikke et spørgsmål om at jeg skal bevise at du ikke har ret. Du fik "en glidende takling" fordi du selv giver mange af dem og nogle gange mere veldokumenteret end andre. Man må give og tage på alle måder når man selv deler ud. Det gælder både dig og mig.

Jeg har skrevet i tråden at jeg har været glad for AMCs ophold her i klubben og jeg vil huske ham som en solid forsvarspiller. Som en spiller der blev da det begyndte at gå ned. Anders har, som jeg også tidligere har nævnt, været en del af et succesrige OB hold med 3 sølvmedaljer. AT du ikke har noget til overs synes jeg ikke giver ret til at kalde os andre øgenavne og at du så kan tale ned til andre som du lyst. Når du gør det får du at vide, om ikke andet af mig. Det kan du tage som du vil!
    Hvis du nu læser tråden igennem, ville du se, at jeg ikke angreb nogen som helst, men blot kom med en ærlig vurdering af, hvor jeg tror AMC vil placere sig i hukommelsen.

Så blev jeg ellers overfaldet, svinet til, lagt en masse ord i munden, og så forsvarer jeg mig bare på en sådan set rimelig saglig vis, eller mener man, at jeg bare skal lade mig svine til, uden at reagere? Synes det grænser sig til hykleri, jeg giver og tager gerne, men dog med primært fokus på sagen, så lad os holde det der.

Men jeg kan da godt se, at jeg måske er for hurtig ude, jeg skulle nok bare have ventet nogle måneder, til han forhåbentligt ikke var i klubben mere, så ville reaktionen nok have været mere afdæmpet.

Jeg vil blot afslutte med et postulat: Hvis man om fem år opretter en tråd, hvor folk skulle komme med deres bedste OB minde, spiller mv. er jeg overbevist om, at AMC stort set ikke vil blive nævnt. Dertil har han bare ikke efterladt et særligt stærkt aftryk efter min vurdering.

Men bortset fra det, skal manden da have tak for indsatsen.

EDIT: OG så synes jeg helt fundamentalt godt, at vi kan forlange lidt mere af vores spillere. Jeg har i den grad savnet en anfører, som kunne kommunikere lidt mere med os fans, som gik forrest i medierne. Min anke mod AMC, skal også ses i det lys, jeg synes ikke, vi har fået nok af en spiller, der spiller så mange år og kampe, og som har den status han har haft. Derudover har niveauet også været dalende gennem flere år, men det er jo ikke hans ansvar, at træneren udtager ham pr. automatik.
    Last edited by SU1978; 17-05-2014, 07:05.

Leave a comment:

Working...
X