Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB- SDJ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Jeg plejer altid at have et klart bud på hvordan jeg håber vi stiller op, men denne gang er jeg meget i tvivl.

    Håber ikke på Stiftstidendes bud på startopstillingen. Synes fortsat Ari er vores bedste bud på en defensiv midtbane. Han har præsteret mest stabilt og er startet foråret bedre end Spelmann (som ikke har udvist vanligt niveau). Og på backen har jeg ikke været imponeret af Ari.

    Noget af det der i mine øjne gjorde forskellen for os i Brøndby var at få Schoop ind. Han har et godt blik for spillet og tør slå afleveringerne der åbner modstanderne op. Det hjalp også hans spil, at have to mand i angrebet - og især Mos, der ikke spillede en god kamp, men som har farten til at true dybt og tog mange gode løb.

    Men jeg er bange for den centrale midtbane i dag. Jeg vil helst ikke tage noget fra præstationen i Brøndby, men det hjalp os at de havde Hasani centralt (der mildt sagt ikke spillede godt). Jeg er tror der bliver mindre plads centralt mod SE, der spiller mere aggressivt. Er bange for det kan give f.eks. Schoop problemer hvis der ikke er mere opbakning centralt.

    Derudover mener jeg bare ikke rigtigt Mos er god nok. I hvert fald synes jeg vores centrale midtbanespillere (som vi har en del af) er bedre end ham (og de andre angribere der er til rådighed pt.) - og derfor virker det for mig oplagt at starte med en af dem fremfor ham og forsøge at få det til at fungere.
    Mit bud på hvordan vi burde stille op i aften:

    Toppel
    Ruud - KL - Høegh - JBL
    Ari - Schoop
    Falk - Spelmann - Emil
    Skoubo

    Med Spelmann i en meget offensiv/fri rolle. Han er klart bedst når han bare kan spille frit og skal lægge for store bånd på sig selv.

    Men hvad ved jeg? Jeg synes også det var naivt af Bech at stille op som han gjorde i søndags.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Jeg vil bare gerne se Azer på den defensive midt igen, men det kunne måske blive i en 3 mands central opstilling, som en af jer er inde på... Alt taler for han skal starte, undtaget at der er en anden spiller der er bedre på den plads end på vb´en...

      Med Schoop og JBL, bliver vi, sammen med Falk, Emil og Mos, fysik underlegne, AMC er jo heller ikke med... Azer har vi også set er farlig på dødbolde, (var det mod FcK han headede på overliggeren?) han kan sparke på mål(og vil gerne) han tager de hårde tacklinger... Ja det er jo faktisk lige ved det giver minder om gamle OB kæmper, på den defensive midt...
      Jeg er enig, vi har brug for hans kvaliteter på midtbanen. Jeg vil blive overrasket, hvis Schoop foretrækkes, da Azer netop i dette forår har flere minutter i benene, og han har dyder som en OB'er i gamle dage. Han fylder mere end Schoop, er stærkere i luften og har et bedre spark end de fleste på holdet, og nok vil vi miste på det indendørstekniske, men jeg tror ikke det er det, som skal til for at vinde kampen.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
        Jeg plejer altid at have et klart bud på hvordan jeg håber vi stiller op, men denne gang er jeg meget i tvivl.

        Håber ikke på Stiftstidendes bud på startopstillingen. Synes fortsat Ari er vores bedste bud på en defensiv midtbane. Han har præsteret mest stabilt og er startet foråret bedre end Spelmann (som ikke har udvist vanligt niveau). Og på backen har jeg ikke været imponeret af Ari.

        Noget af det der i mine øjne gjorde forskellen for os i Brøndby var at få Schoop ind. Han har et godt blik for spillet og tør slå afleveringerne der åbner modstanderne op. Det hjalp også hans spil, at have to mand i angrebet - og især Mos, der ikke spillede en god kamp, men som har farten til at true dybt og tog mange gode løb.

        Men jeg er bange for den centrale midtbane i dag. Jeg vil helst ikke tage noget fra præstationen i Brøndby, men det hjalp os at de havde Hasani centralt (der mildt sagt ikke spillede godt). Jeg er tror der bliver mindre plads centralt mod SE, der spiller mere aggressivt. Er bange for det kan give f.eks. Schoop problemer hvis der ikke er mere opbakning centralt.

        Derudover mener jeg bare ikke rigtigt Mos er god nok. I hvert fald synes jeg vores centrale midtbanespillere (som vi har en del af) er bedre end ham (og de andre angribere der er til rådighed pt.) - og derfor virker det for mig oplagt at starte med en af dem fremfor ham og forsøge at få det til at fungere.
        Mit bud på hvordan vi burde stille op i aften:

        Toppel
        Ruud - KL - Høegh - JBL
        Ari - Schoop
        Falk - Spelmann - Emil
        Skoubo

        Med Spelmann i en meget offensiv/fri rolle. Han er klart bedst når han bare kan spille frit og skal lægge for store bånd på sig selv.

        Men hvad ved jeg? Jeg synes også det var naivt af Bech at stille op som han gjorde i søndags.
        Jeg er helt enig i det bliver en helt anden kamp end brøndby-kampen. Sønderjyskes midtbane er den mest løbende her i foråret, og derfor vil vi blive stresset mere i vores opspil end sidst, og derfor er jeg bange for at Schoop bliver overmatchet fysisk og kommer til at varme bolden for længe, og vi derfor mister bolden i farlige situationer hvor SønderjyskE er livsfarlige i omstillingerne. Derfor foretrækker jeg også Azer, der har mere fysisk pondus. Jeg foretrækker dog stadig Mos oppe foran. Han kommer frem til mange chancer og tager de løb, vores altenativer ikke gør. Derfor tror jeg vi bliver for tandløse i offensiven uden ham. Derudover har han jo også selvtillid efter sit hattrick sidst imod SønderjyskE og det skal man ikke undervurdere.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
          Jeg plejer altid at have et klart bud på hvordan jeg håber vi stiller op, men denne gang er jeg meget i tvivl.

          Håber ikke på Stiftstidendes bud på startopstillingen. Synes fortsat Ari er vores bedste bud på en defensiv midtbane. Han har præsteret mest stabilt og er startet foråret bedre end Spelmann (som ikke har udvist vanligt niveau). Og på backen har jeg ikke været imponeret af Ari.

          Noget af det der i mine øjne gjorde forskellen for os i Brøndby var at få Schoop ind. Han har et godt blik for spillet og tør slå afleveringerne der åbner modstanderne op. Det hjalp også hans spil, at have to mand i angrebet - og især Mos, der ikke spillede en god kamp, men som har farten til at true dybt og tog mange gode løb.

          Men jeg er bange for den centrale midtbane i dag. Jeg vil helst ikke tage noget fra præstationen i Brøndby, men det hjalp os at de havde Hasani centralt (der mildt sagt ikke spillede godt). Jeg er tror der bliver mindre plads centralt mod SE, der spiller mere aggressivt. Er bange for det kan give f.eks. Schoop problemer hvis der ikke er mere opbakning centralt.

          Derudover mener jeg bare ikke rigtigt Mos er god nok. I hvert fald synes jeg vores centrale midtbanespillere (som vi har en del af) er bedre end ham (og de andre angribere der er til rådighed pt.) - og derfor virker det for mig oplagt at starte med en af dem fremfor ham og forsøge at få det til at fungere.
          Mit bud på hvordan vi burde stille op i aften:

          Toppel
          Ruud - KL - Høegh - JBL
          Ari - Schoop
          Falk - Spelmann - Emil
          Skoubo

          Med Spelmann i en meget offensiv/fri rolle. Han er klart bedst når han bare kan spille frit og skal lægge for store bånd på sig selv.

          Men hvad ved jeg? Jeg synes også det var naivt af Bech at stille op som han gjorde i søndags.
          Er utroligt enig i alt ovenstående: jeg frygter også, at Bech i overmod over en enkelt sejr tror, at nu skal og kan vi tika-taka'e Sønderjyske ud af banen. Jeg ser også store svagheder i en midtbane, der hedder Schoop/Spelmann, og egentlig så jeg helst Azer/Ari med Spelmann som hængende, fordi Sønderjyske kommer med alt de har i nærkampe og kontraer. Håber i den grad min tvivl bliver gjort til skamme, for jeg frygter overmod og rådvildhed i kampen i dag.

          Comment


            #80
            Nogen som kender dagens startopstilling?

            Comment


              #81
              • 2 Espen Ruud
              • 7 Emil Larsen
              • 9 Rasmus Falk Jensen
              • 11 Morten Skoubo
              • 15 Kasper Larsen
              • 16 Jacob Schoop
              • 17 Mads Toppel (GK)
              • 18 Azer Busuladic
              • 22 Ari Skulason
              • 26 Daniel Høegh
              • 30 Mustafa Abdellaoue

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Håber på:

                ............Toppel

                Ruud....DH....KL....Ari

                .........Azer
                Falk......Spelmann..EL

                ..........Escubu
                .................Mos

                Sønderjyske kommer tromlene, og de vil slås for det, og jeg tror Schoop og JBL vil få det svært... Bodul ser jeg ikke rigtig vil få noget ud af den kamp, overhovedet... Til gengæld ville de to første være fine at sætte ind som kampen skrider hen, en frisk JBL vil kunne gøre ondt på Sdr. det sidste kvarters tid, især hvis de skal op og jagte et mål... Diarra bliver også på bænken, som reserve for tre pladser i forsvaret... Så er der selvfølgelig Kadrii, som kommer ind i angrebet og garner hvis vi skulle være bagud, ikke så meget der...
                Ja okay, den må jeg jo så æde igen den der... men det rører mig ikke rigtig... (Og Schoop klarede det fint)

                ... og lækkert Azer fik genvalg... Det var det vigtigste!!!
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Ja okay, den må jeg jo så æde igen den der... men det rører mig ikke rigtig... (Og Schoop klarede det fint)

                  ... og lækkert Azer fik genvalg... Det var det vigtigste!!!
                  du var ikke ene om at betvivle boduls evner - i kamp tråden fik jeg skrevet noget i retning af; Bodul ind - så får vi da aldrig scoret men sådan kan det jo gå - og hans hidtidige præstationer har da heller ikke gjort noget godt for ham. Men rart han dukkede op i dag.

                  Azer - genvalg ja - men mest af alt - det er jo virkeligt fortjent - han gør det fandme godt, havde ikke forventet andet af ham det første halve år end han så småt skulle vende sig til superligaen....jaja det giver da i den grad troels nogle positive problemer - syntes også vb må der være kamp om - syntes jbl har gjort det rigtigt godt på den plads - og håber bestemt vi får mere at se til ham.

                  - så er det snart kun oppe foran det halter....men kan jo være bodul har prikket hul på bylden (man kan da kun håbe)

                  Comment

                  Working...
                  X