Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det gode ved fodbolddebat er at man kan være selektiv; og særdeles subjektiv; da det at være fan af en fodboldklub ER særdeles subjektivt; bare lige for at irriterre dig mest muligt... ;-)

    Jeg bygger det på en fornemmelse for, at Jess Thorup var træner for en trup, der nærmest ikke kunne undgå at blive gode; typerne indkøbt passede til systemet; som han efter en shaky start valgte at indføre; da det system han ellers havde kørt med ikke fungerede; et system han kørte med da han var i Esbjerg. I stedet blev det samme spillemåde og facon som der spilles med på ungdomsholdene; hvor Kenneth Andersen i øvrigt er en stor forgangsmand; ham der har udviklet de spillere, der i dag har bidraget stort til Midtjyllands overskud på 66 millioner.

    Jess Thorup er uden tvivl en dygtig træner; ligesom Lars Olsen var og er det; men ligesom med Lars Olsen, der også havde en god bundlinje i OB, så tror jeg den største post tilhører rekrutteringen mere end det gør træneren. At så gode spillere bare skulle have en træner, der identificerede hvordan typerne skulle blandes; og så ville resultaterne nærmest komme af sig selv.

    Alt er selvfølgelig sagt med forbehold for at Jess Thorup bliver en bragende succes i Gent og Kenneth Andersen flopper med det samme materiale som Jess Thorup; men jeg tror faktisk at en ynglingetræner, som Kenneth Andersen har været de sidste 10 år vil kunne opnå nøjagtigt de samme resultater som Jess Thorup gjorde, da denne endelig efter lang tids kritik lavede sit system om, så det passede til spillerne.

    Og jeg ved det twitcher i dit "alt skal baseres på solid viden og indsigt" mindset; men fornemmelser er også en del af fodbolddebat; og min fornemmelse siger mig at Jess Thorup er fyret om et halvt år og Kenneth Andersen opnår nøjagtigt samme resultater med den samme gode trup som Jess Thorup gjorde.

    Jeg behøves ikke nogen indsiderviden. Det behøves jeg ikke pinedød for at diskutere emner på et fodboldforum. Sorry. ;-)

    MvH ChrisOB
    Jeg er for første gang nogensinde enig med ChrisOB.
    Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Det gode ved fodbolddebat er at man kan være selektiv; og særdeles subjektiv; da det at være fan af en fodboldklub ER særdeles subjektivt; bare lige for at irriterre dig mest muligt... ;-)

      Jeg bygger det på en fornemmelse for, at Jess Thorup var træner for en trup, der nærmest ikke kunne undgå at blive gode; typerne indkøbt passede til systemet; som han efter en shaky start valgte at indføre; da det system han ellers havde kørt med ikke fungerede; et system han kørte med da han var i Esbjerg. I stedet blev det samme spillemåde og facon som der spilles med på ungdomsholdene; hvor Kenneth Andersen i øvrigt er en stor forgangsmand; ham der har udviklet de spillere, der i dag har bidraget stort til Midtjyllands overskud på 66 millioner.

      Jess Thorup er uden tvivl en dygtig træner; ligesom Lars Olsen var og er det; men ligesom med Lars Olsen, der også havde en god bundlinje i OB, så tror jeg den største post tilhører rekrutteringen mere end det gør træneren. At så gode spillere bare skulle have en træner, der identificerede hvordan typerne skulle blandes; og så ville resultaterne nærmest komme af sig selv.

      Alt er selvfølgelig sagt med forbehold for at Jess Thorup bliver en bragende succes i Gent og Kenneth Andersen flopper med det samme materiale som Jess Thorup; men jeg tror faktisk at en ynglingetræner, som Kenneth Andersen har været de sidste 10 år vil kunne opnå nøjagtigt de samme resultater som Jess Thorup gjorde, da denne endelig efter lang tids kritik lavede sit system om, så det passede til spillerne.

      Og jeg ved det twitcher i dit "alt skal baseres på solid viden og indsigt" mindset; men fornemmelser er også en del af fodbolddebat; og min fornemmelse siger mig at Jess Thorup er fyret om et halvt år og Kenneth Andersen opnår nøjagtigt samme resultater med den samme gode trup som Jess Thorup gjorde.

      Jeg behøves ikke nogen indsiderviden. Det behøves jeg ikke pinedød for at diskutere emner på et fodboldforum. Sorry. ;-)

      MvH ChrisOB
      Selvfølgelig kan man være subjektiv - men en påstand meget nærmest ikke eksisterende belæg er svær at tage alvorlig - selv på et fodbolddebatforum.

      Lars Olsen var jo lige præcis et eksempel på, at han ikke havde hele pakken. Det er et fact, at hans mandskabspleje ikke var god nok. Det bygger ikke på en fornemmelse. Han var i min optik én af grundede til, at det kunne gå så galt i OB, som det gjorde. Alt det som Helveg gjorde opmærksom på. Han ødelagde kollektivet ved at lade enkelte spillere opføre sig på en måde, som er ødelæggende for kollektivet.

      Du bygger hele din vurdering på, at JT skiftede system efter en periode, hvor det viste sig ikke at fungere. Du ved intet om, hvorfor han ændrede sin grundlæggende taktik. Det ligger lidt i din måde at formulere det, at JT ikke selv foretog det valg. Kun pres ude fra gjorde det. Men du ved det reelt ikke. Du bygger det hele på én tynd formodning.

      Dit afsnit om, at det hele er sagt med et forbehold, kan jo ikke bruges til noget. Du kan ikke dække dig ind under det. Hvis han bliver en succes i Gent, har du bare slet og ret taget fejl. Eller også kan du bare påstå, at spillermaterialet var så godt, at selv JT ikke kunne fucke det op...

      Du behøver ikke insiderviden - men det er en fordel at have lidt mere relevant viden, når man påstår, at Jess Thorup har fået for meget kredit. Når du intet kan sige om hans mandskabspleje, hans træningsmetoder og det eneste, du har på hans taktiske formåen er, at han har skiftet system og du ved reelt ikke, hvad der har udløst det.

      Du skal have lov til at bygge din vurdering på så tyndt et grundlag. Du skal bare ikke regne med at det kan overbevise alle andre.

      Det kan sagtens være, at JT ikke bliver en succes i Gent - det kan der være mange grunde til. Jeg har ingen viden om, hvordan kulturen og spillertruppen er i Gent. Jeg kan se, at de er kommet halvsløjt i gang med turneringen i år sammenlignet med tidligere sæsoner eller måske er JT ikke dygtig nok!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Det gode ved fodbolddebat er at man kan være selektiv; og særdeles subjektiv; da det at være fan af en fodboldklub ER særdeles subjektivt; bare lige for at irriterre dig mest muligt... ;-)

        Jeg bygger det på en fornemmelse for, at Jess Thorup var træner for en trup, der nærmest ikke kunne undgå at blive gode; typerne indkøbt passede til systemet; som han efter en shaky start valgte at indføre; da det system han ellers havde kørt med ikke fungerede; et system han kørte med da han var i Esbjerg. I stedet blev det samme spillemåde og facon som der spilles med på ungdomsholdene; hvor Kenneth Andersen i øvrigt er en stor forgangsmand; ham der har udviklet de spillere, der i dag har bidraget stort til Midtjyllands overskud på 66 millioner.

        Jess Thorup er uden tvivl en dygtig træner; ligesom Lars Olsen var og er det; men ligesom med Lars Olsen, der også havde en god bundlinje i OB, så tror jeg den største post tilhører rekrutteringen mere end det gør træneren. At så gode spillere bare skulle have en træner, der identificerede hvordan typerne skulle blandes; og så ville resultaterne nærmest komme af sig selv.

        Alt er selvfølgelig sagt med forbehold for at Jess Thorup bliver en bragende succes i Gent og Kenneth Andersen flopper med det samme materiale som Jess Thorup; men jeg tror faktisk at en ynglingetræner, som Kenneth Andersen har været de sidste 10 år vil kunne opnå nøjagtigt de samme resultater som Jess Thorup gjorde, da denne endelig efter lang tids kritik lavede sit system om, så det passede til spillerne.

        Og jeg ved det twitcher i dit "alt skal baseres på solid viden og indsigt" mindset; men fornemmelser er også en del af fodbolddebat; og min fornemmelse siger mig at Jess Thorup er fyret om et halvt år og Kenneth Andersen opnår nøjagtigt samme resultater med den samme gode trup som Jess Thorup gjorde.

        Jeg behøves ikke nogen indsiderviden. Det behøves jeg ikke pinedød for at diskutere emner på et fodboldforum. Sorry. ;-)

        MvH ChrisOB
        - Hver træner med respekt for sig selv er nysgerrig på, hvad der sker rundt omkring. Jeg kigger efter inspiration i både udlandet og herhjemme. Og selvfølgelig holder jeg også et ekstra vågent øje med Ringkøbing efter, at min søn er begyndt at spille der. Men vores systemskifte er en kombination af egne ideer og så inspiration – og måske også lidt inspiration fra Ringkøbing, fortæller Jess Thorup.FC Midtjylland-træneren er glad for den øjeblikkelige succes og fortæller videre, at systemskiftet for alvor kom, da trænerstaben skulle evaluere på sæsonstarten.- Vi blev enige om helhjertet at skifte system, fordi vi følte, at vi ville få de enkelte spilleres kompetencer bedre i spil ved at skifte til det her system. Og selv om vi tabte første kamp efter systemskiftet til FCK, og selv om de scorede fire gange imod os, tvivlede vi faktisk ikke på, at vi havde fundet opskriften. Derfra handlede det kun om at finde stabilitet i defensiven. For offensivt kunne det her system noget, understreger Jess Thorup.
        Vi kan naturligvis ikke vide om manden siger sandheden for at sætte sig selv i et bedre lys - det kender jeg ikke Jess Thorup godt nok til at vurdere.

        Hør evt. mediano:
        Last edited by claudes1; 14-10-2018, 07:09.

        Comment


          Tyndt tyndt dansk u-21 landshold. Der ser ikke ud til at der er nogen der kan gå ind på A landsholdet lige foreløbig.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Tyndt tyndt dansk u-21 landshold. Der ser ikke ud til at der er nogen der kan gå ind på A landsholdet lige foreløbig.
            Haha ja, folk som Robert skov, Bruun Larsen, Billing og Mathias Jensen er milevidt fra eller noget. Hvis de fortsætter deres nuværende udvikling kunne der nemt ligge udtagelse i 2019

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Haha ja, folk som Robert skov, Bruun Larsen, Billing og Mathias Jensen er milevidt fra eller noget. Hvis de fortsætter deres nuværende udvikling kunne der nemt ligge udtagelse i 2019
              Ha ha ... Ja den må du længere ud på landet med.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Tyndt tyndt dansk u-21 landshold. Der ser ikke ud til at der er nogen der kan gå ind på A landsholdet lige foreløbig.
                Ja ekstremt tyndt u-21 landshold som går sikkert videre til EM, de er enormt ringe!
                Det er så ringe at langt de fleste spiller i udlandet og flere gør sig stærkt bemærket ... f.eks dem Limefrugten nævner.

                Skuffende skuffende :D!

                Messi er også vildt ringe og storebæltsbroen er mindre end min fars plæneklipper ... skååål.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Haha ja, folk som Robert skov, Bruun Larsen, Billing og Mathias Jensen er milevidt fra eller noget. Hvis de fortsætter deres nuværende udvikling kunne der nemt ligge udtagelse i 2019
                  Mathias Jensen ville helt sikkert have været med nu, hvis han ikke startede sæsonen som skadet.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Mathias Jensen ville helt sikkert have været med nu, hvis han ikke startede sæsonen som skadet.
                    Er du på månen igen :) hvem i alverden skulle han dog slå af? Du skal tage dine fcn briller af. Jeg er ikke fan af landsholdet, og i særdeleshed ikke u-21 landsholdet. Så jeg ser helt objektivt på holdet.
                    God aften :)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Haha ja, folk som Robert skov, Bruun Larsen, Billing og Mathias Jensen er milevidt fra eller noget. Hvis de fortsætter deres nuværende udvikling kunne der nemt ligge udtagelse i 2019
                      For ikke at snakke om Duelund, som altså stadig kun er 21.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Er du på månen igen :) hvem i alverden skulle han dog slå af? Du skal tage dine fcn briller af. Jeg er ikke fan af landsholdet, og i særdeleshed ikke u-21 landsholdet. Så jeg ser helt objektivt på holdet.
                        God aften :)
                        AC (Den svenske) og Mike Jensen er begge dårligere spillere og spiller i dårligere ligaer.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          AC (Den svenske) og Mike Jensen er begge dårligere spillere og spiller i dårligere ligaer.
                          Ikke ifl landstræneren:)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Er du på månen igen :) hvem i alverden skulle han dog slå af? Du skal tage dine fcn briller af. Jeg er ikke fan af landsholdet, og i særdeleshed ikke u-21 landsholdet. Så jeg ser helt objektivt på holdet.
                            God aften :)
                            Jeg har bare det kendskab som du ikke gider erhverve dig, derfor bliver dine udtalelser omkring FCN og landshold ret ... well, de fremstår uvidende.

                            Ved godt det ikke er flinkt at skrive, men af og til så fyrer du bare noget af ... uden at vide hvad du snakker om.

                            og nej, det er ikke nok ikke at være fan ... for at kunne udtale sig relevant og objektivt er du også nødt til at erhverve dig et kendskab.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Ikke ifl landstræneren:)
                              Mathias Jensen er skadet, hvilket du selvfølgelig ikke ved.
                              Undskyld ... men bliver lidt irriteret når du insisterer på bare at lukke random gas ud.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Ikke ifl landstræneren:)
                                Han er som nævnt skadet.

                                Men det er jo bare at kigge på de nævntes CV;

                                Mathias Jensen har præsteret lige så mange mål og assists som Mike Jensen og Anders Christiansen i Superligaen - men på kun en tredjedel (!!) af kampene - 45 vs 131 og 127. Alle spiller de primært som 8'er eller dybtliggende playmaker.

                                Mike Jensen har aldrig spillet andet end Superliga, Elitserie eller Allsvenskan, mens AC har spillet sølle 9 kampe i Belgien+Italien på 1½ år i udlandet.

                                https://www.transfermarkt.com/mathia...spieler/319859
                                https://www.transfermarkt.com/mike-j.../spieler/43077
                                https://www.transfermarkt.com/anders.../spieler/77259

                                Der er vist ikke meget tvivl om, hvem af de spillere der har markeret sig bedst i Superligaen allerede, eller som besidder det største talent og potentiale.

                                Comment

                                Working...
                                X