Oprindeligt indsendt af driflin
Se indlæg
Jeg vil stadig fastholde, at noget nær enhver kunne have peget på Drachmann. Han blev peget på som oplagt emne herinde nærmest den dag Michelsen blev præsenteret, og blev nævnt gentagne gange. Derfor siger jeg ikke, at JH ikke skal have kredit for den, men der er nok både en træner og en hovedaktionær der har noget nær ligeså stor aktie i, at det køb overhovedet kunne lade sig gøre. Jeg vil langt hellere rose ham for at finde Leeuwin, som jo absolut ikke var et oplagt emne, eller mig bekendt har en fortid med nogle i klubben. At kunne finde en som ham der har passet godt ind fra dag 1 og tilført ro og autoritet, er godt rekrutteringsarbejde.
2. Ja, Ludwig har været sikker starter i starten af sæsonen, fordi at det selvfølgelig er det han er købt til. Om det er fordi han ikke passer ind typemæssigt, eller fordi at man ikke synes han har præsteret godt nok, skal jeg ikke gøre mig til dommer overfor, men uanset om det er det ene eller det andet der gør sig gældende, så er det skuffende, at han er i den situation han er i lige nu. Men det betyder selvfølgelig ikke, at handlen er entydigt dårlig, og at spillet er ude for ham, lige nu er det bare ikke et tilfredsstillende afkast på en mand som man går ud og aktiverer en frikøbsklausul for.
Nu var det jo ikke mig der opstillede præmissen, at vi allerede skulle bedømme effekten af sommervinduet nu og her. Men hvis man insisterer på at anskue det i et øjebliksbillede, så er Ludwig aktuelt 4. valg i midterforsvaret, det kan man ikke anfægte, og hvis man kan komme frem til,at at det er en positiv udvikling for Ludwig, når man ser på den rolle han havde i Horsens og blev tildelt i starten af sæsonen, så skal man jo ikke bare være en "glasset er halvt fyldt"-type, så skal man være en "glasset er fyldt med det honingeste honning"-type.
3. Det er der mig bekendt ingen der siger, det tror jeg da heller ikke de er. Og jo, hvis de kan være med til at løfte niveauet og værdien betragteligt på en række andre spillere, så er det jo selvfølgelig fremragende. Nu var pointen bare, at OB ikke er begavet med så mange oplagte salgsemner lige pt. og transfers er gået hen og blevet et enormt stærkt værktøj for klubber på Superliganiveau til at udvikle sig økonomisk og sportsligt, derfor kan man måske godt have ønsket, at man havde fundet én eller to med lidt udviklings- og salgspotentiale, nu man alligevel var ude og investere en del penge i nye spillere. Det stiller i hvert fald store krav til folk som Eskesen og MJ, at de skal kunne være i stand til at tage de skridt, for det talentkuld før dem med Greve, JJT og Desler, ser ikke ud til at blive meget mere end Superligaspillere, og derudover har vi jo en ganske moden trup, hvor de fleste benyttede spillere er et godt stykke oppe i 20erne, eller har krydset de 30.
Comment